Afslanken met sinaasappelen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Re: Afslanken met sinaasappelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 11:30

Bij mij is het er anderhalf jaar af gebleven, ondanks dat ik 4x per week bij de Mac at :D

Zal weleens uitpluizen hoe dat zit met de verzekering, dank je wel!

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 12:13

Ik probeer nu drie dagen die sinasappels uit en het werkt wel hoor. Al zit het meeste tussen mijn oren. Ik heb altijd veel trek in lekkere dingen, voor mijn lunch, na mijn lunch, tijdens mijn lunch (het liefst eet ik drop bij mijn broodje kaas :+ ) Maar nu vervang ik alle lekkers met een sinasappel (waar trouwens ook 59 call. in zitten per stuk!). De eerste dag begon ik met vijf sinasappels, toen werd ik daar zo gek van dat ik er maar een banaan bij heb gegeten. Dag twee waren het er drie, en gister heb ik er maar 1 hoeven eten en verder geen extra trek ofzo. Heb er gister wel twee op, maar 1 als toetje met yoghurt :) Ik woon bij mijn vader dus heb hem op pad gestuurd voor nog twee zakken. Vind het wel prima zo haha. Overigens kom ik per dag net wel/net niet aan de 1300 callorieen. En ik moet er 2000? Nou nee hoor, dan doe ik het dus al jaren fout. Ik beweeg heel weinig, dus anders wordt ik een dik tonnetje :P

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 12:55

sinaasappels werken toch ook laxerend? misschien dat het daarom zo goed werkt om af te vallen.
Althans als ik een paar glazen verse jus drink dan weet ik dat ik daarna heel snel bij de wc moet komen.

Heb gister sinaasappels gehaald en ga het vanaf vandaag even uitproberen :D

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 13:26

:D ik heb dankzij dit topic ook sinasappels in huis gehaald... baat het niet dan schaadt het niet toch...
en ze zijn eigenlijk best lekker.

Ik ben op eigenkracht (zonder de sinaasappels) al 8 kilo kwijt, maar er mag nog wel wat vanaf, dus ik hoop dat het met de sinasappeltjes gaat lukken.

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 14:10

Ik voel me ook een stuk gezonder en ik heb wel eens een opgeblazen gevoel. Na een sinasappel is die weg. Ik eet normaal niet zoveel fruit. Weet wel dat als ik vroeger chagrijnig was als klein meisje, mijn moeder mij een sinasappel gaf. Wordt je vrolijk van. Dus dalijk zijn alle bokkers gezond en vrolijk :P

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 17:08

Mensen eet geen sinaasappel als je net je tanden hebt gepoetst! Bleghhh

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 20:06

- Ik heb zelf ook pillen gebruikt om lactose te kunnen verteren. Ze werken blijkbaar niet voor iedereen maar hebben voor mij goed geholpen. Kon ze gewoon bij de apotheek halen.
- Als je zo heftig reageert op brood is het misschien interessant om te laten uitzoeken of je een glutenintolerantie of tarweallergie hebt. Dit kan ook stofwisselingsprobleem veroorzaken. Je kan naar je arts gaan voor testen of zelf proberen door eliminatie. Mocht je na eliminatie nog een 'echte' diagnose willen dan moet je wel eerst lange tijd weer tarwe/gluten eten voor een goede uitslag.
In Spanje is best veel te vinden op glutenvrij gebied.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 22:51

Ik zit in noord Portugal en eerlijk gezegd let ik daar niet zo op, dat soort producten. Valt namelijk ook onder de categorie onbetaalbaar. ;) Vind soja producten al te duur, eigenlijk. Voorlopig doe ik gewoon niet zoveel brood achter elkaar. Wit brood gaat beter, ik denk dat het gewoon irritatie is van de grovere bestanddelen van brood, en niet zozeer waar het uit bestaat.
Er is recentelijk een test gedaan (die ik zelf moest betalen) om een allergie te onderzoeken maar ik weet niet goed meer welk. Ik zal het eens opzoeken, maar ik dacht dat het op gluten allergie was. In elk geval was die negatief. We zijn nog steeds aan het zoeken, maar er is op meerder gebied wat mis, hoor.
Overigens weet ik dat ik een extreem grote blinde darm heb, en dat hebben herbivoren ook, dus ik ben van nature gewoon een vegetariër :D

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 11:29

Lusitana schreef:
Overigens weet ik dat ik een extreem grote blinde darm heb, en dat hebben herbivoren ook, dus ik ben van nature gewoon een vegetariër :D

:') _O-

Wat heb jij een complex lichaam, zeg. Je zult er inmiddels wel aan gewend zijn dat je dingen wel en niet kan eten (en dan vooral dat laatste).

Goede tip van de sinaasappelen, ik ga ze ook weer eens kopen. Het nadeel vind ik dat er hele lichtingen sinaasappelen zijn die gewoon droog en niet smaakvol zijn. Ik heb nogal eens miskopen gedaan met sinaasappelen, dus ik wil ze altijd kunnen proeven. :)
Ik ga morgen maar weer eens naar de groenteboer. :)

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 11:35

En anders een netje sinaasappelen van de albertheijn, koop nu mijn derde netje en ze zijn even lekker (niet te zoet niet te zuur).

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 11:53

Oké Suuzert, bedankt voor de tip!
(Soms hebben ze bij AH van die droge ballen, dat vind ik nogal zonde van het geld, gezien ik ze dan weggooi.)
De prijs bij AH is wel net even wat anders dan bij de groenteboer, dus als jij zegt dat ze lekker zijn, ga ik de gok maar weer eens wagen. :D

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-09 11:55

dejavu schreef:
Wat heb jij een complex lichaam, zeg. Je zult er inmiddels wel aan gewend zijn dat je dingen wel en niet kan eten (en dan vooral dat laatste).
Helaas nog niet. Er zijn dingen heel duidelijk, maar de boel draait nog steeds niet normaal dus er zitten toch nog dingen bij die ik niet kan eten.

Citaat:
Het nadeel vind ik dat er hele lichtingen sinaasappelen zijn die gewoon droog en niet smaakvol zijn. Ik heb nogal eens miskopen gedaan met sinaasappelen, dus ik wil ze altijd kunnen proeven. :)
Ze drogen uit als ze te lang aan de boom zitten en de boom begint al te bloeien voor de volgende lichting. (De sinaasappelen die ik nu eet, zijn in december gerijpt aan de boom, het is een wintervrucht). Ze zijn dan dus gewoon te laat geplukt. Daar heb ik hier nu ook last van. Wellicht is het nu tijd voor sinaasappelen uit een ander land/andere streek, waar ze nog niet zo ver heen zijn. Kleintjes zijn vaak sappiger dan grote. Ook kun je het voelen. Een sinaasappel die te licht is voor zijn formaat, is droog. Hoe zwaarder, hoe meer sap. Ook gaat het aroma er af.