Dreadlocks

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dinniej

Re: Dreadlocks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 23:27

Dat mag jij vinden, maar net liet je het overkomen als een feit.
Ik ken genoeg mensen die mijn dreads netjes en verzorgd vinden.
Daarnaast is het op die foto slecht te zien, en is het ook nog eens een oude foto. M'n dreads waren daar 2 maanden, en dreads moeten toch zeker ontwikkelen..

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 23:30

oke was niet de bedoeling, ieder zijn mening. Als een ander het er wel verzorgd en netjes uit vind zien, prima toch :)

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 23:34

Ja natuurlijk, ieder z'n mening.
Ik was er alleen niet zo blij mee omdat ik die foto niet dáárom postte. :+

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 23:35

ik vind ze wel leuk staan bij iemand waar het ook daadwerkelijk bij past. zelf zou ik het niet doen denk ik, vind ik zonde van m haar maar goed. en de ene dreadhead is de ander niet want bij de ene zien ze wel goed verzorgt eruit en bij een ander lijken ze echt goor. het zit m in de verzorging denk ik.

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 23:41

Ik denk dat het daar inderdaad mee te maken heeft, maar ik denk ook dat het met de haarkleur en het type haar te maken heeft..
Blonde dreads vind ik vaker mooi dan donkere (niet dat ik m'n eigen dreads lelijk vind ofzo. :+ ) En ieder z'n dreads ontwikkelen zich ook anders. De meeste mensen die zelf geen dreads hebben vinden rechte, pluisloze dreads heel mooi. Dat is vaak een kwestie van vaak bijwerken, maar bij sommige mensen gebeurt dit van nature al.

Zwaantje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 00:14

Heb ze zelf ook bij iemand gezet heb er 6 uur over gedaan (2 x 3 uur).
Hij wildde ze geknoopt hebben (Dus tisten, knopen tisten knopen) Dan dreadwax er in..
Ik maakte eerst over zijn hele hoofd staartjes door allemaal vierkantjes te verdelen.. en dan ging ik beginnen..
Echte dreads zijn er niet in eens, die worden gecreëerd door het bij te houden.. Ik zag hem daarna een paar jaar later zijn haar was gegroeid, de elastiekjes waren er uit (dat kan zodra het echt gedread is zeg maar) en hij had het zelf keurig bij gehouden..
Je moet er ook voor zorgen dat de dreads niet in elkaar gaan dreaden/klitten door ze regelmatig uit elkaar te halen..

Je kunt ze ook zetten met waterstofperoxide, maar daar verander je, net zoals bij permanent, de vorm van het haar mee. Dus dat kun je niet meer uit kammen!

Ik geloof dat je er zo'n 500? euro voor moet neerleggen bij de kapster.. Ik vroeg er destijds een pakje sigaretten voor (OMG toen rookte ik nog..!)

En de foto van Dinniej ziet er niet zo zeer vies uit.. Het is gewoon niet goed bijgehouden want je ziet dat de onderkant alweer "haar" is net zoals de uitgroei. (En de pony was uitgekamd)

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-09 10:09

Volgens mij heb jij niet zo veel verstand van dreads.
Ik heb juist gekozen voor losse puntjes, omdat dat mij mooier staat dan omgehaakte puntjes.
Omgehaakt heb ik wel gehad, maar die heb ik juist bewust weer uitgekamd omdat ik daar niet tevreden mee was.
Dat heeft dus niets met bijhouden te maken, ik heb er juist veel tijd aan besteed m'n puntjes zo te krijgen.
Ja, m'n losse puntjes waren wel wat lang, maar hey, wat verwacht je dan van dreads van pas 2 maanden?

Waxen, dat is pas slecht voor je dreads. Dan plak je de haren aan elkaar, en dus kan het nooit uit zichzelf gaan klitten. En er gaat troep aan plakken en het is niet uitwasbaar. :\

Kapsters (als ze het al doen) vragen enorm veel voor dreads zetten, maar gemiddeld is toch zo'n 75-100 euro. Ik heb er zelf 70 euro voor betaald.

_mrie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 14:49

Hier nog iemand met dreadjes, heb ze nu een maand of 2.
Zelf gezet, zonder wax, zonder stiekjes, losse puntjes ook en t gaat helemaal de goede kant op.
Ik was ze zelf een paar keer per week, vooral ook vanwege het paardrijden en ik gewoon wil dat ik lekker vers gewassen ruik aan alle kanten :)

Ik kan een foto maken en plaatsen als er intresse is ;)

mireya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 17:10

Jaaa foto!

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 19:15

ik vind rechte, dunne dreads wel mooi en nog redelijk verzorgd maar anders... Als ik zo een hoofd zie beeld ik me al die bacterien en talg in. Nee, geen dreads voor mij dus :D

TS, heb je niet een recente foto van je dreads? Omdat ik ze persoonlijk ook erg onverzorgd vind uitzien toen ze pas gezet waren.

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-09 19:29

Da's knap, want op die foto is niet veel van mijn dreads te zien.
Iets recenters komt eraan;
Afbeelding
Ze zijn ook niet heel erg netjes, en kronkelig idd, maar dat vind ik zelf juist mooi. Ik houd niet van rechte bijgewerkte dreads, en ik vind dat dat het nog niet onverzorgd maakt. ;)

@ _mrie_; jaa leuk, foto! :D
Zit je ook op DD toevallig?

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 19:35

Helaas, ik moet toch zeggen dat dit topic me niet van mijn 'vooroordelen' af kan helpen..
Want sorry, ik vind het echt niet fris (staan) en ontzettend onverzorgd.
Ik vind je dreads ook echt niet mooi Dina.. sorry!

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 19:47

Ik vind dreads ook niet echt frisjes, als je van die stompe puntjes heb, vind ik het net spinnenpoten en als je gewoon plukjes heb vind ik dat altijd van die futloze dode punten. :n

Apoc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 19:48

Ik vind de dreads van Dinniej er iedergeval totaal niet vies uitzien ofzo..
Ik vind dat kronkelige er ook leuk uitzien..

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 19:50

Op die foto vind ik ze er al stukken beter uit zien :D Ik zou in ieder geval al geen rillingen krijgen als ik je tegen kwam ;) Maar ik blijf die puntjes en pluizig haar niet zo fris vinden, ik denk dat ik toch maar voorstander blijf van dunne en rechte dreads als mensen hun haar willen vermoorden

_mrie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 10:17

Dinniej schreef:
@ _mrie_; jaa leuk, foto! :D
Zit je ook op DD toevallig?

Ik zal morgen een foto plaatsen voor hier, nu even geen tijd 'eigenlijk' :+
En jup _mous_ op DD.

Ik weet trouwens niet of het al eerder hier gezegd is maar op dutchdreads.nl staan ook heel veel foto's van mensen met dreads en heel veel informatie. Misschien eens leuk voor anderen om te kijken dat er veel verschil in dreads kan zitten (en ook dat de meeste ze gewoon minimaal 1 keer per week wassen ;) ).

denz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 11:19

Ik heb ook zo'n 3 jaar dreads gehad... wat een werk hoor!
Ik waste ze ook minimaal 2 x per week echt goed soppen ;)
Afbeelding

Maar heb ze al iets van 5 jaar geleden eraf gehaald, ook wel lekker hoor kort koppie!
Maar ben nu wel weer blij met m'n lange haar.