Gewoon zon, zonnebank of zelfbruiner?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ambre

Re: Gewoon zon, zonnebank of zelfbruiner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 21:47

Van al dat op het paard zitten ben ik net een bouwvakker,stik bruine armen en hoofd(steeds de vraag of ik op vakantie ben geweest)maar voor de rest heel wit.Smeer wel eens van dat dove spul maar dat is ook geen succes.Heb me ook wel eens laten sprayen in een schoonheidssalon.Zie je er op vakantie tenminste niet uit als 'vers' vlees.Maar het beschermt natuurlijk niet.Gelukkig geen tijd om in de zon te liggen,maar zal iid wel een hele ouwe kop krijgen later!Ben nu 36 en valt gelukkig nog mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 22:10

19LindA83 schreef:
cursussen of niet de cijfers van het KWF liegen er niet om, en dat zijn echt niet alleen mensen die het van de zon hebben gekregen. En je huid moet je zo wie zo goed verzorgen of je nu onder de zonnebank gaat of niet.
Het is naief te denken dat je dan minder risico loopt, of dat het zelfs gezonder is.. net zoals light sigaretten bijv.
Uv blijft Uv in welke mate dan ook..

Verder gaat het er ook niet om of je dan maar in je bed moet gaan liggen, want ook dat is nl erg ongezond en kun je wel degelijk aan dood gaan. Je moet gewoon erkennen dat iets slecht is en je een risico loopt, en niet naief gaan roepen dat er niks kan gebeuren. De meeste studio's hebbben niet voor niets een leeftijds grens vanaf wanneer je gebruik mag maken, dit heeft alles te maken met dat het ongezond is en je pas vanaf een bepaalde leeftijd een weloverwogen keuze kunt maken of je je aan dit risico wil bloot stellen.
Denk wel: je huid is je grootste orgaan, dus als daar wat mee aan de hand is......

Even toevoeging om antwoord te geven op de topicvraag:

Ik ga gewoon lekker met mijn ligbed in de schaduw liggen, ingesmeerd en wel. Dan doe je er iets langer over voor je bruin bent, maar dat heb ik er voor over!

als je nog geen goed mijn bericht leest zie je ook nergens dat ik zeg dat t goed is voor je :+

en het is bewezen dat een zonvakantie aan t strand gevaarlijker is dan verantwoord zonnen onder de zonnebank! Dat is geen naief geklets ;)

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 08:56

Het ligt er maar helemaal aan hoe je je vakantie op het strand doorbrengt.
Je houdt een hele propaganda voor de zonnebank, dat is hetzelfde als reclame maken voor sigaretten ( ook slecht, maar mensen proberen over te halen het toch te doen) Je kunt ook erkennen en mensen er van bewust maken dat er gewoon een heel groot risico aan kleeft, en dat Uv ( hetzij van zon of zonnebank) altijd slecht is als je er onbeschermd onder gaat. Ipv roepen dat het 1 beter is dan het ander.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 11:05

tsja het is gewoon bewezen daar kan ik ook niks aan doen, en dat jij daar niet mee eens bent ook daar kan ik niks aan doen ;) En neehoor ik maak geen reclame voor de zonnebanken ik geef geoon mijn mening net zoals ieder ander hier en ik geef wat feiten :)

Maar de zonnebank kan ook goed voor je zijn hoor, er zijn niet voor niets mensen die op dokters advies komen vanwege hun reuma, het is ook goed voor je botten etc etc, :) De zonnebank is echt geen moordmachine :P Vind jij dat wel tsja dan maak je er toch geen gebruik van?
Er zijn mensen die t heerlijk vinden ( zoals ik ) niet alleen om te bruinen maar ook voor de ontspanning etc en als je dat verantwoord doet, prima toch?

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 11:10

Is helemaal niets ook een keuze? :P

Ik vermijd de zon, maar zonnebanken en zelfbruiners vind ik ook maar niets. Het heeft iets "neps", en ik lig ook niet echt lekker onder zo'n warm ding.

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 11:12

ze zeggen dat ze zonnenbank ook goed is voor puistjes etc

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 11:13

en zonnebank geeft geen nep iets( wat ik al meeere keren aangeef ) je word dezelfdekleur bruin als de zon buiten, het ligt eraan wat je erop smeert

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 11:15

DmNqUe schreef:
ze zeggen dat ze zonnenbank ook goed is voor puistjes etc

klopt, alleen moeten ze niet TE ontstoken zijn als ze bv rood zijn enzo dan wordt t met de warmte van de bank alleen maar erger. Als ie een beetje normaal is dan wordt ie uitgedroogd idd en kan de zonnebank wat helpen

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 11:18

Cinnepin schreef:
en zonnebank geeft geen nep iets( wat ik al meeere keren aangeef ) je word dezelfdekleur bruin als de zon buiten, het ligt eraan wat je erop smeert
Ik bedoel het ook niet op zo'n manier dat de kleur nep wordt, want dat heb ik nog nooit gezien, maar het voelt nep.

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 11:20

Gewone zon! Krijg ik ook nog eens een goed humeur van :P . Bovendien vind ik het er vaak mooier uit zien, natuurlijker. Kan bij de zonnebank ook natuurlijk maar sommigen zijn echt zo lelijk bruin := . Ik zit per keer maar een kwartiertje in de zon ofzo, tenzij ik aan het zwemmen, fietsen, paardrijden oid ben. Dan vergeet ik de tijd, maar ik smeer me wel in (gelukkig verbrand ik niet snel).

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 14:39

Ik heb gisterenavond nog heerlijk gebankt :P

Maar gewone zon gaat bij mij ook boven de nep zon :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 15:55

ik heb net nog heerlijk gebankt :P op mn werk ( ookal benk vrij vandaag :+ ) Lekkere gel gebruikt dit keer ( heb veel proefmonsters ) van Gelato ( australion Gold ) mn huid is heerlijk zacht nu :P

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 17:07

Cinnepin schreef:
Celinee_ schreef:
Voordat de zomer begint ga ik een aantal keer gewoon thuis onder de zonnehemel. (Heb een hele lichte huid) Met de bedoeling van 1 keer in de week, maar dat vergeet ik ook nog wel eens.
Als de zon schijnt ga ik als ik tijd heb ik de zon liggen. En verder laat ik het over aan de zon in Spanje, waar we dan 2 weken heen gaan met vakantie. :D
Hoorde dat je van zelfbruiner rare vlekken krijgt dus dat gebruik ik maar niet.

dar hoor je vaker, maar vaak is dat met goedkopere merken van b.v de etos. Je moet een zelfbruinende lotion goed uitsmeren. Gelijk matig overal en niet zomaar op kwakken. En als je een beetje kwalitiet wilt betaal je daarvoor maar dan heb je er wel wat voor :)

ik heb 'm wel gewoon van de etos hoor, en als je gewoon goed alles uitsmeert krijg je er gewoon een mooi kleurtje van :)

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 17:52

Ik ben deze zomer pas echt na gaan denken over waarom zonnen. Tegenwoordig is het helemaal in om een bruin kleurtje te hebben. Maar het is niet gezond, het is er ook zó af en, IMO, is zonnen ook super saai. Daarom ben ik me gaan afvragen waarom ik het eigenlijk doe en ik kan geen verklaring vinden. :D
Zelfbruiner is dus de beste optie vind ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 19:32

daarom moet je het ook bijhouden, dan houd je je bruin kleurtje ;)

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 19:34

ja precies :P

Afbeelding

dit is pas na een paar keer zonnebanken :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 19:41

zo dan word je best snel bruin of niet?

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 19:43

ja hoor, en ik smeer mijn gezicht altijd in met een spul van de zonnebank studio :) met extra bronzers erin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 19:47

ik smeer mn gexicht altijd ,met hetzelfde in als mn verdere lichaam :P ( nouja niet altijd :P) ahha en ben nu ook mooi bruin, de ene keer gebruik ik bronzers de andere keer weer niet, maar heb nogal wat proefmonsters haha ook van t merk wat wij in de stidio verkopen ( australian gold )

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 19:53

ik ga in de zomer gewoon lekker de zon in en dan ben ik in de winter nog lekker bruin :)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 19:56

Cinnepin schreef:
( australian gold )

puppylove :+:

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 20:10

Leinearthur schreef:
ik ga in de zomer gewoon lekker de zon in en dan ben ik in de winter nog lekker bruin :)

Ik precies hetzelfde :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 20:13

c_alsemgeest schreef:
Anoniem schreef:
( australian gold )

puppylove :+:

haha jah dies fijn, zit een blush in :P ik ha vandaag de gelato

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 22:11

Mensen met reuma krijgen het advies mee om onder infra rood warmte te gaan liggen, niet de zonnebank, dat verzinnen ze er zelf bij zodat ze en warmte krijgen wat goed is voor de reuma, en bruin worden... en daar heb ik weer voor geleerd! :P

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 23:13

ik ben een beetje zonverslaafd.. :o 8-)
ik heb tanorexia haha :P

als de zon buiten schijnt lig ik er altijd in.. en in de winter/herfst (of als het al een tijd geen lekker weer is geweest in de zomer) ga ik lekker onder de zonnebank..