phaser schreef:Wat heeft HSP nu te maken met nieuwetijdskinderen...
Hoor hier iedereen zeggen dat er een verband is, maar er wordt nog altijd geen verband aangetoond...
HSP is geen psychische aandoening? Waarom worden nieuwetijdskinderen dan voornamelijk en bijna enkel en alleen gevonden onder de ADHD, Autisme, ADD en PDD-ers gevonden. Dit zijn namelijk wel psychische stoornissen
HSP ontstaat bij 15% van de bevolking naar het schijnt.
Dit komt voor bij mensen die emotioneel verwaarloosd zijn, mensen met een gestoorde opvoeding.

En wat betreft nieuwetijdskinderen: je draait het om: ADHD, ADD en PDD-nos wordt vaak gevonden onder nieuwetijdskinderen... Vaak omdat de gedragingen van die kinderen afwijken en men ze neit begrijpen (omdat het nieuwetijdskindern zijn) worden de labeltjes ADHD, etc op die kinderen geplakt hoewel de onderzoekers daarbij aangeven dat het label de lading niet geheel (en soms zelfs heel weinig) dekt. Dus ik zie dat geheel anders.
Mijn zoon is compleet onderzocht en daar komt geen psychische stoornis bij kijken. Hij heeft een lichamelijke aandoening waar hoog gevoeligheid een kenmerk van is. Bijna alle kinderen met een CP zijn hoog gevoelig (op 1 of meerdere vlakken). Dit komt omdat de zenuwbanen van deze kinderen en de delen van de hersenen die de prikkels te verwerken krijgen anders zijn ingericht zeg maar. Een dokter waar ik mee sprak (neuroloog) leek het interesant om uit te zoeken of bij HSP wellicht ook de hersenen dus anders functioneren dan bij Niet-HSP. Het leek hem aannemelijk dat er een wetenschappelijke en medische/ neurologische ooraak/ grondslag te vinden kan zijn voor het zijn van HS.