_JL_ schreef:dan snap ik het verschil gewoon niet goed
Implantaat krijg je als tand + wortel er helemaal niet meer zijn. Implantaat is een titanium kunstwortel waar later een kroon op gemaakt wordt.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Cloud schreef:Ik ben ook 1 van de gelukkige die een inplantaat mag laten zetten!!! Wat mij het meeste tegen houdt zijn de kosten van deze ingreep. De ziektekostenverzekeraar vergoed maar 450 euro terwijl het 1750 euro kost.
Hebben jullie heel het bedag vergoed gekregen of niet??
Maar mijn tandarts waarschuwde me wel dat er meestal niks vergoed wordt, je moet mazzel hebben, een erg goede reden waar je niks zelf aan schuld hebt of een tandarts die goed de zorgverzekeraar weet te bespelen schijnbaar. 

en ik heb plaats vr mn wijsheidstanden
Vientje schreef:Bij mij waren de kosten voor 2 implantaten in totaal 4500 euro, waarvan ik er bijna 1000 zelf heb moeten betalen en de rest vergoed isMaar mijn tandarts waarschuwde me wel dat er meestal niks vergoed wordt, je moet mazzel hebben, een erg goede reden waar je niks zelf aan schuld hebt of een tandarts die goed de zorgverzekeraar weet te bespelen schijnbaar.
Ketaki schreef:ik ga zaterdag een tand implantaat zetten.
hoelang hebben jullie er last van gehad ( dikke kaak en de pijn enzz.)
en in het begin zeker alleen maar vloeibaar eten toch???
Zqw39 schreef:Even een vraagje, wordt jou behandeling in 1 keer gedaan? Of krijg je eerst die schroeven in je kaak en na een tijdje pas de tanden. Dat had ik ergens gehoord, het leek mij een raar idee, maarja zoveel verstand heb ik er niet van. Bij mij duurt het nog wel een tijdje
Ketaki schreef:mijn tandarts heeft mij gezegd, ook omdat ik zelf niet zoveel geld heb,
dat de gemeente daar wel weer potjes voor heeft.
als je het slim speelt, kun je het zelfs volledig laten vergoeden.
Wendy schreef:Ketaki schreef:mijn tandarts heeft mij gezegd, ook omdat ik zelf niet zoveel geld heb,
dat de gemeente daar wel weer potjes voor heeft.
als je het slim speelt, kun je het zelfs volledig laten vergoeden.
Ik zou eerst maar eens goed informeren als ik jou was.
Bovendien zou ik het vreemd vinden als een gemeente een dergelijke dure oplossing zou gaan vergoeden...
Lante schreef:Ik mis ook best wel veel volwassen tanden, heb nog steeds een aantal melktanden (en ik ben nu 31!!). Die vallen er dus niet spontaan uit. Ik heb een plaatje; een soort beugel van kunstof maar dan zonder de beugel maar met een paar kunst (snij)tanden eraan. Ook heb ik twee gaten waar melkkiezen zijn getrokken, opdat mijn volwassen gebit daar door zou komen (wat niet gebeurt tot nu toe). Daar heb ik niks voor in de plaats, maar het valt ook niet super op gelukkig.
Ik moet wel zeggen dat ik wel stevig baal van mijn gebit.
Ketaki schreef:en wat als het met de gemeente al zo is geregeld![]()
ja, de mijne wordt ook niet in 1x gedaan.
maar ben benieuwd.
kun je dan alleen vloeibaar eten naar binnen werken, of hoe zit dat

Nicolletje schreef:Lante schreef:Ik mis ook best wel veel volwassen tanden, heb nog steeds een aantal melktanden (en ik ben nu 31!!). Die vallen er dus niet spontaan uit. Ik heb een plaatje; een soort beugel van kunstof maar dan zonder de beugel maar met een paar kunst (snij)tanden eraan. Ook heb ik twee gaten waar melkkiezen zijn getrokken, opdat mijn volwassen gebit daar door zou komen (wat niet gebeurt tot nu toe). Daar heb ik niks voor in de plaats, maar het valt ook niet super op gelukkig.
Ik moet wel zeggen dat ik wel stevig baal van mijn gebit.
Heb je weleens een 2nd opinion bij de acta aangevraagd?
Ik ben 35 en ben geboren met 6 of 7 tanden te weinig, na mijn melkgebit kwam niets! Bij de stichting bijzonder tandheelkundige hulp terechtgekomen.
Het enige nadeel van de acta is dat iets dat 3 jaar had kunnen duren, inmiddels al 5 jaar duurt![]()
Maar die kunnen wel helpen, verzekeringtechnisch ook.
Ik heb ook een tijdje met een plaatje gelopen maar ik had er grote psychische problemen mee. Ik heb net gister healing abutments laten plaatsen, nog een nadeel van de acta, ze doen niets voor je als je iets anders wilt dan wat zij hadden besloten. Ik wil dus dat plaatje echt niet meer, na 1.5 jaar wachten.
Ik heb dus 6 implantaten en dat deed wel zeer, zeker die 4 in de onderkaak. Maar verder als ik terugdenk aan het blijvende resultaat dan 'vergeet' je de pijn.
Die 2 in mijn bovenkaak voelden niet lekker maar waren minder pijnlijk. Paracetamolletje of andere pijnstiller van te voren innemen als je weet dat ze gaan verdoven o.i.d.
De napijn valt mee. Alleen met die 4 in de onderkaak zag het eruit alsof ik op mijn gezicht was geslagen
Wendy schreef:Zqw39 schreef:Even een vraagje, wordt jou behandeling in 1 keer gedaan? Of krijg je eerst die schroeven in je kaak en na een tijdje pas de tanden. Dat had ik ergens gehoord, het leek mij een raar idee, maarja zoveel verstand heb ik er niet van. Bij mij duurt het nog wel een tijdje
Bij mij is in ieder geval dat 2e gedaan. Implantaat moet namelijk eerst vastgroeien voordat je het kunt belasten zeg maar.
Wendy schreef:Hoe is het gegaan?
xxriiannee schreef:mijn tandarts zij dat ik er niets van voelde en dat het zo voorbij was omdat er verder niks mis is met mijn tanden. het enige is dat er geen tand achter groeit. en tja ik heb geen keuze. anders loop ik heel mn leven met een gat in mn mond.