Langer licht! Skaters?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Re: Langer licht! Skaters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 12:51

kan iemand de manieren van remmen beschrijven?
ik heb er ook last mee :D
ik rem nooit op het blokje (die heb ik er van onder gesloopt, gegarandeert dat ik met dat ding ergens blijf haken en op mijn bek ga :D)
nu rem ik door mijn ene voet scheef achter men andere te zetten, maar dat is een vrij lange remweg.
een kort draaitje maken kan ook, maar enkel bij hele trage snelheid, anders lig ik ook tegen dek ...

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 15:22

Remmen.. Dat is ook mijn probleem. Vind het altijd erg lastig. Remblokje heb ik d'r sowieso al niet eens op zitten want dat vind ik helemaal niet werken..

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 15:27

Waarschijnlijk kan ik dat volgende week vertellen na mijn eerste les. :+

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 15:29

Ik pak altijd iets vast en slinger mezelf eromheen :')
Dichtstbijzijnde paal ofzo :=
En als het niet anders kan dan ga ik al 10 meter van te voren gewoon rechtuit dus niet meer bewegen :P

Dat remblokje werkt niet echt...
Heb vroeger wel eens zo'n dag skeeleren gehad, maar dat is al zo lang egleden, maar ik weet wel dat daar remmen ook geen succes was...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 15:33

Ik ga proberen van de week wel wat foto's te maken hoe je moet remmen en ze op Bokt neer te zetten. Moet het wel een beetje weer zijn want ik vind het nog veel te koud om te gaan skeeleren.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 20:47

Ik rem dus echt op dat remblokje 9 van de 10 keer.
Ik ga eens nadenken hoe ik anders rem dan!
Een vriendin van mij die zet 1 voet steeds schuin neer zegmaar, dan rem je ook af.
Op de wednesdaynightskate zag ik ook veel mensen die met 1 been gaan slepen zegmaar. Dus je voet achter een kwartslag draaien en dan slepen. Maar volgens mij is dat niet goed voor je wieltjes, + dat ik echt gigantisch onderuit ga volgens mij als ik dat doe :+

Stendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 20:49

Ik heb afgelopen maandag de skeelers weer uit het vet gehaald, ben even 10 km weg geweest en hetr ging vanzelf, ik moet er ook bij zeggen dat ik vorig jaar van mn toenmalige vriend skeelers heb gekregen van €200,-. Met 90mm wieltjes die ook gewoon over keitjes gaan. dus daat hoef ik dan ook niet meer zo op te letten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 20:52

Ik heb geen remblokjes :D
Muppetmayo, van elke manier van remmen lopen de wielen overmatige slijtage op, daar ontkom je niet aan maar als je ze regelmatig draait in het frame hou je de schade beperkt in die zin, dat ze niet puntig worden en gelijkmatig afslijten.
Door slepend te remmen val je niet snel, mits je je gewicht op het voorste been plaatst.

Skeelers van E 200,-- Stendo? Wat voor? Lijkt me een koopje! (hoewel, 90 mm is alweer een paar jaar uit de mode ;) )

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 20:55

Ja ok daar heb je ookwel gelijk in. Ik verwissel ze ook regelmatig van plek, en van links naar rechts zegmaar. Maar het slepen leek me wel erg slijtage gevoelig ;) Maar geen ervaring mee dus verder.
Ik ben volgens mij ook 1 van de weinige met een blokje, maar heb het ooit zo op les geleerd jaaaaaaaaren terug, en ik kan eigenlijk niet eens anders :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 21:01

Er hangt ook nog erg veel af van de hardheid van je wielen en verder helpt het niet veel als je ze slechts van links naar rechts zet. Wat ik altijd doe is gewoon de hele meuk eruit halen, ondertussen maak ik de lagers dan even grondig schoon en dan zoek ik voor voor en achter de beste wielen eruit, de prut zeg maar komt meer in het midden.

Stendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 21:02

@ suleilitha : hoezo zijn die wieltjes uit de mode dan weer?
ja ik weet niet ze zijn heel stoerie in iedergeval oranje met zn trekveer, je hoeft ze niet meer te strikken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 21:09

90 mm. is al weer een tijd achterhaald, het gros rijdt al een paar jaar op 100 mm. en in de wedstrijden is 110 mm. al heel normaal.
Trekveer? Zo'n skischoengeval? Geen ervaring mee, ik kan niet rijden op van die hoge harde schoenen.... sterker nog, ik breek mijn benen geloof ik, als ik dat zou proberen.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 21:10

Wat leuk! Ik wil ook weer beginnen.

Misschien mensen uit Voorthuizen hier? :=

Stendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 21:15

suleilitha schreef:
90 mm. is al weer een tijd achterhaald, het gros rijdt al een paar jaar op 100 mm. en in de wedstrijden is 110 mm. al heel normaal.
Trekveer? Zo'n skischoengeval? Geen ervaring mee, ik kan niet rijden op van die hoge harde schoenen.... sterker nog, ik breek mijn benen geloof ik, als ik dat zou proberen.

Ow nou ik vond dit al heel wat.
Maar ik ben er zeer gelukkig mee heb heb ze vorig jaar op aanraden van de verkoper gekocht ik had er ook geen verstand van. dus ja
maar idd een skischoen geval
heel fijn moet ik je melden , maar goed iedereen heeft een andere smaak he. Ik blijf hier voorlopig op rijden hoor, ze gaan goed over steentjes en rijden vrij snel dus ja.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 21:17

Mwah, is geen teken van smaak :D
Voor een recreant zonder goeie techniek zal het een goed setje zijn, dat neem ik direct aan. Maar voor iemand die technisch een aardig poepie kan rijden voldoet zoiets niet, maar dat maakt verder ook niet uit.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 21:18

Ieder z'n meug toch? Mijn materiaal zal ook wel verouderd en recreatief zijn, maar ik skate er prima op en hoef ook niet meer.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 21:18

suleilitha schreef:
Er hangt ook nog erg veel af van de hardheid van je wielen en verder helpt het niet veel als je ze slechts van links naar rechts zet. Wat ik altijd doe is gewoon de hele meuk eruit halen, ondertussen maak ik de lagers dan even grondig schoon en dan zoek ik voor voor en achter de beste wielen eruit, de prut zeg maar komt meer in het midden.

Ja dat doe ik ookwel idd. Maar bedoel meer van voor links naar plek 2 of 3 rechts zegmaar. Tenminste, daar komt jou verhaal bij mij in de praktijk op neer ;)
En mn lagertjes in een speciaal badje enzo. Schoon maken, zand en rotzooi eruit. Scheelt een hoop hoor :)

Stendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 21:20

oww ja da snap ik maar ik ben een hobbyist he rijd wel veel tenmiste ik vind 30km in de week redelijk veel en doe het voor de lol dus dan heb ik een leuk setje
haha

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 21:21

Daar zit ik idd ook zo'n beetje aan, 30 km in de week, 50 km in een goeie week zeg maar. Te paard maak ik meer kilometers. ;)

Stendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 21:22

haha nou ik mag blij zijn als ik met mn paardje 30km maak

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 21:24

Oeps, 30 kilometer in de week en hoe vaak moet je daarvoor van huis? (ik ben ook maar een hobbyist, maar zit in de zomer snel aan een dikke 100 km per week, niet dat dat veel is overigens)

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 21:25

Zoiets rij ik ook idd. Gaat trouwens snel hoor die kilometers viel me op.
Meer km's maak ik nie te paard hoor helaas ;) Nu helemaal niet, want meneer is nog niet ingereden, en kreupel ook nu bovendien ;)

Kunnen met zn allen wel afspreken van de zomer met de wednesdaynight :)

Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 21:25

Achja wat maakt het uit waar je op skate.. Als je het maar leuk vindt toch?

Stendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 21:27

suleilitha schreef:
Oeps, 30 kilometer in de week en hoe vaak moet je daarvoor van huis? (ik ben ook maar een hobbyist, maar zit in de zomer snel aan een dikke 100 km per week, niet dat dat veel is overigens)

2x meestal, maar ik ben vaak laat thuis van mn werk en ik sport nog 2x per week op de sport school
en we doent voor de lol idd
Laatst bijgewerkt door Stendo op 01-04-09 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 21:28

Ik ook twee of drie keer, meestal na werktijd. Ik heb gewoon geen tijd om naast ritten van 2-3 uur met het paard ook nog 2-3 uur op de skates weg te gaan, ik moet het dus wel verdelen.