Durf niet te bloedprikken..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Re: Durf niet te bloedprikken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 13:21

maar ik vraag me af,wat is precies hetgene van het bloedprikken waar je zo bang/panisch van bent.

de pijn?

Evanescence8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 13:22

Nou, ik heb toen ik 15 was ook voor het eerst moeten bloedprikken omdat ik Anorexia had. En dat doet echt een stuk minder pijn dan de andere prikken die je soms krijgt ;) Het is gewoon heel snel gebeurd, en dan denk je: "Nu al klaar?" Duss... maak je maar niet te veel zorgen ;)

Evanescence8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 13:23

Rienn schreef:
Ik vind bloedprikken best grappig, net als een infuus... Misschien ben ik wel een beetje apart :+
Als je er niet tegen kunt, kijk je toch gewoon de andere kant op? ;)

Ja, de andere kant opkijken is een zeer goede tip :D

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-09 14:39

Ja het is de pijn waar ik bang voor ben, ook wel de naalden maar het bloed is opzich niet zo erg. Ook vind ik het zon gek idee dat ze bloed uit me lichaam halen :P

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 14:41

StillAngel schreef:
Ja het is de pijn waar ik bang voor ben, ook wel de naalden maar het bloed is opzich niet zo erg. Ook vind ik het zon gek idee dat ze bloed uit me lichaam halen :P

De pijn valt mee vond ik, ik voelde alleen wel constant die naald in m'n ader zitten, dat vond ik wel vervelend..
maar dr in prikken en dr uithalen vond ik niet eens pijnlijk :o

en dat zegt iemand die normaal histerisch doet met naalden ;)

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 16:11

Als je iemand hebt die een beetje goed prikken kan, gaat het prikken, het bloedafnemen zelf en de naald eruit halen geheel pijnloos. Als je naalden niet fijn vind moet je gewoon even de andere kant op kijken :)

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 09:51

Snoevie schreef:
maar ik vraag me af,wat is precies hetgene van het bloedprikken waar je zo bang/panisch van bent.

de pijn?

De naald. Ik word al zenuwachtig als ik een injectienaald zie liggen, laat staan als ze hem in je willen steken. Zo'n eng scherp dun ding, dat ze dan door je huid en je aderwanden heen steken... en dan moet er nog wat in of uit ook.. Van het idee alleen al krijg ik kramp in mijn armen. Ik dwing mezelf wel normaal te doen, maar toen mijn paard pas een injectie kreeg - en die reageert helaas net zo op naalden als ik :') - had ik het ook niet meer. De dierenarts moest 3x opnieuw de naald er in zetten omdat mijn paard zo idioot stond te doen, en dan moet je net mij hebben om haar vast te houden. Is gelukkig allemaal goed gekomen :)

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 09:55

Iemand zei hier toch iets over dat je teen stoten pijnlijker is? Nou heel toevallig (heb ik bijna nooit) heb ik dat vanochtend meegemaakt en idd dat doet píjn haha.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 13:02

Meid, ik ben 31 en vind het nog steeds vreselijk..nu moet ik zowat elke 2 weken..en het went nooit...wel wordt de drempel steeds lager om te gaan.
Wat ik nog steeds doe, is melden dat ik moeilijk te prikken ben en het erg vervelend vind.
Zo vind ik links prikken niets fijn, dus doen ze het bij mij rechts en draaien keurig de stoel voor me..niet kijken, kletsen..en ik zweer het je, de prik voel je nauwelijks, echt haast niet. Het bloed eruit laten gaan vind ik vervelend, maar met 2 minuutjes sta ik weer buiten als het meezit.

Dus zorg dat je iemand meeneemt die je afleid, lekker kletsen, niet kijken, uitleggen dat je er bang voor bent en probeer op je ademhaling te letten..

en echt waar, je teen stoten doet meer pijn, veel meer pijn :P

Dus kop op, schop jezelf de drempel over, vraag je huisarts of hij dan wel gelijk alles laat controleren, een algehel screening laat doen, dan weet je gelijk hoe of wat.
Toi,toi,toi.

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 21:45

Het is nu een week geleden dat ik heb laten prikken en sinds 3 dagen heb ik pas een blauwe plek ( of eigenlijk plek-je :o )

Maar nu doet m'n arm ook zeer, niet constant.. maar als ik een bepaalde beweging maak.... heel vreemd. :+

marimba

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 21:48

StillAngel schreef:
Dank jullie voor de tips enzo. Ik denk wel; als het heel pijnlijk was en eng, waarom doet dat half nederland aan de bloedbank doneren :P

omdat ik van heel dichtbij heb meegemaakt dat bloed levens red, daarom geef ik bloed, en de grote naalden die ze daar gebruiken doen zelfs nog minder pijn :-)

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 18:12

ik heb laatst voor het eerst bloedgeprikt, ben panisch voor naalden, maar heb me groot gehouden :=
achteraf valt het wel mee, maar bij mij is het idee van de naald al het begin van stressen (er gaat ook altijd iemand mee als ik weet dat er geprikt moet worden. In januari ben ik geopereerd en mooi dat mijn moeder mee moest de operatiekamer in voor de verdoving := ) en ik ben alweer bijna 20 :o

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 18:15

als je er werkelijk zo bang voor bent, vraag dan om (ben even de naam kwijt) zalf die verdoofd, smeren ze ove je arm en geen centje pijn, meschien helpt dat.
Weet niet of het al eerder genoemd is hoor , heb niet alle reacties doorgelezen.
Wat je ook kunt doen is ga even langs je huisarts en vertel hem/haar over je angst, een begrijpende huisarts geeft je receptje voor de zalf zodat je het op kunt smeren voor je geprikt wordt.

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 18:22

vaak hebben ze ook pleisters, die helpen ook goed ;)