Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Flappie30

Re: Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 11:05

Er wordt van mij verwacht dat ik tot rust kom trouwens: aan de voorkant van mijn huis zijn ze op een groot elektriciteitsmetergebouw al het mos/stenen/Grid enz er af aan het halen en aan de achterkant is de timmerman bezig al de inkomhallen van de huizen aan het herstellen. Lekker rustig !!!
(en dan te zeggen dat mijn ouders in België in het groen wonen, lekker rustig en met een zwembad in de tuin dus heb even heimwee mensen)

RodeoRoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 11:49

ik was jullie kwijt!!

PW hoe gaat het nu met de dagbehandeling? Gaat het alweer wat beter? Vind het echt zo knap van je dat je zo eerlijk bent geweest! Je hebt het gewoon wel even aangegeven he!! Super. Dat knutselen gaat denk ik wel vanzelf als je er mee bezig bent.

Angela wat een gedoe met je werk zeg. Hoop dat er snel een oplossing gevonden word met je baas want zo trek je het ook niet lang. Ik vind het echt gemeen wat hij doet, dat hij dingen zit te verdraaien. Ik snap dat je daar erg verdrietig van wordt :(:)

CIV ik ben benieuwd ook wat ze zeggen over je proeftijd. Komt vast wel goed :). Wat voor aquarium heb je eigenlijk?

Petulan wat balen, maar dan heb je het ook wel nodig gehad die slaap. Je biologische klok weet namelijk precies dat er wat is en is daar normaal geproken wel op ingesteld.

Crossmonster auw dat klinkt er pijnlijk! Gaat het alweer wat beter met je?

Flappie wat een nare situatie met de familie zeg. Wel erg fijn dat je vriend zo achter je blijft staan! Zijn ze nog lang bezig met de boel overhoop halen bij je huis?

Heb zelf een erg druk weekend gehad en veel dingen besproken met mn omgeving. Ik vond het erg moeilijk maar hoop dat ze nu ook wat meer begrip hebben op mijn reacties. Ik ben altijd een heel goed luisterend oor geweest maar meerdere dan ook wel gebruik van hebben gemaakt, maar nu heb ik daar even geen zin meer in. Ik wil ook mijn problemen kwijt kunnen. Omdat ik een echte binnenvreter ben zijn mensen dat niet gewend en zeggen dat het allemaal wel meevalt. Ik kan het gewoon niet meer. Uiteindelijk konden ze het toch nog wel aardig begrijpen. Ik probeer trouwens om wat minder op internet (ook bokt dus) te gaan zitten. Vandaar dat ik hier dus wat minder ben. Maar dat betekend niet dat ik niet aan jullie denk hoor :o .
Kunnen jullie goed met vrienden enzo of jullie problemen praten? Of alleen met je partner?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 12:20

Wat goed RodeoRoxy dat je dingen met je omgeving hebt besproken. Goed dat ze weten hoe of wat van je situatie. Knap hoor. Daar is wel moed voor nodig!

Ik heb één goede vriendin waar ik veel mee deel. Verder praat ik met de meeste mensen uit mijn omgeving slecht oppervlakkig over mijn situatie. Ik ben geen makkelijk prater en voel me al snel een zeur. Vind het ook gewoon niet prettig om met iedereen er heel open over te praten. Ik merk wel dat daardoor sommige contacten op een lager pitje staan, omdat ik gesprekker het liefst vermijd. Niet zo handig dus. Ik vind het moeilijk om daar een middenweg in te vinden.

RodeoRoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 12:27

ja het heeft me erg veel moeite, energie en tranen gekost hoor. Ik kreeg steeds meer opmerkingen van mensen dat ik er slecht uit zie en was gewoon soms ook niet te genieten. Ik heb niet alles zomaar open aan iedereen verteld hoor maar een aantal personen die wat dichter naast me staan weten nu meer van mn situatie. Hoop dat ze me daarom nu ook beter begrijpen. Het heeft in ieder geval wel voor wat opluchting gezorgd. Altijd maar zeggen dat het goed gaat is ook niet lang vol te houden voor mij. Verder heb ik met de rest gewoon oppervlakkige gesprekken. Heb ik ook niet altijd zin in.

hoe gaat het verder met jou? zie je erg op tegen vanmiddag?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 12:42

Ik zie idd op tegen vanmiddag.
Heb er helemaal geen zin in. Hoop dat die vrouw een beetje aardig is. Ik zie er tegen op omdat ik dus helemaal niet creatief ben, hoop niet dat ik zelf iets moet bedenken om te gaan doen want dat kan ik nu echt niet. Nou ja, ik zie het wel. Moet over een kwartiertje weg. Bleh...

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 12:42

RR: hier is het even rustig nu. Denk dat ze aan het lunchen zijn dus kan eindelijk mezelf weer horen nadenken. Vroeger kropte ik ook alles op maar heb in het verleden al eens met een psycholoog gesproken om alles omtrent een zwaar ongeluk (trap van mijn paard in mijn gezicht gehad met 4 jaar operaties als gevolg) van mezelf wat beter te verwerken en heb daar toen geleerd dat ik over mijn gevoelens moet praten. Hier in NL heb ik 1 erg goede vriendin/vervangende moeder waar ik dagelijks wel min. 1 keer mee bel. Verder praat ik er ook veel met mijn moeder over.
Praten is zo belangrijk, inderdaad dat er wat meer begrip kan worden opgebracht en ook om dingen van je af te praten en e weten of je alles nog wel in de juiste proporties ziet...

PW: succes vanmiddag ! Ben benieuwd wat je moet doen vandaag. Zal voor je duimen dat dit ook weer meevalt.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 12:47

Dank je Flappie.
Hoe voel jij je verder?

Praten is zeker heel belangrijk. Al valt het niet altijd mee om echt over je gevoelens te praten. Ik heb dat nooit geleerd en dan is het soms best lastig. Ik heb van jongs af aan geleerd je gevoelens weg te stoppen.

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 12:47

En mijn partner die weet ook alles (mag de belangrijkste niet vergeten natuurlijk !!!). Daaromtrent ben ik wel blij dat wij ook samen bij de psycholoog lopen. We hebben daar wel geleerd om alles aan elkaar te melden ook al zou dat de tegenpartij kunnen kwetsen. Elkaar dus niet sparen. Dat deed hij nl wel en als ik er dan achter kwam of dingen toch aanvoelde kwam het soms nog harder aan dan dat ik het nu rechtstreeks en direct van hem hoor.
Heeft hij echt moeten leren hoor, is nooit zo'n prater geweest maar hij heeft nu gelukkig ook een vriend waarop hij kan terugvallen en met wie hij kan praten en dat geeft mij dan weer een geruster gevoel. (vroeger sprak hij nl met niemand over zijn gevoelens en gedachtes, heet hij nl nooit geleerd en werd altijd de mond gesnoerd als hij het wel eens deed dus ja dan stop je er snel mee)

bokjebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 12:48

Ik denk dat ik hier last van heb,

Ik heb nergens zin in, het liefst wil ik de hele dag in bed liggen om te slapen/huilen
kan dan ook echt om daadwerkelijk alles huilen!!
totaaal geen zin meer om te werken en het is dan ook een hell als ik naar me werk moet!
LETTERLIJK
Ben opeens super onzeker, zeik de hele dag aan me vriend zijn hoofd of hij me wilt dumpen
en bel hem dan ook (tot irritatie van heb) elke dag nadat ik wel 5 smsjes heb gestuurd!!
Als me vriendinnen bellen met de vraag of ik wat wil doen verzin ik altijd wel een smoes,
ik ga niet eens blij naar me vriend maar verdrietig waardoor het niet gezellig is waardoor hij kortaf doet
en ik weer denk dat hij me gaat loosen
Ben het liefst de hele dag alleen in me eigen jank wereldje

Is dit een teken van overspannen/burnout?

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 12:49

PW: lees nu pas je reactie. Ik moet zeggen dat het inderdaad een moelijk leerproces is leren praten over je gevoelens. Maar weet zeker dat jij het ook ooit gaat kunnen. Je durft toch ook heel open hier op dit forum over alles te praten ? En ja dat is gemakkelijker want dan heb je niet die directe interactie, maar ook dat gaat jou zeker ooit lukken !!!

Zet hem op zo dadelijk !

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 12:52

Het gaat me ook steeds beter af. En zo op het forum is idd een stukje makkelijker. Ook naar m'n vriend toe gaat het al steeds makkelijker. Het komt ook wel, daar heb ik zelf ook wel vertrouwen in ;)

Welkom bokjebok!

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 12:54

bokjebok: welkom en misschien moet je hier eens met je huisarts over gaan spreken. Er zijn inderdaad wel symptomen die bekend klinken maar ik ben geen arts/psycholoog dus ga daar geen uitspraken over doen. Maar klinkt allemaal niet lekker iig.
Is er iets gebeurd dat je je plots zo onzeker voelt en/of dat je geen zin meer hebt om naar je werk te gaan ?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 12:55

Sluit me bij jou aan Flappie.
Ik durfde er ook geen uitspraak over te doen. Goede tip om langs de huisarts te gaan.

Ik ga nu. Whish me luck...

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 12:57

PW: en om op je vraag te antwoorden hoe het met mij gaat ? Vandaag heb ik zelf een redelijk goede dag, hij is wat minder omdat mijn vriend een wat mindere dag heeft (auto komt niet door de APK en heeft dus de nodige kosten) en maak me daar dan weer druk in maar voor de rest lukt het mij redelijk om alles van mij af te zetten op dit moment...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 14:55

Ben gewoon voor niks heen geweest. Heb even flink de balen.
Gisteren stond ik bij een onderdeel al niet op de lijst en vandaag dus weer niet. Kon ik weer naar huis. Er schijnt van alles mis gegaan te zijn met mijn aanmelding. Lekker dan. Nu heb ik morgen hobby, na de ochtendgroep. Op zich niet heel erg, maar wel vervelend omdat ik me er al zo lekker zenuwachtig om maak.

Flappie: Wat rot dat de auto niet door de apk komt. Mijn auto moet binnenkort ook voor de apk. Fijn dat het je lukt om alles een beetje van je af te zetten. Geeft de nodige rust denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 15:32

Balen PW! Ik ben heel benieuwd wat dat hobby precies inhoud. Mijn schoonmama moest toen kleien. :D

Bokjebok: tja die kenmerken kunnen met heel veel te maken hebben, ik zou zeggen ga even langs je huisarts, die kan je vast verder helpen! Welkom trouwens! Hopelijk vind je hier net zoveel steun als ons.

Flappie: Ik kan me heel goed voorstellen dat dit druk op je relatie en je hele doen legt. Moeilijk hoor! Sterkte en super dat je vriend achter je staat! Mijn ex deed dat niet, en daarom is het ook mijn ex. :D

Crossmonster: hihihihi, ik moest stiekem toch wel even lachen! :D Frustrerend is het als je niet het werk kan doen wat je het liefste wilt doen.

Zo, nu ben ik weer een beetje bij. Gisteren dus naar ACDC geweest, en dat was een fiasco. In een woord VRESELIJK! Ik heb me nog nooit zo rot gevoeld. Vandaag tot 12 uur in mijn nest liggen stinken, en net naar de hapto geweest. Ik mag nu voortaan om de 2 weken er heen. :D Ik moest vandaag onder druk reageren, heel apart hoe ik er mee om kon gaan.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 15:38

Wat is ACDC Angela?
Misschien een hele stomme vraag, maar ik heb echt geen idee.

Ow en je bent niet de enige die lang in zn bed gelegen heeft. Hier ook nog iemand ;) Ben je een beetje bijgekomen van gisteren? Wel fijn dat je nu om de twee weken naar de haptonoom kan. Ik mag 7 juli weer, dus moet nog even geduld hebben.

En wat hobby betreft: Ik ben ook heel benieuwd wat het inhoudt. Kleien lijkt me wel leuk. Verder zou ik het echt niet weten. Ben helemaal niet creatief en hoop dus dat ik een 'opdracht' krijg zodat ik niet zelf iets hoef te bedenken.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 15:39

Angela_ schreef:
Ik moest vandaag onder druk reageren, heel apart hoe ik er mee om kon gaan.

Wat moest je precies doen dan? Ben wel heel nieuwsgierig eigenlijk...

RodeoRoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 15:47

PW wat balen zeg dat je voor niks heen bent geweest. Is er al iemand achteraan geweest zodat je dat niet nog eens mee hoeft te maken?

Flappie wat poedersuiker van de auto, hoop niet dat het teveel kosten gaan worden. Goed dat je verder alles even wat met rust kunt laten.

Angela wat jammer dat je je zo klote voelde. Gaat het nu alweer iets beter? Gelukkig dat de hapto nu beter gaat, en fijn dat je nu om de twee weken heen mag! Hoe werkt dat met dat druk precies?

Ik vind het ook erg moeilijk om over mn gevoelens te praten hoor. Mn vriend moet het ook echt uit me trekken. Ik vind het zelf ook moeilijk om elk dingetje aan het te vertellen hoor. Al helemaal aan anderen. Maar soms als ik het echt niet meer trek dan komt ineens alles er uit met heel veel tranen. Zo ook afgelopen weekend.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 15:51

Ik moet het morgen met mijn persoonlijk begeleider bespreken. Dan moet het goed komen. Baal er wel enorm van. Heb geen prettige eerste kennismaking gehad en daar ben ik goed ziek van. Ze zei namelijk dat ze me vorige week donderdag gemist had. Toen zei ik dat ik op woensdag in mijn schema had staan.
Zei zij (i..m.o. een beetje bitcherig) dan had je er woensdag moeten zijn. Ik half jankend, nee hoor, want ik kon donderdag pas beginnen. Nou ja goed, geen fijne eerste kennismaking en dat neem ik (onbewust) mee naar morgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 15:56

ACDC is een rockband, met allemaal oude mannetjes erin. :D

De eerste keer bij de hapto teste hij me ook op druk, dus hij ging op me duwen enzo. Ik werd toen helemaal stijf, ik verdroeg het. Dit kan je wel even volhouden maar niet lang. Nu moest ik me weer invoelen in hem en de ruimte en ging hij weer druk uitoefenen. En het was heel raar, maar ik bleef 'zacht' zoals hij dat noemt en ik kon het dragen. Met gemak, ik bleef flexibel en daardoor was ik veel sterker! Heel apart!

Pfff PW, dat is inderdaad niet zo'n leuke kennismaking. Nu zul je er wel nog meer tegen op zien he? Ik vind het niet echt netjes van die mevrouw. Hopelijk kan je persoonlijk begeleider er iets aan doen of je tips geven.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 15:57

Ow stom, ik las het op z'n Nederlands...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 15:59

Angela_ schreef:
De eerste keer bij de hapto teste hij me ook op druk, dus hij ging op me duwen enzo. Ik werd toen helemaal stijf, ik verdroeg het. Dit kan je wel even volhouden maar niet lang. Nu moest ik me weer invoelen in hem en de ruimte en ging hij weer druk uitoefenen. En het was heel raar, maar ik bleef 'zacht' zoals hij dat noemt en ik kon het dragen. Met gemak, ik bleef flexibel en daardoor was ik veel sterker! Heel apart!

Ik heb dit de vorige keer moeten doen bij de haptonoom. Ik vond het ook een bijzondere ervaring om 'zacht' te blijven.

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 16:15

PW: als ik het zo lees hebben ze hun zaakjes daar dus ook lekker geregeld (niet dus). Nu heb je wel ineens een lange dag morgen...

Heb ik daarstraks trouwens verkeerd gereageerd op bokjebok dat ze niets meer heeft laten horen ? Was iig niet de bedoeling als er iets verkeerd is overgekomen...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 16:22

Nee joh, volgens mij heb je heel normaal gereageerd toch?
Misschien komt ze nog wel terug. Trek het je in ieder geval niet aan, met jou reactie was niks mis!