Ondanks pil toch zwanger

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 18:03

Ik heb ook 'dat groene doosje' (voorheen microgynon30/rigevidon). Ethinylestradiol/levonogwat. :P
Vind het maar niks wat bijwerkingen betreft en ga waarschijnlijk over op de spiraal, moet alleen nog even moed verzamelen. :Y)
Voordeel daarbij is, om het maar even ontopic te houden, dat de spiraal op sterilisatie na de meest veilige anticonceptie is. Echt vertrouwen doe ik die pil niet.
Laatst bijgewerkt door Tenshi op 09-04-09 18:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 18:07

Ik vind dit wel een interessant topic om te lezen.. Ik slikte voorheen Stediril, maar ben nu over op de prikpil.

Henri3kjuH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 18:07

Ohdamn, fijnn! heb ik net vandaag de pil gehaalt, die vervanging van mycroginon30 en hoor ik al deze verhalen :Y)
Nu durf ik al bijna niet meer te beginnen :+

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 18:08

Ik heb vroeger gehoord dat als je de pil doorslikte terwijl je zwanger was het kindje een grote kans had om gehandicapt ter wereld te komen, dit is nu niet meer het geval??
Ik heb ook altijd twijfels gehad met de pil, slik mycroginon 30 maar zit al een tijdje te denken aan een andere voorbehoedsmiddel en menstruatiemiddel (er komt ernstige menstruatieproblemen voor mijn familie).
Ik vond zelf de Steridil erg onprettig, menstruatie was anders, had 2 weken erge hoofdpijn. Eén voordeel aan deze pil was dat ik de kilo's dat ik aangekomen was door de mycroginon ook meteen kwijt was in 4 weken zonder extra beweging of anders eten.

Hermelijn

Re: Ondanks pil toch zwanger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 18:13

Soms werken medicijnen nou eenmaal niet goed, ook als je ze niet perfect slikt. Dat kan te maken hebben met dat jouw lichaam de stoffen misschien niet goed kan metaboliseren, of omdat je iets eet wat ervoor zorgt dat de stoffen niet goed worden opgenomen in je bloed. Dat doen ook antibiotica, maar ook, ik noem maar iets simpels, grapefruitsap heeft grote invloed op een heel aantal medicijnen (volgens mij de pil niet trouwens, maar even om het te illustreren). Dat ligt dan niet per sé aan het medicijn.

Overigens zijn inderdaad de 'merkloze' variant en de Microgynon of welke andere merknaam precies hetzelfde; het enige verschil zit em in de hulpstoffen, en zelfs die verschillen amper. Microgynon heeft alleen een lekker suikerlaagje eromheen :))

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 18:19

hier nog iemand die tijdens normaal pilgebruik zwanger is geworden
inmiddels ben ik nu 34 weken zwanger van een ongeplande jongen, we wilde wel ooit nog een kind samen
maar niet op dit moment gezien we midden in een verbouwing liggen.
we wilde eerst alles op orde hebben en nog samen op vakantie gaan en zo.

ik merkte het toen ik al 9 weken zwanger was doordat ik niet ongesteld was geworden had ik een test gedaan die positief was

in de weken ervoor had ik ook al 2 of 3 testen gedaan die negatief waren.

ik slikte trouwens de diane 35 (vervanger)
en sukelde al een paar weken bij de huisarts vanwege migrane en flinke puistjes op me rug :?
me hormoonhuishouding was flink van slag (geen idee waarvan)
naja na een praatje en een zalfje mocht ik weer naar huis.

ik ben er overigens wel blij mee dat ik zwanger ben gezien we het voor een maand of 3 a 4 voor mijn zwangerschap het al eens geprobeerd hadden wat dus niet gelukt was.
of dit nu allemaal zo samenhangt en moest ik weet het niet

ik weet wel dat ik niet kan wachten tot ik me ventje in me handen heb :D

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 18:37

Hier ook iemand die zwanger is geraakt ondanks gebruik van de pil.
En niet ziek geweest in die periode en ik keurig de pil slikte.
Ik was net 18 jaar en 7 weken zwanger toen ik het ondekte.
Dus dan sta je voor een groote keuze en heb toen besloten om het te houden.
Na 6 maanden zwangerschap is mijn ex er vandoor gegaan en heb ik mijn zoon
alleen opgevoed.

Ik gebruik nu de prikpil en dat bevalt me prima.

Hawai

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 18:56

Armani88 schreef:
ik hoor wel vaker dit soort verhalen, maar je kunt me niet wijsmaken dat je niet doorhebt dat je zwanger bent dat moet je wel voelen !!

Haha zo dacht ik er ook altijd over en was er ook heilig van overtuigd dat je het wel moest voelen.
Maarrrrrrrrrr ook ik heb het meegemaakt en kijk er nu toch heel anders tegenaan
Op mijn 33e jaar had ik een aantal klachten waar ik mee bij de huisarts aanklopte, ik werd doorverwezen voor een echo en pas daar kwamen we erachter dat ik zwanger bleek te zijn. Na opmetingen vertelde de arts mij vrolijk dat ik al 15 weken zwanger was en dat het er allemaal goed uitzag.
Ik had al 1 kind op de wereld mogen zetten en in de tweede zwangerschap had ik na 12 weken een miskraam gehad. Deze mededeling van mijn zwangerschap kwam dan ook als een donderslag en ik snapte er helemaal niets van. Ik slikte elke dag trouw de pil (micrgynon30) en was niet ziek geweest of had andere medicijnen geslikt, en het raarste van alles was dat ik helemaal maar dan ook helemaal niets gemerkt heb van een zwangerschap en al die tijd ook gewoon die pil had geslikt en mijn menstruatie heb gehad.

Zo zie je maar dat je soms heilig ergens van overtuigd kan zijn en dan maak je het zelf op je 33e jaar mee ;)

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 19:12

Ennn... hier nog één :)

Ondanks correct gebruik van me microgynon30 werd ik niet meer ongesteld.
Zwangerschap was natuurlijk het eerste waar ik aan dacht,maar de testen wezen negatief uit. (uiteindelijk bleek ik een vrij zeldzaam iets te hebben waardoor je in de eerste weken niet met een gewone test kon testen)
Ik was een goede 15 weken toen we er met bloedprikken toch achterkwamen.

Inmidels is ze 2. :D

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 19:24

Zo, er zijn er toch behoorlijk wat die door de pil heen zwanger worden! :\ Best beangstigend eigenlijk!

Ik gebruik zelf stediril30, heb begrepen dat dat hetzelfde is als microgynon30?
Laatst bijgewerkt door Joonsel op 09-04-09 19:27, in het totaal 1 keer bewerkt

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 19:26

Tenshi schreef:
Ik heb ook 'dat groene doosje' (voorheen microgynon30/rigevidon). Ethinylestradiol/levonogwat. :P
Vind het maar niks wat bijwerkingen betreft en ga waarschijnlijk over op de spiraal, moet alleen nog even moed verzamelen. :Y)
Voordeel daarbij is, om het maar even ontopic te houden, dat de spiraal op sterilisatie na de meest veilige anticonceptie is. Echt vertrouwen doe ik die pil niet.

Ja die ja Ethydingens, ik ga maandag gelijk naar de HA voor wat anders, desnoods weer op de microginon30 want de bijwerkingen zijn niet echt lekker :n
Misschien ook maar eens nadenken over de prikpil

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 19:30

Prikpil heb ik naar gevraagd bij de ha, die zei dat daar een enorme hoeveelheid hormonen inzit.. en dat ie m alleen aan zou raden voor geestelijk gehandicapten. :=

Marliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 19:33

Ik gebruik nu trigynon, bevalt me eigenlijk wel !
Alleen ik vind het toch wel naar om te lezen dat sommig emensen gewoon zwanger zijn geworden ondanks de pil..

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 20:28

SorayaDL schreef:
Offtopic:Even voor de vrouwen hier die eerst microgynon30 slikten en nu door de apotheek een andere aangeboden krijgen die zogenaamd dezelfde "inhoud" heeft als Microgynon30.
Cath_16 schreef:
met dezelfde inhoud als microginon 30.
Dit is dus niet het geval.

Cath_16 schreef:
Ik krijg door de pil ontzettende hoofdpijn, ongeveer 2 weken per maand...

Door die vervangende pil kreeg ik ook last van mijn huid, humeur en hoofdpijn. Ben toen door gaan vragen bij de apotheker (gewoon lastig zijn, het gaat wel om je gezondheid) en wat blijkt, de samenstelling is wel degelijk verschillend. Mijn zorgverzekering dekt deze nieuwe pil wel, maar microgynon30 niet, dus betaal ik de pil zelf wel. Kost per half jaar E18,- maar dat heb ik er wel voor over om af te zijn van die vervelende bijwerkingen. Bij Microgynon30 heb ik nog nooit zulke problemen ondervonden.

Nou toen ik de microginon 30 had, had ik net zovaak last van hoofdpijn.
Dus bij mij maakt het geen verschil qwa pil.
Ik kan gewoon niet tegen die extra hormonen denk ik.
Zal zo even kijken hoe die heet, zit een beetje in de stress ben het doosje kwijt en moet vandaag de 1e pil nemen :7

AlicavR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 20:30

Ik krijg ook door de Microgynon 30 vreselijke hoofdpijn, heb de eerste strip nog geen eens op.
Ook word ik heel erg moe, en misselijk?

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 20:31

Moe ook ja, misselijk niet.

AlicavR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 20:33

Ik heb 3 verschillende pillen gehad, de eerste ( Yasmine ) was te licht.
De tweede ( Diane 35 ) werd ik humeurig van.
De derde ( Microgynon 30 ) krijg ik hoofdpijn van, ben heel snel moe, en misselijk.

Wat zouden jullie in mijn geval doen?

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 20:34

Je krijgt bij allemaal bijwerkingen, kan je niet overleggen met de HA voor een andere oplossing dan de pil?
Dat ga ik deze week namelijk doen, ben het spuugzat.

AlicavR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 20:36

Ik ben het ook spuugzat, ik voel me gewoon niet fijn.
Ik heb nu zelfs echt braaknijgingen.
Ik ga zo lekker slapen.
En morgen direct de dokter eventjes bellen.

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 20:44