te dun, welke nadelen voor jou?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 12:05

Needje schreef:
ipv 2 sigaretten 2 broodjes eten. :D

eet je sigaretten? =O

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 12:07

Asyaa schreef:
Needje schreef:
ipv 2 sigaretten 2 broodjes eten. :D

eet je sigaretten? =O

*proest _O-

Needje

Re: te dun, welke nadelen voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 12:09

Ja, das toch normaal? :?

:P

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 12:25

Overigens heb ik wel een innige relatie met www.caloriechecker.nl :o
Elke dag weer kijken of ik meer als voldoende binnenkrijg.
Best heel erg eigelijk. :=

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 12:29

Calorieën checken is het domste wat je kunt doen. Je moet eten waar jij je goed bij voelt, niet wat er wordt gezegd dat je moet eten.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 12:31

Nee, ik eet wat ik eet. Ik check alleen of het genoeg is.
Ik eet echt geen dingen die ik niet lust/wil.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 12:33

Nee, maar je houdt wel bij of het genoeg is wat je binnenkrijgt. Je lichaamt geeft zelf aan of het genoeg is of niet. Daar heb je geen caloriechecker voor nodig!

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 12:48

Needje schreef:
Ik heb nu van de reformwinkel een pot "gewichtstoename". Daar maak je met (volle :P ) melk shakes van en die leveren dan extra calorieën. Die neem je na elke maaltijd. Zo'n shake is ong. 275 kcal. Dus als je 3x per dag een shake erbij neemt heb je iig al 825 extra calorieën.

Oh gátverdamme herinner me er niet aan! Ik heb ook een tijd iedere dag zo'n extra shake moeten doen :') krijg alweer kotsneigingen als ik er aan denk! :=

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 12:50

Ik ben het er niet helemaal mee eens. Zelfde als mensen die willen afvallen calorieën in de gaten houden, doe ik dat ook. Alleen ipv zorgen dat ik onder het gem. blijf, zorg ik dat ik boven de aanbevolen aantal cal. uitkom.
Wil gewoon kijken of ik op deze manier wel een aantal kilo's erbij kan krijgen. Gewoon omgekeerd lijnen dus. :D

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 12:51

Ik vind die shakes wel lekker. :=

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 12:52

Needje schreef:
Wat eten jullie nou op een dag?

te weinig :+

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 12:58

Hoe weet je dat? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 12:58

Needje schreef:
Hoe weet je dat? :D

anders zouden we wel aankomen XD

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 13:02

Zolang je niet afvalt eet je iig genoeg.

Dat is voor mij ook 1 reden van de cc. Ik weet wat ik normaal eet en dat ik daar niet van aankom. Dus kan nu gaan uitvogelen wat ik extra moet eten om wel iets aan te komen.
Wie weet kom ik niets aan. Dan moet ik me er bij neerleggen. Maar wil het iig proberen.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 13:07

Ik kom niet aan, val bijna nooit af, maar weet van mezelf dat het gewoon niet genoeg is. Wanneer je ook de 'standaard' eetlijsten ziet van wat je binnen moet krijgen per dag, dat red ik vaak niet :n

Maar ik ben ook niet bezig met aankomen trouwens, zoals ik al eerst postte zit ik op dit gewicht goed in mijn vel. Ben in een jaar tijd met veel moeite (psychisch) ongeveer 5 kilo aangekomen en ik vind het zo prima :)

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 13:08

Als je je goed voelt moet je het vooral zo houden. Ik moest een tijdje terug ook aankomen en dat was echt geen fijne periode.. :\

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 13:12

Wat ik zoal eet op een dag?

* ontbijt: een of twee saucijzenbroodjes, of twee tosti's
* tussen de middag vaak nog iets van een broodje (kan van de Mac zijn, kan ook een pistolet met van alles er op zijn, of een hamkaas croissant of zo)
* 's avonds een grote portie avondeten (vaak iets van rijst of pasta, burrito's etc. En dan eet ik echt tot ik niet meer kan)

Tel daar nog bij op: een tot twee pakken bastognekoeken per dag :') en een stuk of 6 glazen cola, twee koppen koffie met melk en (veel) suiker. En als ik dan 's avonds nog honger heb, ben ik niet te beroerd om nog een pizza te bestellen :')

Ik ben intussen trouwens op het punt gekomen dat ik wat meer op let met wat ik eet, aangezien ik niet meer wil aankomen dan dit. Ik zit nu met 1.77 op 70 kilo (nooit gedacht dat ik dat astronomische gewicht zou bereiken!!!!) en heb nu eindelijk een normaal postuur - waar ik me nog altijd niet prettig bij voel. Als ik nu een dag veel gegeten heb, ga ik de volgende dag overdreven veel sporten en water drinken :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 13:45

ik heb een bmi van 21 en toch zegt iedereen altijd van jij bent zo dun :\ terwijl ik mezelf toch echt gewoon " normaal" vind.... mijn taille is wel best aan de slanke kant, maar heb toch cup C en ben verder ook helemaal niet ielig gebouwd ofzo...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 13:46

weet je wat ik ook altijd vind?
waarom denken mensen dat ze wel kunnen zeggen:

"jeetje wat ben jij dun!!!"

terwijl (bijna) nooit gezegd word: "jeetje wat ben jij dik!"

mijn ma is heeeel slank en die kan daar zo pissed om worden :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 13:48

Needje schreef:
Overigens heb ik wel een innige relatie met http://www.caloriechecker.nl :o
Elke dag weer kijken of ik meer als voldoende binnenkrijg.
Best heel erg eigelijk. :=

Ik ken je natuurlijk niet maar als ik dit zo hoor heb je een eetprobleem... En een eetprobleem is niet alleen voor mensen die te veel of te weinig eten, maar als je hier al door geobserdeerd bent is dat niet goed... Je bent teveel met eten bezig.

Maar goed.

Zelf ben ik ook best dun en eet me helemaal het schompus. Maar ik hou wel rekening met gezond eten.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 13:49

Waar ik boos om kan worden is de opmerking: "Ja, maar jij moet niet zeuren, jij kan het hebben!"

Alsof ik er voor kies om dit maatje te hebben. Tuurlijk, als ik geen honger of trek heb maak ik wel eens de opmerking terug:
Ja, ik moet letten op mijn lijn, de stroomlijn :D :+

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:37

Muurp schreef:
Hebben jullie ook dat áls jullie aankomen, er vlak daarna 2x zoveel af gaat? :=

Dat probleem had ik ook toen ik aan probeerde te komen!
Ben ook benieuwd hoe lang deze kilo's eraan blijven :')

Ik kan me heel erg ergeren aan mensen die het nodig vinden om keihard 'anorexia patiënt' te roepen tegen je.
Of het eeuwenoude bekende grapje 'Hé, ben jij niet Anna(rexia)?'
Denk dat de meeste mensen niet eens weten wat anoraxia inhoudt.
Dunne mensen hebben niet alleen anorexia en niet alle mensen met anorexia zijn dun.

Ik ga niet beginnen aan shakes of aankommaaltijden.
Dat kan niet gezond zijn :n
Ik heb ook geen zin om me elke minuut van de dag vol te vreten om een kilootje aan te komen.
Ik ben wie ik ben en daar kan ik niks aan veranderen :)

ifever

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:51

Ik heb nog 4 kilo te gaan ( aankomen ) en dan zit ik op mijn streef gewicht van 65 kilo. Ben zelf 1,75 lang en vind dat een mooi gewicht voor me waar ik me goed bij voel!

Ik heb 1 jaar geleden een giga stress periode gehad en ben toen van 65 kilo afgevallen naar onder de 57 (durfde niet meer op de weegschaal) anorexia klachen, niet meer ongesteld worden, moe, donshaartjes, pijn in mijn lijf.... Ik at me die periode helemaal gek, maar hoe meer ik at hoe meer er af ging, Heb op het punt gestaan naar de dokter te gaan en mezelf aan voedsel slang te laten leggen... begon het echt eng te vinden!

Kreeg ook alleen maar naar mijn hoofd gegooit eet je wel goed enz enz. Mijn reactie, ik eet niet ik vreet letterlijk!!! maar vond dat erg frustrerend :(

Mijn lichaam verbrand alles heel snel, heel mijn leven eigenlijk al, ik moet om de 2 uur echt wat eten anders val ik uit mijn schoenen :(

Ik denk dat je zoveel mogelijk stress moet voorkomen dit kost echt energie en is niet goed voor je.

Ik ben nu al 3/4 jaar bezig van de 57 naar de 65 te gaan en zit nu op de 61, probeer veel te eten, en ben nu ook druk bezig met goed gezond te gaan eten. ik voel me nu goed, maar wat er aan kan mag er nog aan!

Ik zag pas op tv bij een progamma met iemand die heel dik is en iemand die heel dun is vnan eet gewoonte ruilen...

Dat meisje wat heel dun was moest iedere keer verplicht haar bord leeg eten, wat ze dus eigenlijk niet op kon, door dat ze het deed door brak ze in haar hoofd dat ze het wel kon! en hierdoor kwam ze dus steeds meer aan!

Voor de rest vind ik het moeilijk om tips te geven.

ifever

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:53

urselin schreef:
Muurp schreef:
Hebben jullie ook dat áls jullie aankomen, er vlak daarna 2x zoveel af gaat? :=

Dat probleem had ik ook toen ik aan probeerde te komen!
Ben ook benieuwd hoe lang deze kilo's eraan blijven :')

Ik kan me heel erg ergeren aan mensen die het nodig vinden om keihard 'anorexia patiënt' te roepen tegen je.
Of het eeuwenoude bekende grapje 'Hé, ben jij niet Anna(rexia)?'
Denk dat de meeste mensen niet eens weten wat anoraxia inhoudt.
Dunne mensen hebben niet alleen anorexia en niet alle mensen met anorexia zijn dun.

Ik ga niet beginnen aan shakes of aankommaaltijden.
Dat kan niet gezond zijn :n
Ik heb ook geen zin om me elke minuut van de dag vol te vreten om een kilootje aan te komen.
Ik ben wie ik ben en daar kan ik niks aan veranderen :)

Goedzo :)

Je moet doen waar je je zelf goed bij voelt :) en hoe meer je er op gaat leten hoe frustrerende het wordt! Als je er minder op let en minder mee bezig bent kan de kans groot zijn dat je wel ineens dat kilotje aan gekomen bent :)

xsimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 17:43

ik heb trouwens wel dat als ik het idee heb dat ik iets ben aangekomen dat mn buik een beetje opgezet is. Verder wil ik eigenlijk liever wat meer spek aan mn benen en armen, maarja dta is het moeilijkste..

Ik ben trouwens 1.75 en weeg 50.3 kilo.