Ik kan niet naar de wc..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 21:21

Rani007 schreef:
En wat krijg je dan van de HA? Zal ook wel geen appelgebak met slagroom wezen.

in ieder geval wel iets dat helpt. En dat weet ik bij die kiwi nog niet zo zeker... }>

maar eerst maar eens bij de drogist gaan kijken ik denk dat je daar wel een eind (eeh hoop :oo :D ) mee komt.
succes!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 21:21

Rani007 schreef:
En wat krijg je dan van de HA? Zal ook wel geen appelgebak met slagroom wezen.

_O- _O- Nee, dat denk ik ook niet!! :')

Ik eet dagelijks pruimen, bij mij ligt de boel weer stil sinds zondag.. Ik ben er inmiddels aan gewend, moet binnenkort toch de dokter maar eens vragen om iets wat zorgt dat het dagelijks naar buiten komt..

Voor nu heb ik geen tips TS, maar pruimen eten ( gedroogd of vers ) en voldoende water drinken zou normaal gesproken moeten helpen.. :D

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 21:22

dat van die kiwi vind ik wel een goede tip, zal dat ook eens proberen. Dat harige valt volgens mij wel mee. Hoe lang duurt het dan ongeveer voor de boel op gang komt?

Rani007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 21:24

knuffeldier schreef:
dat van die kiwi vind ik wel een goede tip, zal dat ook eens proberen. Dat harige valt volgens mij wel mee. Hoe lang duurt het dan ongeveer voor de boel op gang komt?

zet de kookwekker maar ... nee, zonder gekheid, binnen 2 a 3 uur is het meestal wel raak.

BeeMed

Re: Ik kan niet naar de wc..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 21:27

het lukt mij maar 1 week in de maand om dagelijks te gaan. De rest van de maand is het drama. Zie hier wel een paar goede tips voorbij komen die ik zeker eens ga proberen.

Rani007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 21:33

knuffeldier schreef:
het lukt mij maar 1 week in de maand om dagelijks te gaan. De rest van de maand is het drama. Zie hier wel een paar goede tips voorbij komen die ik zeker eens ga proberen.

Ja, succes ermee. Het schijnt dat reguliere laxeermiddelen die je bij de drogist of apotheek haalt na herhaaldelijk gebruik je darmfunctie ontregelt. Als ik voor zo'n dilemma zou staan zou ik ook voor natuurlijke middeltjes kiezen.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 21:36

Hey is ook de bedoeling je darmen te stimuleren om harder te werken ipv je ontlasting dunner te maken, hoewel dat laatste soms wel moet als de verstopping te groot word :Y)

xmaddyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 21:38

Ja, dat lijkt me wel verstandig om het ook wat dunner te maken... anders dan kan je nogal pijn leiden..

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 21:41

Ik zou gewoon even langs je HA gaan, dit luistert dan ook even naar je buik, er zit nogal een verschil waar de verstopping zit..

heb je darm geluiden, ligt de boel helemaal stil, je hebt zo veel verschillende soorten middeltjes, maar dit is afhankelijk
van je darmen ( geluiden,ja,of nee ect)

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 21:49

Zo erg is het toch ook niet om even langs de HA te gaan? Die kijkt hier echt niet van op hoor, wss hoef je niet eens langs te komen maar is een telefonisch consult voldoende.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 21:56

Idd wat iedereen ook zegt, ga naar de HA!

Ik heb nog wel een tip voor je. Bij de drogist kan je wonderolie krijgen. Dat is een olie die al heel lang gebruikt wordt als laxering.

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 22:22

ik zou inderdaad kiezen voor een lax of een klysma als de ontlasting eruit moet, geloof me als je ontlasting keihard is, dan gaat het er echt niet zonder pijn uit (heb er helaas ervaring mee :( ), en als het even tegenzit, kun je nog uitscheuren ook en daar zit je al helemaal niet op te wachten ;)

Ik ga in januari 3 weekjes Costa Rica, 3 weken in de rimboe tussen de bosjes zonder wc, dat wordt nog wat := (enige waar ik nu al tegenop zie :o )

Tammii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 22:36

Ik zou toch echt even naar de huisarts gaan hoor! Het is echt niet goed als je het zo lang heb. Mischien valt het allemaal wel mee, en krijg je alleen laxeer middel? mischien heb je last van je blinde darm, of een spastische darm.. dan heb je daar ook last van!

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 08:38

hoe gaat het nu?

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 10:15

Ik heb de huisarts gebeld en die zei dat ik volgende week maar terug moet bellen.. Want je mag de HA pas bellen na 2 weken..
Wat een onzin!!! :( :(

Ik zei; Daar heb ik niks mee te maken, ik wil er NU vanaf!
Zegt hij; Ja maar mevrouw, de middelen die ik moet voorschrijven kunnen heel heftig zijn. Het beste is gewoon om te wachten en heel veel vezels te eten.. Ik wil wel graag een telefoontje volgende week ook wanneer het al gelukt is..

Naja zeg! :(

Hij zei ook dat ik het beste geen laxeermiddelen moet gebruiken, omdat ik ook nog bloedverdunners slik en ik ook niet weet hoe mijn lichaam daarop reageert.. Pfft

Dan maar aan de activia, bruin brood, thee, ontbijtkoek enx..

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 10:19

nou ja zeg, wat een rare reactie! Maar had je je h.a. of een assistente? Zou anders ook nog even langs de apotheek gaan, kijken wat zij zeggen

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 10:23

en dat noemt zich een HA? die man zou beter moetenb weten.....
ik zou inderdaad even kijken bij de apotheek, en die middeltjes die je van de HA krijgt, zijn vaak met natuurlijke vezels, dus ik snap niet dat hij daar zo moelijk over doet :(
Als je nu nog een week wacht, weet je zeker dat er grotere problemen ontstaan :(

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 10:25

Iig geen banaan eten, dat werkt stoppend, van veel kauwgom kauwen ( 1 pakje of meer ) werkt laxerend kwam ik achter , haha. staat trouwens ook nog aangeven op het pakje :+
En ouwe mensen eten altijd gedroogde/verse pruimen voor de stoelgang, dat helpt dus ook.
Ik zou ook bij de drogist even laxeermiddelen halen, en dan daar even wat van innemen, ze zijn vaak gewoon gemaakt van homeopatische middellen, en kunnen dus echt geen kwaad!

Sterkte!

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 10:26

ppff wat een reactie van die huisarts.. lijkt die van mij wel..!

Ik heb in het verleden in het ziekenhuis gelegeven vanwege een verstopping. Hele erge krampen midden in de nacht. Dan krijg je ook zon middeltje via je achterste.. en dan 3 seconde later... nou je snapt het wel!

Niet bang worden hoor, stelt niks voor. Wat ook helpt is uhm weet even de naam niet. Je kan het bij de kruidvat kopen is van dat stoelgang thee en dan niet het merk van kruidvat maar een andere. Zal even kijken of ik de naam kan vinden!

Heb het al:
http://www.drogisterij.net/Kneipp_Goede ... e/P/770151

werking:
Dosering, gebruik en gebruiksduur Drink ’s avonds één kopje van deze kruidenmelange. Doe 1 theezakje in een kopje en giet er kokend water bij. Laat de kruidenthee in een afgedekt kopje10 minuten trekken.

Het is niet heel smakelijk, ff doorzetten. ;)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 10:30

Dus gewone thee van pickwick helpt dan niet voor de stoelgang?
Ik had wel mijn ha aan de telefoon..

Ik heb echt geen zin om in het ziekenhuis terecht te komen..

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 10:31

Dat vind ik ook wel een héél vreemde reactie van de ha. Ik zou gewoon naar de apotheek gaan, daar kunnen ze je vast wel verder helpen.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 10:33

zakjes lactulose halen bij de apotheek..mischien hebben ze dit ook wel bij een drogist..sterkte ermee!

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 10:33

Gewone thee van pickwick is gewoon voor het lekker.

Deze thee is hier echt voor samengestelt. Het proberen waard en niet schadelijk.

MarjonTampon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 10:35

Ik weet niet of je rookt, maar anders moet je is een sigaretje opsteken. Of misschien een stuk of 3. Die troep werkt pas echt laxerend. (als je niet rookt iig)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 10:38

Ik rook niet ;)

Zo maar even bij de drogist gaan shoppen dan voor die thee ed