Zelfbeeld: hoe denk jij over jezelf?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 21:16

Op het moment ben ik heel ontzekker over me zelf. Heb weer veel gezeur en gedoe op school.
Ik hoef niks aan me zelf teveranderen, voor me zelf ben ik tevreden genoeg. Alleen vandaag staat mijn zelfvertrouwen even zeer laag. Normaal valt het wel mee.

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 21:16

Ik vind mezelf een lelijk rotblaag :') ...

Mopske08

Re: Zelfbeeld: hoe denk jij over jezelf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 21:20

ja renske, goed plan ;)

@ shauni: lelijk rotblaag?

Rens_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 21:20

Ach dat meen je niet, Schauni. Dat is heel vervelend.. en vast ook niet helemaal waar..

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 21:21

Ja, ik ben vervelend en totaal niet knap..

Niet altijd vervelend hoor, maar rond deze tijd ben ik verschrikkelijk depresief.

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 21:21

Shauni schreef:
Ik vind mezelf een lelijk rotblaag :') ...

Ag banketstaaf niet :+

Mopske08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 21:22

hoe komt het shauni? heeft dat bepaalde reden?

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 21:22

Irritand kind dat denk ik over mezelf maar veder te vreden :))
Laatst bijgewerkt door P_A_R_Love op 02-02-09 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 21:23

Ik vind mezelf helemaal niet knap, als ik in de spiegel zie kan ik alleen maar fouten zien. Zie dus liever niet in de spiegel.
Maar is waarschijnlijk omdat ik een verkeerd beeld heb door heel hard af te vallen in korte tijd.
Is normaal volgens de psycholoog

Rens_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 21:24

Oh en Shauni.. ik heb je profiel even bekeken en ik zie een hele mooie meid die ook nog eens hele leuke foto's schiet!
Kijk daar eens naar joh.. in plaats van naar de spiegel. Want als je daar al depressief voor gaat staan, zie je putten en rollen die er helemaal niet zijn!

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 21:25

ik heb geen idee hoe het komt.. Ik ben nu verschrikkelijk chagerijnig en kan overal wel om huilen, Daarom rijd ik nu ook ook niet veel, maar ga heel veel wandelen met ze.

Rens_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 21:26

Dat is wel verstandig. Het paard is een spiegel van je ziel dus die voelt alles aan. Tijdens het rijden.. maar vergis je er niet in. Ook tijdens het wandelen..

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 21:26

Nou, ik had graag gewilt dat er een gebruiksaanwijzing bij mezelf zat. :')

Van uiterlijk ben ik wel tevreden, voor mij is het in elk geval goed genoeg.
Alleen mijn innerlijk, ik kan zo ineens helemaal omslaan van heel vrolijk tot heel agressief.. Van een drukke prater tot ineens heel stil.
Dat is wat me eigenlijk wel dwars zit aan mijn zelfbeeld.
En dan is het makkelijk zeggen dat ik weet van mezelf hoe ik ben, maar nee..Veranderen gaat nog niet zo makkelijk.

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 21:27

Oh dat heb ik ook heel erg :j
Van vrolijk naar agressief en van enorm druk naar heel stil :j

Rens_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 21:28

Maare..ik kan wel lekker banketstaaf.. maar ook ik ben lang niet gelukkig

Nikitah86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 21:29

Ik ben eigenlijk best tevreden over mezelf.. Wil veel veranderen en heb mn goede en mn slechte dagen maar over het algemeen ben ik best tevreden...
Heb wel wat kilootjes teveel en ben sinds vorige week eindelijk weer begonnen met afvallen (totaal 20 kilo te gaan).. Niet alleen om de kilo's maar ook omdat ik door gezonder te eten lekkerder in mn vel zit...
Wat ik wel jammer vind is dat ik eigenlijk te gemakzuchtig ben om mn haar smorgens leuk te fohnen, mn lenzen in te doen (dat ook omdat ik daar toch wel snel last van krijg) en wat make up op te smeren... Als ik dat wel doe ziet het er allemaal net wat leuker uit...
Qua uiterlijk heb ik kilos teveel (mensen denken vaak dat ik wel te zwaar ben maar niet dat ik daadwerkelijk 20 kilo te zwaar ben tot dat ik schromend mijn gewicht vertel), mijn borsten vind ik niet mooi zonder BH omdat die door eerder afvallen zijn gaan hangen maar qua grootte en ook de rest van mn figuur is alles wel in proporties.
Aan de andere kant heb ik mooie ogen, haar dat wat zwaar wil worden (en daardoor suf) maar waar ik toch wel tevreden mee ben en ben ik wel tevreden met mijn gezicht.. Ook heb ik mooie handen..
Het blijft een moeilijke vraag, ik heb positieve en nagatieve eigenschappen en goede en slechtee dagen...

qua karakter, tsjah, ik zou wel liever willen zijn en misschien wat socialer (mensne zien het vaak als arrogantie maar eigenlijk is het gewoon onzekerheid dat ik de contacten oppervlakkig houd) maar aan de andere kant ben ik ambitieus en een doorzetter wat ervoor gezorgd heb dat ik in korte tijd grote stappen heb gemaakt op mijn werk waar ik best trots op ben..

Pfft, deze vraag zet me aan het denken hoor!
Toch, overall, ben ik wel positief! Denk ik.. ;-)

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 21:29

Rens_ke schreef:
Dat is wel verstandig. Het paard is een spiegel van je ziel dus die voelt alles aan. Tijdens het rijden.. maar vergis je er niet in. Ook tijdens het wandelen..

i know :j .. Rond deze tijd doe ik alleen maar leuke dingen, en hij vrolijkt me altijd weer op.

Mopske08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 21:30

maar shauni toch... Al goed heb je je paarden nog om je gedachten te verzetten he.

Wel fijn dat er toch zovelen zijn die positief staan tov zichzelf

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 21:32

Ik sta ook redelijk positief tegenover mezelf :) Tuurlijk heb ik ook wel eens mijn mindere dagen maar dat heeft iedereen ;)
Er valt nog wel het één en ander te veranderen aan mijn innerlijk (altijd blijven proberen :P) aangezien mijn humeur ook zo om kan slaan :) verder helemaal prima!

Mopske08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 21:33

ja iedereen heeft eens slechte dag eh ;)

Julia

katiavl schreef:
Ik vind mezelf helemaal niet knap, als ik in de spiegel zie kan ik alleen maar fouten zien. Zie dus liever niet in de spiegel.
Maar is waarschijnlijk omdat ik een verkeerd beeld heb door heel hard af te vallen in korte tijd.
Is normaal volgens de psycholoog

Terwijl ik jou juist een hele mooie jonge meid vind om te zien. En daarnaast (wat ik van je zie/lees op Bokt) vind ik je een heel wijs iemand.

Qimm

Oh over boobs gesproken. Ik ben kennelijk van een D naar E gegaan :oo en dat terwijl ik afval! Hoe is het mogelijk....

Dit jaar ga ik me geloof ik voor het eerst in mijn (min of meer) volwassen leven wagen aan een bikini!

denk ik

misschien

als ik dan nog naar buiten durf

of toch maar niet... ?

Uhm ja.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 21:34

ik ben niet heel erg tevreden over/met mezelf
Wel qua gewicht en qua figuur. Maar ben niet echt een zelfverzekerd typ. Vind mezelf ook niet knap ofzo, maar ook niet super lelijk. wat ik echt minder vind aan mezelf zijn mijn ogen, door een hangend ooglid wat niet heel mooi is gecorrigeerd vind ik. Ook vind ik mijn stem echt vreselijk. Heb een beetje een nasale stem (hoor dat zelf niet, maar wel op film ofzo of in een microfoon)
Ik ben wel blij dat ik op het VWO zit en dat er met mijn hersenen dus niet heel veel mis is....maar verder kan ik ook geen echt talenten opnoemen, iets waar ik echt in uitblink heb ik niet, Ja ik kan goed met kinderen omgaan, maar goed dat is geen talent.
Nee kort samengevat was ik toch graag wat zelfverzekerder en knapper/aantrekkelijker.
Ik voel me vaak wel mooier als mijn haar leuk zit en ik echt leuke kleren aan heb. Ik zou bijvoorbeeld ook wel eens een cursusje make-up willlen volgen :P daar krijg je vaak toch ook wat meer uitstraling door. Nu doe ik alleen oogpotloot en mascara.

Soms is het ook wel vervelend dat mensen me rond de 15 schatten terwijl ik toch echt 18 ben, maja ik mis de vrouwelijke vormen een beetje zullen we maar zeggen...meer boobs zijn welkom :+ dan voel ik me misschien ook wat zekerder
Ik zou wel graag wat socialer willen zijn, dus dat ik het zeg maar wat leuker ga vinden om dingen af te spreken en uit te gaan, watn daar houd ik ook niet van.

Fijn dat de meeste hier wel tevreden zijn met zichzelf!
Laatst bijgewerkt door Phylos op 02-02-09 21:45, in het totaal 3 keer bewerkt

Mopske08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 21:35

Qimm: ik heb vertrouwen in jou in bikini in zoverre ik me dat kan inbeelden met de foto's op je profiel. ;)

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 21:36

hihi ja, kleren doen me vaak meer recht dan geen kleren hoor. Ik ben nog niet enorm overtuigd, maar ik wil dat nou verdorie ook een keer! *statement maakt*