En dan hoor je ineens..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 20:36

hahahaha oh :')

SadyLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-09 19:05

silvana84 schreef:
Ik ben 2 keer gewaarschuwd voor chlamidya, beiden keren had ik niks dus het kan best zijn dat je niks hebt.
Dankzij de tests ben ik een stuk voorzichtiger geworden, vooral ook omdat er veel jongens zijn die je niks vertellen. Nu ga ik netjes elk half jaar en moedig ik ook mijn vriendinnen aan om te gaan.

Veel succes. Het kan iedereen over komen. Ik voelde me eerst echt vies toe ik dacht een SOA te hebben en schaamde me heel erg, maar daar moet je je over heen zetten.

Ik ben ook gewoon op HIV/AIDS getest, was geen probleem bij GGD.

Ik schaam me er inderdaad ook vreselijk voor. Eerst vond ik het ook vies, maar nu ik weet dat (als ik chlamidya heb) het geen klachten geeft, heb ik dat idee niet meer zo erg.

rockwitch schreef:
Ik wil ook nog steeds een SOA test laten doen maar durf nooit, maar nou hoor ik dat je bij de GGD zelf een uitstrijkje mag maken? Dan zou ik het wel durven, toch maar even een keertje bellen dan, zit alleen elke keer op mijn werk op de tijden dat je kan bellen en heb niet zoveel zin om dat op mijn werk te gaan doen hahaha.
Zit alleen nu al aan de AB voor een blaasontsteking, dus kan je dan al, of moet ik wachten tot dat over is?
Kreeg trouwens ook van die AB een schimmelinfectie, IRRITANT, dan moet ik zeker ook eerst wachten tot dat over is?

Ik hoefde helemaal geen uitstrijkje te laten maken hoor. Omdat ik alleen maar chlamydia zou kunnen hebben, omdat ik geen klachten heb, hoef je daarvoor alleen potje urine in te leveren. Zoals de dokter mij het vertelde.
Maar ik wilde ook al een hele tijd een soa test laten doen, en ook maar steeds uitstellen. Maar nu ineens moest ik wel :o

Overigens heb ik nog geen uitslag gekregen. Ik had zelf willen bellen vandaag (veel te vroeg eigelijk), want ben bang dat ze naar me huistelefoon bellen en m'n ouders de uitslag geven (die dus ook van niks weten :o ). Maar ben het door de drukte vergeten.
Afgelope dinsdag is m'n potje naar lab gestuurd en dan 4 tot 5 (werk)dagen kon ik bellen. Dus maandag of dinsdag.
Trouwens zeiden jullie niet dat als je wel wat hebt, dat ze eerder belde? Ze hebben (nog) niet gebeld }>

Wennii

Re: En dan hoor je ineens..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 19:10

Ik ben bij de ggd geweest en hoefde ook geen uitstrijkje. Ik heb me gewoon eens laten testen samen met mijn exvriend omdat hij dat wilde, want ik had het niet kunnen hebben :) maar hij wel en hij wilde zekerheid hebben voor ons beiden... is nu nog niet zoland uit dus ben nog steeds soavrij :D

SadyLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-09 19:11

Wen_en_Jelle schreef:
Ik ben bij de ggd geweest en hoefde ook geen uitstrijkje. Ik heb me gewoon eens laten testen samen met mijn exvriend omdat hij dat wilde, want ik had het niet kunnen hebben :) maar hij wel en hij wilde zekerheid hebben voor ons beiden... is nu nog niet zoland uit dus ben nog steeds soavrij :D

Waar moest jij je allemaal op laten testen bij de ggd dan?

Melissaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 19:16

Wen_en_Jelle schreef:

ik hoefde het ook niet. zat ik me daar een week druk voor te maken :+ hoefde alleen potje urine in te leveren idd en bloed te prikken.

Jollyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 19:27

Hoewel het natuurlijk altijd beter is om het gewoon veilig te doen, kan je denk ik wel heel blij zijn dat hij het je in ieder geval heeft laten weten. Chlamydia geeft inderdaad zelden klachten bij vrouwen, maar kan als het niet behandeld wordt flinke gevolgen hebben. Mocht je het nu hebben, dan krijg je in ieder geval op tijd de behandeling. Gelukkig een korte behandeling, dus je kan er ook zo weer vanaf zijn.
En dat je bij andere SOA's wel klachten gehad zou hebben, hoeft ook niet altijd te kloppen. Al zijn er dan vaak wel verschijnselen, maar niet altijd even hevig. Mocht je toch nog willen weten of je geen andere SOA hebt, dan kun je dat altijd alsnog laten testen. Gelukkig kun je op steeds meer plaatsen zelf een vaginale swab doen. Is toch wel prettiger. Hoewel huisartsen het echt niet gek vinden en het wel vaker zien. Toch zou ik het ook liever zelf doen, hoewel ik best weet van mijn stages hoe een gynaecologisch of inwendig onderzoek gaat (student verloskunde, laatste jaar, dus ik heb zelf ook al regelmatig inwendig onderzoek uitgevoerd).
En ik weet ook uit mijn stages dat het echt ieder 'type' kan overkomen. Het hoeft maar een keertje fout te gaan. Gelukkig nu wel je lesje geleerd zo te horen.

Ik hoop in ieder geval voor je dat de testuitslag negatief is en dat je niet besmet bent.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 20:36

Ik ga maar eens de GGD bellen denk ik, om te vragen of het idd met urine en bloed ook allemaal bekeken kan worden. Dan zou ik gelijk een afspraak maken, het uitstrijkje houdt me echt zoo tegen, terwijl iedereen zegt dat het niks voorsteld, maar gewoon het idee dat ze met zo'n metalen ding gaan klooien, ik weet niet lijkt me erg beschamend.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 22:36

Ik ga elk jaar op routinecontrole, waar ik ook een uitstrijkje krijg. Ik moet, ben verplicht door mijn moeder sinds ik 17 was (ben nu bijna 21 en mijn moeder zei laatst weer dat ik nog maar een afspraak moest maken).

De eerste keer was een hele verrassing. Ik wist niet dat ze een uitstrijkje ging doen, ik had wat problemen met mijn pil(doorbraakbloedingen) en ging weer maar eens langs, dacht om weer wat vraagjes te beantwoorden en een nieuwe pil te krijgen. Mijn moeder ging voor een keertje niet mee naar binnen, ik had nog steeds niet door waarom niet ( :+ ), tot de dokter plots zei dat ik mijn broek en ondergoed naar beneden mocht toen en op de tafel liggen :+ . Ik kreeg het plots heel erg benauwd maar ik voelde me een beetje alsof ik geen kant meer opkon en ik heb het maar braaf gedaan. Mijn moeder vertelde me achteraf "ja, ik dacht al wel dat ze dat zou doen, daarom bleef ik buiten". Bedankt mam :P .

Maar an sich was het niet zo erg, keren erna ook niet. Ik doe het wel absoluut niet graag en hoewel ik van allerlei kanten hoor dat het pijnloos is vind ik het toch een beetje pijn doen (ze gebruikt daarom bij mij ook een veel kleinere bek dan ze bij andere vrouwen gebruikt, een 'maagdenbekje', als je echt heel veel schrik hebt moet je daar maar achter vragen, ik vind het toch een gigantisch verschil), maar voor die hooguit 2 seconden weet ik als er iets mis is (en geloof me, àls er iets mis is dan ben je zó blij dat je die angst opzij hebt gezet en je er op tijd bij bent), en daarvoor is het mij wel waard. En voor de dokter schaam ik mij helemaal niet, ik hield gewoon vanaf de eerste seconde in mijn achterhoofd dat die al veel lelijker dingen heeft gezien :D .
Dus moraal van het verhaal, even echt verstand op nul zetten en gaan, zeker als je zelf nog zou mogen soppen ook. ;)

En voor de TS, je zal wel verschrokken zijn na zo'n bericht. Ik duim voor je dat het toch niets is, want hoewel het goed te behandelen is in een vroeg stadium, is het toch nog altijd leuker als je helemaal gezond bent. Het kan alleen maar een wijze les voor de toekomst zijn (gut dat klinkt belerend :+ ): voortaan altijd een condoom in je zak steken, je weet maar nooit :P .

SadyLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-09 12:10

xKatleentjex schreef:
En voor de TS, je zal wel verschrokken zijn na zo'n bericht. Ik duim voor je dat het toch niets is, want hoewel het goed te behandelen is in een vroeg stadium, is het toch nog altijd leuker als je helemaal gezond bent. Het kan alleen maar een wijze les voor de toekomst zijn (gut dat klinkt belerend :+ ): voortaan altijd een condoom in je zak steken, je weet maar nooit :P .

Ja, echt m'n hart geeft minimaal 5 slagen over geslagen toen ik het las :o
Kreeg een berichtje met titel van 'lees dit even als je alleen bent' zoiets, dus ik verwachtte eigelijk dat ie een raar bericht of (vakantie)foto's ofzo stuurde. Kreeg ik dit te horen }:0

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 12:02

xKatleentjex schreef:
Ik ga elk jaar op routinecontrole, waar ik ook een uitstrijkje krijg. Ik moet, ben verplicht door mijn moeder sinds ik 17 was (ben nu bijna 21 en mijn moeder zei laatst weer dat ik nog maar een afspraak moest maken).

De eerste keer was een hele verrassing. Ik wist niet dat ze een uitstrijkje ging doen, ik had wat problemen met mijn pil(doorbraakbloedingen) en ging weer maar eens langs, dacht om weer wat vraagjes te beantwoorden en een nieuwe pil te krijgen. Mijn moeder ging voor een keertje niet mee naar binnen, ik had nog steeds niet door waarom niet ( :+ ), tot de dokter plots zei dat ik mijn broek en ondergoed naar beneden mocht toen en op de tafel liggen :+ . Ik kreeg het plots heel erg benauwd maar ik voelde me een beetje alsof ik geen kant meer opkon en ik heb het maar braaf gedaan. Mijn moeder vertelde me achteraf "ja, ik dacht al wel dat ze dat zou doen, daarom bleef ik buiten". Bedankt mam :P .

Maar an sich was het niet zo erg, keren erna ook niet. Ik doe het wel absoluut niet graag en hoewel ik van allerlei kanten hoor dat het pijnloos is vind ik het toch een beetje pijn doen (ze gebruikt daarom bij mij ook een veel kleinere bek dan ze bij andere vrouwen gebruikt, een 'maagdenbekje', als je echt heel veel schrik hebt moet je daar maar achter vragen, ik vind het toch een gigantisch verschil), maar voor die hooguit 2 seconden weet ik als er iets mis is (en geloof me, àls er iets mis is dan ben je zó blij dat je die angst opzij hebt gezet en je er op tijd bij bent), en daarvoor is het mij wel waard. En voor de dokter schaam ik mij helemaal niet, ik hield gewoon vanaf de eerste seconde in mijn achterhoofd dat die al veel lelijker dingen heeft gezien :D .
Dus moraal van het verhaal, even echt verstand op nul zetten en gaan, zeker als je zelf nog zou mogen soppen ook. ;)

Als ik vragen mag, waar is dat goed voor, die routinecontrole? :n

YeyoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 13:23

misschien kanker oid in de familie?

SadyLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-09 14:35

IK HEB NIKS!! :D :D :D :D :D

Vanmorge gebeld naar huisarts en m'n urine was helemaal goed. Ik was echt verbaasd, was er eigenlijk al vanaf het begin van overtuigd dat ik het ook wel zou hebben.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 15:26

aaah das mooi zeg!!!

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 17:47

bofferd!

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 18:13

Kijk, dat is fijn :D

Het was een goeie les die afloopt met een sisser, maar volgens mij heb jij je lesje wel geleerd ;)

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 18:25

Gelukkig maar :)

Dominiqueee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 18:43

SadyLady schreef:
IK HEB NIKS!! :D :D :D :D :D

Vanmorge gebeld naar huisarts en m'n urine was helemaal goed. Ik was echt verbaasd, was er eigenlijk al vanaf het begin van overtuigd dat ik het ook wel zou hebben.

Oooh wat fijn!! Hopelijk heb je nu wel je lesje geleerd. :Y)

SadyLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-09 18:51

Kieffer schreef:
Kijk, dat is fijn :D

Het was een goeie les die afloopt met een sisser, maar volgens mij heb jij je lesje wel geleerd ;)

Uiteraard, al toen ik dat mailtje kreeg, had ik al besloten dat me dit niet nog een keer gaat overkomen!

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 19:12

dat kan ik me voorstellen.. ! heb het tenslotten zelf meegemaakt..

BrittLandman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 19:13

sterkte ;)
:+

SadyLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-09 07:41

BrittLandman schreef:
sterkte ;)
:+

waarmee? ik heb niks }:0