Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
hyppolyte schreef:Het is dat ik 'm al ken en weet dat ie het niet slecht bedoelt, maar toch. Ben trouwens deze week aan het lijnen met een crashdieet, even die eerste aanzet.

pri_lady schreef:Of vind je het eigenlijk wel oké maar geef je het sociaal gewenste antwoord.
Dat heeft voor mij wel een tijdje zo gewerkt. Vooropgesteld dat ik een gezond gewicht heb en een goede conditie; ik ben wel zwaarder en vooral 'ronder' dan het 'ideaal'beeld. Voor mezelf vind ik het inmiddels prima. Dit gewicht past bij me, dit is nou eenmaal mijn bouw. Daarnaast vind ik vrouwen met duidelijke vrouwelijke rondingen heel erg mooi, dus waarom zou ik voor mezelf een uitzondering maken? 
pri_lady schreef:Ik lees in heel veel antwoorden, het zinnetje: ik weet dat ik moet afvallen, te dik ben of iets in die trant.
Maar waarom dan? Waarom vind je je zelf te dik, waarom ben je niet blij met je lijf, lees zelfs dat mensen verdrietig zijn. Of vind je het eigenlijk wel oké maar geef je het sociaal gewenste antwoord.
Eigenlijk is dik zijn nog steeds een taboe, terwijl totdat twiggy en barbie in zicht kwamen, het normale of gewenste postuur was, de zgn Rubensvrouw.
Ben echt benieuwd hoe jullie er echt in staan of waar dat plaatje in je hoofd vandaan komt, begrijpen jullie het een beetje?
Heb weer ff geen helder moment qua uitleg/vraagstelling.
hyppolyte schreef:@sjukke, het is zo'n dieet met maaltijdvervangers, van de ergste soort dus eigenlijk. Het is van Weight Care, je kunt een weekpakket halen voor 21 euro en daar kun je 5 dagen van 'eten', alles wat je nodig hebt zit erin.
's Ochtends begin je met shake of muesli, 's middags reep en 's avonds maaltijd uit een zakje, pasta, rijst of puree en een toetje na. Tussendoor kun je bouillon drinken, heb zelf nog een pakje tussendoortjes gekocht, die zijn erg lekker. Op zich is het wel goed te doen, had gisteren wel honger, maar vandaag viel het eigenlijk redelijk mee. Nou moet ik zeggen dat ik vanavond wel gewoon gegeten heb (wel alleen maar witlof, verders niets). In het weekend eet je ook weer normaal, op die manier houd je de stofwisseling op peil en dan is het nog vol te houden.
Daarna kun je zelf kiezen wat je verder doet, nog zo'n week erachteraan of al afbouwen door nog 2 maaltijden te vervangen en dan de week erna nog maar 1 maaltijd te vervangen. HEt werkt op zich wel, maar die lange termijn hè...
Citaat:Waarom dan een crashdieet? Juist dan geef je je stofwisseling een enorme optater en bovendien is de kans dat je dan 'terugvalt' veel groter. Als je echt wilt afvallen kan je veel beter een gezond(er) eetpatroon aannemen waarin je voldoende eet. Dan gaat het afvallen langzamer maar heb je wel veel meer kans om het vol te houden en dus op lange termijn gewicht (blijvend) te verliezen.
. Als ik maat 42/44 heb dan voel ik me daar prettig mij, dan voel ik me ook gewoon mooi, een maat 38 wil ik niet eens. pri_lady schreef:Ik lees in heel veel antwoorden, het zinnetje: ik weet dat ik moet afvallen, te dik ben of iets in die trant.
Maar waarom dan? Waarom vind je je zelf te dik, waarom ben je niet blij met je lijf, lees zelfs dat mensen verdrietig zijn. Of vind je het eigenlijk wel oké maar geef je het sociaal gewenste antwoord.
Eigenlijk is dik zijn nog steeds een taboe, terwijl totdat twiggy en barbie in zicht kwamen, het normale of gewenste postuur was, de zgn Rubensvrouw.
Ben echt benieuwd hoe jullie er echt in staan of waar dat plaatje in je hoofd vandaan komt, begrijpen jullie het een beetje?
Heb weer ff geen helder moment qua uitleg/vraagstelling.
Dus het is niet zo dat ik echt slank wil worden. Maar dan heb ik wel net maat 40/42 en dat vind ik mooi. femke27 schreef:Het banketstaaf is dat het wordt aangepraat. Door de media, foto modellen, filmsterren. Ze zijn allemaal even mager. En dus is dat de norm.
En omdat andere mensen dus de moeite nemen om dat aan de 'dikkerd' te laten merken zijn dus vele stevige mensen niet blij met hun postuur.
Ik was gister avond ook weer de hele avond bloedsjaggie en zelfs een beetje verdrietig door 1 zo'n eikel die binnenkomt en gelijk zegt: 'zo, jij bent gegroeid.' Het raakt altijd wel eigenlijk...
, echt altijd. Eerst durfde ik er niets van te zeggen. Maar nu heb ik me voorgenomen om de eerst volgende keer er wat van te zeggen dat ik dat niet op prijs stel. Alleen nu ben ik heb al dik 1,5 jaar niet meer tegengekomen
. Loop ik daar met mijn vernieuwde assertieviteit, kan ik er niets mee!
maar meestal zeggen ze dat ik (te) dun ben wat volgens mij wel mee valt... maarja das leuker om te horen dan wanneer je te zwaar bent natuurlijk. Zelf zou ik het nooit tegen iemand zeggen, tenzij ze er zelf om vragen, dan geef ik eerlijk antwoord
Ik weet zelf ook dat ik me ondanks mijn maat heel goed en leuk kan kleden. Snoevie schreef:mensen die een ander naar beneden halen omdat ze diegen dik of te dun noemen,zijn zelf ook onzeker.
dan hebben ze het naar beneden halen van anderen nodig om zichzelf beter te voelen.
Maar iemand die er zelf niet uitziet hoeft mij niet te zeggen dat ik te dik ben (ben trouwens niet dik (vind ik)). Familie mag er van mij we wat van zeggen, die doen dat lijkt mij sowieso voor je eigen bestwil en niet om je de grond in te boren ofzo.