Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
silvana84 schreef:Ik ben 2 keer gewaarschuwd voor chlamidya, beiden keren had ik niks dus het kan best zijn dat je niks hebt.
Dankzij de tests ben ik een stuk voorzichtiger geworden, vooral ook omdat er veel jongens zijn die je niks vertellen. Nu ga ik netjes elk half jaar en moedig ik ook mijn vriendinnen aan om te gaan.
Veel succes. Het kan iedereen over komen. Ik voelde me eerst echt vies toe ik dacht een SOA te hebben en schaamde me heel erg, maar daar moet je je over heen zetten.
Ik ben ook gewoon op HIV/AIDS getest, was geen probleem bij GGD.
rockwitch schreef:Ik wil ook nog steeds een SOA test laten doen maar durf nooit, maar nou hoor ik dat je bij de GGD zelf een uitstrijkje mag maken? Dan zou ik het wel durven, toch maar even een keertje bellen dan, zit alleen elke keer op mijn werk op de tijden dat je kan bellen en heb niet zoveel zin om dat op mijn werk te gaan doen hahaha.
Zit alleen nu al aan de AB voor een blaasontsteking, dus kan je dan al, of moet ik wachten tot dat over is?
Kreeg trouwens ook van die AB een schimmelinfectie, IRRITANT, dan moet ik zeker ook eerst wachten tot dat over is?
). Maar ben het door de drukte vergeten.
maar hij wel en hij wilde zekerheid hebben voor ons beiden... is nu nog niet zoland uit dus ben nog steeds soavrij
Wen_en_Jelle schreef:Ik ben bij de ggd geweest en hoefde ook geen uitstrijkje. Ik heb me gewoon eens laten testen samen met mijn exvriend omdat hij dat wilde, want ik had het niet kunnen hebbenmaar hij wel en hij wilde zekerheid hebben voor ons beiden... is nu nog niet zoland uit dus ben nog steeds soavrij
Wen_en_Jelle schreef:Ik ben bij de ggd geweest en hoefde ook geen uitstrijkje. Ik heb me gewoon eens laten testen samen met mijn exvriend omdat hij dat wilde, want ik had het niet kunnen hebbenmaar hij wel en hij wilde zekerheid hebben voor ons beiden... is nu nog niet zoland uit dus ben nog steeds soavrij
hoefde alleen potje urine in te leveren idd en bloed te prikken.
), tot de dokter plots zei dat ik mijn broek en ondergoed naar beneden mocht toen en op de tafel liggen
. Ik kreeg het plots heel erg benauwd maar ik voelde me een beetje alsof ik geen kant meer opkon en ik heb het maar braaf gedaan. Mijn moeder vertelde me achteraf "ja, ik dacht al wel dat ze dat zou doen, daarom bleef ik buiten". Bedankt mam
.
.
): voortaan altijd een condoom in je zak steken, je weet maar nooit
. xKatleentjex schreef:En voor de TS, je zal wel verschrokken zijn na zo'n bericht. Ik duim voor je dat het toch niets is, want hoewel het goed te behandelen is in een vroeg stadium, is het toch nog altijd leuker als je helemaal gezond bent. Het kan alleen maar een wijze les voor de toekomst zijn (gut dat klinkt belerend): voortaan altijd een condoom in je zak steken, je weet maar nooit
.
xKatleentjex schreef:Ik ga elk jaar op routinecontrole, waar ik ook een uitstrijkje krijg. Ik moet, ben verplicht door mijn moeder sinds ik 17 was (ben nu bijna 21 en mijn moeder zei laatst weer dat ik nog maar een afspraak moest maken).
De eerste keer was een hele verrassing. Ik wist niet dat ze een uitstrijkje ging doen, ik had wat problemen met mijn pil(doorbraakbloedingen) en ging weer maar eens langs, dacht om weer wat vraagjes te beantwoorden en een nieuwe pil te krijgen. Mijn moeder ging voor een keertje niet mee naar binnen, ik had nog steeds niet door waarom niet (), tot de dokter plots zei dat ik mijn broek en ondergoed naar beneden mocht toen en op de tafel liggen
. Ik kreeg het plots heel erg benauwd maar ik voelde me een beetje alsof ik geen kant meer opkon en ik heb het maar braaf gedaan. Mijn moeder vertelde me achteraf "ja, ik dacht al wel dat ze dat zou doen, daarom bleef ik buiten". Bedankt mam
.
Maar an sich was het niet zo erg, keren erna ook niet. Ik doe het wel absoluut niet graag en hoewel ik van allerlei kanten hoor dat het pijnloos is vind ik het toch een beetje pijn doen (ze gebruikt daarom bij mij ook een veel kleinere bek dan ze bij andere vrouwen gebruikt, een 'maagdenbekje', als je echt heel veel schrik hebt moet je daar maar achter vragen, ik vind het toch een gigantisch verschil), maar voor die hooguit 2 seconden weet ik als er iets mis is (en geloof me, àls er iets mis is dan ben je zó blij dat je die angst opzij hebt gezet en je er op tijd bij bent), en daarvoor is het mij wel waard. En voor de dokter schaam ik mij helemaal niet, ik hield gewoon vanaf de eerste seconde in mijn achterhoofd dat die al veel lelijker dingen heeft gezien.
Dus moraal van het verhaal, even echt verstand op nul zetten en gaan, zeker als je zelf nog zou mogen soppen ook.
En voor de TS, je zal wel verschrokken zijn na zo'n bericht. Ik duim voor je dat het toch niets is, want hoewel het goed te behandelen is in een vroeg stadium, is het toch nog altijd leuker als je helemaal gezond bent. Het kan alleen maar een wijze les voor de toekomst zijn (gut dat klinkt belerend): voortaan altijd een condoom in je zak steken, je weet maar nooit
.