Abortus of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 15:50

Delphi schreef:
Zeker is het goed dat er abortus bestaat. Alleen vind ik het belachelijk dat je het tot iets van 16 weken kan laten doen. En dat het mensen zo makkelijk wordt gemaakt, met als gevolg dat ze minder consequent omgaan met hun anticonceptie.

24 weken, sorry...

Consort

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 15:51

@Rienn: En dan nog denk ik dat je ook haar niet kunt veroordelen. Jij kunt niet bij dat meisje naar binnen kijken en voelen wat zij heeft gevoeld of nog voelt, ook al doet ze er misschien stoer en luchtig over.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 15:54

femke27 schreef:
Dus dan maar nooit meer seks??? Ik blijf zeggen: als je alles hebt gedaan om niet zwanger te worden kun je er ook niets aan doen.

Nee dan kun je er idd niets aan doen en wat dan je keuze is is persoonlijk natuurlijk. Dat ik geen abortus zou laten doen wil niet zeggen dat jij nooit meer seks mag hebben :P

Ik doel meer op mensen die echt om onzinnige dingen abortus laten doen. En in jouw situatie zou ik ook denken; zo'n ramp kan het niet zijn, je hebt een stabiele relatie en woonsituatie voor zover ik begrepen heb, dan veranderd een kindje je toekomstplannen maar de nieuwe plannen die je daarna krijgt zijn vast niet minder leuk ;)

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 15:55

Consort schreef:
@Rienn: En dan nog denk ik dat je ook haar niet kunt veroordelen. Jij kunt niet bij dat meisje naar binnen kijken en voelen wat zij heeft gevoeld of nog voelt, ook al doet ze er misschien stoer en luchtig over.

Dat klopt helemaal, maar na 1 keer kun je toch wel al denken van misschien moet dit niet nog een keer gebeuren. Ze heeft het 5 keer laten gebeuren en dat vind ik heel erg..

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 15:57

ayo schreef:
Hannah_Menno schreef:
Niet aborteren! :n
Heb eens een filmpje gezien waarbij ze met echo keken wat er gebeurde, nou ze gingen dus met zo'n slangetje naar binnen en dat kleine vruchtje, IMO al een echt mensje probeerde te vluchten! De slang ging steeds harder heen en weer en uitiendelijk werd het hoofdje van het rompje gescheiden.
De hele klas was stil.
Echt schokkend, ze moetehn dit filmpje eigenlijk aan alle moeders laten zien die hun kindje willen laten aborteren..
Nee, abortus zou ik nooit doen! :n
JIJ wilde seks, JIJ liep het risico en dan moet ook JIJ de consequenties dragen! Het kindje hoeft niet de dupe te zijn van jou onverantwoorde gedrag!

Het probeerde te vluchten, jaja, het was zeker een filmpje van een pro-life organisatie. Een embryo kan helemaal niet zien of horen dus weet helemaal niet dat die slang er überhaupt is.
Plus, seks is niet altijd vrijwillig hoor.

Jij vind het misschien een mensje, iemand anders vind het een levensvatbaar iets, maar niet iets met een ziel en een geheugen. Daar wordt je het toch niet over eens en daarom vind ik het ook zinloos om voor andere mensen te gaan beslissen wat ze wel of niet zouden moeten doen. Ik hoop dat iedereen doet wat hem of haar goeddunkt is zo'n situatie en daarbij ook denkt aan de kansen in de maatschappij van een te geboren worden kind.

Alsjeblieft zeg, als je niet weet waar je 't over hebt ga dan ook niet zomaar wat roepen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 15:59

anneliesdj schreef:
Ik doel meer op mensen die echt om onzinnige dingen abortus laten doen.

Maar wat voor de één misschien onzinnig lijkt is voor een ander wel degelijk een zwaarwegende reden om abortus te laten plegen.
Een abortus wordt ook niet zomaar gepleegd, er zijn o.a de wettelijke bedenktijd en gesprekken met artsen. Dus dat vakantie als reden aangevoerd wordt geloof ik eigenlijk niet zo. Er zit in de meeste gevallen echt wel meer achter.

Ik ben niet per definitie voor abortus of voor leven, maar wel 100% voor keuze. Als abortus illegaal zou zijn zouden er heel wat (ongewenste) kinderen slecht vanaf komen, en vrouwen ook.

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 16:01

Dat is een moeilijke.

Ik ben eigenlijk van mening: wie zijn kont verbrand moet op de blaren zitten. Als je je niet kan inhouden en zonder enig voorbehoedsmiddel het bed in duikt dan moet je maar instaan voor de gevolgen ook! Seks is voor 'grote' mensen, gedraag je er dan ook naar.

Als je echter wél de pil neemt en condoom correct gebruikt en er komt dan een kind van... dan zou ik gaan voor nummer 5, eerst overleggen met mama/vriendin. Dat is echt geen keuze die je zomaar maakt vind ik... Het gaat hier wel over een kindje en niet over de aankoop van een nieuwe pc ofzoiets.

Maarja... de kans is heeeeel klein dat je bij gebruik van beide voorbehoedsmiddelen toch nog zwanger geraakt, de kans is er maar ze is minimaal. Als je verstand in je broek zit en je wil alleen NU plezier hebben en je eens lekker laten gaan... dan vind ik het erg dat je dan abortus gaat plegen, sorry.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 16:04

RedPassion schreef:
anneliesdj schreef:
Ik doel meer op mensen die echt om onzinnige dingen abortus laten doen.

Maar wat voor de één misschien onzinnig lijkt is voor een ander wel degelijk een zwaarwegende reden om abortus te laten plegen.
Een abortus wordt ook niet zomaar gepleegd, er zijn o.a de wettelijke bedenktijd en gesprekken met artsen. Dus dat vakantie als reden aangevoerd wordt geloof ik eigenlijk niet zo. Er zit in de meeste gevallen echt wel meer achter.

Ookal is er een wettelijke bedenktijd en worden er gesprekken gevoerd met artsen, zij hebben er nul over te zeggen of jij al dan niet een abortus laat doen en waarom. Dus als jij vind dat het weg moet omdat het in de vakantietijd komt dan is dat jouw keuze en is er niemand die er uberhaupt wat van mág zeggen.

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 16:05

Captain

Re: Abortus of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 16:06

Dat was hem inderdaad ja! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 16:09

anneliesdj schreef:
Ookal is er een wettelijke bedenktijd en worden er gesprekken gevoerd met artsen, zij hebben er nul over te zeggen of jij al dan niet een abortus laat doen en waarom.

Dat weet ik, ik bedoelde ook niet dat artsen een abortus kunnen weigeren. Maar ik wilde wel even benadrukken dat een abortus niet iets is dat je heel impulsief kan laten doen.

anneliesdj schreef:
Dus als jij vind dat het weg moet omdat het in de vakantietijd komt dan is dat jouw keuze en is er niemand die er uberhaupt wat van mág zeggen.

En gelukkig maar, vind ik. Baas in eigen buik... Wat de reden ook is. Als iemand om wat voor reden ook een kindje niet wil lijkt het mij beter dat zo'n kindje ook nooit geboren wordt.

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 16:10

Citaat:
En gelukkig maar, vind ik. Baas in eigen buik... Wat de reden is. Als iemand om wat voor reden ook een kindje niet wil lijkt het mij beter dat zo'n kindje ook nooit geboren wordt.

:j

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 16:15

ik zou het hoe het ook komt wel houden, ik vind het dan mn eigen schuld.
(ik zou sowieso nooit zomaar met iemand naar bed gaan, ik vind het voor als je getrouwd bent)

ik vind het nogsteeds wel een levend wezen, dus ik zou nooit abortus kiezen... :n

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 16:19

Ik heb 2 jaar geleden een abortus gehad. Het was net uit met mijn vriend en ik vond mezelf te jong en onvolwassen om een kind ter wereld te brengen. Ik zou het geld en de tijd er niet voor hebben dus vond het gewoon niet eerlijk. Ik was toen trouwens aan de pil en deed het met condoom.

Ik was ook altijd tegen abortus. vond het moord omdat er al wel een levend iets in je zat. Maar als je zelf echt voor de keuze staat dan denk je niet meer aan moord, dan denk je aan wat jij het kind te bieden hebt. En in mijn geval was dat niets..

sabje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 16:24

nou ben misselijk geworden van dat filmpje heb hem echt niet helemaal gekeken bah

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 16:25

sabje1985 schreef:
nou ben misselijk geworden van dat filmpje heb hem echt niet helemaal gekeken bah

ik zei toch ook bedenk wat je doet

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 16:40

Een abortus is ook geen pretje maar moet daarom niemand het dan meer doen?
Zelfs als je onverantwoordelijk bent geweest en onveilig seks hebt gehad.. dan moet je dus volgens een aantal van jullie het kind maar houden? Eigen schuld dikke bult en daar moet het kind dan maar voor opdraaien? Wat een onzin!

Ja het is dom om onveilig seks te hebben en ja het is je eigen domme schuld als je zwanger raakt. Maar je kan niet zeggen, joh.. eigen schuld.. nu moet je het kind ook maar houden. Niet iedereen is in staat een kind op te voeden. Niet iedereen heeft de tijd en het geld. Dus uiteindelijk is het kind dan nog de dupe omdat er niemand is die er goed voor kan zorgen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 16:41

RandyOrton25 schreef:
voor de mensen die het filmpje willen zien ik heb het gevonden

ik zeg er eerlijk bij zeer schokkend dus bedenk goed of je het wil kijken.

http://www.praisevalley.nl/film_abortus.htm

Dat is gewoon een smerig indoctrinatiefilmpje van een pro life beweging. Ik moet zeggen dat ik zelf het filmpje totaal niet schokkend vind en dat ik me alleen maar kan ergeren aan de man die het uitlegt. Net alsof je je ongelooflijk moet schamen als je abortus laat plegen. Ik geloof niet dat de foetus schreeuwt van pijn, ik geloof ook niet dat deze voor de buis wegvlucht, ik denk dat dit komt doordat het vruchtwater afgezogen word. Vooralsnog ben ik vóór abortus, om wat voor reden dan ook.

Zelf zou ik in alle gevallen voor abortus kiezen. Ik houd niet van kinderen, ik wil geen kinderen en ik kan kinderen geen goed leven bieden.

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 16:44

Een vriendinnetje mijn zus, heeft ook een one night stand gehad, en die was ook zwanger en ook nog van een tweeling. Ze heeft het gehouden. En ze zal het nu ook precies weer zo doen.

Ik vind als je niet zwanger wil worden moet je er ook alles aan doen om het te voorkomen.
Helaas gaat het tegenwoordig allemaal wel heel makkelijk dan maar een abortus. Er zijn ook heel veel mensen die heel graag een kindje willen, en die het een goede toekomst kunnen bieden maar die geen kindjes kunnen krijgen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 16:48

Moet een kind daarom maar terecht komen bij mensen die het niet willen?

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 16:51

_San87_ schreef:
Moet een kind daarom maar terecht komen bij mensen die het niet willen?

Precies wat ik dacht. Wanneer het voor jou gewoon om wát voor reden dan ook niet welkom is, waarom zou je het dan houden? Omdat je 'seks hebt en dan maar de consequenties onder ogen moet zien'? :')

Ik kies ook optie 1.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 16:55

Het gaat niet eens alleen om het niet willen. Alhoewel dat in mijn ogen al reden genoeg is voor een abortus. Het gaat ook om het niet kunnen.. financieel gezien bijvoorbeeld.

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 16:56

Ik moet er niet aan denken! One night stand of niet, houden doe ik het niet.. Ik heb ook totaal niets met kinderen..

Daarbij zou ik het ook niet in mijn omgeving vertellen..

Veel mensen zeggen dat t toch moeilijker is om te beslissen als je eenmaal zwanger bent, omdat "het dan al in je zit" maar ik ben er van overtuigd dat dat bij mij niet het geval gaat zijn en het zeker weg laat halen...

Ook weerhoudt het me er van omdat ik al zoveel gevallen zie hier in mijn omgeving van hoe het niet moet!! Veel te jong en toch maar houden...er niet voor kunnen zorgen, en maar doorfeesten!! }:0 ik moet er niet aan denken..

Ik kan amper voor mezelf zorgen, laat staan voor een kind :Y)

joopie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 16:59

Ik ga voor optie 4 :) Al weet ik wel zeker dat het mij niet zal gebeuren.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 17:01

joopie7 schreef:
Ik ga voor optie 4 :) Al weet ik wel zeker dat het mij niet zal gebeuren.

Dat zei m'n vriendin ook... Maar toen scheurde het condoom tijdens gebruik. En ookal slikte ze de pil, ze was alsnog de sjaak.