Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
laetitia schreef:Inderdaad, ik vind dat er erg overdreven gereageerd wordt door de media.
De media veroorzaken nu gewoon paniek bij de mensen, en brengen het op een manier alsof het einde der tijden al genaderd is.
Als je je realiseert dat op zo'n miljoenen stad als Mexico waar miljoenen mensen op elkaar gepakt wonen maar 100 slachtoffers zijn, dan vind ik het echt nog geen reden voor paniek.
Yessy schreef:
reininglover schreef:In belgie zijn ook al gevallen ontdekt.
xKatleentjex schreef:reininglover schreef:In belgie zijn ook al gevallen ontdekt.
Even hier op in, tenzij er momenteel recentere gevallen bekend zijn, zijn geloof ik degene die jij bedoelt gelukkig vals alarm http://www.hbvl.be/limburg/limburger-te ... rus-2.aspx .
magda_90 schreef:In de Leeuwarder Courant stond dat er al heel wat inentingen klaar lagen, dus ik denk dat massaal Nederland tegen die tijd wel oproepen krijgt voor de entingen.
Citaat:Vaccins tegen deze vormen van griep kunnen namelijk niet van tevoren gemaakt worden. Je weet van de tevoren niet om welk type het zal gaan.
Citaat:De eerste maanden is er dus geen vaccin voorhanden. Nederland heeft wel 5 miljoen doses van het antivirale middel Tamiflu op voorraad. Dit middel voorkomt de groep niet maar zorgt voor een milder verloop.
Mando schreef:magda_90 schreef:In de Leeuwarder Courant stond dat er al heel wat inentingen klaar lagen, dus ik denk dat massaal Nederland tegen die tijd wel oproepen krijgt voor de entingen.
Er is nog geen vaccin voor uitgevonden dus vooraf enten kan niet.
Wel ligt er van alles klaar dat als je gaat knorren en in de modder ga rollen en alle andere randverschijnselen krijg zoals de loopneus, koort etc etcdat je geent kan worden.