Drinken er meerdere mensen zo weinig?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 15:43

Ik.
Ik heb vandaag, toevallig, al één blikje op..

Maar ik kan ook rustig een dag (soms 2. :o ) níet drinken..
Maar ik dwing mezelf nu te drinken. Minstens een liter op een dag dwing ik mezelf. :)
Dus ga nu maar een glas drinken pakken.. :')
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-05-09 15:55, in het totaal 1 keer bewerkt

SecretLIN

Re: Drinken er meerdere mensen zo weinig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 15:47

haha ik drink dus ook maar iets van 1 glas per dag en dat is ook alleen als ik eraan denk

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 16:01

Wat is dat nou voor onzin om bijna niets te drinken omdat je anders plassen moet??? Er is maar 1 ding wat je moet en dat is naar de wc toe. Stop je dan ook maar met eten omdat je anders elke dag poepen moet? Dan kan je net zo goed maar helemaal stoppen met eten en drinken, dan weet je zeker dat je nooit meer naar het toilet hoeft te gaan. Overal in Nederland wordt je doodgegooid met toiletten, waarom zou je daar dan niet heen willen gaan als je gedronken hebt? Ik vind het echt een hele slechte smoes om zo weinig te drinken.
Je lichaam heeft vocht nodig, toch wel zeker zo een 1,5 liter per dag. Dit is nodig om het lichaam te reinigen en om druk in je vaten op te kunnen bouwen. Dus als je weinig drinkt heb je grote kans dat je bloeddruk te laag is met alle gevolgen van dien. Daarbij is het zeer slecht voor je nieren, die vocht toch echt hard nodig hebben! Als je maar stug blijft volhouden bijna niets te drinken de hele dag door 'want dat is lekker makkelijk' dan kan je misschien maar beter even op de dialyse afdeling gaan rondkijken wat voor ellende je daar tegenkomt. En die patienten zijn echt heel zuinig op hun lichaam. Overgens wil ik niet zeggen dat dialyse een logisch gevolg is van tekort drinken.
En vergeten te drinken? Dat bestaat niet! Begrijp me niet verkeerd, ik heb ook een periode gehad dat ik zeer weinig at en dronk. Maar als je dat al van jezelf zegt, waarom doe je er dan niets aan? Ik zorg er altijd voor dat ik wat te eten of drinken bij me heb. Op stal ben ik bijvoorbeeld altijd druk bezig, maar ik moet van mezelf wat eten en/of drinken. Het is een kwestie van gewenning. Nee, als jij altijd zo weinig eet en drinkt, went je lichaam daar ook aan en heb je weinig honger- of dorstgevoel. Dus eigenlijk heb je geen dorst, omdat je lichaam zich -heel logisch- heeft aangepast aan het vochttekort.
Ik vind ook niet dat je trots hoeft te zijn op het weinig kunnen drinken. Uiteindelijk heb je alleen jezelf ermee. Ik krijg het idee dat sommige reacties een blijk van trots geven dat je een hele dag zonder toilet kan omdat je zo weinig drinkt. Wordt toch eens wakker en denk om je eigen gezondheid.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 00:17

Nou ik ben er zeker niet trots op hoor, wel als het me lukt om veel te drinken dan ben ik pas trots! heb uitgevonden dat ik toch wel heel gek ben op die groene ranja sinds kort probeer ik dat heel veel te drinken

Cathelijne15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 22:29

Ik dronk een tijdje terug ook veel te weinig. Maar ik heb mezelf toen ook gedwongen om meer te gaan drinken. Wat voor mij hielp was gewoon een paar flesjes water vullen en die moesten dan op. Nu drink ik uit mezelf al veel meer. Het is maar net wat je lichaam gewend is denk ik..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 22:34

ik drink vaak ook veels te weinig. Maar ik krijg t ook gewooon niet weg, wat ik wel vaak doe is slokes water tussendoor enzo :)
Maar ik ben nog steeds niet uitgedroogd en mn urine is ook goed :P

Anders_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 11:24

Je bent niet de enigste de zo weinig drinkt!

het is ook erg afwisselend.. De ene dag drink ik echt heel veel! ( maar moet ik ook vaaaak naar de WC )
Maar meestal best weinig, s'ochends 1 bakje thee einde van de dag een glas limonade en s'avonds 1 glas fris en 2 x thee...

Jilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 13:49

Corelli schreef:
Jilly_Hayco schreef:
Mijn vriend 'verplicht' me wel om meer te drinken. Zeker nadat we een keer sauna hadden gedaan en ik na 5 minuten al buiten moest omdat het allemaal zwart werd voor m'n ogen en draaierig. Mijn lichaam kan dat zweten gewoon niet aan.
Dus nu kom ik op goede dagen toch wel aan een liter, maar vaak ook helemaal niet.

Sauna gaat bij mij prima, dan drink ik ook wel goed, maar merk dat ik ook amper zweet! In een sauna van 90 graden zweet ik wel in mijn gezicht en mijn hele lichaam is wel "plakkerig", maar het loopt nooit echt van m'n lichaam ofzo, terwijl ik dat met sporten weer wel heb! Ik snap mezelf niet :+

Ik heb dat zweten eigenlijk nooit heel erg... Vorige week waren we weer naar de sauna. En pas na een kwartier begon ik wat 'vochtiger' te worden (omg wat een uitspraak :roll: ) terwijl mijn vriend vrijwel direct begint te zweten. Met sporten moet er ook al heel wat gebeuren voor ik ga zweten. Weet niet of dat gewoon de aard van het beestje is of dat nu te maken heeft met mijn weinig drinken :?

joosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-09 17:12

nou ik drink vrij weinig, nou drink ik om de dag een flesje water, andere dagen vergeet ik het gewoon...

Maar in de sauna dan drijf ik onderhand weg van het zweet haha nee met zweten heb ik geen last :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 17:13

1 glas gedronken vandaag :o

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 17:18

Een liter per dag haal ik iig niet, krijg ook altijd commentaar dat ik meer moet drinken...

zweten heb ik trouwens geen last van :D

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 17:22

Ik dronk heel weinig...

Tot ik nierstenen, een nierbekken ontsteking, blaasontsteking én een urineweg infectie kreeg...

Gelukkig te behandelen met 1 antibiotica en veel drinken....

Ik zou echt meer drinken, als is het alleen om bovenstaande te voorkomen, want dan word je echt beroerd, en voor je vitamientjes die je binnen krijgt van Jus d orange, kruidenthee etc...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 18:15

bromfiets schreef:
Een liter per dag haal ik iig niet, krijg ook altijd commentaar dat ik meer moet drinken...

zweten heb ik trouwens geen last van :D

Zweten doe ik ook vrij weinig..
Tenzij ik me echt actief in span :+

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 20:33

Net als Lieffiefi hierboven zegt, dronk ik vroeger ook echt heel weinig en ging daarbij dus ook nog niet eens naar de wc als ik wat gedronken had. Dus expres op zitten houden (heeeeeel slecht voor je)
Nu heb ik dus naar aanleiding daarvan jaren geleden ook een flinke nierbekontsteking gehad daardoor, zelfs 2,5 week voor in het ziekenhuis aan het infuus gelegen. Me linkernier zal altijd wat kleiner blijven ( op rontgenfoto's te zien) dan de rechter, maar ze functioneren gelukkig nog wel.
Nu gaat het stukken beter nu ik meer drink.. dus hopelijk zie je in dat je toch echt meer moet gaan drinken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 20:36

Moet je dan naar de wc als je wat gedronken hebt?

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 14:31

Ik drink ook echt te weinig, allesinds toch geen 2 liter zoals ze voorschrijven als 'ideaal'. Drink 's morgens, 's middags en 's avonds een glas water. En als ik sport heb ik ook wel drank bij, maar ik geraak dus aan max 1 liter water per dag.

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 22:54

Hoihoi,

Ik ben ook een niet drinker :P. Sinds ik een darmonderzoek heb ondergaan, Heb ik me voorgenomen om ieder heel uur een beker/glas te drinken. Ook op het werk weten ze ervan af, dus ik kan (als er tijd is) ieder heel uur bij de kraan wat drinken. Ik merk het wel gelijk: Moet veel vaker naar de wc :( .

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 23:42

Ik drink véél te weinig... En waarom...??
Omdat ik gewoonweg vaak vergeet te drinken! Bv op werk.. Ik drink alleen in mn pauze, heb (bijna) nooit dorst en drink dus ook niet tussendoor... Heel slecht, maar ja...

joosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 09:17

Ik heb gistere kaartje blazen met een aantal vrienden gedaan. En ik was heel de tijd de l*l. (Denk dat ik 2 liter op heb binnen een uur).
En ben toen daarna 5 keer i neen uur naar de wc geweest en vanacht ook nog 2 keer. Haha maar had wel genoeg water op gister :D

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 09:20

Ik drink meer dag genoeg. Ik drink smorgends flesje spa blauw of met iets anders erin gevult. ( 50 cl ). Smiddags alsk de honden ga uitlaten flesje met water ook ( 50 cl ). En lekker b ij het avondeten glaasje sisi ofzoiets. En als we gezellig voor de tv zitten heeft me moeder altijd een flesje aanmaakdrinken klaarstaan en bekertjes. Maar ik moet zeggen dat ik maar 1 x per dag naar de wc.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 09:21

ik drink weinig, maar zo weinig niet.. ik drnik denk ik zo'n 5 glazen per dag.. :o

als je een maatkan met 2 liter drinken erin neerzet en jezelf dwingen om het op te drinken :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 09:43

Je moet toch zo'n 1,5 tot 2 liter op een dag drinken ?
Ik denk dat ik nét aan de 1 liter kom ...

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 21:45

Ik drink denk ik ongeveer 3/4 bekers per dag.
En bij mij word er ook al gezeurt dat ik veel en veel te weinig drink..
Tsja het klopt dan ook wel dat andere om me heen veel meer drinken..
En ja je kunt beter wel meer gaan drinken het is niet erg goed zeker niet met dit weer dat je zo weinig drinkt!

J92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 10:07

Ik drink veelste weinig, vooral met dit warme weer.. Heel dom eigenlijk maar ik heb gewoon nooit écht dorst :=

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 10:25

Ik ook niet hoor, vriend van me had wel een tip. Gekocht water drinken, onder het motto ''Ik heb er voor betaald dus moet ik het toch maar opdrinken'' Het klinkt idioot, maar het werkt écht bij mij. :=