Hoe verzorg jij je haar?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Drunksheep

Re: Hoe verzorg jij je haar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 16:34

Ik doe alles wat slecht is voor mijn haar :'), ik steil het, verf het eens in de zoveel tijd en verder...

Ik heb van mezelf een grote bos krullen [pijpenkrullen en slag door elkaar eigk], maar ik vlecht het eigk altijd in voordat ik ga slapen. Dan heb ik minder erge ontembare krullen, dus is minder erg om mijn haar dan te steilen [minder vaak er overheen met die hitte] dus dat scheelt wel. Verder heb ik, ook al heb ik een bos krullen, dun haar. En het wordt snel vet. Dus ik was het bijna elke dag wel, eerst gewone shampoo, dan conditioner. Soms olie erin en dan eruit spoelen. Wat ook goed is om eens in de zoveel tijd conditioner in je haar te doen voor een paar uur gewikkeld in een handoek [ik weet niet waarom, heb het 1x geprobeerd en het werkte].

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 16:42

Ik heb mn haar van mn 16e tot mn 18e geblondeerd, totdat het er dood bij ging hangen met gespleten punten. Toen heb ik het bruin laten verven bij de kapper, tis nu donkerbruin. Mn haar ziet er nu wel beter uit, minder dood en glimmender. Doe er niet veel aan, was het met shampoo van de kapper, ook keune volgens mij. En doe er 's morgens een beetje glad en stijlcreme in van Andrelon, verder niets. Werkt perfect. Ik was mijn haar om de dag. Gezond eten is het belangrijkste voor mooi haar, en stylen enz is zoo slecht.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 16:50

Ik heb het vanaf mijn 16e tot mijn 22ste gekleurd, maar daar heeft mijn haar echt geen last van gehad.
Ik was het niet te vaak, 1 of 2 keer in de week, met shampoo en daarna cremespoeling. Doe er niks anders in, geen wax, gel, mousse of lak what so ever.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 17:25

Ik doe er weinig aan buiten het dagelijks wassen en even conditioner erin.
Soms even een niet uitspoelbare conditioner of een masker maar dat is maar zelden :P

En het ziet er wel gezond uit :))

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 17:34

ohja, nog eventjes mijn 'foutje' vertellen...
mijn haar is momenteel nog steeds uber-kwetsbaar door mijn eigen schuld...
om een lang verhaal kort te maken...
een kleuring was knalrood uitgevallen ipv bruinrood,
de volgende morgen zei de kapper dat donkerder kleuren de enige oplossing was...
zo gezegd zo gedaan, ik had donkerbruin/zwart haar...
mijn eigen kapper heeft het nadien ontkleurt, gekleurd en meches in gezet...
dit alles is nog net geen jaartje geleden dus heeft wel effect gehad op mijn haartjes :o

http://img197.imageshack.us/img197/1392/jolienx.png
was nogal vermoeid op die foto, dus niet op mijn oogjes letten, maar mijn haar leeft dankzij de methode op de vorige pagina beschreven nog heel goed :P

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 17:34

Heeft iemand ervaring met permanent stijlen? Of producten die je haar steiler maken??

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 17:42

Ik heb niet dik haar maar wel veel. Het lijkt dus wel vrij dik maar het is niet.
Voordeel: kan er alles mee, aangezien het dus niet zo zwaar is en heb toch een aardige bos haar.

Wat ik er aan doe: niet veel. Om de dag wassen, zo nu en dan creme spoeling. Verder gebruik ik amper 'troep'. Het enige slechte wat ik doe is het verfen van mijn haar maar daar is het eigenlijk alleen maar mooier van geworden. Het glanst en is ontzettend luchtig. :)

Candace

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 17:56

Ik heb heel erg dik, krullend haar.. Soms word ik het helemaal knetter gek van haha!
Ik was het iedere ochtend, doe er een speciale mousse in en dan fohn ik het droog met een diffuser. :)

In mijn profiel kan je trouwens een foto zien mocht je interesse hebben xD ..

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 18:00

Mijn haar is steiler dat stijl... Het klinkt misschien dramatisch, maar ik ken eigenlijk niemand met zulk stijl haar als dat ik heb. Soms is het wel handig en valt het mooi, maar aan de andere kant ziet het er ook snel futloos uit.
Ik was het om de dag, meestal 's avonds, zodat ik het in een handdoek kan drogen. Cremespoeling gebruik ik niet, daar wordt het heel fijn van en dan is het niet meer te hanteren. Als ik het wat netter wil hebben was ik het 's ochtends en fohn ik model erin met wat mousse. Dat blijft meestal redelijk goed zitten :)

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 18:03

Niet eigenlijk!
Wel wassen hoor dat bedoel ik niet maar verder niets.
Ik heb lang zwart haar, hangt op mijn kont en volgende week gaat er ook eens de schaar in en wil ik een ander kleurtje, ik heb het altijd in een staart en ben het nu echt beu.

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 18:40

Ik verf best vaak :o

Verder was ik het alleen met L'óreal shampoo. Het is altijd lekker zacht.

Haar kwaliteit is niet zo goed, moet nodig naar de kapper en heb veel gespleten haarpunten enzo.

Denk dat het er vooral omgaat dat ik eens naar de kapper moet, van verven is mijn haar meestal maar 1 dag droog en daarna is het weer zoals normaal.

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 17:53

Ik verf zeker één keer in de vier weken..
Fohn/steil (me pony, en onderkant van haar naar binnen)

Maar heb goede dure shampoo van de kapper zelf,
allerlei maskers enz enz.

Ik verklo.ot me haar best wel, maar ik verzorg het wel weer goed :j

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 13:48

Ik heb half-lang haar met van mn eigen flinke krullen en in laagjes geknipt. :)

Ik was het om de dag met Q10-shampoo en Care&Repair-crémespoeling. Als ik klaar ben met douchen dan maak ik mn haar handdoekdroog en borstel ik 't voorzichtig uit. En doe ik er schuim in van NewWave. :D Meestal laat ik 't los hangen en volgende dag, sochtends, doe ik zonder te borstelen (anders gaat 't onwijs pluizen) een staart in. :)

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 14:08

Vroeg had ik behoorlijk dik jaar, maar de laatste maanden tot jaren is er niet al teveel meer over gebleven van die mooie, dikke bos haren.
Soms schrik ik serieus van het aantal haren wat van mijn haarborstel afkomt, als ik het goed heb doorgekamd..

Wat ik doe:

* Ik was mijn haren meestal om de dag; dus ongeveer 4 keer per week.
* Ik was mijn haren met 'Diamond Gloss' van Nivea, vind ik persoonlijk een hele fijne shampoo!
* Daarna kam ik mijn haren goed uit.
* Vervolgens laat ik het vanzelf opdrogen.

Ik gebruik verder geen stylingsproducten e.d.
Ik gebruik geen krultang, stijltang, etc.
En heb nooit extensions, permanent, .. gehad.

Verder ben ik op zoek naar een fijn haarmasker & een écht goed werkende conditioner, die je haren NIET (!) vet of zwaarder maakt.

Iemand suggesties? :)

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 14:25

Ik heb geen dikke bos, maar zeker geen kleine bos.
Ik laat mijn haar laat ik ook drogen in een handdoek en ik doe er afentoe een masker/serum in.
Ik gebruik op dit moment John Frieda Blond shampo, en om te stijlen gebruik ik altijd mouse/spray of mouding putty/wax.
En verder laat ik m'n haar regelmatig even bijpunten, zodat het weer kan groeien.

CaileyS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 14:24

Ik heb veel, dik, blond haar ongeveer tot mijn bhbandje. Ik draag het vaak in een knot of los.
Ik was mijn haar ongeveer om de dag, soms als ik heb gezwommen ofzo een x 2 dagen na elkaar, en zowiezo na het paardrijden.

Ik gebruik de shampoo & conditioner van Elvive, de roze bus. Daar heb ik ook antiklit van, die ik gebruik als er heel veel klitten inzitten.
Ongeveer 1x in de 2 weken gebruik ik een masker van Andrelon (Care&Repair).
Als ik uitga, bij speciale gelegenheden of als ik zin heb om me op te tutten heb ik haarmousse van Andrelon (1x Care&Repair en 1x Volume).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 15:52

Ik heb lang, dik en veel haar en het is ook best mooi (tenzij het niet wilt zitten :')). Ik heb er soms wat krul in en meestal gewoon veel slag, en soms valt het heel stijl uit. Maar ik doe er echt niks aan, denk dat je gewoon een beetje geluk moet hebben. Ik was het elke dag en stijl het ook wel eens.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 15:54

Dit topic is 2 jaar oud, ik heb getemd :).

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 14:29

Als ik hélémaal niets doe aan mijn haar, dus geen fohn, haarlak oid dan zit het echt ontiegelijk sluik, superstijl en is er geen weg mee te bezeilen.
Ik fohn redelijk vaak, best slecht maar vaak douche ik en ga ik daarna ergens heen en om dan met een kop nat haar de deur uit te gaan en daarna met een belabberd kapsel te zitten.. nehh dan pak ik toch liever de fohn. :D

Ik gebruik veel haarlak, laatste tijd té veel geverft ivm blonderen.. dit is enorm verkeerd uitgepakt en nu is het gelukkig teruggeverft naar mijn eigen vertrouwde haarkleur. Heb een wijze les geleerd: NOOIT meer kleuren!

Verder was ik het om de dag ongeveer, soms iets minder maar dan hoeft mijn kapsel ook niet mooi te zitten haha. Wil het momenteel heel lang laten groeien, ruim over mijn bh bandje, het liefst tot halverwege rug of langer.

Ben helaas gezegend met heel stijl en sluik haar waardoor ik wel IETS moet gebruiken waardoor ik een leuk kapsel krijg. Anders krijg ik een a la zwerverkapsel.

Wanneer ik de avond van tevoren heb gestapt (met onwijs veel haarlak erin), vervolgens ga slapen zonder al die haarlak eruit te borstelen sta ik op met een prachtig kapsel. :D Maar om nu elke keer een bus haarlak erin te spuiten..

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 14:10