Hooikoorts....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 09:24

Hee hier ook iemand met hooikoorts! :7

Vanaf m'n 12e begonnen bij mij de verschijnselen van hooikoorts. Het was toen echt erg!! Exceem waar je U tegen zegt ( := ) rode ogen..ik leek wel een monster! (Dat zijn de woorden van een vriendinnetje toen! :\ ) Ik kon er niet vanaf blijven toen, als iets me in het oog kriebelde. En bijna constante niesbuien. Mijn moeder adviseerde me toen niet meer naar de manege te gaan! :oo Maar dat wou ik niet!! Dus gingen we naar de dokter en kwamen we van de apotheek met een boodschappentas vol medicijnen thuis! :=

Momenteel is het minder. Vanaf m'n 18e leek het wel of ik er een beetje 'overheen gegroeid was'. Minder niezen, geen kriebelende ogen meer, nog wel exceem maar in mindere mate. Vorig jaar (20 jaar) leek het wel of ik er bijna vanaf was. Ik had toen alleen exceem, verder geen verschijnselen tijdens het voorjaar/zomer.

Mja.. nu is het weer voorjaar.. en jawel :\ De exceem heeft z'n re-entree weer gemaakt. En ik moet errug vaak niezen en m'n neus snuiten (heb zo'n rode verkoudheidsneus nu :+ )
Ik gebruik momenteel alleen tabletjes, merk Aerius. Wordt hier wel wat duf van, maar dat 'heb ik er wel voor over' zeg maar..

Ik kijk in dit topic ff mee met andermans verhalen en/of tips enzo! ;) Leuk!

Heb trouwens geen 'last' van aardappelen, tomaten of kiwi's en sinaasappels.. Had daar nog nooit over gehoord joh! :(:) Ben wel allergisch voor appels! :7
Is hooikoorts trouwens erfelijk? Mijn ouders/tantes en ooms/opa's en oma's hebben allen geen allergie. Maar mijn broertje van 18 en ik hebben hooikoorts..

_Tara_

Re: Hooikoorts....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 10:33

Is er hier dan echt niemand anders, behalve BrittKiit, die acupunctuur gebruikt tegen hooikoorts?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 10:37

Ik loop ook alweer te snotteren, heb de dokter gebeld voor pillen. Dat spul zoals allerfree enz werkt allemaal niet. Ik heb nu Xyzal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 16:38

Ik heb er gelukkig nog geen last van dit jaar. * Even afkloppen *
Succes voor de mensen die last beginnen te krijgen!

Surface

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 16:43

Oh, bah.
Ik loop al weer 5x achter elkaar te niezen nu. :\
kan het huis niet meer uit zonder zonnebril, oeh wat haat ik het..
Moet maar snel weer m'n pilletjes & oogdruppels halen, dan voel ik me al gelijk veel beter. :)

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 16:49

En bij mij begint het ook weer.. Ik loop de hele dag met kriebel in mijn neus en heb de hele dag last van mijn ogen.. Ik stel het gebruiken van oogdruppels, pilletjes en neusspray altijd zo lang mogelijk uit. Ik weet dat het niet goed is, maar toch.. Ik moet eigenlijk ook het hele jaar neusspray gebruiken, maar ik vergeet het altijd..

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 15:41

Ik heb vandaag voor het eerst weer wat last van hooikoorts. Heb vanmiddag gelijk gebeld en heb nu tabletjes die ik vorig jaar ook had: Aerius.

Heeft iemand hier ook dat het ene jaar een soort tabletten heel goed werken, maar het jaar erop weer helemaal niet?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 15:42

_Tara_ schreef:
Is er hier dan echt niemand anders, behalve BrittKiit, die acupunctuur gebruikt tegen hooikoorts?

Nee, wel shiatzu massage voor de bijholtes... (is drukpuntmassage). Werkte niet, deed vooral heeeeel veel pijn := Dus ik sla accupunctuur over :=

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 15:44

martine_ geen medicatie werkt meer voor mij (nou ja, niet meer voldoende ik wil er niet achter komen hoe het is zonder medicatie :P). Dus het kan best zijn hoor dat alleen de pillen niet voldoende zijn voor je :)
Moet je even met de huisarts overleggen.

IceMam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 15:49

Ben wel benieuwd _Tara_. Ik begrijp dat bij jou acupunctuur heeft geholpen. Had/heb je erg last van hooikoorts? Hoeveel behandelingen?

HelgaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 15:54

IceMam schreef:
Ben wel benieuwd _Tara_. Ik begrijp dat bij jou acupunctuur heeft geholpen. Had/heb je erg last van hooikoorts? Hoeveel behandelingen?

Ik ben ook wel benieuwd naar het aantal behandelingen!

_zwikkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 16:16

Vandaag weer voor het eerst tablettje genomen tegen hooi koorts , zat weer helemaal vol en voelde mn ogen en alles gewoon weer opzetten

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 22:38

HelgaV schreef:
IceMam schreef:

Ik ben ook wel benieuwd naar het aantal behandelingen!

Moet er eerlijk bij zeggen dat ik volgens mij niet veel last had van hooikoorts. Wel rode traanogen, veel niezen (vooral onder de douche) en grasmaaien was echt een ramp.
Ben toen het eerste jaar dat ik ging 2 keer geweest, het jaar daarna 1 keer en nu al 2/3 jaar (weet ik niet precies) niet meer hoeven te gaan.
Voor pijn hoef je echt niet bang te zijn! Naaldjes voel je niks van.

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 22:50

Flying_Angel schreef:
Ik heb er gelukkig nog geen last van dit jaar. * Even afkloppen *
Succes voor de mensen die last beginnen te krijgen!

Hier ook nog niks... Maar dacht vorig jaar ook dat het misschien over was..
Heb me toen ook vergist 8)7

Maar wordt naar mijn idee wel elk jaar minder..dus das mooi :)
Gebruikte vorig jaar alleen tabletten van de HA.. en haal als het erg wordt oogdruppen..
Maar zonder red ik het op zich ook wel. Stel de medicijnen iig zo lang mogelijk uit..
en doe ondertussen lekker waar ik zin heb...Laat me echt niet tegenhouden door die stomme hooikoorts.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 06:32

Ik zit hier met tranende ogen, volgelopen neus, volle holte's en jeukende oren dus jah we gaan weer aan de pilletjes :(
Heb van iemand laatst een doosje hooikoortstabletten gehad bij de Aldi vandaan, waren een euro dus die ga ik eens proberen :D