AngeliqueB schreef:Tja, huisartsen.... Het zijn ook niet mijn favoriete bezoekjes..
Wat mij dan stoort, als ze dan vragen, wat denk je er zelf van? Dat ze het niet serieus nemen!!! Zo heeft de HA mijn man hormoonzalf voorgeschreven voor zijn exzeemachtige klachten, en vaseline.. Hij moest het maar proberen want het kon vanalles zijn. Dus een week of 3 gesmeerd, werd slechter (!) en terug. Tja zei de HA, dan laat dat maar en smeer alleen vaseline.. Nu had ik hem op het hart gedrukt dat hormoonzalf echt een noodoplossing is, en geen geneesmiddel. Dus gevraagd voor een doorverwijzing naar de dermatoloog. Kreeg hij niet!! Reden: niet nodig want vaseline lost dat probleem ook op! Mijn man kwam dus thuis met die mededeling, en eerlijk, zijn huid zag eruit om te huilen, zo ruw, pijnlijk en jeuk. Op mijn aandringen gebeld met de HA, gezegd dat hij niet kan leven met "smeer maar wat vaseline" en graag een verwijzing wenste, en met veel gemopper gekregen. De dermatoloog keek, wist gelijk wat het was, voor de zekerheid meteen een biopt genomen en hij kreeg lichttherapie, en de huidklachten verdwenen!! Nu 2 jaar later kwam het terug, hij is gestart met een nieuwe kuur lichttherapie en waarschijnlijk is hij er in 4 weken vanaf, hopelijk voor weer een paar jaar, en anders weet hij wat te doen! En dat is toch iets gezonder dan levenslang hormoonzalf smeren....
De vraag van wat denk je zelf is in deze tijd met internet zo'n gekke vraag niet. Mensen dokteren enorm veel online...

' (kan het niet helemaal goed uitbeelden, maar dit komt wel in de buurt) komt het natuurlijk anders over dan wanneer een arts zeg; 'Heb je zelf misschien enig idee wat het kan zijn?