Tandarts, bedankt...!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mri

Re: Tandarts, bedankt...!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 15:07

Ik ben maandag voor het eerst in 3,5 jaar weer naar de tandarts geweest. Eén keer controle gehad en gaatje laten vullen.

Daarvoor was ik ook al 3 jaar niet geweest. Voor mij is de stap om te bellen gewoon veeeeeeeeel te groot. Ik ben super bang voor de tandarts, kan niet tegen dingen in mn mond en ga over mn nek als ik mn achterste kiezen moet poetsen tijdens het tanden poetsen….
En dat in combinatie met een tandarts die niet zo subtiel is, is niet zo goed…..

Een afspraak maken voor over 6 maanden kon niet, na 5 maanden moest je opnieuw bellen voor een afspraak…. Nooit gedaan natuurlijk… Omdat ik gewoon weg niet durfde.

7,5 jaar geleden begonnen bij mij de problemen met een gaatje. Vulling erin, ontsteking gekregen in mn tandvlees, lekkere fistel, inclusief pukken/pusbult boven mn kies die dan weer is openknapte.
Heerlijk! NOT :r
Vervolgens nog een keer boren en opnieuw vullen, om het vervolgens 2 maanden later weer een keer te doen. Ontsteking bleef terug komen en kiespijn ook.
Wortelkanaal behandeling, helaas, weinig effect en werd niet minder. Gevolg was nog een wortelkanaal behandeling, gevolgd door een zenuw behandeling.

Elke behandeling weer opnieuw pijn, pijn erna (voor een paar maanden) en blijvende kiespijn.
Tandarts zei dat de kies nu goed was en dat het niet de kies was die zeer deed maar wat anders.

Inmiddels al de dood voor die naalden in mn gehemelte, doodsbenauwd voor de tandarts en voor dingen achterin mn mond. Ik kan er echt niet tegen….

Sinds maandag heb ik een nieuwe tandarts. Super vent!
Gewoon voor controle geweest en heb nog nooit zoveel uitleg gekregen. Die kies waar ik al 7 jaar last van heb kan hij niks meer mee doen, op de foto is te zien dat 1 van de kanalen niet goed gevuld is (niet tot het einde) en dat daar een lekkere ontsteking omheen zit.
Ik moet dus voor die kies door naar een endodentoloog (waar hij dus ook meteen contact mee heeft opgenomen)

Andere kies waar ik last van heb is een (flink) gat gekomen naast een vulling (laatste vulling die gedaan was door oude tandarts, zat dus niet goed) en die is lekker diep gaan zitten tegen een zenuw aan. Kauwen doe ik al een maand of 5 aan de andere kant.
Dat wordt dus een zenuw behandeling…. Ik mag als “probleem” patientje dus op een vrijdag middag als laatste komen zodat hij alle (maar dan ook alle) tijd voor me heeft.
Tijdens de controle lag ik TV te kijken op het plafond, comedy central, lekkere afleiding dus!

Nadeel is dat mijn tandarts nu dus ruim een uur met het OV bij mij vandaan zit, met de auto is het een stukje beter te doen (iets meer dan een half uur buiten de spits)