Bezoek aan spoedeisende hulp voor eigen risico no-claim?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: Bezoek aan spoedeisende hulp voor eigen risico no-claim?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:16

hahahaha, aankaarten bij de medische faculteit :D Cursus correct aanklikken :D

schorppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:19

nelis schreef:
schorppie schreef:
Ook het medicijnbeleid is onder de loep genomen hoor.
Alles is nu op stofnaam geselecteerd en de goedkoopste staat bovenaan in de lijst. De duurdere ,medicijnen met de zelfde werking als goedkopere staan verder naar onderen, waardoor het voor artsen makkelijker wordt om een goedkopere aan te klikken.

.

je zou toch zeggen dat je na een studie van tien jaar wel naar beneden kan scrollen met een muis :+

Das ook waar. Maar als je een spreekuur vol met mensen hebt staan, die je binnen 10 min per persoon afgewerkt moet hebben, en daar dan te veel moeite moet doen om een bepaald goedkoper medicijn uit een behoorlijke lijst te zoeken, kan ik me ook wel voorstellen dat je wat sneller je vertrouwde merk aanklikt.
Het zijn namelijk behoorlijke lijsten met medicijnen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:20

schorppie schreef:
En sommige medicijnen zijn in duurdere variant gewoon beter, of mensen reageren er beter op. Dan wordt dus de duurdere voorgeschreven.

Als je dat wilt weten moet je het anticonceptietopic hier op bokt eens lezen... staat vol met mensen die een pil hebben gekregen met dezelfde actieve stof er in, maar er toch niet goed op blijken te reageren. Zeg dan maar eens waar het aan ligt idd :j

schorppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:27

Wendy schreef:
schorppie schreef:
En sommige medicijnen zijn in duurdere variant gewoon beter, of mensen reageren er beter op. Dan wordt dus de duurdere voorgeschreven.

Als je dat wilt weten moet je het anticonceptietopic hier op bokt eens lezen... staat vol met mensen die een pil hebben gekregen met dezelfde actieve stof er in, maar er toch niet goed op blijken te reageren. Zeg dan maar eens waar het aan ligt idd :j

In bijna alle anticonceptie pillen zitten de zelfde werkzame stoffen ( anders kun je anticonceptie niet waarborgen) Maar in het ene merk kan bv meer oestrogeen in zitten en wat minder progesteron, en in de andere pil is het misschien andersom. Hier kunnen mensen gewoon verschillend op reageren. Ook kunnen er in de ene pil andere stoffen zitten ( om bv de pil bij elkaar te kunnen houden) als in de andere. Als je de complete samenstelling van een pil bekijkt, zit er best veel verschil in, ze werken allemaal hetzelfde maar de totale samenstelling kan wel heel anders zijn.

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:36

schorppie schreef:
Das ook waar. Maar als je een spreekuur vol met mensen hebt staan, die je binnen 10 min per persoon afgewerkt moet hebben, en daar dan te veel moeite moet doen om een bepaald goedkoper medicijn uit een behoorlijke lijst te zoeken, kan ik me ook wel voorstellen dat je wat sneller je vertrouwde merk aanklikt.

niet om banketstaaf te zijn maar de spreek uren bij gezondheids instanties hier lopen standaard allemaal minimaal een half uur uit als je een aspraak hebt, dus misschien scrollen ze hier wel naar beneden

schorppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:42

nelis schreef:
schorppie schreef:

niet om banketstaaf te zijn maar de spreek uren bij gezondheids instanties hier lopen standaard allemaal minimaal een half uur uit als je een aspraak hebt, dus misschien scrollen ze hier wel naar beneden

Wij lopen eigenlijk altijd redelijk op tijd, de keren dat het wat uitloopt, komt het ( overdag) door spoedvisites. Maar meestal lopen de artsen daarna wel weer in. Gewoon even keihard doorwerken.
OP de huisartsenpost lopen we over het algemeen ook redelijk op tijd. Alleen denken mensen sávonds, s'nachts en in het weekend dat ze geen afspraak hoeven te maken waardoor je dus veel binnenlopers zonder afspraak hebt. Tjah, dan ga je uitlopen.

Maar misschien is het inderdaad zo dat de oorzaak van het uitlopen van je spreekuur komt door al dat gescrol op zoek naar goedkope medicijnen :P

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 17:33

Ik wist dit ook niet.
Geldt dat ook voor foto's laten maken na een bezoekje aan de huisarts?

Maar ik snap het wel. Als je wel eens van die programma's kijkt op tv dan zie je dat sommige mensen echt komen voor elke scheet die dwars zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 18:26

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal onvriendelijke / offtopic berichten verwijderd. Verzoek is het netjes ontopic te houden en niet op de man te spelen.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 19:16

Lenneke_ schreef:
Ik wist dit ook niet.
Geldt dat ook voor foto's laten maken na een bezoekje aan de huisarts?

Maar ik snap het wel. Als je wel eens van die programma's kijkt op tv dan zie je dat sommige mensen echt komen voor elke scheet die dwars zit.

de huisarts kost niets, de foto echter wel.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 21:02

De huisarts leeft van lucht??

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 21:13

Ik heb liever dat ik die € 155,- moet betalen dan het hele jaar door de volle mep voor alles.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 21:15

en ik heb liever zoals het eerst was, kreeg je lekker 250 euro terug als je nergens gebruik van had gemaakt :+

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 21:19

Nou, die kreeg ik toch nooit terug i.v.m mijn medicatie enzo. :+
Laatst bijgewerkt door marlies85 op 08-06-09 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 21:19

Maar had je toen ook al zorgtoeslag?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 21:26

Ja hoor ben ooit eens onwel geworden door maagkoliek.

Blijkbaar ben ik ergens allergisch voor waar mijn maag zo extreem op reageert dat ik inelkaar zak van de pijn.

Dus hup 11 uur 's avonds naar de eerste hulp.
(willen die gekken mij terug sturen naar de huisartsen post)
Maar gelukkig stak mijn pa daar een stokje voor. }>

Na enkele onderzoeken bleek ik een maag koliek te hebben.
Ik voelde mij zoveel na die morfine spuit. :Y)

Ik heb het nu vaker gehad en kan doormiddel van onderzoeken wel helemaal laten uitszoeken waar ik allergisch voor ben maar dat wil ik nog niet.
Kan prima door de bocht met een morfine spuit die nu dus mijn HA mij geeft op z'n moment.

Maar ik kreeg wel een dikke vette rekening.

Wat ik mij niet kan herinneren is dat ik toen door de ambulance ben nagekeken (na een paard op mijn rug te hebben gehad, of ik daar ook een rekening van gehad heb.
Ben toen niet meegegaan omdat ik dan naar Groningen moest en wij een paard in de trailer hadden staan.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 21:31

Betteke schreef:

dat slaat nou als een l*l op een drumstel, ik reageer toch duidelijk op een vraag of er voor de huisarts betaald moet worden waarop ik dus zeg dat dus niet, ik zeg nergens dat een HA gratis werkt :')

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 21:33

TS, je zegt dat je een eigen risico hebt van €400,-. Is dat incl of excl je wettelijk verplicht eigen risico van €155,-? Want als je die 400 als "extra" hebt gekozen, dan heb je dus een eigen risico van €550,-.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 21:34

Liezel1 schreef:
TS, je zegt dat je een eigen risico hebt van €400,-. Is dat incl of excl je wettelijk verplicht eigen risico van €155,-? Want als je die 400 als "extra" hebt gekozen, dan heb je dus een eigen risico van €550,-.

Oeps.... :o

Dat kan natuurlijk ook nog.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 21:47

xDramaQueen schreef:
Betteke schreef:

dat slaat nou als een l*l op een drumstel, ik reageer toch duidelijk op een vraag of er voor de huisarts betaald moet worden waarop ik dus zeg dat dus niet, ik zeg nergens dat een HA gratis werkt :')

De huisarts moet ook betaald worden, alleen krijg je daar de rekening niet van, niks l*l op een drumstel. ;)

MonsterInc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 22:02

Huisarts komt uit je bv ( basisverzekering ) maar daarover word geen VER ( verplicht eigen risico ) in rekening gebracht .

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 22:04

Betteke schreef:
xDramaQueen schreef:

De huisarts moet ook betaald worden, alleen krijg je daar de rekening niet van, niks l*l op een drumstel. ;)

dat is wat ik dus aan het zeggen ben hoor al vanaf het begin, geeft niet hoor tis al laat :')
ze vroeg of je een rekening krijgt van een HA bezoek en ik zeg nee, wat ben je nou aan het mierenjeweetwellen :(:)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 22:05

MonsterInc schreef:
Huisarts komt uit je bv ( basisverzekering ) maar daarover word geen VER ( verplicht eigen risico ) in rekening gebracht .

en dat zeg ik ook alleen dan anders,niet zo netjes als jij :D maar schijnbaar word dat opgevat als een HA die gratis werkt?? :')

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 22:05

Voordat iedereen een zelfde soort verzekering kreeg had je bij de particuliere verzekeringen toch ook al een eigen risico?
Dus vroeger was niet alles beter...

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 22:12

xDramaQueen schreef:
dat is wat ik dus aan het zeggen ben hoor al vanaf het begin, geeft niet hoor tis al laat :')
ze vroeg of je een rekening krijgt van een HA bezoek en ik zeg nee, wat ben je nou aan het mierenjeweetwellen :(:)

Wat een niveau heb jij. :roll:

MonsterInc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 22:13

xDramaQueen schreef:
MonsterInc schreef:

en dat zeg ik ook alleen dan anders,niet zo netjes als jij :D maar schijnbaar word dat opgevat als een HA die gratis werkt?? :')

hihi ik werk bij 1 van de grootste zorgverzekeraar in Nederland .

Dit topic is mijn dagelijks werk bijna ,, ik werk op de klantenservice en beantwoord dit soort vragen .