Coke, cocaine, snuif, snow.. Normaler dan een biertje?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gebruik jij wel eens coke?

Nooit
271 (88%)
Soms
14 (4%)
Vaak
4 (1%)
Altijd
2 (0%)
Niet meer
16 (5%)

Totaal aantal stemmen: 307

corina21

Re: Coke, cocaine, snuif, snow.. Normaler dan een biertje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 11:37

mijn grootste liefde toen der tijd (EX) gebruikte dat ook,
ik heb hem na het cad gewezen,
heb er vanalles aan gedaan,
maar het mocht niet baaten hij kwam er niet vanaf,
hij is super smal en het maakt hem achterdochtig,
maar ik hab er toen mee gekapt,
ik heb het nog nooit van mijn leven uitgeprobeerd coke,
wel spacecake,
daar had ik meteen een overdosis an dus daar was ik snel van genezen haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 15:05

Nans, je weet hoe ik over je situatie denk moppie :(:)

Ik heb zelf wel eens coke gebruikt, maar ik vond er niet bijzonder veel aan.
Het kost een hoop centen voor weinig resultaat vond ik.

Ik deed het meer omdat ik verhalen gehoord had van mensen die het af en toe gebruikten en ik wilde wel eens weten waar de hype nou om ging.

Ik heb het 2x gebruikt en ik zal het niet snel weer doen.
Ik zeg niet dat ik het nooit meer zal gebruiken, je weet maar nooit, maar ik drink liever een borrel met vrienden in de kroeg.

Rosaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 15:23

Toen ik nog in het buitenland woonde waren er behoorlijk veel bekenden die het deden. Wat ik het ergste vond is dat mijn goeie vriendin er weer mee begon na een jaar. Ik zag haar van gezonde meid naar mager scharminkel gaan. Heb het haar goed duidelijk gemaakt waar ze mee bezig was, toen ze bij haar vriend wegging in het redelijk gestopt. Ik was een avondje met haar op stap gegaan en gingen eerst nog bij een paar vrienden langs in een soort ja omgebouwde garage. Na een uurtje of 2 lol hebben met een paar biertjes en playstation gingen de deuren ineens op slot. Ik snapte er niks van en keek ook heel dom uit. Uit alle hoeken en gaten kwamen er koffertjes en portemonnee's naar boven. Alles op tafel en snuiven maar. Ik schrok me rot en mijn vriendin heeft toen niks genomen omdat ik erbij was.

Ik heb het zelf nooit gedaan omdat ik te bang ben voor mijn eigen reactie erop. Zowel van mijn lichaam als mijn gedrag. Ik wil het niet, ik durf het niet. Wel rook ik af en toe een jointje. Maar ook daar ben ik gigantisch in gemindert. Nu nog 2 of 3 keer per jaar. Dit komt omdat ik mezelf gigantisch ben tegen gekomen met dat spul. Ik wist niet meer wat ik deed, of ik dingen nu dacht of hard op zei. Ben toen out gegaan midden in een discotheek. Ben gelijk naar huis gegaan ( gebracht! ) en maaaanden lang niks meer gehad. Eerlijk is eerlijk er was ook drank in het spel dus echt mijn eigen fout en stom. Voelde me ook belachelijk dat het zover heeft kunnen gaan. Enorm wijze les geweest.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 15:37

Ben nu op school bezig met een projectweek over drugs en heb gisteren een hoorcollege gehad over een afkickkliniek. Ik was ook verschrikkelijk verbaasd toen ik hoorde dat alcohol een stuk schadelijker is als experimenteren met drugs, uitzondering is heroine.
Ieder glas alcohol wat je neemt breekt je hersencellen af, bij drugs komen de lichamelijke mankementen pas na langere duur.
Als ze bij de afkickkliniek mensen binnen kregen met een alcoholverslaving en bijv. een verslaving aan cocaine, werd er het eerst gekeken om mensen van de alcoholverslaving af te krijgen, want dat was veel schadelijker.
Alcohol wordt echter veel meer geaccepteerd in de maatschappij, dat wel.

botje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 15:49

Yup, alcohol is gewoon een geaccepteerde drug, net zoals een hoop medicatie voor regelmatig gebruik trouwens.
Veel mensen zijn niet op de hoogte van de schade die alcohol kan aanbrengen. Het is geaccepteerd en er wordt
niet genoeg geïnformeerd. En dat vind ik krom. Regelmatige drinkers worden niet snel raar aangekeken, terwijl
regelmatige blowers meteen in een bepaalde hoek worden geplaatst. Ik vind af en toe een jointje net zo
onschuldig als af en toe een biertje.

Hetzelfde met coke, ik ken mensen die het af en toe gebruiken, en een helder beeld hebben bij wat het met je doet.
Ik ken echter ook verslaafden, en hun probleem is dat hun realiteit verdraaid is. Geloof me, dat is geen mooi plaatje.
Die kunnen niet meer zonder, en op nuchtere momenten zijn die gewoon niets waard. Verliezen daardoor ook vrienden.

Ik vind het sowieso te duur voor het effect dat het geeft, dus ik doe er niet aan mee.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-09 16:35

tante_trien schreef:
Nanne schreef:
Ik vind het wel mooi dat er zoveel mensen zijn die een ander er niet op veroordelen. Hoeveel mensen hun "vrienden" de rug wel niet toekeren omdat ze gebruiken.. Het is ongelovelijk..

Ik ben zelf iemand die gebruikers de rug toekeert, waarom? Omdat ik heel snel toegeef aan verleidingen, en ik dan bang ben dat de verleiding te groot is. Ik wil verder ook helemaal niks te maken hebben met mensen die gebruiken.

Dat heb ik zelf ook, ik ken mezelf daar goed genoeg voor.. Ik ben nou eenmaal heel nieuwsgierig van aard en verslavingsgevoelig.. Maar toch kan ik mijn vrienden niet de rug toekeren omdat ze gebruiken. Het maakt ze, tot nu toe, nog geen ander mens.

Als ik er zelf aan dreig kapot te gaan word het een ander verhaal, maar tot nu toe ben ik er nog ver bij uit de buurt gebleven al moet ik eerlijk toegeven dat ik steeds nieuwsgieriger naar het effect word. :=

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 17:50

Dat alcohol en tabak volledig getolereerd wordt is een grote hypocrisie.. De overheid verdiend er heel veel geld mee, onbegrijpelijk voor mij dat ze dat over de rug van de eigen bevolking doen...

BentJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 14:18

In mijn omgeving wordt het ook erg veel gebruikt. Een avondje stappen kan niet meer zonder een puntje of een lijntje. Ik heb het zelf nog nooit gedaan. En heb mijn vriend ook vriendelijk verzocht ervanaf te blijven, want hij heeft het wel meerdere malen gedaan. Ik zeg niet dat ik het nooit zal doen, maar heb er momenteel geen enkele behoefte aan. Omdat ik ook bij ons in de vriendengroep een paar mensen eraan kapot zie gaan.

Af en toe een jointje vind ik ook wel oké, maar dagelijks gebruik ben ik erg op tegen. Toch is dat bij sommige 'normaal' geworden, want ze gebruiken tenminste geen speed is dan het tegenargument.

Marliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 14:21

@ Nanne, ik heb het zelf nog nooit gebruikt maar mensen die ik ken wel.

Toevallig ken ik veel mensen uit jou buurt die het vooral gebruikten, ik vind het vaak wel naar om mensen eraan kapot zien te gaan.

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 16:19

Amen :)
sammyvriend schreef:
Paardje_13 schreef:
nee heb het nog nooit gebruikt + ben het niet van plan
en ik ben pas 15 dus dat zou sowieso een beetje jong zijn...

Geldt 100% ook voor mij ;)

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-09 16:23

MLEENESS, ik heb je gePB't. ;)

NicoleHorses, houden zo!

Het is erg jammer dat de ene drugs meer geaccepteerd word als de anderen.. Maar aan de ene kant moet ik eerlijk zeggen dat ik cocaine of speed oid een "ergere" drugs vind dan wiet.. Naar mijn idee is wiet niet echt gevaarlijk zeg maar..

Het is gewoon moeilijk wat normaal is en wat niet in het drugsgebeuren.
Feitelijk gezien zijn dingen zoals caffeine, tabak en cacao ook drugs..

BentJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 21:16

Cocaine en speed vind ik ook zeker een 'ergere' drugs als wiet. Maar ik heb liever dat iemand dat af en toe gebruikt dan elke dag jointjes roken...

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 22:44

Nee nooit, zal het ook nooit doen... waarom? omdat het rommel is en het je leven verziekt, je kan gewoon niet lager zinken wanneer je gaat gebruiken, dit is mijn mening erover, maar dat vind ik ook met blowen etc

maar goed, ik rook dan ook niet, en drink afentoe een biertje that's it.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 07:02

botje schreef:
Ik vind af en toe een jointje net zo onschuldig als af en toe een biertje.

Dat biertje is echter makkelijk in te schatten, op het flesje staat hoeveel alcohol per hoeveelheid er in zit. En dat is ook al decennia hetzelfde.
Maar de ene wiet is de andere niet ;)

http://www.minvws.nl/kamerstukken/vgp/2 ... nnabis.asp Hoog THC-gehalte in cannabis
"Een duidelijk stijgende trend is wel waarneembaar bij het aantal hulpvragers in de ambulante verslavingszorg: het aantal cannabiscliënten is daar in de laatste vijf jaar fors toegenomen."
Er staat bij geschreven dat niet duidelijk is waaraan dat ligt, maar ik ben bij 20 jaar lang met jeugd bezig geweest en ik kan wel getuigen dat zowel problematisch gebruik als problemen (met als 'vervelendste' psychomotorische storingen) door gebruik in de groep mensen die ik heb gezien erg zijn toegenomen. Over psychomotorische storingen: ik raad iedereen wiens hersenen nog 'in de groei' zijn ten stelligste af om cannabis te gebruiken. Vooral pubers zouden er ver weg van moeten blijven.
Over gecontroleerd gebruik volwassenen wil ik niet zeuren, maar het veslavingsrisico wordt (net zoals bij alcohol) erg onderschat.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 07:14

Nooit gebruikt,niet van plan ook ;)