Meer mensen met een kapper 'fobie'?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 17:07

Mijn haar is wel redelijk dik ja..
Op een gegevenmoment heeft een van mijn twee ( :o) clips het gewoon begeven,
zat te veel haar in en het paste niet meer :')
Bovendien wat ik zo jammer vind is dat mijn haar als ik het opsteek nog steeds over de helft van mijn rug hangt..

Wat ik dan weer wel leuk vind is zo'n echte 'draai'knot maken,
zo'n ballet-achtig ding.. :P
Dat gaat dan weer veel beter.
Laatst bijgewerkt door TE5 op 06-05-09 17:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 17:08

Ik vind het juist altijd leuk om naar de kapper te gaan, haha echt apart om dan te lezen dat mensen er echt een hekel ofzo aan hebben ;)
hoewel soms m'n pony wat te kort geknipt word, is er nooit iets fout gegaan gelukkig :)

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 17:15

Noh.. hier nog een persoon met haat aan kappers :+

Ik ga 2x in het jaar om bij te laten punten en opnieuw te laten verven. Hóóguit. := Meestal is het 1x per jaar..

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 17:19

Ik heb van nature ook wat slag in mijn haren. Al zie je het nu minder omdat het een stuk korter is.
Nu heb ik net een nieuwe stijltang gekocht. Heel leuk ding trouwens, is echt op 30 seconden warm!
Dan ben ik misschien 3 minuutjes bezig om hier en daar wat recht te stijlen en klaar! 'Vroeger' stond ik echt
een half uur voor de spiegel eer mijn haar nog maar een klein beetje op z'n plek lag.

Ik ga trouwens ook liever naar de tandarts dan naar de kapper, aangezien ik nooit gaatjes heb...
Zelfs voor het uitsnijden van mijn verstandskiezen onder narcose had ik minder zenuwen dan voor de kapper maandag. :o

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 17:21

De laatste keer dat ik bij de kapper was (vorig jaar) kreeg ik trouwens van dat permanentvloeistof in mijn oog.
Dat doet pijn! :oo Ik heb 2 dagen met een rood oog rondgelopen.

Volgens de kapster had het permanent absoluut geen gevolg voor mijn haar. Nou, ik ben nog steeds met ondersteunende shampoo's aan het wassen om mijn haar weer een beetje vochtig te krijgen. Het voelde compleet uitgedroogd.

Mizora

Re: Meer mensen met een kapper 'fobie'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 17:41

Poeh, slordig zeg Cayenna.
Mijn ervaringen zijn tot nu toe redelijk goed, maar ik heb het in jaren tijd alleen maar één keer lowlights in laten zetten. Mijn moeder knipt het (gewoon recht af). Ik wil perse geen laagjes omdat mijn haar al levendig genoeg is en het dan irritant gaat doen met in een staart gaan. (tijdens de toets nog naar iemand mogen kijken met laagjes in een staart, zag er niet uit)

Starr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 18:52

mijn kapper snapt helaas het verschil tussen rode plukjes en een hele rode band in je haar niet :(

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 19:02

Oh ik heb het ook echt niet op de kapper :n Ik zweer bij mijn kapster, niet zozeer met verven maar wel met knippen. Ja en mijn tante mag het :) Maar altijd als een ander het doet is het totaal vergalt of kan het niet eens meer in een staart |o Nu moet ik morgen bij een ander omdat ik gala heb en haar kids waterpokken hebben 8)7 Ik kan er nu echt al buikpijn van hebben :o

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 19:10

Ik absoluut geen kapperfobie, vind het juist geweldig leuk om erheen te gaan :D
Maar ik ga altijd naar de dezelfde en vraag ook altijd naar dezelfde kapster. Een jong meisje dat ontzettend goed kan knippen en verfen.
Ten eerste luisterd ze naar wat ik wil en ten tweede kijkt of het wel bij me past.
Daarnaast heeft ze ook altijd leuke ideeën.

Heb 1 keer meegemaakt dat ik zei: het mag wel kort, maar ik wil het vast kunnen hebben. Bleek uiteindelijk dat er nog 2 plukjes door een elastiekje konden.. :(
Nee sindsdien ga ik mooi naar mijn eigen kapper :D

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 22:26

Mens wat dapper van je zeg! Hier nog iemand die een hekel heeft aan kappers..gek genoeg durf ik in het buitenland (lees Turkije) wel, zij zijn zo artistiek, leggen hun hele gevoel in het knippen en weten in een wenk wat bij je past en wat niet..
Ik had erg lang haar, tot net boven mn stuitje, in laagjes, maar zo dood als wat aan de onderkant, moest een centimeter of 10 vanaf. Prima, wat moet dat moet, zag er ook niet uit, knippen ze er hier gewoon tot mn bh bandje af!!!!
Nu zie ik er weer zwaar ellenig uit, maar ze blijven er mooi vanaf, haha..over 3 weken zit ik weer in Turkije en hoop dat mn kapper er nog steeds zit :P

Hier kijk ik overigens altijd hoe de kapsters erbij lopen..klinkt echt heel belachelijk misschien, maar als hun haar niet naar mijn smaak zit, oudbollig bv en oudbollige kleding, dan mogen ze er ook niet aankomen, haha...als er hippe mensen binnen zitten en de kapster ook niet allemaal hetzelfde model hebben wat net op dat moment in de mode is, ja, dan wil ik nog wel over de streep gaan.

Ooh en ik wil zo graag wat anders, maar durf niet :P

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 22:41

pff, ik durf ook niet naar een andere kapper als mijn eigen, ondanks dat ik naar de andere kant van NL verhuisd ben. Normaal gesproken kies ik altijd mijn eigen kapper, maar de laatste paar keren was ik laat met een afspraak maken, en was zij niet meer beschikbaar. De eerste keer was er nauwelijks te zien dat ik naar de kapper was geweest en deed mijn hele hoofd pijn van het trekken. Ik heb daar later ook een opmerking over gemaakt tegen mijn eigen kapster.
De vorige keer kreeg ik een heel jong meisje en ik was ook doodnerveus, want als die andere het al niet kon, hoe kon zij het dan wel? Gelukkig stond mijn eigen kapster er naast en die heeft een paar keer geholpen, zodat er genoeg af ging en om een beetje bij te werken (laagjes waren niet helemaal gelijk.) Uiteindelijk was ik super tevreden met mijn haar en heb dit ook tegen dat meisje gezegd, vond het echt onwijs leuk zitten. Desalniettemin heb ik meteen een afspraak gemaakt met mijn eigen kapster voor de volgende keer, haha. Het was mij een te grote bevalling, zo'n vreemde kapster aan mijn haar.

Ik heb helaas heel dik haar en heel veel haar aan de achterkant. Als je mijn haar gewoon in laagjes knipt blijft er niets van over, alles valt zwaar en dood naar achteren en de laagjes zijn niet te zien. Mijn kapster begint daarom aan de onderkant met het knippen van mijn laagjes, daardoor gaat mijn haar springen aan de achterkant en wordt het speels en luchtig. Maar helaas snapt nie tiedere kapster wat ik bedoel als ik dat vertel...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 22:46

Fijn dat je weer de stap heb kunnen nemen en naar de kapper geweest bent! Je kapsel nu vind ik erg leuk!!

Zelf ga ik een keer in het half jaar, meestal knippen ze een stuk meer dan alleen de puntjes, en dat vind ik zonde. Ga dus een keer in het half jaar voor een beetje model. Tussendoor knip ik het zelf bij.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 22:46

Ik ga morgen weer. :D

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 22:50

Heb in het verleden steeds goede kappers gehad die steeds weg gingen (zelfde verhaal met tandartsen). Nu heb ik al jaren dezelfde kapper. Net als mijn tandarts en huisarts zit ook die bij mijn ouders in Capelle. Ik heb nogal dun stijl haar en zij kan het latijd precies knippen zoals ik het wil hebben. Ben bang dat anderen dat niet lukt. Dus ik blijf voorlopig nog wel even daar.

Hebben alleen toen ik heel klein was een mislukte coupe gehad. Verder ben ik altijd tevreden geweest. ;)

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 22:53

Hihi, nu ga ik jullie nog iets mooiers vertellen ! :D
Ik ben aan het leren voor kapper, maar ik vind het vre-se-lijk om zelf in die stoel te moeten zitten. :+
Er zijn ook maar 2 mensen die ik aan mijn haren laat. Mijn baas en een vriendin. Ik had ze tot over mijn schouders en nu heb ik een boblijn laten knippen, en ik dacht dat ik verrekte. Ik wilde het liefst wegrennen. :+
Maar nu valt het mee. :P
Verven boeit me niet, maar knippen. :P

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 23:07

Haha Sannert, dat heb ik nou ook! ;)
Ik ben zelf al kapster, maar niemand komt aan mijn haar behalve mijn moeder (ook kapster) of ikzelf...
Verven mag iedereen bij me doen, dat maakt mij ook niet uit.

Ben trouwens op de opleiding nog eens goed verknipt, ik dacht ach laat ik eens gek doen, ik ga wel model zitten.
Dat vrouwtje was al bijna klaar, dus ik dacht die kan het wel... Heb maanden voor schut gelopen met mijn dunne haar helemaal in laagjes, wou de lengte houden en dan alleen de bovenkant in laagjes, anders hou ik geen haar meer over aan de achterkant... GRRR!!!

Zelf knip ik er ook altijd liever te weinig af dan teveel bij klanten. Ik heb dan liever dat ze zeggen doe er nog maar een cm vanaf, dan dat ze het te kort vinden.

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 23:17

argh ik heb niet perse een hekel aan het knippen maar aan de kapster. De laatste trok mijn oorpiercing uit mijn oor. Dat deed pijn!!! 'oh sorry dat was niet de bedoeling' zei ze ondertussen voelde ik bloed mn oor indruipen. En bedankt.

Ik ben ook niet zon prater en meestal kijk ik sjago als ik gewoon staar dus ze zeggen niks tegen mij :+

Kapsels zelf vind ik altijd te kort ookal is er maar 5 cm vanaf, ik moet gewoon lang wennen.
Heb nooit een kapsel gehad waar ik de straat niet meer mee op durfde. Wel een rode kleur erin gezet die ''uitwasbaar'' was, na 3 maand liep ik met een oranje kapsel grrrr.... uitwasbaar is bij mij bijna permanent.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 23:52

Pelryo schreef:
argh ik heb niet perse een hekel aan het knippen maar aan de kapster. De laatste trok mijn oorpiercing uit mijn oor. Dat deed pijn!!! 'oh sorry dat was niet de bedoeling' zei ze ondertussen voelde ik bloed mn oor indruipen. En bedankt.

Tja, dan moet je dat ding uitdoen. Heb je daar geen last van. Heb ik ook weleens gehad bij een vriendin dat ik erin bleef hangen. Daar denk ik niet aan als ik ben aan het knippen. :+ 'O ja, daar heeft zij een piercing dus daar moet ik met een boog omheen kammen.'

SiCa schreef:
Zelf knip ik er ook altijd liever te weinig af dan teveel bij klanten. Ik heb dan liever dat ze zeggen doe er nog maar een cm vanaf, dan dat ze het te kort vinden.

Dat doe ik idd ook ik knip liever twee keer, dan 1 keer te kort.

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 08:39

Het verven op zich heb ik ook niet zo'n 'angst' voor, eer het knippen. Ik heb het ook maar één keer bij de kapper laten verven
en dat gaf niet het gewenste resultaat... Ik heb het zelf al in verschillende kleuren gehad, zelfs in mijn 'jonge tijd' eens fel roze. :o :D

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 08:46

..er komt maar 1 iemand aan mn haar en dat is mn vriendin!..ik heb lang haar met een flinke slag erin en als dat verkeerd wordt geknipt wordt het echt drie keer niets...

ben dus 1 keer tussendoor bij een ander geweest en toe hebben ze het bot geknipt!!!..haar met slag!!..hoe kunnen ze!..en de kleur was ook een drama, leek net zo eentje van het kamp(sorry voor de beschuldiging)..dus voortaan rij ik er dus in het totaal 3 uur!!! voor(vriendin is verhuist en werkt nu bij een poepsjieke kapperszaak)..maar het is de moeite waard, ik loop iig wat haar betreft niet voor l.ul.!!!

aatjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 09:37

wat een leuk topic! bij mij word het ook bijna standaard te kort geknipt :P en wil eigenlijk ook iedere x wat anders laten knippen maar durf het niet :P

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 10:24

Zooo, weer terug. Super geverfd en geknipt, helemaal tevreden. 8-)

"Zo kort genoeg?"
"Neuh, mag nog wel wat korter."
"Zo dan?"
"Mag nog wel korter hoor."
"Zo?"
"Ja, prima."

:D Beter dan in 1x teveel.

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 11:05

ik heb gewoon een hekel aan als iemand aan me haar zit, en ik hou ook niet van kletsen :+

knip nu zo af en toe zelf de puntjes er maar af,, (ook al blijft m'n moeder zeuren dat ik nu toch maar eens een keertje heen moet)

_Orlando_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 11:08

Hier nog een.. heb er echt een hekel aan om naar de kapper te gaan :) en wacht vaak ook te lang :P maar als ik er eenmaal zit
valt het wel mee.. ze hebben ook altijd van die onzin praat haha

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 11:27

Had alleen de laatste keer, toen ik zei dat het weer korter mocht, dat ze de bovenkant langer hebben gelaten dan de onderkan, waardoor het nu 'bol' staat.
Bah, verschrikkelijk... Even wachten, dan is het weer langer en dan hup weer naar de kapper...

Saskiaatje: Hey, da is mijn tekst bij de kapper! :')