Zijn er al bokkers met Mexicaanse griep?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 17:28

crossmonster schreef:
Ja precies mijn idee, ik maak me om mezelf ook niet zo druk. Om smam wel, die heeft leukemie...

Jaa dat is logisch! Die is zoiezo al veel vatbaarder voor virussen enzo..

criollolover

Re: Zijn er al bokkers met Mexicaanse griep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 17:34

nou ik krijg niet echt mee uit deze topic dat er veel bokkers zijn met mexicaanse griep.
moet ik mij zorgen maken, ik ben sinds vandaag schor, zere keel, ik merk dat ik verkouden begin te worden. verder voel ik me nog wel goed, alleen erg moe nu....heb geen koorts, net gemeten, ik vraag me af, ga ik de pineut worden???

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-09 17:35

Ja precies, krijgt ook de griepprik.
Maar ja die prik helpt niet tegen de mexicaanse.
Dus ja daar maar ik me wel een klein beetje zorgen om...

Om mezelf eik helemaal niet.
Hoewel ik nu wel anders dan anders kijk naar mensen die niesen en hoesten :o

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 17:40

Ben niet getest, maar mag - moet van de HA er vanuit gaan dat ik de mexicaanse griep heb.

Woensdagavond met vriendin naar de film, binnen kwartier voelde ik me zieker - zieker worden. Dus naar huis, kaartjes weggeven. Gisteren middag liep de koorts op tot bijna 40 graden (39,9.) M'n moeder begin van de avond toch maar de HAP gebeld, daar kregen we al van te horen dat ik ws. de MG heb, eigen HA bevestigde dit vanmorgen. Ik heb nog steeds onwijs hoge koorts, hoesten, hoofdpijn, kan niks binnen houden, spuug alles weer uit, spierpijn & onwijs moe. Kan m'n bed nog niet uitkomen, voel me hondsberoerd. Weet niet waar ik het zoeken moet van ellendigheid.

Maar goed, gewoon uitzieken, net zoals een normale griep.

Overigens krijg ik ook elk jaar de griepprik, ben vroeger heel erg astma patiënt geweest & heb altijd een slechte weerstand gehad. M'n moeder moet me van de HA gewoon in de gaten houden, dat ik niet benauwd(er) wordt. Als dat het geval is, mag - moet ze gewoon contact opnemen.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 17:41

Voor de mensen met een mindere weerstand e.d vind ik het wel erg vervelend. Maar voor een normaal gezond mens, tja, ach, ziek maar gewoon uit hoor!

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 09:47

Iemand in mijn omgeving heeft het, heeft paar dagen met dikke 40 graden koorts op bed gelegen maar gaat langzaamaan steeds beter. Ze is dan nog wel gewoon jong en gezond dus ze loopt niet direct een gevaar gelukkig. Ze heeft het meer als een gewone griep ervaren :) Wel balen is natuurlijk dat je vooral binnen moet blijven zitten.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 09:53

Collega van mij heeft het ook...
Ik loop al een week met keelpijn, maar heb geen van de andere symptomen, dus het zal allemaal wel meevallen....

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 09:58

Ik maakte me 2 weken geleden toch wel een beetje zorgen. Paar dagen keelpijn en flink hoesten maar geen koorts dus gelukkig geen MG. Voor mezelf maak ik me niet zo druk, heb weerstand genoeg denk ik. Maar voor mijn (ongeboren) kindje wel en ook als hij er dadelijk net is.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 10:17

Collega van mij was er positief op getest dacht ik, en een vriend van mij is er gelukkig alweer overheen.
Achja hot-item he, iedereen heeft het er over. :z

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 10:31

Tis officieel, ik heb ook de Mexicaanse griep. Loop er nu een half weekje mee rond ofzo en het gaat eigenlijk wel wat beter.
Voel me niet heel erg ziek, maar ik ben ook niet helemaal fit.
Sport wel gewoon, maar moet wel heel veel adempauzes houden _O-

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 10:33

Ik heb het waarschijnlijk in februari al gehad
WAAATTT februari?
Ja, ik had precies dezelfde symptomen enzo en ik ben ook 2 weken goed ziek geweest, het was iig geen gewone griep
Ik heb ook heeel veeel gehoest

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 10:34

Valt me wel op uit de verhalen dat het verloop heel verschillend is. De een is echt ziek en gevloerd met hoge koorts en anderen (zoals hierboven) kunnen nog sporten....

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 10:39

Koorts heb ik echt maar 1 avond gehad *afkloppen* en dat was dan ook maar een verhoging van 38.5 graden volgensmij.
Sporten doe ik natuurlijk wel rustig aan, maar ik kan absoluut niet stil binnen zitten ziek of niet.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 10:44

Volgens mij is het ook wel de tijd van het jaar voor vage keelpijn, een verstopte neus enzo, daar heb ik nu en andere jaren omstreeks deze tijd ook wel last van. Kan me er niet druk om maken. Als de griep moet komen, komt ie wel.
Ik ken (nog?) niemand met de MG.

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 10:48

Ik werk op een kinderdagverblijf, wij moeten ook deurknoppen ed regelmatig ontsmetten, mogen geen handdoeken, theedoeken of vaatdoeken meer gebruiken. en moesten t hele lokaal regelmatig schoonmaken, onder de stoelen, het speelgoed alles.

Ze zijn niet echt bang voor de kinderen maar verwachten dat 1/3 van het personeel in oktober ziek is icm de normale griep

vlek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 10:49

jip! Ze vermoeden dat ik hem gehad heb,..prikken doen ze vreemd genoeg niet hier???

elias

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 10:51

Misschien heeft mijn zus het, want ik heb het net even op wikipedia opgezocht, de symptomen,De meeste symptomen van MG zijn gelijk aan die van normale griep: koorts, spierpijn, keelpijn en hoest. De symptomen diarree en braken zijn bij Influenza A (H1N1) heviger dan bij gewone griep.
Mijn zus braakt alleen niet, en heeft dacht ik geen diarree meer.
Maar weet iemand hoe besmettelijk het is?

upperlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 10:59

Ik vind het allemaal tog wel een beetje eng hoor! Mijn zoontje gaat de 20ste voor het eerst naar de peutergroep. Maar ik denk ook dat de angst ingesproken wordt door de media want wat is er nou eigenlijk zo eng aan????

nobility

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 11:05

Ik nog niet gelukkig. Mijn zusje wel, maar die zit in Frankrijk. En mijn Tante en nichtje hebben het nu. Nichtje gaat al weer goed, maar mn tante heeft een dubbele long ontsteking.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 11:29

Li_lee_yang schreef:
Ik werk op een kinderdagverblijf, wij moeten ook deurknoppen ed regelmatig ontsmetten, mogen geen handdoeken, theedoeken of vaatdoeken meer gebruiken. en moesten t hele lokaal regelmatig schoonmaken, onder de stoelen, het speelgoed alles.

Ze zijn niet echt bang voor de kinderen maar verwachten dat 1/3 van het personeel in oktober ziek is icm de normale griep

Bij de bso waar ik werkte ( heb 2 wkn geleden afscheid genomen) is nu ook zo'n protocol.
Geen neuzen meer afvegen ( nee lekker laten lopen met een snottebel tot de knietjes) de kids vertellen dat ze met hoesten en niezen hun hand voor hun mond moeten doen ( hoeven ze normaal noooooit) en regelmatig de deurklinken afnemen :+
Ik vind dit soort dingen maar idioterie... als je de griep moet krijgen, krijg je 'm toch wel. Dat helpt er niet aan mee als je de snottebellen maar laat bungelen :P en een keer een doekje extra langs de deurklink haalt.
Ik maak me er niet zo druk om, een prik hoef ik ook absoluut niet.

Snap wel dat mensen met een lage weerstand het eng vinden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 12:21

elias schreef:
Misschien heeft mijn zus het, want ik heb het net even op wikipedia opgezocht, de symptomen,De meeste symptomen van MG zijn gelijk aan die van normale griep: koorts, spierpijn, keelpijn en hoest. De symptomen diarree en braken zijn bij Influenza A (H1N1) heviger dan bij gewone griep.
Mijn zus braakt alleen niet, en heeft dacht ik geen diarree meer.
Maar weet iemand hoe besmettelijk het is?

Net zo besmettelijk als de gewone griep.. Op het moment dat jouw weerstand nu gewoon goed is heb je best kans dat jij nergens last van krijgt..

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 12:25

Ik vind dat de media de MG zo extreem uitvergroot en opblaast.

Maak me dan ook niet echt druk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 16:21

Ik ben ook een van de bokkers die het gehad heeft.. maar ondanks dat het er in dit topic prima aan toe gaat, moet ik hier toch een slotje op plaatsen. Ook in het reeds lopende Mexicaanse Griep topic worden ervaringen uit de eerste hand uitgewisseld, [MW] Mexicaanse Griep - Pandemie?

Beter is het om één topic aan te houden over mexicaanse griep, het is een nogal paniekgevoelig onderwerp, ook wanneer het een topic met alleen eigen ervaringen aangaat. Vandaar het slotje op dit topic.