Meer mensen met een burn out / overspannen deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Pilipa_

Re: Meer mensen met een burn out / overspannen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 21:17

Gaat nu wel had vanmiddag ff dipje,.. maar kwam bij daijano en alles was vervlogen , hij is erg gevoelig op mijn humeur, en vandaag was alles net als altijd, hij geeft me echt de kracht om door te gaan, met mijn burn out kon ik hem niet verdragen, heb hem een zomer op de wei gezet en ben alleen langs geweest voor en appel, kon echt niet meer doen. Maar hij is al 13 jaar mijn alles en ik kan op hem bouwen, vanavond hebben we lekker getut en ouderwets op zijn penny's gereden heerlijk gewoon!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 21:21

Fijn dat je paardje je zo goed doet! Mijn dieren steunen mij ook echt in moeilijke tijden. Gisteren voor het eerst alleen met mn paardje bezig geweest, gaf een goed gevoel, ze was braaf/controleerbaar wat erg fijn was. Was 1 van de 1ste keren dat ik er zelf een goed gevoel bij had, erg fijn ook.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 21:25

Civ dat is echt super nieuws, ben echt happy voor je.
Nou stapje voor stapje en jullie komen er.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 21:40

Spannend CIV, een sollicitatiegesprek. Ben benieuwd!
Lekker dat je gisteren even alleen met je paardje bezig geweest bent.

Daijano: super dat je even heerlijk hebt kunnen ontspannen bij je paardje. Dieren kunnen zo goed doen. Al werkt mijn hond me soms ook wel op m'n zenuwen. Als ik gespannen ben wordt hij dat ook en gaat dan zachtjes staan janken. Ik word daar zenuwachtig van omdat ik het zo sneu vind voor hem (dat hij zo'n last heeft van mijn spanning).

Ik zou vanmiddag eigenlijk naar stal maar in plaats daar van ben ik m'n bed in gegaan. Het wil weer niet echt. Vanavond even met mijn vriend over gepraat, maar als hij wat door gaat raak ik geïrriteerd. Hij stelt te moeilijke vragen en dan voel ik me dom dat ik het antwoord er niet op weet.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 21:43

Dat denk ik ook wel maar het heeft de tijd nodig. Merk dat ik moe ben van vandaag, hoop straks te slapen. Heb weer wat lichte last van mn borst en pijn op de borst. Heb even bijgelezen.

Angela, is het meegevallen bij je ouder, ik hoop het voor je? Ik zou denk ik wel naar het sollicitatie gesprek gaan en gewoon kijken wat ze te bieden hebben, misschien is het toch wel niet wat je zoekt.

Petulan, dat is nog eens een stap in de goede richting. Maandag ga ik het met mijn spych ook eens over haptotherapie hebben, ben benieuwd hoe zij er tegenover staat. Ik sta overal voor open wat mn herstel bevordert. Bevalt de hapto?

PW jammer dat het gesprek met je vriend niet zo liep, hij zal je vast niet dom vinden want je bent zijn meisje waar hij van houdt. Hopelijk gaat het morgen beter, voel je je al iets beter?

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 21:49

Pw, nou je bent echt niet dom, nu wat onzeker, maar ik denk dat je het dan gewoon moet zeggen, echt bij jezelf blijven! ALs je wil slapen dan zal het wel nodig zijn, gewoon aan toe geven.

Civ indd even rustig aan die lichte druk moet niet erger worden.

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 21:49

*steekt voorzichtig vinger op*
Mag ik me hier ook melden?
Ik ben nog een beetje huiverig om mijn hele ziel en zaligheid hier neer te planten ivm meelezers, maar ik zit sinds een week ook in de ziektewet omdat het me allemaal even te veel werd.
In overleg met huisarts en bedrijfsarts en leidinggevende op het werk, ben ik een paar weken thuis en daarna gaan we kijken hoe het verder gaat.
Heb geen medicatie, wél hulp gevraagd.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 21:50

Ik voel me eigenlijk helemaal niet goed.
Ik voel me continu zo somber zonder echt te weten waarom en alles is me teveel. Zelfs een simpel rondje met de hond. Ik merk dat ik meer in mezelf gekeerd ben en dat ik daardoor afstandelijker ben, ook naar mijn vriend toe. Als ik dan zie hoe begripvol hij naar mij is maakt me dat verdrietig. Ik weet het verder gewoon allemaal even niet...

@ daijano: het slapen overdag is niet omdat ik het nodig heb, maar echt een vlucht om even niet na te hoeven denken.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 21:52

@ Sans6: Goed dat je je hier meldt :j Hopelijk vind je net als ons een beetje steun in dit topic.
Ook goed dat je in overleg een tijdje thuis blijft om tot rust te kunnen komen. Wat voor hulp krijg je?

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 21:53

pw : sterkte :(:) pff zoe voel ik me ook wel eens echt zo vervelend

sans : welkom !

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 21:54

maatschappelijk werk om de oorzaak van dit hele gedoe aan te pakken, en ik ben deze week voor het eerst naar de dietiste gegaan,onder het mom: als ik letterlijk niet lekker in mijn vel zit, gaat me dat figuurlijk ook niet lukken.

Heeft lang geduurd voor ik deze stappen zette, maar ik merkte dat mijn gezin er onder begon te lijden, en dat was voor mij de druppel.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 21:55

Dank je Pr_BillyBoy: Gelukkig heb ik dinsdag weer een afspraak bij de psychiater. Ik moet het er maar even goed over hebben dat het nog steeds niet zo wil. Alleen de cogniteve vaardighedentraining heb ik nu gewoon echt niet genoeg aan.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 21:56

Goed dat je de stap gezet hebt!
Ik ben ook bij maatschappelijk werk begonnen. Het is goed om de oorzaak aan te pakken. Weet je voor jezelf al waar de oorzaak ligt? Dat scheelt al een heleboel denk ik.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 21:58

Pw, jeetje dat klinkt niet goed, probeer even gewoon jezelf te ijn met janken, schelden wat dan ook en alles erop en eraan het moet er ff uit. Pb is open als het echt teveel wordt.
Dat slapen geeft indd aan dat je op bent en je lichaam het niet meer trekt en dan vlucht, mijn hapto zei toen, klinkt erg hard dit , maar misschien helpt het... Ze zei : Straf je geest met wakker blijven zodat al je gevoel naar boven komt en het barst, daarna kan je pas beginnen met opruimen en jezelf te helen.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 21:58

Welkom Sans6, hoop dat je hier vind wat je zoekt, we zijn er voor je! Ben zelf ook altijd wel bang voor meelezers maar ik heb er tot nu toe gelukkig nog geen last van gehad, let wel een beetje op met wat ik weg zet. Hopelijk kom je tot rust thuis en laat de hulp niet te lang op zich wachten. Hoe voel je je nu? Sterkte in ieder geval :(:) Doe rustig aan en pas goed op jezelf, een ander doet het niet.

PW jammer dat je weer zo'n terug val hebt. Geef er aantoe en doe even rustig aan. Wanneer moet je weer naar je behandelaar? Dan kun je het hier misschien eens over hebben? Sterkte :(:)

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 21:59

Sans welkom, hoop dat je hier een beetje steun kan vinden en je verhaal kan doen. Goed dat je even tussenuit kan.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 22:02

BillyBoy hoe is het met jou?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 22:02

Ik moet dinsdag weer naar mijn behandelaar (gelukkig). Ik heb al een briefje gemaakt met de punten die ik net noemde.
Ik zal daar goed aan moeten geven dat ik zo'n moeite heb met me te uiten en dat dus eigenlijk ook nog steeds niet doe. Ik denk zelf dat haptonomie misschien daarom wel wat voor mij is, maar heb nog steeds niks gehoord op mijn mail. Ik kan gewoon op een of andere manier niet toegeven en lekker een potje janken. Het lijk lijkt wel of ik dan blokkeer ofzo.

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 22:04

Wat een warm welkom hier, fijn om te lezen!

Ja ik weet (deels) wel de oorzaak, ik kan helaas de oorzaak niet wegnemen, maar misschien wel een manier vinden om er mee om te gaan.
Ik ben ook bij een psycholoog geweest, maar dat was voor mij niet de juiste weg. Die ging allerlei oorzaken in mijn verleden zoeken, terwijl ik ten eerste de oorzaak al wist (niets uit mijn verleden) en ten tweede: áls hij al iets zou vinden met zijn gewroet in het vroeger, kon ik dat er absoluut niet óók nog bij hebben.
Dus daar was ik vrij snel klaar.

Ik ga even dit topic doorlezen, hoop dat jullie het me vergeven dat ik niet het vorige topic helemal doorspit.

Pr_BillyBoy

pw : hopen dat je afspraak dinsdag weer even lekker kan opluchten om je zo te voelen is ook helemaal niks !

civ :ik heb gister alleeen maar huilbuien gahad slecht geslapen en voelde me super beroerd ook . en hoe gaat het nou met jou ?
Laatst bijgewerkt door Pr_BillyBoy op 07-05-09 22:08, in het totaal 2 keer bewerkt

_Pilipa_

Pw daarom bedoel ik wat ik net zei, je vlucht in je slaap, maar je mag de ellende ook gewoon toelaten, je gevoel even de loop laten!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 22:06

Dat durf ik dus op een of andere manier niet en ik lijk het wel niet te kunnen? |(

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 22:08

sans6 schreef:
Wat een warm welkom hier, fijn om te lezen!

Ik ben ook bij een psycholoog geweest, maar dat was voor mij niet de juiste weg. Die ging allerlei oorzaken in mijn verleden zoeken, terwijl ik ten eerste de oorzaak al wist (niets uit mijn verleden) en ten tweede: áls hij al iets zou vinden met zijn gewroet in het vroeger, kon ik dat er absoluut niet óók nog bij hebben.

Dat is bij mij dus ook gebeurd, er kwam veel ellende uit het verleden naar boven waardoor ik helemaal in een crisis raakte.

Wel prettig dat je zelf de oorzaak weet en dus ook doorhad dat je daar niet op je plek was.
Enne, we nemen het je niet kwalijk dat je het eerste topic niet doorspit ;)

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 22:09

Het gaat niet om kunnen meis, maar gewoon bij jezelf blijven.
Is niet erg dat het nu niet komt, er is een tijd dat je gewoon breekt en vanf daar gaat het berg op(sorry kllinkt beetje hard, maar kan het ff neit anders verwoorden) kop op meid!

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 22:10

Pr billy, wat erg zeg, dat is flink balen, hoop dat je een beetje betr voelt nu!