Kirr__ schreef:Ik kwam dit topic tegen en wil hier eens horen of iemand mijn situatie herkent. Het enige waar ik tegenaanloop met getallen is dat ik vaak 43 omdraai en er 34 van maak, dat doe ik erg vaak met getallen, vooral ook jaartallen 1985 wordt 1958. Maar heb verder geen problemen met getallen of nummers of wiskunde. Of is het gewoon toeval dat ik dit vaak omdraai?
Denk dat dit eerder gewoon toeval is. Als je verder geen problemen hebt met wiskunde of rekenen dan heb je over het algemeen geen dyscalculie 
Ik heb wel dyscalculie, helaas is dit pas op mijn 18e vastgesteld. Zowel mijn basisschool als middelbare school hebben nooit aandacht aan mijn rekenproblemen besteed. Oei wat kan ik me nog goed herinneren dat ik op mijn 13e zowat verrot werd gescholden door mijn leraar omdat ik nog altijd geen procenten kon berekenen.... Al met al heeft deze 'handicap' mijn hele leven wel behoorlijk beinvloed. Zo was ik altijd goed genoeg om de Havo en het HBO aan te kunnen, maar werd steeds tegen gehouden door mijn cijfers in wiskunde en rekenen. Het was elk jaar bikkelen en ging door deze vakken vaak maar net aan over, toen ik wiskunde kon laten vallen heb ik dat ook meteen gedaan. Ik kreeg toen wel economie wat ook moeilijk was voor me, maar beter te bevatten dan wiskunde. Het beinvloed mijn dagelijkse leven eigenlijk nog altijd, ik ben erg onzeker met cijfers en vaak merk ik het ook niet als ik teveel/te weinig geld terugkrijg. Als ik het wel merk dan weet ik wel dat er iets mist.... maar wat?
En dan kan ik soms wel een beetje een lichte paniek aanval krijgen