Verstandig afvallen voor jojo'ers: deel ll

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 11:38

Dat vocht vasthouden is misschien iets om met de HA te bespreken. Eet je misschien toch ongemerkt veel zout?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 11:40

Susanne ontbijtkoek is wel goed als ontijb maar ik doe de ene dag ontbijtkoek en de andere dag brinta

tussendoor mag je altijd een of vaak een evergreen en dit zijn ook magere koekjes

oja IK LUST GEEN FRUIT :o

en ik wil niet dagelijks vlees eten omdat ik eigenlijk vegatariërer wil worden

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 11:41

daniella74 schreef:
Dat vocht vasthouden is misschien iets om met de HA te bespreken. Eet je misschien toch ongemerkt veel zout?

Nee ik hou momenteel geen vocht vast want ik heb nu kwabjes over mijn broeken hangen en das geen vocht :D

Verder heb ik last van DPS een darmziekte dus moet ik bepaalde dingen wel eten zoals ontbijtkoek dat werkt laxerend bij mij en medicijnen wil ik niet meer nemen

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 11:41

daniella74 schreef:

Pfoe heb al onderzoeken gehad, urine, bloed etc. Ik eet weinig zout, expres daarom ook! Ik slik wel laxeermiddel, maar de huisarts en mijn behandelend arts zeggen dat het daar niet door kan komen.....

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 11:42

daniella74 schreef:

:?
dat hoef je niet met de Huisarts te bespreken hoor daar heeft ieder normaal mens wel een last van.

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 11:42

tita schreef:
daniella74 schreef:

Nee ik hou momenteel geen vocht vast want ik heb nu kwabjes over mijn broeken hangen en das geen vocht :D

Verder heb ik last van DPS een darmziekte dus moet ik bepaalde dingen wel eten zoals ontbijtkoek dat werkt laxerend bij mij en medicijnen wil ik niet meer nemen

DPS? Ik gebruik dus wel medicijnen voor mijn darmen, zonder ga ik dood denk ik :+ ! Maar gebruik ook veel extra vezel producten en vezeltabletten, alleen peperkoek komt me de neus uit na een jaarlang op een soort peperkoek regime :P!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 11:43

Mijn lichaam is het trouwens beter gaan doen zonder al die laxeermiddelen.

Ik had van die smerige zakjes die je door het water moest doen en microlaks :r

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 11:45

Jaaa ik heb Movicolon.... maar bij mij is beetje complex verhaal en zonder Movicolon functioneer ik gewoonweg niet.... dus dan is keuze snel gemaakt.... maar zou er graag vanaf willen!

Maar wat is DPS?

tita

Re: Verstandig afvallen voor jojo'ers: deel ll

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 11:46

Darm power syndroom hahahahah moet ik ff nakijken

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 11:48

Oooh prikkelbaar darm syndroom... Jees ja, zoiets heb ik misschien ook wel ;)! Ze zijn er nog niet over uit :P!

_Evelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 11:50

Nieuw topic. :)

DK, Cindybijl en Amazone77 weer afgevallen!!! :D Jullie gaan echt super meiden!

MamaMiesje en VonDutch gister gezondigd, maar wel lekker! :9

Luffie, net schema hoor! :j

Tita, welkom! :) En lust geen fruit :=

Ik ben vanmorgen weer op de weegschaal gaan staan: 63,8 kilo!!! :D Nu dus 3,2 kilo afgevallen in 3 weken. :)
Gister weer hardgelopen, en m'n record weer vet verbeterd: 18 minuten aan een stuk, dat is heel het rondje! *trots*

Mijn schema van vandaag:
O: Magere yoghurt met cruesli, beschuitje met muisjes en een glas optimel
T: Snack-a-jack
L: 3 cracottes met light jam en een cup-a-soup tomaat
T: 2 appels
A: Spinazie a la creme, gekookte aardappels en vleesje
T: Plakje ontbijtkoek

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 11:57

Netjes zeg Evelyn! Pas je wel op dat je niet crasht en niet teveel afvalt per week! Geloof me, dat werkt uiteindelijk niet! Dat werkt juist JOJO in de hand en dat willen we hier juist niet toch ;)!

tita

iig heb IBS wat dus meer dan 50% wordt op IBD ik hoop door gezonde voeding dat alles normaal blijft werken.

Ik moet eens per jaar naar ziekenhuis kom darmonderzoek te laten doen naar kwaadaardig poliepen omdat er teveel kanker in de familie is

Loesss

Waarschijnlijk overigens overbodig om te zeggen, maar je kunt beter natuurlijk verse spinazie nemen ipv a la creme (smaakt bovendien naar snot :P)!

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 11:59

tita schreef:
iig heb IBS wat dus meer dan 50% wordt op IBD ik hoop door gezonde voeding dat alles normaal blijft werken.

Ik moet eens per jaar naar ziekenhuis kom darmonderzoek te laten doen naar kwaadaardig poliepen omdat er teveel kanker in de familie is

Brrr... ik ook, nare onderzoeken vind ik dat, zeker omdat ik een scheurtje heb!

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 12:34

@evelyn super meid gefeliciteerd!!!
ik net met mijn domme kop een cake staan bakken -O- hadf ik belooft aan mijn zoontje dat als hij uit school kwam hi een stukje cake mog hebben.......ik heb natuurlijk al geproefd :o en hij is TE lekker :D ,maarrrrrrrrrrrrr ik heb tegen mijn zelf gezegt dat als ik goed mijn best doe vandaag ik vanavond nog 1 plakje mag......ik hoop dat ik vanmiddag visite krijg,kan ik hem aan iemand anders opvoeren :+
hij staat me toch te roepen haha eet mij op :+

Phant0m

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 12:38

hey het nieuwe topic... :D

jullie zijn echt goed bezig dames, volhouden zo
en af en toe zondigen moet kunnen ;)

mijn dagje gaat nu pas beginnen, heb heerlijk uitgeslapen
want mijn lichaam kon echt niet uit om half 6, dus heb me lekker ziek gemeld. ( bijna met mn nieuwe baan beginnen :D)

@ amazone, wat voor cake heb je gebakken.. sommige zijn nog redelijk om af en toe een keer te eten

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 12:38

foei amazone :D of heb je wat te vieren want dan mag het.

Vroeger op de sportschool kreeg ik ook zo'n speciaal voedingsadvies (trainde voor de marathon) en dan mocht je 1x in de week een dag alles eten onbeperkt wat je lekker vond.
Ik mis die dagen :D

_Evelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 12:39

Loesss, crashen wil ik zeker niet hoor! :n Ik was erg verbaasd dat er weer een kilo af was eerlijk gezegd.
Het zit bij mij heel erg in de beweging denk ik, ik sportte namelijk nooit en heb nu zaterdag, zondag, maandag, dinsdag en donderdag hardgelopen. :)

Vanaf vandaag hangt bij mij de rode vlag uit, dus aankomende week zal m'n gewicht wel niet zo snel naar beneden gaan denk ik.

Ohjee Amazone, een cake! Dat is zo lekker.. vooral het beslag. :9
Naja, vanaf vanavond is het weer weekend, en een plakje cake kan voor een keer echt geen kwaad.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 12:44

het is een boerecake.....zoeen waar je alleen maar water bij het meel hoeft te doen,lekker makkelijk,weet niet of hij vet is,verpakking zit al in de vuilniswagen,kliko is al geleegd vandaar.......ik heb hem terug in de oven gezet haha hij werd een beetje iritant :D
ik kijk al uit naar mijn middag eten......2 bruine pistoletjes met haring en uitjes mmmm lekkerrrrrr

@tita nee niks te vieren haha gewoon zomaar. :P

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 13:19

Ik meld me ook weer voor deel 2 *\o/*
Ik hoop dat ik in deel 2 ook weer 5 kilo afval, dan zou ik op -10 kilo zitten.
Hmmm..het idee alleen al..*droomt weg over een maatje kleiner* :D
Iemand nog een idee voor een lekkere gezonde maaltijd voor vanavond?

Loesss moet je toevallig ongesteld worden?Als ik ongesteld moet worden hou ik standaard een kilo vocht vast.
En ik heb ook weleens overmatig veel water gedronken waardoor ik kilo's vocht vast hield. Hoeveel water drink je op een dag?

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 13:38

Heee, goed bezig meiden!!

Amazone verstopt gewoon een geweldige verleiding in de oven :D

Ik doe met Jenna mee en droom ook over een maatje minder :D

Ik was vanochtend gewoon een kilo lichter dan maandag *\o/* Helaas telt hij niet -O- want ik mag maandag pas weer wegen, maar het was wel even leuk.
Ik heb nu 2 dagen licht avondeten gehad (wel met toet) en dan gaat het dus hard. En ik heb tegelijk wat punten gespaard om in het weekend wat te mogen snacken.
Het enige probleem wat ik soms tegen kom is dat ik verplicht 7*22 punten moet eten in een week en in het weekend soms nog best moeite heb om daar aan te komen. Als ik veel beweeg heb ik namelijk minder zin in eten }:0
Neemt niet weg dat ik uitkijk uit naar een pistoletje met kip-kerry salade :9

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 13:43

Janna, ik eet vanavond 150 gr. ovenfriet extra krokant van aviko, een flinke gegrilde biefstuk en salade van komkommer, tomaat en ijsbergsla met een beetje calve dressing tuinkruiden.

In plaats van vlees kan je ook een ei koken, of een klein beetje cashewnoten (15 gr.) eten.

Ik heb ook wat last van vocht vasthouden, mede omdat mijn werkplek echt wel heel warm is. Ik eet veel komkommer en tomaat op brood, maar zolang het ook met grote regelmaat weer een tijdje wegtrekt maak ik me er geen zorgen over.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 13:46

als het goed is dan hangt bij mij morgen de rode vlag uit. ;) ,ben benieuwd of het dan moeilijker gaat.....heb hier al een paar meiden over gehoord.

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 13:47

Suzanne F. schreef:
Dan help ik je uit de droom.

's Ochtends goed eten en vezelrijk, je stofwisseling moet op gang komen. Neem 2 volkoren boterhammen met beleg, mag ook vruchtenhagel zijn ofzo, liever geen vlokken.
Tussendoor wat fruit of een Wasa cracker.
's Middags weer 2 boterhammen met beleg, als jij daar komkommer met zout???? op wil doen, nah ja oke...
Tussendoor weer liga of cracker ofzo.

's Avonds weinig eten maar er wordt wel vlees geadviseerd voor de eiwitten, gewoon een klein beetje. Evt. beetje joghurt na.

Hier ben ik het grotendeels mee eens, alleen GEEN yoghurt na het eten, dat vertraagd je stofwisseling is zonde van alle moeite.
ook zou ik nog willen toevoegen dat 2 liter water drinken ook wel een aanrader is.
Als je voor jezelf nou een vast schema/patroon opstelt en jezelf daad aan houdt is het ook makkelijker om je eraan te houden.

tita schreef:
Susanne ontbijtkoek is wel goed als ontijb maar ik doe de ene dag ontbijtkoek en de andere dag brinta

tussendoor mag je altijd een of vaak een evergreen en dit zijn ook magere koekjes

oja IK LUST GEEN FRUIT :o

en ik wil niet dagelijks vlees eten omdat ik eigenlijk vegatariërer wil worden

Ontbijtkoek is goed, als tussendoortje! als ontbijt is het echt te weinig, zou ik toch die 2 boterhammen adviseren.
je lust geen fruit zei je, maar wel komkommer wat lust je nog meer?
een glas jus d'orange per dag misschien een optie?(als tussendoor)

Evelyn: super!! ga zo door, we zitten bijna op gelijk gewicht hihi (hier ook volgende week rode vlag, dus rustig de week doorfietsen en dan weer verder oppakken)
mooi schema (en zag inderdaad de tip al langskomen van de gewone spinazie ipv a la creme ;) )

amazone: hmmm lekker cake! je kan hem toch zo mager mogelijk maken?met margarine ipv roomboter enz.

Jenna: ja heb wel een idee voor je!
Romige penne, heb ik gisteren gemaakt staat in deel 1.
Het is een SB recept, dus nog verantwoord ook en heeeel erg lekker!