Hooikoorts erger dan andere jaren??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Re: Hooikoorts erger dan andere jaren??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 15:10

Bij mij is die test misschien al een jaar of 6 geleden. Ik was toen allergisch voor berkenbomen en gras (of all things....!!).
Misschien nog maar eens laten testen dan als het zo kan veranderen.
Vandaag was redelijk te overleven trouwens...

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 21:43

Net weer "lekker" gespoeld. Het is niet zo'n leuk werkje, maar het lucht echt op! M'n neus was helemaal ontstoken, gezwollen en kapot van binnen van het snuiten, dat is ook al een heel stuk beter nu!

Wassen jullie in deze tijd ook dagelijks je haar? Deed ik toch al wel, maar als ik in deze tijd eens een keertje over sla dan krijg ik 's nachts echt spijt. Blijkbaar blijven daar veel pollen in hangen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 21:51

Ik was altijd mijn haar als ik van buiten kom, soms 2 keer per dag. Heb wel neutral wasspul: dus dat kan geen kwaad :) Moet ook wel ivm mijn eczeem.
Kleren gaan ook direct in de was als ik echt even buiten ben geweest. :)

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 21:53

Vent had laatst "lekker fris" het beddengoed buiten te luchten hangen. En bedankt he! :D
"Ja, ik vroeg me al af waarom je dat nooit doet" dus :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 21:55

hahahahha mijn moeder had die fout ook al gemaakt :P
'dan droogt het zo lekker snel' :+

Hang wel eens de handdoeken buiten, daar kan ik wel tegen. Maar zolang het maar niet iets is waar ik onder lig of wat ik aantrek :)

MikeRick

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 22:00

Ik heb er ook erg veel last van altijd, de pillen die ik krijg van de HA heten Zyrtec. Helpt elk jaar erg goed dit jaar iets minder vanwege de hoeveelheid pollen etc maar werkt zeker nog goed genoeg.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-09 08:02

Margreet schreef:
Wassen jullie in deze tijd ook dagelijks je haar? Deed ik toch al wel, maar als ik in deze tijd eens een keertje over sla dan krijg ik 's nachts echt spijt. Blijkbaar blijven daar veel pollen in hangen

Weet je dat ik daar nog niet eens aan gedacht heb?? dat ga ik vanaf vandaag dus zeker ook doen, wat een goeie!!!

Ik word nu standaard om een uur of 6 wakker, niezen, proesten, snotteren etc, echt rot, want ik heb iedere nacht een te korte nacht!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 10:39

Voor het slapen gaan je haar wassen (en dan niet meer naar buiten gaan) scheelt echt :j

Ik heb m'n slaapkamerraam wel open, maar van dat speciale horgaas ervoor dat ook pollen tegen zou moeten houden. Met wat maatregelen maak ik dus nu gelukkig wel redelijk nachten.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 15:19

Ik heb inderdaad ook een hor ervoor :)

Zo, de neusuitspuiter is besteld! :D

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 17:27

Nog een hooikoorts slachtoffer hier.
Ook ik ben bezig met een desensibilisatiekuur in het ziekenhuis, omdat de zwaarste medicijnen die ik het had het niet meer aankonden en ik ook continu niesend, snotterend en met dichtzittende ogen door het leven ging. Ik ben nu 2 jaar bezig met de kuur en merkte geen verbetering, wat ook klopt want heb vorige maand van de internist te horen gekregen dat de kuur niet aanslaat. Flinke tegenvaller dus, want nu de kuur niet aanslaat is er niks meer aan te doen. Doorgaan met de medicijnen en verder maar uitzitten. >;) Ga nu nog half jaar verder met de kuur om het een laatste kans te geven, hoop op een wonder. Het slaat bij ik geloof minder dan 1 % niet aan, en ik zit natuurlijk nét bij die ene procent.

Densensibilisatiekuren zijn overigens niet pas vanaf 18 hoor, ook minderjarigen kunnen hier voor in aanmerking komen. En gelukkig vergoedt de verzekering het gewoon, ik ben bezig met 2 kuren tegelijk en voor 6 ml injectievloeistof ben je zo'n 700 euro kwijt, dus tel maar uit. Plus nog elke keer naar ziekenhuis op en neer, injectienaalden etc. :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 18:00

Balen zeg!

Slagenskans is 80 procent, wel jammer dat jij bij de 20 procent hoort! Maar goed: nu weet je het tenminste :) Je hebt je best gedaan!
(wel zuur al die prikken voor niks :=).

Misschien dat er later nog iets wordt ontwikkeld wat wel helpt :j

Denk dat ze er liever niet bij minderjarige aan beginnen omdat die nog de kans hebben om erover heen te groeien.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 19:37

Welshcobfan schreef:
Zo, de neusuitspuiter is besteld! :D

Ik hoop dat je er net zoveel "plezier" van hebt als ik!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 19:38

Vast wel :D
Ben je echt heeeeeeel dankbaar voor de link :) Ben al zo lang op zoek naar zoiets! :j
Ook namens mijn holtes: bedankt!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 19:42

Graag gedaan! Als je het ding straks in huis hebt denk je waarschijnlijk "is dit nou alles?!" maar het werkt echt goed, net nog gedaan, heerlijk! (Nou ja, achteraf dan, spoelen zelf is niet zo prettig, maar went ook)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 19:45

hahaha alles beter dan spoelen met het melkkannetje := Dat werkt écht niet :=

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 22:07

jeetje, als ik het allemaal hoor zo mag ik mezelf nog gelukkig prijzen!
Bij mij werken de medicijnen nog wel allemaal goed ( afkloppen) en kan ik vrijwel normaal naar buiten. wel kriebel in me neus en moet ook niet aan me ogen zitten( gaan branden en jeuken niet normaal) maar voor de rest valt het wel mee!
Vorig jaar was ik er heel wat slechter aan toe ( eerste jaar hooikoorts, dacht dat ik verkouden was.. tegen de tijd dat ik doorhad dat het wat anders was, naar HA gebeld: moest ik nog 8 weken wachten voordat ik de test mocht/kon doen!!)
Wel super dat er zoveel handige hulpmiddeltjes zijn (zoals die pomp)!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 09:14

Pff, nou ik zit weer met halfdichte ogen nu... Mijn vriend's huis is echt veel meer pollenvrij dan het mijne geloof ik, ik heb in mijn eigen huis veel meer last....

Ik heb trouwens echt een fobie voor spulletjes in mijn ogen of neus, dus stel ik toch nog maar even uit ;)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 09:19

Ik heb dit jaar minder last. Ik heb ooit ergens gelezen dat het kon helpen als je altijd een theelepel honing eet 's ochtends. Ik smeer nu al een jaar lang braaf mijn eerste broodjes 's ochtends met honing.

Daar zitten hele kleine hoeveelheden stuifmeel in, zodat je eigenlijk je lichaam ook een beetje immuun probeert te maken voor pollen.

Verder heb ik de pilletjes van VSM, elke ochtend en elke avond, dat lijkt te werken, want ik heb bijna geen last meer. Moet ik er wel bij zeggen dat ik nooit eerder zware medicijnen heb gehad ertegen.

Suzann3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 09:21

Arabesk schreef:
Ik heb dit jaar minder last. Ik heb ooit ergens gelezen dat het kon helpen als je altijd een theelepel honing eet 's ochtends. Ik smeer nu al een jaar lang braaf mijn eerste broodjes 's ochtends met honing.

Daar zitten hele kleine hoeveelheden stuifmeel in, zodat je eigenlijk je lichaam ook een beetje immuun probeert te maken voor pollen.

Verder heb ik de pilletjes van VSM, elke ochtend en elke avond, dat lijkt te werken, want ik heb bijna geen last meer. Moet ik er wel bij zeggen dat ik nooit eerder zware medicijnen heb gehad ertegen.

Hey, wat interesant. Ik drink nu al een paar maanden honing in mijn thee en ik heb ook veel minder last dan dat ik eerst deed. Goh, je leert hier nog iets op bokt!

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 09:24

Ik heb normaal nooit echt last van hooikoorts oid, maar sinds dit jaar en dat het voorjaar echt af en toe van die nies aanvallen op warme dagen.

12345HA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 09:34

Pff bij mij wordt het elk jaar erger lijkt het wel :P
Eerst had ik nooit zoveel last maar dit jaar is het echt de hele dag niezen en snotteren en jeukogen :o Maargoed moet er bij zeggen dat ik nooit pilletjes ofzo gehad heb omdat het zonder altijd wel te doen was, die heb ik gisteren voor het eerst gekocht. Nu maar zien of het werkt :D

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 09:36

Oslo_girl schreef:
Arabesk schreef:

Hey, wat interesant. Ik drink nu al een paar maanden honing in mijn thee en ik heb ook veel minder last dan dat ik eerst deed. Goh, je leert hier nog iets op bokt!

Ohh dit vind ik zo'n Bull... misschien als je een heeeeeeeeeel klein beetje last hebt... Ik heb het ook wel eens geprobeerd... Je moet dan volgens de verhalen wel de natuurlijke honing hebben van bijen uit de buurt omdat die de juiste stoffen en pollen verwerken.... Maar bij een flinke hooikoorts doet het wat mij betreft niets!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 09:38

Tja daar kan ik niet over oordelen omdat ik het niet zó erg heb, maar mijn lichtere vorm is nu wel weg. Je kan het altijd proberen. Honing is best lekker broodbeleg toch? Ik heb gewoon de goedkoopste honing genomen, niks honing uit de omgeving ofzo, volgens mij komt die van mij uit zuidafrika oid.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 09:39

Ach, ik ben behoorlijk desperate en daarbij vind ik honing nog erg lekker ook, dus ik vind het best een poging waard ;)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 09:41

Oja ik moet er bij vertellen dat ik ook mijn voeding heb aangepast:

- geen varkensvlees
- geen witte suiker (liever chips snoepen dan echt snoep)
- geen aardbeien
- geen appels als de berk in bloei staat
- geen melk, kaas, niet teveel eieren