Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
19LindA83 schreef:cursussen of niet de cijfers van het KWF liegen er niet om, en dat zijn echt niet alleen mensen die het van de zon hebben gekregen. En je huid moet je zo wie zo goed verzorgen of je nu onder de zonnebank gaat of niet.
Het is naief te denken dat je dan minder risico loopt, of dat het zelfs gezonder is.. net zoals light sigaretten bijv.
Uv blijft Uv in welke mate dan ook..
Verder gaat het er ook niet om of je dan maar in je bed moet gaan liggen, want ook dat is nl erg ongezond en kun je wel degelijk aan dood gaan. Je moet gewoon erkennen dat iets slecht is en je een risico loopt, en niet naief gaan roepen dat er niks kan gebeuren. De meeste studio's hebbben niet voor niets een leeftijds grens vanaf wanneer je gebruik mag maken, dit heeft alles te maken met dat het ongezond is en je pas vanaf een bepaalde leeftijd een weloverwogen keuze kunt maken of je je aan dit risico wil bloot stellen.
Denk wel: je huid is je grootste orgaan, dus als daar wat mee aan de hand is......
Even toevoeging om antwoord te geven op de topicvraag:
Ik ga gewoon lekker met mijn ligbed in de schaduw liggen, ingesmeerd en wel. Dan doe je er iets langer over voor je bruin bent, maar dat heb ik er voor over!

En neehoor ik maak geen reclame voor de zonnebanken ik geef geoon mijn mening net zoals ieder ander hier en ik geef wat feiten 
De zonnebank is echt geen moordmachine
Vind jij dat wel tsja dan maak je er toch geen gebruik van?
. Bovendien vind ik het er vaak mooier uit zien, natuurlijker. Kan bij de zonnebank ook natuurlijk maar sommigen zijn echt zo lelijk bruin
. Ik zit per keer maar een kwartiertje in de zon ofzo, tenzij ik aan het zwemmen, fietsen, paardrijden oid ben. Dan vergeet ik de tijd, maar ik smeer me wel in (gelukkig verbrand ik niet snel). 
op mn werk ( ookal benk vrij vandaag
) Lekkere gel gebruikt dit keer ( heb veel proefmonsters ) van Gelato ( australion Gold ) mn huid is heerlijk zacht nu
Cinnepin schreef:Celinee_ schreef:Voordat de zomer begint ga ik een aantal keer gewoon thuis onder de zonnehemel. (Heb een hele lichte huid) Met de bedoeling van 1 keer in de week, maar dat vergeet ik ook nog wel eens.
Als de zon schijnt ga ik als ik tijd heb ik de zon liggen. En verder laat ik het over aan de zon in Spanje, waar we dan 2 weken heen gaan met vakantie.
Hoorde dat je van zelfbruiner rare vlekken krijgt dus dat gebruik ik maar niet.
dar hoor je vaker, maar vaak is dat met goedkopere merken van b.v de etos. Je moet een zelfbruinende lotion goed uitsmeren. Gelijk matig overal en niet zomaar op kwakken. En als je een beetje kwalitiet wilt betaal je daarvoor maar dan heb je er wel wat voor
( nouja niet altijd
) ahha en ben nu ook mooi bruin, de ene keer gebruik ik bronzers de andere keer weer niet, maar heb nogal wat proefmonsters haha ook van t merk wat wij in de stidio verkopen ( australian gold )