Bang voor bevalling?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 16:03

Precious20 schreef:
Ik ben al lachend in dit topic beginnen lezen... Maar jeetje, ik lach niet meer hoor! :oo _O- Ik dacht altijd dat m'n schoonzus een stukje overdreef, maar het kan blijkbaar nóg erger! Huidoverschotten, uitscheuren, knippen, na 10 maanden nog last hebben, operaties om de boel terug te herstellen, uitgezakte borsten, enz. Nee, ik bedank er nu toch wel echt voor! :')

Moet je mijn tijgerstreepjesbuik eens zien :')

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 16:04

En tijgerstreepjesborsten! _O-

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 16:05

Dat heb ik allemaal niet, ik ben echt streeploos.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 16:05

Nee... die heb ik gelukkig niet, mijn melkinstallatie is al enorm groot van zichzelf en zijn tijdens mijn zwangerschap ook niet veel meer gegroeid :7

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 16:06

Ach zwanger geweest of niet alles gaat toch hangen op den duur.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 16:06

marleen_usar schreef:
Ach zwanger geweest of niet alles gaat toch hangen op den duur.

De wet van de zwaartekracht :j :Y)

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 16:07

@Cyntje, Dat scheelt weer.
Maar eh..., de stuwing moet ook nog komen :=

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 16:08

Auw als ik daar nog aan denk aan die stuwing,pppppppppffffffff wat een pijn zeg.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 16:08

Ja klopt...

Maar de mensen die zo vrezen voor een bevalling, zijn jullie ooit eens geopereerd ofzo??? Ik vraag me gewoon af waar die angst vandaan komt...
Achja... sommige angsten zijn toch al lastig verklaren, ik ben als de doods voor onweer :+

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 16:09

Misschien om dat het onbekend is?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 16:11

Het lijkt mij echt een enorme nachtmerrie :=
Het woord: bevalling, doet mij al de benen over elkaar doen :=

Mijn zus had vreselijke nachtmerrie bevallingen en ik had het grote geluk dat ik naar haar doos mocht kijken terwijl daar de boel vreselijk uitgescheurd was én ontstoken (nee, vluchten kon al niet meer: voordat ik het door had had ze alles uit getrokken :+)
Zo'n vies mormel wat je dan 'schattig' moet vinden, ik vond het foeilelijk! Hihi maar mijn zus vond haar eerste ook een lelijkerd (vacuumpomp bevalling) :P

De receptioniste op mijn werk kreeg tijdens haar bevalling de instructie: het hoofdje komt, pak het maar vast! Ze gilde en ze zei: nee gatver :+ dat is jullie taak hahahahaha

Mijn vriendin omschreef het doorbreken van het vruchtwater als: een warm bad wat tussen je benen loopt :+
Ik pas ervoor!

Om maar te zwijgen dat je vaak poept tijdens de natuurlijke bevalling :=

Ylana

Cyntje schreef:
Ja klopt...

Maar de mensen die zo vrezen voor een bevalling, zijn jullie ooit eens geopereerd ofzo??? Ik vraag me gewoon af waar die angst vandaan komt...

Ik denk dat de angst voornamelijk ontstaat door het feit dat het gewoon vast staat dat het pijn gaat doen. Dat is een gegeven feit. Ik heb nog nooit van een pijnloze bevalling gehoord :+
Maar in hoeverre het pijn doet, weet je pas wanneer je het mee maakt.

Marchador

Cyntje schreef:
Dat is de vraag die me nu bijna dagelijks gesteld wordt momenteel aangezien ik nog maar 4 weekjes hoef :D
Ikzelf kijk er ( nu ) nog nuchter tegenaan, het is immers het eerste kindje en ik weet totaal niet wat ik kan verwachten. Het is immers bij iedereen anders. Van bevallingsverhalen trek ik me dan ook vrij weinig aan...

Maar nu vroeg ik me eigenlijk af, zijn er vrouwen die bewust NIET zwanger willen raken omdat ze bang zijn om te bevallen?

Ik ben eigenlijk wel een beetje benieuwd hiernaar...

Ja ik.
Ik zou dolgraag kinderen willen, maar ik ben absoluut bang voor de bevalling. Dat is voor mij een reden om te zeggen; hoe graag ik ook kinderen wil.. dit is absoluut toch één van mijn grootste angsten :)

Tenzij ze mij met een hamer op mijn hoofd willen slaan, dan dnek ik er nog even over na :+

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 16:12

Ik had graag in het water bevallen maar ja dat gaat zo maar niet.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 16:12

Misschien dat mijn oudste daarom zo gek van water is?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 16:13

Cyntje, als je zware bevallingen hebt gezien van mensen die heeeel dichtbij je staan(mijn zus heeft er 48 uur over gedaan! en dan nog de vacuumpomp en vreselijk uitgescheurd) en ziet hoeveel ellende ze ervan hebben gehad. Dan heb ik alle begrip voor de angst :P
(mijn zus is wel een jaar aan het herstellen geweest... zo vreselijk uitgescheurd en ook nog vaak ontstoken daaro... ie gevolgd door legio borstontstekingen)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 16:15

Ylana schreef:
Cyntje schreef:
Ja klopt...

Ik denk dat de angst voornamelijk ontstaat door het feit dat het gewoon vast staat dat het pijn gaat doen. Dat is een gegeven feit. Ik heb nog nooit van een pijnloze bevalling gehoord :+
Maar in hoeverre het pijn doet, weet je pas wanneer je het mee maakt.

Mijn moeder beweerd van niet :j elke keer dat de bevalling op tv is klaagt ze dat die vrouwen overdreven zeuren. Mijn tante hetzelfde
Maar die zijn extreem pijnbestendig :=
Laatst bijgewerkt door lesilla op 17-04-09 16:18, in het totaal 1 keer bewerkt

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 16:16

Dat geschreeuw wat ze doen op tv dat vind ik wel overdreven hoor.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 16:17

Dergelijke gevallen heb ik mijn omgeving ook WCF ;)
Maar voor mij geen rede om maar extra nerveus te worden ofzo.
Ik ken ook mensen die weinig pijn hadden, niet zijn uitgescheurd etc, DIE verhalen zijn er ook! :D

Mij moeten ze overigens met een hamer op mijn hoofd slaan om me in een vliegtuig te krijgen, dus in zie zin begrijp ik je wel Marchador!

Marchador

Re: Bang voor bevalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 16:21

Misschien komt mijn angst ook wel omdat ik heb horen zeggen dat mensen die paardrijden erg veel last kunnen krijgen tijdens de bevalling. Dit omdat ze bepaalde spieren trainen.
Dat maakt mij nog angstiger nu ik erover nadenk :o

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 16:22

Ach... verhalen ken ik genoeg. Maar als je het letterlijk ziet wat de gevolgen kunnen zijn... brrrrr := Daar ging mij het om :) En ik voelde echt de pijn van mijn zus, terwijl ik bij gruwelverhalen alleen zoiets heb van : brrrrrr juk :=
(ik heb namelijk exact dezelfde bouw als mijn zus, dus de kans is groot dat wij dezelfde bevallingsproblemen krijgen :) want in onze familie zijn de baby's altijd groot :P Alle tengere familieleden hebben helse bevallingen gehad omdat de kinderen zo groot waren :=)

Lijkt mij l*llig als je tijdens de bevalling ineens terug wil hahahahahah :D

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 16:25

Tja... en in welke zin moet je dat dan ook als probleem zien?
Ik heb ook paardgereden, de laatste jaren niet meer intensief... dus ik voorzie dat niet als een probleem :n

@WCF: a. hoeft een tenger persoon niet meer problemen te hebben om grote kinderen te baren.
b. is het menselijk lichaam sowieso niet zo snugger gemaakt aangezien de één na de ander uitscheurt...
c. tijdens de bevalling terug willen gaat een beetje moeilijk denk ik zo :Y)

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 16:25

Voor mezelf zou ik het niet over hebben. := Maar als ik ooit een serieuze relatie heb/getrouwd ben, en mijn man zou het heel graag willen heb ik alle bevallingsleed er wel voor over. :P

Ik wil wel graag kinderen, het liefst voor m'n 30e. :D

vuurneon

Re: Bang voor bevalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 16:31

Cyntje, ik zeg wel eens: wij mensen zijn gewoon niet geschikt om te bevallen :+

Maar bij ons is het dus wel een probleem, wij hebben een smalle bekken die niet geschikt is voor grote kids :) Verkeerde bouw meegekregen :=

marius

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 16:31

Tsja.. ik was niet bang voor de bevalling..
Maar sinds 3 wk terug toch echt wel..
Ik had dan ook niet echt een bevalling volgens boekje..
In de zin van de boel opwekken wat niet goed lukte, weeënstorm van het infuus en daarna toch maar een keizersnede doen terwijl je nog weeën hebt.. AUW!
Maargoed, ik had dan ook zwangerschapsvergiftiging en ons dochter is 4 wk te vroeg gehaald omdat het niet langer ging..