keel amandelen verwijderen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Enya

Re: keel amandelen verwijderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 19:18

Van 1 van de keren wel, toen was het de 1e keer, en ook het ergst, mn HA heeft toen gezegd dat het vanzelf over zou moeten gaan, en als het erger werd dat ik dan antibiotica moest proberen.
De 2 keren daarna ook het vanzelf over laten gaan, ging opzich wel.
Maar als ik het nu nóg een keer krijg ga ik toch maar even verder informeren bij de HA. ;)

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 19:20

Goed idee ;)
Je kan er echt maar beter vanaf zijn als je er wat vaker last van hebt, je ligt er toch elke keer zeker een week uit (was iig bij mij het geval..)

Enya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 19:22

Ja, idd ;)
Ik ging wel gewoon verder mn gangetje, maar ik had wel moeite met praten enzo, eten deed pijn enz.

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 20:58

bij mij dezelfde reden , continu onsteking en angina , werd er gek van.

Ik denk dat ik nog z'n pijn heb omdat ze 3 keer zo groot waren , onstoken en helemaal verkleefd met mijn tongamandel en gehemelte. De hebben echt een beetje hamertje tik moeten spelen om alles los te wrikken en weg te halen.
Atthans dit deelde de arts me mede na de operatie , hij had ze in tijden niet in z'n toestand gehad.

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 21:18

Dan vind ik het wel begrijpelijk dat jij een nacontrole wil :=

Ik weet niet hoe veel keer groter ze bij mij waren, maar je zag ze in ieder geval goed zitten.
Ik ben achteraf nog wel naar de HA geweest, ik zag nog iets zitten aan de rechterkant, maar volgens haar gebeurd dat vaker en zou ik daar geen last van moeten hebben, heb ik tot nu toe ook niet :) (tenminste, als die keelonsteking gewoon een keelonsteking is)

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 21:21

ja en wat denk je , de arts die mij behandeld heeft is met vakantie ...
En zeiden ze in het ziekenhuis dat nacontrole;s niet gebruikelijk waren bij deze routine operaties. Ik kon nog eens contact op nemen als de pijn met een week nog niet minder was..
Echt me mond viel open ..

Showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 20:34

Schiet lekker op zeg. Ik heb vandaag mijn pakket met informatie gehad en daar staat dat ik op nacontrole moet.. Moet morgen naar de anesthesist over de narcose.. zo geen zin in ben echt teveel in t ziekenhuis geweest laatste tijd!

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 07:52

Wat een onzin, als jij een nacontrole wil, dan gebeurd dat toch gewoon.
Bij mij zeiden ze ook dat dat mocht als ik dat wilde, maar ik ben gewoon even langs de HA geweest.

Naar de anesthesist stelde bij mij echt niks voor, moest mn vragenlijst inleveren en dat werd allemaal even gecontroleerd, de anesthesist zelf kwam even een hand geven en weg was hij, zijn assistent deed alles, maar stelde echt niks voor ;)

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 07:58

Tsja in zaandam dus niet , maar nu hebben wij ook echt een klote ziekenhuis hoor. Ze doen altijd moeilijk.

Showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 13:51

Hoe is t nu met iedereen hier?

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 15:51

Ik heb deze zomervakantie voor de derde keer keelontsteking en moet morgen naar de HA. Weet wel zeker dat ze eruit mogen omdat dat de vorige
keer ook al gezegt is. Weet iemand hoelang het ongeveer duurt voordat je dan een operatie krijgt?

Showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 19:14

ligt aan je ziekenhuis bij mij na wat zeuren 2,5 week.
Achteraf blij dta ik gezeurd heb heb nu weer zware angina, 3e keer in 1 maand en ook 3e keer antibiotica en oliebol.. wo is mijn operatie moet waarsch langer blijven omdat ik weer zo ziek ben en mijn koorts moet zakken.. is nu nog +40

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 09:18

met mij gaat alles goed! ben zo blij dat ik ze eruit heb laten halen ondanks die heftige nabloeding na 1 week.

ik heb bijna een half jaar op de wachtlijst gestaan.

Showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 09:31

zo dat is lang zeg! Mijn operatie is morgen.. Koorts is gezakt maar mn keel en mond is nog onwijs ontstoken.. Weet iemand of ze dan wel opereren?

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 10:48

zou je daar niet eens over bellen?

Showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 11:53

Nee ik moet me morgenochtend gewoon in t ziekenhuis melden sta al onder behandeling met speciale medicijnen etc maar morgen wordt het bepaald.. Vroeg me gewoon af of hier mensen zijn waarbij er niet geopereerd werdt omdat ze nog een ontsteking hadden.. Waarschijnlijk gaat t gewoon door maar moe tik langer in t ziekenhuis blijven..
Mn mond kan ook maar een klein stukje open ongeveer een cm. Maar als ik onder narcose ben zal ie wel gewoon verder open gaan hoop ik..

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 11:56

Ik heb er gelukkig niet zo heel veel last van gehad.

Ik weet nog wel dat ik helemaal blij was dat ik na de operatie zoveel ijsjes mocht eten als ik wilde... Nou droom in duigen hoor, reken maar niet dat ik ook maar 1 ijsje naar binnen kon werken met zo'n zere keel :+

Ik weet niet meer na hoeveel dagen de ergste pijn minder werd...

hippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 12:15

Hier nog iemand die na een periode van 7 jaar keelontsteking etc. eindelijk verlost werd van haar amandelen. Was toen 22 volgens mij.
Ik kwam bij uit de narcose en voelde me op zich best goed. Heb ook gewoon mijn vriendinnen aan de telefoon gehad nadat ik net wakker was.
Toen heel erg mijn best gedaan om de fles water naast mijn bed leeg te krijgen (ben niet zo'n drinker)
Ik helemaal trots dat de fles leeg was maar ja daar moet je natuurlijk wel van naar de wc.
Toen kwam dus alle ellende......
Nadat ik geplast had voelde ik me ineens ontzettend beroerd worden en kon me net op tijd omdraaien om over te kunnen geven in het toilet.
Allemaal bloed, ik mijn moeder geroepen zij was gezellig op bezoek. Zij schrok zich ook rot. Wij op de alarmbel gedrukt want het was niet normaal hoeveel bloed eruit kwam. Wat bleek nu, toen ze mij aan het hechten waren zijn mijn hechtingen open gesprongen dus ik heb bloed in mijn maag gekregen. Zolang je blijft liggen is er niets aan de hand, maar zodra je gaat lopen krijgt je maag dus door dat er iets niet goed zit. Al met al heb ik daarna alleen maar overgegeven en mocht dus ook niet meteen naar huis. Ik had een ontzettend lage HB waarde daardoor gekregen. 's Nachts ook flauwgevallen in het toilet dat de zusters me eruit moesten halen :S
Wat voelde ik me toen een klein zeg!

Maar uiteindelijk is alles goed gekomen hoor en zou ik het zo weer doen.
Alles beter dan die keelontsteking die ik telkens had.
Doordat ik zo slap was en telkens flauwviel heb ik heel veel spinazie gegeten. Helemaal gepureerd echt dat het een soort papje werd dat ging vrij goed.

Uiteindelijk bij de controle kreeg ik van de KNO arts te horen dat hij nog nooit zulke ontstoken amandelen had gezien.
Na een week ging het alweer iets beter en na 2 weken was ik weer aan het werk.

@Showtime_ Sterkte morgen, hou maar in je achterhoofd dat het alleen maar beter kan worden.

Showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 15:31

Ben ik ook weer.. operatie is goed gegaan ben wel 2 dagen in t ziekenhuis gebleven omdat ik al ziek was toen ik binnen kwam..
Opzich redelijk gegaan.. zit nu op dag 3 en dat is aardig hel maar schijnt ook de ergste dag te zijn.. Op mijn kamer lagen nog 3 meiden die allemaal bloed gingen overgeven toen ze naar de wc gingen.. Ik ben stug blijven liggen en als enige niet overgegeven dankzij de verhalen hier haha.. Wel naar om daarbij de liggen heb elke keer mn oren dichtgedaan.. :s

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 15:36

Ik was 3 of 4 toen de keel en neus amandelen waren verwijdert. Had steeds last van oor-keel ontstekingen. En ik heb er niks geen last van gehad of pijn. En ik wou persee geen ijsjes maar kroketten. Dus heb ik de hele kroketten zitten te eten en nergens last van gehad :D

Showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 19:44

ja dat klopt als je jong ben is het een eitje en niet te vergelijken als je wat ouder bent.. Wou dat ze ze er toen al uitgehaald hadden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 20:52

Showtime_ schreef:
ja dat klopt als je jong ben is het een eitje en niet te vergelijken als je wat ouder bent.. Wou dat ze ze er toen al uitgehaald hadden!

Bij me zusje hebben ze ook op 2 jarige leeftijd er uit gehaald, maar die heeft er nog een poos last van gehad ;)

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 12:20

oh dat komt niet veel voor, meestal als je jong bent is het inderdaad zo over.
Wat jij zei Hippo, over dat zo klein voelen.. dat had ik nou ook..
Kwam uit mn narcose en moest naar de wc.
Moest ik op de po, nou normaal zou ik dat echt niet willen en er alles aan doen om zelf naar de WC te kunnen gaan.
Maar dat mocht niet, en dat irritante knipje mocht ook niet van mn wijsvinger af, en ik mocht 's avonds ook niet naar huis.

Nou ik had de pest erin!

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 13:05

ja, die operatie heb ik ook gehad.. en pijn dat het deed := ach ik heb er wel profijt van gehad hoor. Nooit meer last van mn keel, daarvoor was ik altijd moe, snotterig, zere keel, oren.. ik heb sinds die operatie (nu 5 jaar geleden?) nooit meer keelontsteking gehad. Zelfs verkoudheid nog maar 1 keer ofzo :+

Het is geen pretje, maar als je het achter de rug hebt.. dan heb je ook wat!

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 13:07

Ik heb de operatie nog niet gehad en hoef het hopelijk ook niet.
Maar heel veel beterschap nog in ieder geval.