Welke fobie/angst heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 16:19

Ik heb serieuze vrees voor spinnen, hoogte en diepte.

Mijn "grappige" fobie is eigenlijk wel BALONNEN!!!! (walgelijke rubbere dingen die alleen maar kunnen klappen en onverwachte bewegingen maken) }:0

ook vind ik clowns niet echt symphatiek maar is geen fobie

M_VE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 16:21

Al 4 fobiepagina's in een dik uur. 't gaat vooruit!

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 16:21

So0p_ schreef:
Iets bij de binnenkant van je polsen, als er bij mij al iets tegenaan komt wat 'scherp' is, krijg ik kippenvel. Ook als ik wat op tv zie, of lees, of iemand wat zie doen, bah, daar word ik zooo naar van!

Heel herkenbaar. Mijn polsen beginnen al te kloppen als ik het zie op TV

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 16:22

hahahaha erkennen dat je iets hebt, is toch de eerste stap? :D :P

M_VE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 16:25

Welshcobfan schreef:
hahahaha erkennen dat je iets hebt, is toch de eerste stap? :D :P

Tjah! :7

hakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 16:25

ik heb er 2...
spinnen...ik kan helemaal door het lint gaan van spinnen of alleen al een web..in het najaar en voorjaar loop ik in de ochtend ook met een bezem naar de schuur (die is aan de andere kant van ons huis en moet dan door een steegje met een heg, daar zitten ze dan altijd) iedereen verklaard me voor gek maar raak in paniek en ga echt huilen. vroeger op school deden ze soms alsof ze een spin in hun hand hadden )soms was het ook echt zo) en dan rende ik echt de klas uit en ging niet meer terug!
..en zwemmen.. vroeger was ik een echte waterrat en ging iedere week zwemmen maar heb ooit een nachtmerrie gehad dat ik in een opblaasband zat en omgegooit werd en er niet meer uit kon en verdronk...sinsdien durf ik alleen nog in een zwembad. maar als ik in de zomer naar een meer oid of strand ga durf ik zolang ik maar normaal kan staan. ze hebben me wel eens voor de gein mee gesleurd dieper het water in maar kan dan niet meer zwemmen(heb alle zwemdiplomas ook reddingszwemen ed) en raak helemaal in paniek gelukkig zag er eentje dat t geen geintje was..durf alleen op een luchtbed

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 16:25

Orangiste schreef:

Mijn "grappige" fobie is eigenlijk wel BALONNEN!!!! (walgelijke rubbere dingen die alleen maar kunnen klappen en onverwachte bewegingen maken) }:0

Ik hoop dat het wat die rubberen dingen betreft bij balonnen blijft? :Y)

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 16:26

Van die dikke Grote Zwarte spinne met van die harige poten.

Ik gil het dan uit.. en ik kom niet eerder terug voordat ik zeker weet dat hij weg is!

en je weet wat ze zeggen .. ze zijn nooi alleen .. zie je er 1 dan zijn er meer

BLEEHHHHHHHHHH

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 16:27

Liften vind ik een ramp in mijn eentje en hoogtes,
eigelijk gewoon hoogtevrees dus.. zorgt afentoe ook nog voor best genante situaties..

Zoals die keer dat we in de laatste klas van de middelbare school jaren geleden naar Tjechie gingen en ik daar moest klimmen. op 6 meter stond ik versteend en stond ik te janken dat ik niet meer durfde te bewegen (en dan moet je je handen nog loslaten :+ )

Of die keer dat ik moest werken in een voetbalstadion en ik iets te laat kwam, daardoor moest ik via de brandtrap naar de 3e verdieping..
Verdieping 1 ging nog... (mijn baas stond bovenaan de trap op me te wachten).. bij verdieping 2 gingen m'n knieeen knikken en dacht ik alleen maar van.. niet naar beneden kijken,niet naar beneden kijken.. maarja.. wat doe je dan.. je kijkt toch stiekem even naar beneden. En dan is het gebeurd.. Versteend,vastgeklemd aan de leuning,bibberend stond ik daar en ik durfde geen stap meer te doen... :o
Achteraf kan ik er wel om lachen maar op dat moment pffff...

Heb ook regelmatig nachtmerries dat ik heel hoog bovenop een hele kleine wolk zit en dan heb ik datzelfde paniekgevoel.. :+

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 16:29

spinne, muggen,fretten die in je vingers proberen te hangen en met je nagels over een schoolbord :o

superlise

Ik heb een spinnenfobie, ik wordt echt helemaal panisch en als ze dichter bij komen of ik kan niet weg of mensen gaan grapjes maken om hem te pakken ga ik heel hard huilen, gillen, trillen en het zweet breekt me uit. Ik moet écht weg dan of dat beest moet en zal dood , in 1 ruimte met een levende spin gaat echt niet goed..

Verder vind ik bellen ook eng maar dat is geen fobie, dat is meer een soort angst gewoon.

lonniejj

Clowns :=
Ben als de dood voor die enge dingen. Ze zijn bedoeld om je aan het lachen te maken, maar ik ga er echt alleen maar van gillen :=

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 16:30

Van die harde korstjes aan de zijkant van de kaas..... daar kan ik écht niet tegen hahaha

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 16:31

_Tivoli_ schreef:
Paintlinger schreef:
Fobie is een groot woord....

Maar ik heb echt de schurft aan ijscostokjes.....ik krijg al kippenvel als ik eraan denk :=

Ijscostokjes? :o
Kan je dat uitleggen,of is het zomaar?

Mensen die er op bijten of zuigen/likken......yegh..... (ja hoor....heb weer kippenvel := )

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 16:31

Herkenbaar silvaantje, de klimmuur vond ik erg leuk... naar boven gaan. Totdat ik weer naar beneden moest, had gewoon mijn handen open liggen van het stevig vasthouden. En extreem verkrampt. Sja... 1 voordeel: je houdt niet eeuwig vast, dus ik liet uiteindelijk wel los := Maar dat gevoel.... brrrrr!
(leek wel komisch vanaf de grond: heeel fanatiek naar boven klimmen en vervolgens als een schijtlijster daar blijven hangen :+. Leverde wel een mooi foto op! :D )

Dat haakje van de tandarts vind ik ook een ramp! Dat krast zo :+ en dan ook nog van die gore watten in je mond brrrrr!
Ik ben nu al 2 jaar niet geweest... stel het steeds uit :=

M_VE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 16:33

Janine1990 schreef:
Orangiste schreef:

Ik hoop dat het wat die rubberen dingen betreft bij balonnen blijft? :Y)

(Sssht, dat andere vertelt ze natuurlijk niet :o )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 16:33

Watjessss. Gatverredamme. Dat geluid als je zo'n watje oppakt en wrijft ofzo. Brrrr.
En ja dan heb ik héél originele grappig vrienden die me dan "watjeeeee!" noemen. ^) ^)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 16:35

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-07-23 17:10, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 16:36

Vjestagirl schreef:
Sorry, maar een fobie is nóóit grappig. Wat jij hebt is gewoon dat je iets minder prettig vind, zeker dat 'op de slak trap geluid'. Kijk uit waar je loopt en dan heb je er geen last van.

Een fobie is iets wat echt je leven verziekt, waar je echt last van hebt. Zelf heb ik agorafobie, pleinvrees. Doodsbang voor mensen, voor groepen mensen, voor mensen die tegen me praten...

Sorry, maar ik vind dat je het veel te makkelijk fobie noemt.

En hier kan ik mij alleen maar bij aansluiten, een fobie is niet om te lachen en heb je serieus last van en beheerst je leven.
Ergens niet tegen kunnen is heel wat anders!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 16:38

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-07-23 17:10, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 16:39

Ik kan prima lachen om mijn eigen ziektes en fobieen! :D
Dat maakt het voor mij dragelijk :)

En anderen mogen gerust meelachen! :D

Vind je je eigen fobie niet grappig, dan zet je het er toch niet neer lijkt mij... ;)

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 16:40

oww die van mij staat er nog niet bij!
ik ben bang voor zwarte piet :D
op TV en in boeken zijn ze niet eng, maar in het echt moet ik ze echt niet tegenkomen, ik sla direct een ander straatje in!
overigens ben ik niet bang voor zwarte pieten als het vrouwen zijn.
maar zelf als mn vrienden als zwarte piet verkleed zouden gaan zou ik ze eng vinden :P
daarnaast zijn zwarte mensen niet eng :Y)

overigens was ik vroeger als de dood voor mannen, maar dat gaat al weer wat beter,
al zijn er heeeel veel mannen waar ik wel bang voor ben!

en dan hebben we nog de angsten voor clowns, en mensen die in van die tekenfiguurpakken zitten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 16:41

M_VE schreef:
(Sssht, dat andere vertelt ze natuurlijk niet :o )

_O-

Chiqa schreef:
Vjestagirl schreef:
Sorry, maar een fobie is nóóit grappig. Wat jij hebt is gewoon dat je iets minder prettig vind, zeker dat 'op de slak trap geluid'. Kijk uit waar je loopt en dan heb je er geen last van.

Een fobie is iets wat echt je leven verziekt, waar je echt last van hebt. Zelf heb ik agorafobie, pleinvrees. Doodsbang voor mensen, voor groepen mensen, voor mensen die tegen me praten...

Sorry, maar ik vind dat je het veel te makkelijk fobie noemt.

En hier kan ik mij alleen maar bij aansluiten, een fobie is niet om te lachen en heb je serieus last van en beheerst je leven.
Ergens niet tegen kunnen is heel wat anders!

Ik vind dit zo'n onzin he?
Ik heb een erkende fobie, ik ben doodsbang voor vlinders.
Zo zijn er ook mensen bang voor clowns, die er waarschijnlijk zelf stiekem ook wel om kunnen lachen (vanuit een ander oogpunt naar hun eigen fobie kijken).
En angst voor spinnen, kan je zelf ook wel om lachen.
Het is maar net hoe zwaar je je fobie zelf neemt.
Ik lach om mijn eigen fobie, omdat ik weinig keus heb!
Maar kom ik een vlinder tegen, flip ik wel. Krijg ik een paniekaanval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 16:42

Judith_M schreef:
ach, jullie snappen toch wel dat het niet over een echte -fobie- gaat, maar gewoon iets dat je eng/griezelig vindt..

Nee dat begreep ik er niet echt uit, in de titel staat toch degelijk het woord fobie, mss een verkeerde woordkeus?
Ik heb een fobie die mijn leven beheerst, ik dagen ziek van kan zijn (Niet kunnen eten en drinken) mij opsluiten kan in huis, niet bepaald grappig.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 16:42

intral schreef:
clowns ..

Hier hetzelfde }:0