Cayenne schreef:Ik drink ook geen melk aangezien ik COPD heb (Chronisch Bronchitis in mijn geval) en ook ik last krijg van slijmvorming en dus benauwdheid wanneer ik melk drink. Overigens dronk ik het vroeger wel en vind ik het wel erg lekker.
@secricible, jij drinkt het soms dus wel? Ik moet het echt niet doen want ik krijg er daarna gegarandeerd last van, hoe graag ik het ook zou willen.
Ik hoorde trouwens dat karnemelk minder slijmvorming geeft? Zou dat waar kunnen zijn?
karnemelk is inderdaad beter. Hoe zuurder het product, hoe minder slijmvorming. Doe een opleiding tot dietiste en deze richtlijn wordt ons ook aangeleerd voor COPD, dus denk zeker dat het waar is. Ik merk zelf ook verschil bij het drinken van yoghurt en karnemelk.
Melk drink ik sowieso niet, ik merk dat ik daar heel veel last van heb. Van vla heb ik nauwelijks last, dit gebruik ik dus wel. Chocolademelk alleen op goede dagen. Vindt dit echt heel erg lekker, dus ik heb moeite om hier vanaf te blijven. Op dagen dat het niet gaat mijdt ik het echter wel. Ik mijd het ook voordat ik inspanningen verricht, omdat ik er daarna meer last van heb. De slijmvorming neem ik dan dus op de koop toe
Ideaal dus.

Daar wordt het overgrote merendeel der bevolking geboren zonder lactose splitsende enzymen