Ziek, maar wat nu? Graag meningen gevraagd.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

eknein

Re: Ziek, maar wat nu? Graag meningen gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 10:41

Nee, iedereen is aan het werk.

M'n vriend is vorige week al 2 keer met me mee geweest. En mijn vader 1 keer.

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 10:46

Ok, dan moet het maar zo.
Laat je in elk geval niet met een kluitje in het riet sturen?
Desnoods naar een ander ziekenhuis.

Laat je ons weten?

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 10:48

Ja ik kruip gelijk achter de computer als ik thuis kom.

En laten we maar zeggen als ik niet thuis kom het ook wel goed is want dan moest ik blijven..

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 11:42

ziekenhuizen zijn verschikkelijk en dokters ook...althans de meeste, de moeder van een goede vriendin van me en de moeder van een goede vriend van me hadden last van buikpijn hielden niks meer binnen enc enc, dit werd steeds erger en erger, ze voelde zich ontsberoert en de dokter en ziekenhuis zeide gewoonweg dat ze zich niet zo moesten aanstellen dat t wel over ging want ze had niks. uiteindelijk hadden ze alle 2 kanker! en de een heeft nog maanden in en uit het ziekenhuis gelopen (die van mn vriendin) tot ze uiteindelijk in jan/feb stierf, de andere had er last van voor kerst en 3 weken na nieuwjaar gingen ze pas echt eens onderzoeken doen, ze is met spoet toen opgenomen, dr gal of wat is het is eruit gehaalt en ze d8 dat ze dan klaar was, toen moest dr zoon dr nog vertellen dat dit het minst erge was en dat ze kanker had, (ze heeft al alle vrouwelijke kankers gehad en nu dit) ze wou niet meer, ze probeerde nog en uiteindelijk is ze gestorven.)

nu heb jij dit niet! of wil niet zeggen dat jij dit hebt! MAAR ze verwijzen je veel te snel weer naar huis zonder moeite te doen! mn oma hebben ze weg gestuurd met een propje ergens bij dr hals met het bericht, ja mevrouw houd er maar gewoon rekening mee dat u ieder moment een keer kan omvallen! toen zijn we naar het atrium in aken gegaan (of hoe heet dat moderne ziekenhuis daar) en die hebben ons accuut geholpen!

dus idd doordrammen! ze moeten je gewoon onderzoeken van top tot teen! want dit is niet normaal meer! en idd desnoods naar een ander ziekenhuis. we houden t in de gaten :)

Sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 13:20

Volgens mij zijn ze Nienke helemaal binnenstebuiten aan het keren, ze is nu alweer bijna 3 uur weg :j

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 13:25

Ja ik mag hopen dat ze dat doen, ze kunnen toch niet iemand wegsturen die bloed opgeeft?? Moet niet gekker worden hoor..
Nou hopelijk valt het mee!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 13:29

Zie nu pas dat je in Groningen woont, ik had wel met je meegewild hoor :(:)

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 13:31

Unwritten schreef:
Volgens mij zijn ze Nienke helemaal binnenstebuiten aan het keren, ze is nu alweer bijna 3 uur weg :j

Ja en terecht, dat mag zo onderhand ook wel eens! Als je zulke symptomen hebt, dan mag je imo niet eens naar huis worden gestuurd. Niet voordat het minder/over is iig. Zeker bloed opgeven en bloed in de ontlasting zijn serieuze dingen.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 14:25

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 14:30

belachelijk....in z'on toestand word je hier in frankrijk accuut opgenomen hoor....bloed braken en zwarte diaree.....er zit waarschijnlijk ook in de darmen een beschadiging/bloeding.

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 15:22

Nou ik ben terug hoor. Niet binnenste buiten gekeerd, maar vooral lang moeten wachten..

Ik word in Augustus opgenomen voor een darmonderzoek. Ze gaan dan kijken of ik geen virus heb maar bijvoorbeeld de ziekte van Kroon(??, nooit van gehoord).

Het duurt nog een hele tijd maar ben er nu al zenuwachtig voor, ze hebben me uitgelegd wat de bedoeling is.. Geen pretje.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 15:23

Crohn

Succes... klinkt naar....
Maar gelukkig is het nu niets acuuts!

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 15:29

Maar hoe voel je je nu verder dan?
Wat vonden ze van je symptomen?
Dit kan toch niet zo tot augustus...?

Wardie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 15:31

Ok, gelukkig voor nu niks ernstigs... Ziekte van Chron is een chronische darmontsteking, maar ik zou proberen me er nu maar nog niet al te druk om te maken, want misschien is het wel iets anders.. Sterkte in ieder geval de komende weken en als het echt onhoudbaar blijft: gewoon opnieuw via de ha aan de bel trekken hoor! Dat dat onderzoek gepland staat wil niet zeggen dat je tot augustus je gemak moet houden om het zo maar te zeggen. Als het erger wordt of in deze mate aanhoudt, dan nemen ze je maar mooi op en doen ze het onderzoek maar tijdens de opname!
Zet hem op, en blijf aan jezelf denken!

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 15:43

maar... je kunt toch niet zo ziek blijven tot augustus?

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 15:53

Tot augustus wachten terwijl je bloed overgeeft, donkere diarree hebt én afwisselend koorts? :\

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 15:55

eknein schreef:
Nou ik ben terug hoor. Niet binnenste buiten gekeerd, maar vooral lang moeten wachten..

Ik word in Augustus opgenomen voor een darmonderzoek. Ze gaan dan kijken of ik geen virus heb maar bijvoorbeeld de ziekte van Kroon(??, nooit van gehoord).

Het duurt nog een hele tijd maar ben er nu al zenuwachtig voor, ze hebben me uitgelegd wat de bedoeling is.. Geen pretje.

ziekt van crohn is niet best,chronische darmontsteking met abcessen in de darm....maar dat heb je in verschillende gradaties...maar over het algemeen niet prettig dus

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 15:58

Hier een stille meelezer...

Waarom moet het zolang duren voordat je het onderzoek kan laten doen? Is er een wachtlijst in het ziekenhuis? Misschien kan je zorgverzekeraar via zorgbemiddeling het onderzoek (in een andere instelling) naar voren schuiven.

Succes!!

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 16:12

vaak eindigt die ziekte (niet leuk om te weten) in darmoperatie's of dat stukken van de darm weggehaalt worden en vaak t gevolg dat een stoma noodzakelijk word.

dus hoop voor je daat je dit niet hebt. het kan idd niet zo erg zijn en wel heel erg. maar nog vind ik aug. veeeeeeel te laat! je hebt NU last, stel het is iets wat beter gister dan vandaag behandelt had kunnen worden, ze moeten je gewoon deze week liefst nog controleren! je kunt toch niet eventueel een dikke week nog zo zijn als nu en dan maar afwachten.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 16:24

Naar welk ziekenhuis ben je geweest?
Ziekte van Chron is weldegelijk vrij ernstig en idd, je kunt toch niet tot augustus ziek blijven? :?

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 16:48

Het onderzoek valt wel mee met een roesje, dus daar moet je je niet al te druk over maken.

Ik vind wel dat augustus veels te laat is. Echt rot voor je!

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 16:51

Ja de wachtlijst was vrij lang. En ik ga eind juli ook nog 2 weken met vakantie. Dus kon echt niet anders. Ik vind het ook niet ideaal. Maar het is niet anders blijkbaar.

Ziekenhuis in Assen.

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 16:54

Ik moest zelf ook een keer 3 maanden wachten op een soortgelijk onderzoek, maar ik had niet zulke acute klachten.
Mijn vader is wel een keer door acute ernstige klachten naar voren geschoven op de wachtlijst (en gelukkig maar ivm kanker). Ik moet zeggen dat ik dat in dit geval ook wel had verwacht (niet dat je kanker hebt hoor :P maar je komt wel redleijk ziek over en Crohn is niet niets)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 20:45

bloed in de ontlasting kan zijn door langdurige diarree, je hele huid gaat kapot en dan is het vanzelfsprekend dat er bloed mee komt, hetzelfde voor de keel, als het een blindedarm was lijkt het me stug dat ze nog had zitten typen, ik was jong maar ik had pijn, kotste de hele boel onder en binnen een paar uur lag ik onder het mes met een acute blindedarmontsteking, ik kon in iedergeval alles behalve staan of zitten.

veel beterschapjes en hoop dat het geen crohn is :(:)

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:20

Ik ken iemand en die dacht ook dat ze eerst een griepje had, dat leek het ook gewoon. Alleen na een paar dagen werd de buikpijn steeds erger. Door de huisarts werd ze ook niet echt geholpen. Uiteindelijk is ze na meer dan een week zelf naar de eerste hulp gegaan want ze werd gek van de pijn. Na een hele dag testen te hebben gedaan bleek ze een gat in haar dikke darm te hebben. Als ze een paar uur later waren geweest dan was ze er niet meer geweest. Nu bedoel ik dit verhaal niet zo om je bang te maken, maar dat je je niet zomaar weg moet laten sturen, want het is niet normaal dat er bloed in je ontlasting zit en overgeeft! Ik zou er zelf geen genoegen mee nemen en desnoods naar een ander ziekenhuis gaan.