Na hoeveel dagen ongesteld in stopweek?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoeveel dagen na laatste pil ongesteld in stopweek?

Na 1 dag
3 (1%)
Na 2 dagen
33 (12%)
Na 3 dagen
121 (46%)
Na 4 dagen
73 (28%)
Na meer dagen
29 (11%)

Totaal aantal stemmen: 259

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 07:53

Via Google hier gekomen :+
Ben een dag of 2 later dan normaal maar zo te lezen iets redelijks normaal :)
Vanaf wanneer nemen jullie weer een pil? Vind dat soms wat lastig. 7 dagen na de laatste pil? Of bijvoorbeeld na 5 dagen bloeden?

Cioccolato

Re: Na hoeveel dagen ongesteld in stopweek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 07:55

Ik nam het gewoon altijd volgens schema, hou geen rekening met bloeden. Dat stopt snel als ik weer slikte.
Het is toch allemaal nagebootst en niet echt, als je me snapt. Dus ik zou gewoon slikkrn zoals de planning.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 07:56

Cioccolato schreef:
Ik nam het gewoon altijd volgens schema, hou geen rekening met bloeden. Dat stopt snel als ik weer slikte.
Het is toch allemaal nagebootst en niet echt, als je me snapt. Dus ik zou gewoon slikkrn zoals de planning.

Wat voor schema/planning? Ik stop eigenlijk altijd 5 dagen. Maar omdat ik nu op dag 4 nog niet bloedt twijfel ik even hoe gezond het is :=

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 07:57

Goh ik ben er al even uit met de pil. Het is een week niet slikken en dan weer slikken toch? Dat gewoon aanhouden niet mee gaan rommelen.
Waar haal jij die 5 dagen vandaan?

Edit. Ik zie 4 tot 7 dagen. Luxe. Dan zou ik gewoon doen wat je altijd doet

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 07:59

De bedoeling is toch dat je een week stopt? Dus 7 dagen? Als ik vrijdag de laatste neem ga ik de week erna op zaterdag weer beginnen. Anders komt het lijkt me ook nooit uit met de dagen op de strip?

Ik doe eens per halfjaar een stopweek want vind ongesteld zijn niet zoveel aan. :D

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 08:04

Sinds ik in april corona gehad heb komt ongesteldheid nooit meer door. Ik hou altijd week stopweek dus volgens schema. Ik baal er wel van. Ik mis die troep niet haha maar kennelijk is hele hormoonhuishouding naar de...... Ik kom nu nog gemakkelijker aan qua gewicht en afvallen lijkt onmogelijk. Al diverse onderzoeken gehad maar die geven aan dat alles oke is (gelukkig) echter dat lost natuurlijk niets op. Ik blijk nu ook gluten allergie te hebben sinds corona. Nu inmiddels maand bezig met aanpassingen van eten en merk nu wel wat verschil en meer gedoe in stopweek. Mijn pokke humeur is in elk geval tijdens stopweek weer aanwezig hahaha

Mayasfrenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 08:05

Hier altijd gewoon 7 dagen gestopt en dan weer slikken ookal bloedde ik nog. Eerder weer beginnen zou ik nog wel aan durven. Maar langer wachten als die 7 dagen durf ik echt niet... lijkt mij dat dat ten koste van de betrouwbaarheid gaat. Ik hou me zo wie zo altijd vrij goed aan bijsluiters. Ik denk dan het staat er niet voor niks en hier hebben mensen die er voor gestudeerd hebben hele onderzoeken aan gewijd, dus wie ben ik om dan mijn eigen plan te trekken....

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 08:09

Cioccolato schreef:
Goh ik ben er al even uit met de pil. Het is een week niet slikken en dan weer slikken toch? Dat gewoon aanhouden niet mee gaan rommelen.

Ik doe het zo al 8 jaar eigenlijk :o
Ik slikte altijd 2 strips en dan een stopweek. Sinds kort weer na elke strip een stopweek. Geen idee of het zo is maar lijkt mij beter (?)

Edit veel langer ongesteld zijn lukt niet ivm allergie voor maandverband. Anders is echt alles kapot daar beneden :=

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 08:17

Kabayo schreef:
Cioccolato schreef:

Ik slikte altijd 2 strips en dan een stopweek. Sinds kort weer na elke strip een stopweek. Geen idee of het zo is maar lijkt mij beter (?)

Edit veel langer ongesteld zijn lukt niet ivm allergie voor maandverband. Anders is echt alles kapot daar beneden :=

Niks te maken qua dagen, maar je zou eens een menstruatiecup kunnen overwegen tijdens je menstruatie.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 08:19

Up_to_Date schreef:
_sabinee schreef:
neem op donderdagavond de laatste en smaandags word ik het

Ik ook. Heel soms dinsdag. Tot en met vrijdag ongeveer.

Hier ook. Donderdag de laatste en maandag word ik het dan. Heel soms op zondag.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 08:41

Laatste pil op zondag, en ik ben vandaag ongesteld. Zaterdag begin ik weer met de pil.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 09:01

Kabayo schreef:
Cioccolato schreef:

Elke maand een stopweek is idd aan te raden. 2 vrouwen uit mijn vriendenkring hebben op 40/50 jarige leeftijd een hersenbloeding gehad. Bij beiden is het door de artsen verweten aan het feit dat ze nooit een stopweek namen bij gebruik van de pil.

SabbientjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 09:09

Ik neem vrijdag de laatste pil, dan word ik of dinsdag avond of woensdag ochtend ongesteld. (Heel raar nooit midden in de nacht)

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 09:11

Ik slik 3 weken, ik stop op zondag en dan word ik de vrijdagmiddag of zaterdagmorgen erop ongesteld.
ik slik de microgynon 50

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 09:34

dierenfan schreef:
Sinds ik in april corona gehad heb komt ongesteldheid nooit meer door. Ik hou altijd week stopweek dus volgens schema. Ik baal er wel van. Ik mis die troep niet haha maar kennelijk is hele hormoonhuishouding naar de...... Ik kom nu nog gemakkelijker aan qua gewicht en afvallen lijkt onmogelijk. Al diverse onderzoeken gehad maar die geven aan dat alles oke is (gelukkig) echter dat lost natuurlijk niets op. Ik blijk nu ook gluten allergie te hebben sinds corona. Nu inmiddels maand bezig met aanpassingen van eten en merk nu wel wat verschil en meer gedoe in stopweek. Mijn pokke humeur is in elk geval tijdens stopweek weer aanwezig hahaha

Heb je geen pcos?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 09:39

Ik stopte altijd op vrijdag, dan werd ik maandag ongesteld.
Dan begon ik weer op donderdag en was ik er voor het weekend weer vanaf

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 10:16

Ik neem op zondag de laatste, meestal dan op dinsdag wat spotting, woensdag echt ongesteld, en de maandag erop start ik de pil weer.
Ik heb geprobeerd door te slikken, maar na drie weken krijg ik toch spotting en dat stopt niet tot een stopweek inlas.