Uitslag/psoriasis?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 08:58

MamboBeach schreef:
Guttata!

Hier nog eentje! Gelukkig nu niet meer ernstig maar ik heb twee jaar terug echt van top tot teen onder de jeukende rooie vlekken gezeten. HA wist ook niet wat het was, dacht aan allergie en gaf antihistamine die niet hielp. De dermatoloog zag het direct...
Idd ook zalfjes, pilletjes tegen de jeuk en lichttherapie gehad en sindsdien niet meer zo erg teruggehad. Hier en daar wat plekjes die er niet gezellig uitzien, maar meer is het ook niet, gelukkig. Ik heb het vele malen erger gezien dus zeuren doen we niet...

Malibu, wat ontzettend balen dat ze het nog steeds niet weten...Sterkte met je jeuk, ik hoop dat die pilletjes werken. Jeuk is écht heel erg...

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 09:03

mo_van_dijk schreef:
Rot dat ze niet weten wat je hebt. Moet je volgende week terugkomen om te kijken of de medicijnen aanslaan? Hopelijk slaan de medicijnen aan? Heeft de dermatoloog nog iets gezegd over zeep of de zonnebank?

Het zijn eigenlijk nog niet eens echt medicijnen. Het zijn gewoon onderdrukkers van jeuk en zwellingen, dus of het echt gaat helpen weet ik niet. Ben nogal pessimistisch, maar proberen kan geen kwaad.

Hij heeft verder niets gezegd over zeep of zonnebank. Nou moet ik ook eerlijk zeggen dat ik de zonnebank ook niet zie zitten want gister in de auto scheen de zon op een bepaalde plek met uitslag en het was door de warmte echt niet meer te harden :n meteen weer bultjes die irriteren en opzetten en gek van de jeuk.... %)

MamboBeach

Re: Uitslag/psoriasis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 09:09

Zonne-allergie?!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 09:24

Dan zou ik inderdaad de zonnebank niet doen.. Bij mij gaf het vanaf het eerste moment verlichting en de jeuk was totaal weg!!!

Gaan ze nog een test doen? Want onderdrukken alleen is natuurlijk niet de bedoeling!

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 09:53

MamboBeach schreef:
Zonne-allergie?!

Dat dacht ik eerst ook, maar ik zit de hele dag binnen op me werk en in de schaduw dus dat kan het ook niet wezen :n

mo_van_dijk schreef:
Dan zou ik inderdaad de zonnebank niet doen.. Bij mij gaf het vanaf het eerste moment verlichting en de jeuk was totaal weg!!!

Gaan ze nog een test doen? Want onderdrukken alleen is natuurlijk niet de bedoeling!

Als het volgende week nog niet veel minder is dan gaan ze testen doen, hopen dat dat wat meer uitsluitsel geeft.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 10:07

Nou, dat weet ik niet. Het hoeft niet zo te zijn dat als je in de schaduw zit het direct weg is, volgens mij. Dachten ze bij mij in eerste instantie ook!

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 11:30

MamboBeach schreef:
Nou, dat weet ik niet. Het hoeft niet zo te zijn dat als je in de schaduw zit het direct weg is, volgens mij. Dachten ze bij mij in eerste instantie ook!

Hmmm, dan zou het dat ook nog wel eens kunnen zijn. Ik weet wel dat warmte funest is, dan gaan de bultjes opzetten en jeuken...
Ik ben al een paar keer met een cooling pack in de weer geweest en dat werkt wel heel goed moet ik zeggen.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 14:54

Als het iets met zon of warmte is zou je, als je dat niet al geprobeerd hebt, zonneblaasjescreme (ik dacht dat het zo heette, kan ook zonneallergiecreme oid zijn) van het Kruidvat kunnen proberen. Is niet al te duur, ik dacht 2 a 3 euro, en werkte bij mij iig wel aardig, het verlichtte iig wel wat de jeuk en werkte aardig bij zonneallergische reacties...

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 15:27

Pluizebolpum schreef:
Als het iets met zon of warmte is zou je, als je dat niet al geprobeerd hebt, zonneblaasjescreme (ik dacht dat het zo heette, kan ook zonneallergiecreme oid zijn) van het Kruidvat kunnen proberen. Is niet al te duur, ik dacht 2 a 3 euro, en werkte bij mij iig wel aardig, het verlichtte iig wel wat de jeuk en werkte aardig bij zonneallergische reacties...

Oh, ga meteen ff kijken morgen!
Heb nu wel tabletten en die lijken wel te helpen, maar je wordt er verschrikkelijk duf van. Net of ik een dikke joint gerookt heb ofzo :+

Tnx voor de tip! :)*

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 22:04

Malibu schreef:
MamboBeach schreef:

Hmmm, dan zou het dat ook nog wel eens kunnen zijn. Ik weet wel dat warmte funest is, dan gaan de bultjes opzetten en jeuken...
Ik ben al een paar keer met een cooling pack in de weer geweest en dat werkt wel heel goed moet ik zeggen.

Ik hoop dat je erachter komt hoor, want jeuk is niets, daar kun je helemaal gek van worden!

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 11:36

Tnx, hoopt het ook. Ben af en toe in staat om het vel van m'n lijf te krabben zo gek wordt je ervan... %)

Heb net een topic gevonden waar iemand schrijft over warmte allergie met exact dezelfde klachten. Ik denk ook echt nu dat het iets van zonne of warmte allergie is. Beetje jammer alleen dat er zo weinig aan te doen is...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 21:16

Hoe gaat het inmiddels met je? Nog (veel) last?