Wat te doen tegen oorpijn tijdens dalen met vliegen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Artemide

Re: Wat te doen tegen oorpijn tijdens dalen met vliegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 18:12

Hoe herkenbaar deze verhalen!! Bij hangt het ook erg af van vlucht tot vlucht, maar ik heb al vaak echt wenend de landing ingezet. Mijn hele kaak verkrampt dan ook, vaak kan ik zelfs amper meer kauwen! Het kan tot vijf dagen duren eer ik daarna weer volledig goed hoor/geen pijn meer heb. Soms denk ik dat ik er van af ben, maar dan begint het opnieuw als ik ga liggen ofzo.

Kauwen helpt niet, snuiten ook niet, oren klaren doet verschrikkelijk veel pijn en lukt vaak niet eens.

Ik denk dat ik volgende keer ook de bekertjestruc ga toepassen. Ik gebruik nu steeds neusspray, wat wel iets helpt, maar het probleem is toch de wereld nog niet uit. Wat bij mij wel superhelpt zijn pilletjes die ik kreeg van de dokter. Ik denk dat ze eigenlijk bedoeld zijn voor mensen met allergieën. Ik heb ze hier niet bij me (ze liggen thuis), maar ik dacht dat de naam 'clarinase' was. Ik kijk het nog eens na in het weekend. Ik denk dat je ze misschien wel alleen op voorschrift kan krijgen, maar het is echt een aanrader!

(Al mag je ze dan natuurlijk ook niet vergeten mee te nemen ;) zoals ik laatst)

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 18:36

Bij mij is er een probleem met de buis Eustachius dus ik heb automatisch pijn. Wat ik doe is:

Een week voor de vlucht neem ik elke dag een anti allergisch medicijn in. Zyrtec ofzo. Tijdens de vakantie blijven nemen tot je thuis bent terug.
Voor het opstijgen Aspirine én een neusspray nemen.
Een uur voor het landen Aspirine én een neusspray nemen.

En ik had nergens meer last van :D

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 21:20

LZP -> MW

Liejn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 20:15

toen ik met zware oorontsteking terug kwam uit turkije.. moest ik van de arts daar Kauwgom kauwen...

Colandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 22:08

Heb niet alle reacties gelezen dus sorry als dit al is gezegt :o

Heb zelf nooit echt last van mn oren gehad tijden dalen en opstijgen. Mijn broertje wel heel erg die moest zelf huilen van de pijn. Kaugom kauwen hielp niet bij hem en alle trucjes.
Toen kwam de stewardes (hoe schrijf je dat :o ) naar mn moeder en me broertje toe vragen wat er aan de hand was, nou uitgelegt dat hij zo gigantische pijn aan zn oren had. Ze zei toen dat hun hele sterke neusspray hadden en met de terug vlucht bij het instappen van het vliegtuig meteen even aan de stewardes de neusspray/druppels wat het was moesten vragen. Dit is dus geen neusspray die je gewoon bij de drogist koopt volgens mij.

iedergeval succes :(:)

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 19:32

Ik heb dit dus ook....
Wij vlogen toen naar Turkije en op een gegeven moment gingen we dalen.
Ik heb serieus zitten huilen van de pijn in mijn oren, ik wist echt niet meer wat ik moest doen, leek alsof mijn oren uit elkaar gingen klappen.
Ze hebben de hele dag toen ook nog dicht gezeten, op een gegeven moment "plopte" ze open, dat deed ook mega veel pijn!
Daarna was de pijn eigenlijk meteen weg.

Heb wel eens oordopjes in gehad daarna, had wel het idee dat dat hielp :j