Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
_Lola_ schreef:weet jij toevallig of er altijd van die lange tijden tussen zit? Ik ben nu 1x geweest en moet n weer 4 weken wachten omdat we geen afspraak gepland krijgen.. Ik heb niet echt het idee dat het veel uithaalt als ik 1x in de 4 a 5 weken naar therapie ga....
patjelisa schreef:patserke schreef:ja die worden minder als je de juiste medicatie krijgt tenminste:)
En dat is wel even uitvogelen zie ik...
Ik hoop alleen niet dat de kilo's eraan vliegen...
patserke schreef:ik herken het ook moe zijn, het vergt zoveel energie van je
monicees schreef:hallo allemaal,
ook ik heb sinds 1,5 jaar ''officieel'' een borderline persoonlijkheidsstoornis..
na eerst jaren afgeschreven te zijn geweest als ; hoort bij de puberteit etc.. waarna een depressieve stoornis volgde,
en zich nu ontwikkeld heeft tot wat het is.
achteraf gezien heb ik er al veel langer last van dan ik aanvankelijk dacht, als kind al.
ik ben nu met mn 8ste therapie vorm bezig, niets sloot bij mn wensen aan dus stopte steeds.
Moet zeggen dat dit me het meeste bevalt.
Hierbij gebruik ik ook medicatie, wat in het begin inderdaad veel proberen en uitvissen is!
de meeste psychiaters ae. medicijn verstrekkers kennen de bijwerkingen wel, hier kun je dus altijd eerst naar vragen.
moet wel zeggen dat de zwaardere middelen enigzins verslavend werkte in mijn geval,
heb ooit 4 dagen zonder gezeten en merkte het direct!
nare bijwerking is wel dat je over het algemeen emotioneel vlakker-suf wordt.. leuk als je al chronisch moe bent
maar het vlakt tegelijk ook de meeste extreme uitschieters af, zowel de pieken als de dalen.
succes!
patjelisa schreef:Ik weet nu sinds Dec dat ik Borderline heb (ben 21 jaar) is wel even schrikken, want dit had ik niet verwacht, maar aan de andere kant ze hebben nu eindelijk een naam voor waar ik echt al jaren last van heb.
Ik heb op dit moment alleen slaappillen en krijg er straks ook wat bij voor de dag.
Worden de stemmingswisselingen ook minder door de medicijnen?
_Lola_ schreef:Ja het is inderdaad iets wat als je probeert het te controleren het alleen maar erger wordt.... Maar het gaat gelukkig ook wel snel weg...
Vraagje: heeft iemand van jullie toevallig ervaringen met het RIAGG?