Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
En snachts heb je toch je ogen dicht 
sexy_back schreef:collega heeft ook nachtlenzen, maar ik zou dat toch niet durfen hoor, bang dat ze rgens heen schieten waar ze niet horen... brrr
sullebulle schreef:Nachtlenzen was voor mij al geen optie, omdat dat maar tot -3 kan geloof ik. In ieder geval: -5 was teveel. Je moet het zo zien: de lens vervormt je oog, normaal heb ik dus een bolle lens waardoor ik slecht zie, de lens oefent druk uit en vormt een krater in je oog, hierdoor wordt je zicht dus beter. Nadeel ervan is: wanneer je bijv een ooginfectie hebt en geen lens in kunt, gaat je zicht achteruit en kun je niet eens een bril opdoen, want ja wat is de sterkte op dat moment?! Dat staat niet stil... En dan ook nog de prijs... Nee, geef mij maar zachte maandlenzen voor overdag!

Frouk schreef:sullebulle schreef:Nachtlenzen was voor mij al geen optie, omdat dat maar tot -3 kan geloof ik. In ieder geval: -5 was teveel. Je moet het zo zien: de lens vervormt je oog, normaal heb ik dus een bolle lens waardoor ik slecht zie, de lens oefent druk uit en vormt een krater in je oog, hierdoor wordt je zicht dus beter. Nadeel ervan is: wanneer je bijv een ooginfectie hebt en geen lens in kunt, gaat je zicht achteruit en kun je niet eens een bril opdoen, want ja wat is de sterkte op dat moment?! Dat staat niet stil... En dan ook nog de prijs... Nee, geef mij maar zachte maandlenzen voor overdag!
Als het inderdaad maar tot -3 is houdt bij mij ook op, ik zit met beide ogen bijna op -4
Nou heb ik wel daglenzen, dus gewoon een setje in reserve mee (zit toch altijd al in m'n tas) en niet zo boeiend als ik er eentje verlies. Iris_Z schreef:Ik heb sinds 2 weken nachtlenzen, het is erg wennen. Maar vind het wel erg fijn. Met stof e.d. Ook heb ik erg droge ogen dus ik ben er blij mee!
Ik had -3.50 en zie nu scherp. Aan het einde van de dag gaat het nog wel achteruit. Maar is een kwestie van tijd!
gvmf schreef:Iris_Z schreef:Ik heb sinds 2 weken nachtlenzen, het is erg wennen. Maar vind het wel erg fijn. Met stof e.d. Ook heb ik erg droge ogen dus ik ben er blij mee!
Ik had -3.50 en zie nu scherp. Aan het einde van de dag gaat het nog wel achteruit. Maar is een kwestie van tijd!
Ik draag ze nu dus 1,5 jaar en ben er nog steeds super tevreden over! En inderdaad het is een kwestie van tijd. Als het moet kan kan ik bijna 3 dagen zonder, dan pas merk ik dat ze echt achteruit gaan.