Vanaf m'n 12e begonnen bij mij de verschijnselen van hooikoorts. Het was toen echt erg!! Exceem waar je U tegen zegt (
) rode ogen..ik leek wel een monster! (Dat zijn de woorden van een vriendinnetje toen!
) Ik kon er niet vanaf blijven toen, als iets me in het oog kriebelde. En bijna constante niesbuien. Mijn moeder adviseerde me toen niet meer naar de manege te gaan!
Maar dat wou ik niet!! Dus gingen we naar de dokter en kwamen we van de apotheek met een boodschappentas vol medicijnen thuis!
Momenteel is het minder. Vanaf m'n 18e leek het wel of ik er een beetje 'overheen gegroeid was'. Minder niezen, geen kriebelende ogen meer, nog wel exceem maar in mindere mate. Vorig jaar (20 jaar) leek het wel of ik er bijna vanaf was. Ik had toen alleen exceem, verder geen verschijnselen tijdens het voorjaar/zomer.
Mja.. nu is het weer voorjaar.. en jawel
De exceem heeft z'n re-entree weer gemaakt. En ik moet errug vaak niezen en m'n neus snuiten (heb zo'n rode verkoudheidsneus nu
)Ik gebruik momenteel alleen tabletjes, merk Aerius. Wordt hier wel wat duf van, maar dat 'heb ik er wel voor over' zeg maar..
Ik kijk in dit topic ff mee met andermans verhalen en/of tips enzo!
Leuk!Heb trouwens geen 'last' van aardappelen, tomaten of kiwi's en sinaasappels.. Had daar nog nooit over gehoord joh!
Ben wel allergisch voor appels!
Is hooikoorts trouwens erfelijk? Mijn ouders/tantes en ooms/opa's en oma's hebben allen geen allergie. Maar mijn broertje van 18 en ik hebben hooikoorts..
). Dus het kan best zijn hoor dat alleen de pillen niet voldoende zijn voor je