Snel rood worden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Eileen_

Re: Snel rood worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 18:08

Ik heb het ook heeul erg, al m'n hele leven dus ben het al wel gewend :+

vanmiddag nog, moest iets voorlezen voor een kwart klas (iets van 10 kinderen), werd knalrood. waarom? geen idee.

heb het ook altijd als ik met leraren praat, of met jongens. echt heel irritant.

heb ook wel eens dat ik het niet eens voel. is er HELEMAAL nix aan de hand, echt helemaal niets. zegt m'n vriending opeens; 'wooowww, gaat het wel goed? je bent helemaal knalrood.'
'uhhh,, er is helemaal nix aan de hand'

volgens mij komt het gewoon door een goede bloedsoomloop, ik heb het ook echt NOOIT koud, ALTIJD warme handen en voeten enz. (ook als ik met -10 graden buiten fiets, zonder handschoenen), terwijl m'n vriendin ALTIJD koude handen heeft (ook als het warm is), en die wordt nooit rood als ze zich schaamt..

om daar nou foundation op te doen.... Je blijft wsl je hele leven er last van hebben, dus zou er gewoon mee gaan leren leven :D

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 18:38

Ik heb juist altijd koude handen, loop nu nog met superdikke leren handschoenen rond..

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 18:45

Wauw, nog veel meer mensen met hetzelfde 'probleem' :D. Ik heb ik sinds ik op stage zit.. daarvoor nooit last van. Wel herkenbare dingen gelzen hier, dat het nog erger wordt als er wat van wordt gezegd bijv!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 18:53

LZP -> MW

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 18:54

Pikeur schreef:
Ik heb juist altijd koude handen, loop nu nog met superdikke leren handschoenen rond..

dan klopt mijn theorie dus niet meer :+

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 18:57

Ik heb dit ook heel snel, als ik wat in een vergadering moet zeggen ofzo, bah, kan ik helemaal tegenopzien omdat ik wéét dat ik er uit ga zien als een tomaat. Hoewel het niet iedere keer zo is, mijn kleurtje is onvoorspelbaar :))

En tijdens oudergesprekken heb ik het ook wel eens, als ik dan mijn inbreng over een leerling geef.. Erg irritant!

Kimbers schreef:
corientjuhh schreef:
Ohjah wat ook zo dom is dat ik aan de telefoon ook rood wordt :+

Dat heb ik ook, slaat echt hélemaal nergens op _O-

Jaaa dit heb ik ook regelmatig _O-

Ook toen een stagiaire met wie ik het goed kon vinden, vorige week haar laatste dag had. Ze maakte nog even apart een praatje met mij om me te bedanken voor mn hulp, beetje praten en húp daar ging ik weer :+
Laatst bijgewerkt door Aranel op 23-04-12 19:04, in het totaal 2 keer bewerkt

Bazinga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 18:57

Ik heb het ook hoor.
Vooral vroeger op school of op stages. Nu tijdens teamvergaderingen of als ik mij niet op mijn gemak voel en soms bij bepaalde mannen, terwijl ik ze niety eens leuk vindt...irritant!!
Soms wordt ik ook rood, zonder dat ik het weet/voel of er erg in heb. Dan zegt iemand: Oh je hoeft niet zo rood te worden hoor! En omdat ik dus helemaal verbaasd ben, dat ik uberhaupt rood ben geworden, wordt ik een tomaat....

Wat ik ook zo erg vind, is dat ik bloos als er iets aan de hand is. Bv. op teamvergadering wordt het team op slordigheden aangesproken. Ik heb mij daar niet aan schuldig gemaakt en toch wordt ik heel rood. Ik vind dat zo erg. Lijkt net of ik dan hartstikke schuldig ben, terwijl ik niks heb gedaan.

Maar, het schijnt wel goed te zijn voor je huidje veel blozen. Zit er toch een voordeeltje aan :D .

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 19:00

RoMaReToFel schreef:
Wat ik ook zo erg vind, is dat ik bloos als er iets aan de hand is. Bv. op teamvergadering wordt het team op slordigheden aangesproken. Ik heb mij daar niet aan schuldig gemaakt en toch wordt ik heel rood. Ik vind dat zo erg. Lijkt net of ik dan hartstikke schuldig ben, terwijl ik niks heb gedaan.

oooh ja! Verschrikkelijk! Maar dat is volgens mij juist omdat je denkt .. 'oke ik word altijd rood maar ik heb dit echt niet gedaan, dus nu moet ik niet rood worden.. ohnee volgens mij word ik rood, ja ik word rood ohneee wat erggg'. Maarja zie daar maar eens vanaf te komen :')

Ik werk ook met best pesterige collega's, en er was ineens een gozer die ik helemaal niet kende, dus ik vraag zo wie is dat ik ken hem niet.. 'Oh je ziet hem wel zitten he?' 'neeee ik wil gewoon weten wie het is!' en bam weer knalrood. Oftewel mensen krijgen een totaal verkeerd idee van de situatie :')

Bazinga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 19:05

Pikeur schreef:
RoMaReToFel schreef:

oooh ja! Verschrikkelijk! Maar dat is volgens mij juist omdat je denkt .. 'oke ik word altijd rood maar ik heb dit echt niet gedaan, dus nu moet ik niet rood worden.. ohnee volgens mij word ik rood, ja ik word rood ohneee wat erggg'. Maarja zie daar maar eens vanaf te komen :')

Ik werk ook met best pesterige collega's, en er was ineens een gozer die ik helemaal niet kende, dus ik vraag zo wie is dat ik ken hem niet.. 'Oh je ziet hem wel zitten he?' 'neeee ik wil gewoon weten wie het is!' en bam weer knalrood. Oftewel mensen krijgen een totaal verkeerd idee van de situatie :')

Ja, daar heb je helemaal gelijk in! Ik ben daar nu zo op gefocussed dat ik nu echt rood wordt. Laatst had ik een gesprek met mijn leidinggevende over een situatie en ik stond daar helemaal buiten, maar werd vuurrood, dus he bik maar gezegd: Lijkt nu net of ik schuld beken met mijn rode kop, maar.. ;) .
Ik vind het ook irritant dat ik het heb met sommige mannen. Ik wordt dan helemaal nerveus van ze.
Ik had een werkbegeleider waarbij ik het had, het werd een lang half jaar....dat terwijl ik mij helemaal niet tot die mannen aangetrokken voel.

Irritanste zijn mensen die heel hard gaan roepen: Oh je wordt nu helemaal rood, dan word ik echt een tomaat, iedereen kijken en lachen. Leuk he.

Gekke is dat ik helemaal niet zo verlegen ben. Kan best heel extravert zijn. Soms bloos ik heel lang niet en dan ineens is het iedere keer raak...

Jacquelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 19:13

Ohh ik dacht al dat ik de enige was die snel rood word, maar is gelukkig niet zo.
Maar ik word er wel echt gek van, ik hoef maar met een leraar te praten en dan voel ik t al weer komen en dan denk ik nog: ohnnee waarom word ik nu weer rood?!
Ik denk dat ik minimaal 2 keer per dag rood word, en dan niet een beetje, nee echt heel erg, ook heel mijn nek alles word knal rood!
Maar echt ik word er gek van dat ik zo snel rood word..

nina023

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 19:18

Dit is voor mij zó herkenbaar...
Ik zeg altijd tegen mezelf: koude tenen, koude tenen, koude tenen :P
Geen idee hoe ik erbij kom, maar soms helpt het wel.
Ik denk dat het rood worden gewoon te maken heeft met een stukje onzekerheid. Teminste, bij mij is dat zeker een van de oorzaken.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 19:52

Als ik héél zenuwachtig ben krijg ik ook rode vlekken in m'n hals :j
Bij het zetten van m'n tweede tattoo had ik dit, schaamde me dood :')

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 19:53

Ik word ook snel rood hoor, ben er vroeger heel erg mee gepest... maar nu boeit het me niet meer..

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 20:01

Nog een lotgenoot! Blond haar en een blanke huid, ik kan echt heel, heel rood worden! Zodanig dat mensen vragen of het wel goed met me gaat of "zeg stoplicht ga eens op groen" of "vuurtoruuuh!". Maar heb het ook als ik op m'n kop heb gehangen, ziek ben of heel warm heb. Dan heb ik er geen probleem mee en schaam me er niet voor en is het ook zo weg.
Een tip die ik ooit kreeg, was om je polsen onder de koude kraan te houden. Of het nou echt werkt, tsja... Wel verfrissend :+
Rood hoofd betekend wel dat je minder snel rimpels hebt en er langer jong uit ziet.

Jacquelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 20:03

xSCWx schreef:
Rood hoofd betekend wel dat je minder snel rimpels hebt en er langer jong uit ziet.

Ik vind het spontaan minder erg dat ik snel rood word :+

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 21:23

Jacquelinee_ schreef:
xSCWx schreef:

Ik vind het spontaan minder erg dat ik snel rood word :+

kijk dat is dan weer goed nieuws :D

Ik word ook super snel rood, echt heel vervelend af en toe. En als ik er dan bang voor ben word het alleen maar erger. Zo heb ik echt jaren lang een knal rood hoofd gehad als ik een bepaalde jongen zag. Ik vond hem niet eens leuk, maar ik kreeg 1 keer een rood hoofd toen ik hem zag, daarna was ik zo bang dat het weer zou gebeuren (en dat hij zou denken dat ik hem leuk zou vinden, wat niet zo was) dat het spontaan elke keer gebeurde zodra hij in beeld kwam (zo'n 2x per week :+ ). Het heeft echt jaren geduurd voordat ik daar van af was. Maar ik zie hem tegenwoordig nooit meer, dus waarschijnlijk ligt daar de oplossing van dat probleem.
Ook met andere dingen heb ik het snel, of ook bij het minste geringste rode konen.
Mijn bloed zit volgens mij graag in mn hoofd :+ Want als ik ga sporten dat zie ik er binnen 1 minuut ook al uit als een tomaat, terwijl de rest nog niks heeft. Zelfs toen ik in goede conditie was, en met gemak een uur kon hardlopen was ik alsnog binnen 5 minuten een ontplofte tomaat, terwijl de rest helemaal niks had (grrrr)
Ik heb overigens wel altijd steen koude handen en steen koude voeten.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 21:26

Jep ook hier iemand die om de stomste dingen rood wordt, dat terwijl ik erg blank ben en dus zie je het rood worden snel (en wordt ik nog rooier). Vooral vroeger had ik dat in klassen als je iets moest zeggen of iets dergelijks en bij presentaties. Tegenwoordig vooral als ik tegen mannen praat als ik uit ga. Het gekke is dat ik het niet heb wanneer ik het verwacht, bijv. als ik voor de rechtbank sta te pleiten of bij mijn ontmoeting met mijn idolen.

zonnetje1903

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 21:41

Ik ga me ook maar even melden...ik heb er ook last van. Ben niet echt onzeker of zo maar in nieuwe situaties krijg ik toch altijd een rode kop. Ook bij het minste of geringste aan fysieke inspanning krijg ik n rooie kop en het duurt best even voordat het wegtrekt. Bij mij stopt het altijd precies op mijn kaaklijn en ziet er dus vet stom uit! Maar goed, ondertussen aan gewend en me er maar bij neergelegd. Wie weet wordt het ooit nog minder ;)

Bazinga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 21:48

Zooooo herkenbaar allemaal ;) Gelukkig ben ik niet de enige. We moeten een club oprichten: The redheads :o

Mandiiy__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 21:56

Heb er gelukkig niet zo vaak meer last van...maar als het gebeurt dan ook goed, met rode vlekken in me nek etc...maargoed die krijg ik ook als ik het gewoon warm heb in de zon -O-

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 16:06

hier nog iemand!
inderdaad in situaties waarbij ik me niet zeker voel en vooral als er dan iemand op mn vingers staat te kijken..

maar ook bij sporten etc of als ik het gewoon warm heb ben ik binnen de kortste keren een tomaat.
dan heb ik er net een warming upje opzitten en ziet mn hoofd er al uit alsof ik al 3 uur maximaal aan het sporten ben

zonnetje1903

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 19:57

Iemand ook ervaring met een roodachtige huid? Mijn huid heeft op het moment van zichzelf een lichte roodheid, maar heb geen enkel idee waar dat ineens vandaan komt..

Bazinga

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 19:59

zonnetje1903 schreef:
Iemand ook ervaring met een roodachtige huid? Mijn huid heeft op het moment van zichzelf een lichte roodheid, maar heb geen enkel idee waar dat ineens vandaan komt..

Ik heb een hele gevoelige huid, wordt ook snel rood en blijft lang rood. Vaak weet ik ook niet waarvan.

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 20:02

Zwitsal schreef:
hier nog iemand!
inderdaad in situaties waarbij ik me niet zeker voel en vooral als er dan iemand op mn vingers staat te kijken..

maar ook bij sporten etc of als ik het gewoon warm heb ben ik binnen de kortste keren een tomaat.
dan heb ik er net een warming upje opzitten en ziet mn hoofd er al uit alsof ik al 3 uur maximaal aan het sporten ben

Heel herkenbaar..

Word zelf ook om het minste vuurrood. Heb het al bijna m'n hele leven, dus je raakt er (een soort van) aan gewend. :)

zonnetje1903

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 20:02

Wat doe jij eraan? Mijn huid is idd ook ERG gevoelig, maar ben recent bijvoorbeeld niet van creme of make-up gewisseld