Bodylotion bij verbranding door zon?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 21:40

BounceBabe schreef:
Heb het topic niet doorgelezen.

Maar toch even mijn persoonlijke reactie:

Als je niet verbrand bent kan bodylotion sowieso geen kwaad. Als je droge benen hebt kun je daar mee smeren wat je wilt. Aftersun is gewoon goed om je lichaam even af te laten koelen. Of je nou wel of niet verbrand bent.

Mijn ervaring: ben ik niet rood geworden --> bodylotion.
wel rood? aftersun en dan ook echt een paar keer.

Ooit verschrikkelijk verbrand geweest, heb er echt 2 potten aftersun doorheen gejaagd en alleen maar koude douches genomen en zachte handdoeken gebruikt.
Wens ik niemand toe, zo rood als kreeft ik toen was :P

Ik bescherm me dus tegenwoordig ontzettend goed als ik in de zon ga liggen. De zonnebank doe ik liever niet meer, onvoorspelbaar, zeker in een zonnebank studio.

Liever in de zon liggen, goede bescherming en genieten.

mag ik vragen wat er onvoorpelbaar an is? wij adviseren onze klanten toch echt zo goed mogelijk en beginnen rustig

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 21:44

Ik heb zelf een zonnestudio en een goede zonnebank studio is veiliger als zonnen in de buiten zon!

Alleen vandaag al hebben 6 mensen af gebeld die verbrand waren gister of vandaag in de buiten zon.

Bij mij onder de zonnebank verbrand niemand die mijn advies op volgt.

Eigenwijze mensen die te lang of te zwaar willen en ons advies in de wind slaan wel. Maar dat is typich een geval van eigen schuld dikke bult!

Typisch iets is dat mensen altijd pas vinden dat een zonnebank wat doet als ze het voelen/iets rood worden. Deze mensen weten alleen niet dat ze dan al te lang liggen en dat als ze ons advies op volgen dat niet gaat komen.

Hoe vaak ik wel niet mensen aan de telefoon heb die reserveren voor de zwaarste bank. Dan komen ze en hebben ze huid type 1 of 2. Dan vraag ik waarom ze onder zo;n zware bank willen. altijd is de reactie heb zaterdag een feestje. Of wil even snel bruin worden en heb geen zin zo vaak te gaan.
Deze mensen moet ik eerst uitleggen dat dat zo niet werkt. Dat als ze daar wel onder gaan ze levend verbranden en alleen rood worden ipv bruin.

niks is zo veilig als zonnen in een goede zonnebank studio!
Laatst bijgewerkt door __Nathalie__ op 01-07-09 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 21:45

Cinnepin schreef:
hmm ok wat apart, ik heb ook hiistype 2 en was 12 mins gegaan onder de 1 na lichtste de 1e keer...had nergens last van, misschien ben je er wat gevoeliger voor? of toch misscien huidtype 1?

Ik weet dat ik allergisch ben voor hun schoonmaakmiddel dus daar zal het wel mee te maken hebben. Vond het alleen wel apart dat ik nog steeds geen kleurtje kreeg.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 21:48

C_arola schreef:
Cinnepin schreef:
hmm ok wat apart, ik heb ook hiistype 2 en was 12 mins gegaan onder de 1 na lichtste de 1e keer...had nergens last van, misschien ben je er wat gevoeliger voor? of toch misscien huidtype 1?

Ik weet dat ik allergisch ben voor hun schoonmaakmiddel dus daar zal het wel mee te maken hebben. Vond het alleen wel apart dat ik nog steeds geen kleurtje kreeg.

Hoe vaak ging je en hoe lang zat daar tussen kwa dagen?
En wat voor zonnebank creme gebruikte je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 21:48

__Nathalie__ schreef:
Ik heb zelf een zonnestudio en een goede zonnebank studio is veiliger als zonnen in de buiten zon!

Alleen vandaag al hebben 6 mensen af gebeld die verbrand waren gister of vandaag in de buiten zon.

Bij mij onder de zonnebank verbrand niemand die mijn advies op volgt.

Eigenwijze mensen die te lang of te zwaar willen en ons advies in de wind slaan wel. Maar dat is typich een geval van eigen schuld dikke bult!

Typisch iets is dat mensen altijd pas vinden dat een zonnebank wat doet als ze het voelen/iets rood worden. Deze mensen weten alleen niet dat ze dan al te lang liggen en dat als ze ons advies op volgen dat niet gaat komen.

Hoe vaak ik wel niet mensen aan de telefoon heb die reserveren voor de zwaarste bank. Dan komen ze en hebben ze huid type 1 of 2. Dan vraag ik waarom ze onder zo;n zware bank willen. altijd is de reactie heb zaterdag een feestje. Of wil even snel bruin worden en heb geen zin zo vaak te gaan.
Deze mensen moet ik eerst uitleggen dat dat zo niet werkt. Dat als ze daar wel onder gaan ze levend verbranden en alleen rood worden ipv bruin.

niks is zo veilig als zonnen in een goede zonnebank studio!

zo ervaar ik het ook in de studio waar ik werk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 21:49

Anoniem schreef:

En wat voor zonnebank creme gebruikte je?[/quote]

ik ging 2 keer per week op zaterdag en woensdag je moet tussen het ene zonnebad en de ander minstens 1 dag tussen laten

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 21:50

C_arola schreef:
Cinnepin schreef:

En wat voor zonnebank creme gebruikte je?

Ik gebruikte geen zonnebrandcreme omdat ik een gevoelige huid had en dan sneller verbrand.
Ging 2x in de week en ongeveer 4-5 dagen tussen. Precies zoals ze adviseerden.

Anoniem

Re: Bodylotion bij verbranding door zon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 21:51

wahha ik had verkeerd geqoute haha nu lijkt het net dat ik t zei :')

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 21:52

Dat wil ik best even uitleggen:

Toen ik begon, begon ik met de lichtste bank. Hier bleef ik 10 min onder liggen. Dit heb ik enkele weken gedaan, vooral om mijn pigment een beetje goed aan te wakkeren. Bouwde het ondertussen ook op, zonder problemen. Uiteindelijk ging ik één zonnebank hoger, hier begon ik ook weer met 10 min en ben het na een aantal weken gaan opbouwen tot 13-15 min. Langer dan 15 min doe ik niet. Dat is echt mijn maximum. Bij mijn jukbeen en ik mijn gezicht kan ik snel verbranden. De rest van mijn lichaam is niet zo gevoelig. Mijn gezicht dek ik ook meestal even af met een witte handdoek. Van elk type zonnebank heb je een paar. Maar de sterkte tussen de lampen, ondanks dezelfde type zonnebanken, willen nog wel eens verschillen. Of er is geen waarschuwing gegeven dat de lampen zijn vervangen. Waarschijnlijk ben ik daardoor 4 jaar geleden verschrikkelijk verbrand bij een andere zonnestudio. Ik gooide er maar iets van 2 minuten bij op en het ging helemaal fout. Kon niet meer zitten op mijn kont, zo rood als de billen van een aap! ;( Laat staan hoe rood ik voor de rest was.

Onder de zonnebank heb ik gewoon een maximum, ik heb zelfs een zonnebank hoger gehad nog als dat tweede type. Dat ging ook goed, het enige verschil was de gezichtsbruiner. Die heb ik niet nodig, dus ik ben een zonnebank lager gegaan, dat inmiddels mijn vaste zonnebank is en het meeste resultaat biedt zonder dat ik er rood onderuit kom. Het duurt bij mij wel langer dan bij anderen. Maar dat is niet zo gek, ik heb huidtype 2.

Als ik in de zon ga zonnen, smeer ik mijn lichaam echt met verschillende factors in. Zoals mijn hoofd en bij mijn borst smeer ik met 30, terwijl mijn buik 15 en mijn benen factor 6 krijgen.

Ik smeer dus met heel wat potten op vakantie straks ;)

Ik merk wel sinds ik een tijd onder zonnebank ben geweest, dat ik nu wel makkelijker bruin wordt door de zon in de buitenlucht. En als ik weer naar de zonnebank ga, dan ga ik maximaal 10 min, want dat kan geen kwaad.

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 21:55

Guinevere schreef:
maartjuh schreef:
Alleen 1 heel groot verschil, en grote fles aftersun betaal je 15 euro voor, en een grote fles bodylotion 1 euro. En aangezien ik altijd vrij veel smeer, smeer je zo per week 15 euro weg.

Als je het zoveel gebruikt doe je toch iets niet helemaal goed, of gebruik je het ook als je niet verbrand bent? Anders zou ik toch oppassen als je zo vaak verbrand. :j

Gebruik het gewoon erg veel. Werk veel buiten, en dan vaak korte mouwen aan + korte broek. Dus eigenlijk dagelijks in de zon. En dus smeer ik elke avond me in, ondanks dat ik niet verbrand ben. Dan gaat zo'n fles er vrij snel door.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 21:57

dat is de fout van de studio niet van jou.
Ik heb ook meerdere banken van 1 type en die worden zo in gedeeld dat ze even veel uur per dag draaien en dus een sterk blijven.

en wij melden dus wel als er nieuwe lampen in zitten dat de klant 5 min korter moet gaan als normaal.

Ik zou als ik jou was dus nog een poging wagen maar dan ergens anders :)

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 22:02

C_arola schreef:
Ik gebruikte geen zonnebrandcreme omdat ik een gevoelige huid had en dan sneller verbrand.

Een zonnebank creme zorgt er niet voor dat je sneller of minder snel verbrand.
Het verzorgt je huid waardoor je huid beter pigment kan aan maken en dus beter bruint. Daarnaast beschermt het tegen oa huidveroudering. Het houd de vocht balans op peil onder de zonnebank.

Als jij al moeilijk bruint, en ook zonder creme gaat zonnen is het niet vreemd dat je niet kleurt, hoe vaker je zont zonder creme hoe slechter je huid gaat bruinen.

Als je een gevoelige huid hebt moet je een hypoallergeen product nemen. 9 van de 10 mensen met een erg gevoelige huid kunnen daar goed tegen!

Voorbeeld is stap 1 karma van california tan (hebben ze niet overal maar kun je naar vragen)
Die is bij mij in de zaak erg favoriet onder de gevoelige.

Erg belangrijk aan een zonnebank creme is dat het snel intrekt! als het niet snel intrekt houd het ook het bruinings resultaat tegen.

Zonnen zonder zonnebank creme is erg ongezond voor de huid. Zou dus toch wel aanraden op zoek te gaan naar een hypoallergeen product!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 22:03

maartjuh schreef:
Als je het zoveel gebruikt doe je toch iets niet helemaal goed, of gebruik je het ook als je niet verbrand bent? Anders zou ik toch oppassen als je zo vaak verbrand. :j

Gebruik het gewoon erg veel. Werk veel buiten, en dan vaak korte mouwen aan + korte broek. Dus eigenlijk dagelijks in de zon. En dus smeer ik elke avond me in, ondanks dat ik niet verbrand ben. Dan gaat zo'n fles er vrij snel door.[/quote]

forever after fles van 650 ml 27,50
Die zijn bij mij niet aan te slepen! allemaal mensen die het elke dag gebruiken!

Ik heb eens in de zoveel tijd zon fles op de bali staan en iedereen vind die heerlijk!
Ik had eerst 4 verschillende merken aftersun. Iedereen ging over op deze, nu is dit nog de enige :+

over het algemeen zijn flessen 200 ml dus in verhouding een stuk goedkoper!
zit veel hennep zaad olie in wat erg veel vocht geeft (veel meer als bijv aloe vera)

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 22:06

De zonnebank studio waar ik nu naar toe ga, daar heb ik net ook een beschrijving over gegeven. Die andere zonnebankstudio waar ik zo verbrande ben ik nooit meer geweest. Was me ook iets te ver fietsen. :+

Ik ben overigens wel naar de dokter geweest nog. Om te kijken of er iets van huidkanker was ontstaan. Gelukkig is er niets ontdekt.

Het liefst zou ik een eigen zonnebank willen. Dat je precies weet wat voor ding je in huis hebt en daar niet voor hoeft te betalen. Oké stroom dan.
Zonnebank kost nogal wat.

Wat is nou precies het advies? 3 keer per week? Of 2 dagen achter elkaar en dan 3 dagen later nog eens?
Iedereen zegt altijd iets anders. Ik ga wanneer het mij uitkomt qua tijd en geld. Het moet niet te gek worden natuurlijk :)

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 22:10

komkommerschil trekt ook brand eruit :j
ik ben ook verbrand op alleen de schouders(armen waren al een keer verbrand door korte mouw en zijn nu bruin dus is niet meer verbrand :+ )
aloë vera gel werkt ook goed :)

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 22:13

thuis een zonnebank hebben is ook niet goedkoop hoor! een goede zonnebank vreet energie!

Verstandig/gezond zonnen is het volgende.

Kleurtje opbouwen. Bij makkelijk bruinen 2 keer per week. Bij moeilijk bruinen 3 keer per week.

Ten alle tijden minimaal 1 dag er tussen laten. Dat betekend ook niet zonnen in de buiten zonnen want anders zon je dubbel op!

Op het moment dat je een gezond kleurtje hebt (dus niet doorslaan naar overdreven zonnebank bruin) ga je over naar 1 keer per week om het bij te houden.

Als het een keer mooi weer is en je 2 dagen van de week behoorlijk wat zon buiten krijgt hoef je dus ook niet onder de zonnebank.

Op die manier houd je het verantwoord.

Alles waar te voor staat is te veel.

Je huid heeft 24 uur de tijd nodig om te herstellen (de bovenste huidlaag)

Je kleur verdwijnt weer na 5 dagen. Dat is de reden dat je met 1 keer in de week zonnebanken niet kleurt (tenzij je type 4 hebt en zeer makkelijk bruint en vast houd maar dat zijn er maar weinig)

je moet je veilig voelen in een zonnebank studio.

mijn vasten klanten weten bijv ook dat wij het altijd vermelden bij bijv nieuwe lampen.
Dat als een bank bezet is en wij een zwaardere maar dan iets korter als alternatief bieden ze er op kunnen vertrouwen dat dat goed gaat.

Maar ik kan me wel goed voorstellen dat als je zo;n nare ervaring gehad hebt je daar weinig vertrouwen meer in hebt

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 22:17

zonnebanken is overigens bij goed gebruik juist heel erg gezond! Ik krijg veel klanten met verwijzingen van dokters!

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 22:25

Nou zoals jij het beschrijft, zo pak ik het eigen wel een beetje aan.
Twee keer zonnen op een dag is inderdaad niet goed snik, heb het wel eens gedaan. Dan verbrand je ineens hard.
Achja je leert van je fouten! ;)

Ik vind het vooral zo jammer van al dat geld dat ik er aan uitgeef. Ik ga nu lekker in de zon liggen, met mooi weer zelfs om de dag. Verder smeer ik me een ongeluk met crèmpjes om mijn huid 'nat' te houden zeg maar. Ik merk bijvoorbeeld dat als ik mijn huid niet lekker insmeer na het zonnen, dat mijn benen bijvoorbeeld droog worden. Wat gebeurt er dan, ik verbrand weer sneller.

Inmiddels kan je dus wel zeggen dat eindelijk mijn eigen manier van zonnen heb gevonden. Maar net zoals bij die andere zonnebankstudio waar het mis ging, ben ik altijd een beetje huiverig voor weer zo'n ervaring.

Twee keer zonnen op een dag is inderdaad niet goed snik, heb het wel eens gedaan. Dan verbrand je ineens hard.
Achja je leert van je fouten! ;)

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 07:52

Ik vind het allemaal best wel gek....
Een donker iemand wordt met een kleurtje geboren; prachtig! Maar al die bleekneuzen willen het hele jaar door ook een kunstmatige nogal 'gele' kleur scoren... waarom? Waarom vooral wanneer het risico zo groot is?
De toename van het aantal gevallen huidkanker bij jonge meisjes is enorm toegenomen door zonnebanken en het vele bakken buiten...
Je wordt na een aantal jaren niet mooier op.
Kijk maar eens naar iemand rond de 40 die veel heeft gebakken, en iemand die dat nauwelijks heeft gedaan.... enorm verschil!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 08:05

Ninx lees even mijn berichten door.
Waar jij het over hebt is niet gebruik van zonnebank maar misbruik van zonnebank.

Als je normaal zonnebankt word je ook helemaal niet gelig bruin maar heb je gewoon je eigen kleur bruin. (de uva en uvb zijn dezelfde als in de buiten zon)

Als je in de buiten zon ook te veel zont krijg je de zelfde gele kleur als onder de zonnebank.

Zoals ik net ook al zei verantwoord zonnen is juist gezond.
Als zonnebank zo slecht was (bij goed gebruik) zouden niet zoveel artsen patienten door verwijzen.

En dan nog het aantal niet luisterende mensen.
Mensen die altijd net iets willen verbranden omdat anders de zonnebank niks doet. Dat is het risico groepje. Niet de mensen die verstandig een kleurtje opbouwen!

Ik heb een vrouw van 61 en een vrouw van maarliefst 80 jaar in mijn zonnestudio!
Beide altijd veel (maar wel verantwoord) in de zon geweest. En geloof me als je die ziet hoop jij dat je er later nog net zo uit ziet!

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 10:28

__Nathalie__ schreef:
C_arola schreef:

Een zonnebank creme zorgt er niet voor dat je sneller of minder snel verbrand.
Het verzorgt je huid waardoor je huid beter pigment kan aan maken en dus beter bruint. Daarnaast beschermt het tegen oa huidveroudering. Het houd de vocht balans op peil onder de zonnebank.

Als jij al moeilijk bruint, en ook zonder creme gaat zonnen is het niet vreemd dat je niet kleurt, hoe vaker je zont zonder creme hoe slechter je huid gaat bruinen.

Als je een gevoelige huid hebt moet je een hypoallergeen product nemen. 9 van de 10 mensen met een erg gevoelige huid kunnen daar goed tegen!

Voorbeeld is stap 1 karma van california tan (hebben ze niet overal maar kun je naar vragen)
Die is bij mij in de zaak erg favoriet onder de gevoelige.

Erg belangrijk aan een zonnebank creme is dat het snel intrekt! als het niet snel intrekt houd het ook het bruinings resultaat tegen.

Zonnen zonder zonnebank creme is erg ongezond voor de huid. Zou dus toch wel aanraden op zoek te gaan naar een hypoallergeen product!

Wanneer ik weer onder de zonnebank ga dan zal ik dit zeker gebruiken, bedankt voor de tip.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 10:35

ik ben het volledig met nathalie eens, zo gaat het ook bij mij in de zonnestudio, wij hebben die forever after ook :P

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 10:50

Ik heb ooit eens een product gekocht bij de zonnebank, waar ik me helemaal wild van schrok. Ik kwam onder de zonnebank vandaan en ik was ontzettend rood. Het leek wel een allergische reactie. Zal even de pot opzoeken. Hot tanning lotion, brown (hot and easy) met coconut milk for silky skin, van het merk tannymaxx. Ik heb geen idee meer hoe ik het toen gebruikt heb, maar het was zo gloeiend heet dat ik echt dacht dat ik in de fik stond.

Iemand bekent met dit merk?

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 10:54

Bij de zonnebankstudio waar ik kwam verkochten ze dat ook. Heb het zelf niet gebruikt, kreeg te horen dat je dat alleen kon gebruiken wanneer je al een kleurtje had opgebouwd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 10:57

wij hebben wel zoiets maar niet van dat merk, het is met tingle erin. Word je idd rood van en word heel warm, ik zelf heb het nog nooit gebruikt, maar er zijn klanten die t heerlijk vinden