Niet normaal groot

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 11:45

corientjuhh schreef:
jaaaa ikke :)
ik ben 14 en ik ben 1.63 :S
ik wil groter zijn
over 2 week wordt ik alweer 15..
maar dat is niet leuk dat je al zo groot bent
kopop meid, heel veel meiden (en ook jongens uiteraat) zijn ook heel groot
d'r zit een jongen in de klas die is alweer 1,92 dus maakt niet uit ;)
zelf bruggers bij ons zijn 1,70 of 1,80

Dat is helemaal niet klein hoor, vriendinnen van mij waren toen ook zo groot. Inmiddels zijn ze net de 1.70m gepasseerd.
Dat red jij ook misschien nog wel. Je groeispurt is misschien nog niet geweest. Bovendien heb je er meerdere.
Groot zijn lijkt niet zo erg, maar is als je het zelf bent, wel vaak erg vervelend.
Pijnen op vervelende plaatsen, zo heb ik vaak last gehad van mijn benen. En kon ik geen hele dag lopen.
Mede door mijn ellendig lange benen.
Praat me niet van broeken kopen, jij kan je broeken in laten korten. Maar ik heb standaard te korte broeken.
Mijn budget stel ik vaak bij, en een broek voor 80 euro is een koopje!

susje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 11:56

Janine1990 schreef:
Maandag had ik nog zoiets stoms! Ik was aan het winkelen, en een klein vrouwtje vroeg mij een jurk te pakken. OMDAT IK ZO LANG WAS!
Dat soort dingen, zijn verschrikkelijk irritant.

dat is toch niet meer dan beleefd om eventjes te doen? Ik had, als ik dat kleine vrouwtje was ( :+ ) hetzelfde gevraagd.. het is toch maar een kleine moeite als je er wel bij kan?

Ik bied het zelfs aan aan mensen in de winkel als ik ze zie stunten in de supermarkt bijvoorbeeld :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 12:01

susje schreef:
Janine1990 schreef:
Maandag had ik nog zoiets stoms! Ik was aan het winkelen, en een klein vrouwtje vroeg mij een jurk te pakken. OMDAT IK ZO LANG WAS!

dat is toch niet meer dan beleefd om eventjes te doen? Ik had, als ik dat kleine vrouwtje was ( :+ ) hetzelfde gevraagd.. het is toch maar een kleine moeite als je er wel bij kan?

Ik bied het zelfs aan aan mensen in de winkel als ik ze zie stunten in de supermarkt bijvoorbeeld :)

Ja goh, wat denk je dat ik heb gedaan? :+
Het is een kleine moeite, maar schijtirritant als het je vaak gevraagd wordt.
Dat doe ik niet schaamteloos, ik loop knalrood aan. En mij zie je niet zomaar verlegen.
Ik krijg het idee dat mensen mij anders bekijken omdat ik lang ben.

susje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 12:07

ik suggereer niet dat je het niet hebt gedaan ;)
maar wat ik niet snap is dat je het genant/irritant vindt..

en mensen bekijken je ook anders want ze zien je van onderaf.. eigenlijk kijken ze recht je neus in :+

het is niet genant om lang te zijn, echt niet :n

Jackyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 12:09

Ik werd bij de GGD geschat op 1,75 en bij de dokter 1.85 En zelf ben ik 1,81:P

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 12:15

susje schreef:
ik suggereer niet dat je het niet hebt gedaan ;)
maar wat ik niet snap is dat je het genant/irritant vindt..

en mensen bekijken je ook anders want ze zien je van onderaf.. eigenlijk kijken ze recht je neus in :+

het is niet genant om lang te zijn, echt niet :n

Ik ga hier ook niet neerzetten wat de reden is dat ik me er ongemakkelijk bij voel.
Ik heb er tot op de dag van vandaag spijt van dat ik nooit heb nagedacht over de gevolgen.
Een jongen uit mijn klas heeft zijn groeischijven laten verwijderen, omdat hij 2.45m zou worden.

Kijk, prima dat jij trots bent op je 1.90m, maar ik zou doodongelukkig zijn als ik ook nog maar 1 centimeter langer zou worden.
Voor mij is en blijft het een drama.

susje

Re: Niet normaal groot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 12:17

dan vind ik dat heel zonde.. tuurlijk mag je dat vinden, maar het is iets wat nooit "overgaat" dus je kan er maar beter trots op zijn lijkt me :)

Wil je alleen meegeven dat je er beter maar niet zoveel druk om kan maken, daar word je alleen maar ongelukkig van en dat is helemaal niet nodig! ;-)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 12:21

Ik maak me er ook niet druk om. Maar wanneer ik broeken moet passen, of weer last van mijn gewrichten heb... Kan ik er heel verdrietig van worden.
Ik word ook absoluut niet blij van uitspraken als; "Wat heb jij toch mooie lange benen!"
Dan mopper ik meestal wat terug.
Mijn lengte zit ook vooral in mijn benen, in verhouding heb ik een heel kort bovenlichaam.

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 12:24

Toen ik nog op de middelbare school zat was ik ook altijd de langste.. In de 1e en 2e helemaal. Toen was ik geloof ik 1.72 ofzo.
Op hoeveel ik geschat werd weet ik zo niet meer, in ieder geval lang.
Nu zit ik op het HBO en ben ik een van de kleinsten.. Ik groei nu een paar jaar al niet meer, en ben 1.78.
Tegenwoordig wordt bijna iedereen langer als vroeger, dus 1.80 is al heel normaal. Daarnaast groeien de kerels pas later, dus de eerste jaren zul je helaas wat langer zijn maar het kan maar zo dat jij met je 16/17 stopt terwijl anderen nog even doorgroeien.

Ik snap heel goed dat het nu niet leuk is, dat heb ik ook altijd gehad. Maar uiteindelijk zal het vast allemaal goed komen, zolang je maar jezelf blijft!

susje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 12:26

zelfde als hier idd.. ook enorme stelten vergeleken met de rest...
maar zoals ik als zei: ik zie dat als een groot pluspunt.
Overigens, over de gewrichten kan ik meepraten en dat is níet tof nee :n. Ben hypermobiel in mn kniegewrichten en moet daar echt rekening mee houden anders verga ik van de pijn. En hypermobiliteit heeft idd verband met een grote lengte.

Ik snap het wel als je er verder niks over kwijt wil hoor, en ik ken het nog wel van vroeger.. op school ben ik onwijs gepest over mn voeten en háátte ik het.
Nu heb ik gelukkig geleerd dat zonder die grote voeten, ik bekant om zou vallen :D

Hoop dat je zelfbeeld nog een keer ten positieve veranderd janine :j

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 12:30

Achja mijn knieën zijn ook enorm verrot geweest, zo erg dat ik ze standaard in moest tapen als ik en dagje wilde shoppen of een avondje stappen, vreselijk irritant!
Paardrijden werd sterk afgeraden enz enz
na mn 23e/24e is dit langzaam maar zeker weggegaan, nu 26 bijna 27 en heb qua gewrichten veel minder(bijna geen?!) last dan toen ik jonger was :D

Janine1990, je kan maar beter niet té verdrietig zijn als je nog groeit, ik ben op jouw leetijd ook nog langzaam maar zeker een paar cm langer geworden ;)
Gewoon accepteren zoals je bent, en die pijntjes ed verdwijnen grote kans rond je 25e helemaal!
En bij een goede houding slijten je gewrichten ook niet eerder dan bij iemand van 10 cm kleiner!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 12:35

Rienn schreef:
precies, zo moet je denken! Ik ben 24 en klein en ik word ook altijd veel jonger geschat.. Mensen schatten mij vaak als 18, 19 en enkele keren 20 of 21. Ik vind het nu niet meer erg, maar heb het wel een lange tijd lastig gevonden. Volgens mij maakt het niet uit hoe lang, klein, dik of dun je bent. Het is nooit goed.. ;)

Sorry, maar dat vind ik dus altijd onzin. Jonger geschat worden vanwege je lengte, laat me niet lachen.. Je wordt jonger geschat als je er jonger uit ziet of als je jonger over komt dan dat je bent, niet omdat je kleiner bent. Ik ken drie kleine dertigers, waarvan twee rond de 1.60 voorzien van babyface. Die worden inderdaad veel jonger geschat dan ze zijn. De derde persoon is nog geen 1.50, heeft roze haar, maar ziet er desondanks gewoon zo oud uit als ze is. Ik ben zelf ook maar 1.62, maar word al sinds m'n veertiende standaard 3 tot 9 jaar ouder geschat dan ik ben. Face it, als je jonger wordt geschat dan zie je er waarschijnlijk gewoon jonger uit of gedraag je je daarnaar.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 12:37

Ik groei inmiddels niet meer, klop klop klop... :=
Gisteravond voor het eerst met een knieband paardgereden, wat een verheerlijking was dat. Vanochtend zonder knieband gefietst met de hond, en dat was gewoon pijnloos. Dus ik schaf er nog eentje aan en dan kan ik gewoon hardlopen met die dingen om :)

Wat gewrichtsslijtage betreft, hoop ik niet dat het mijn probleem is, aangezien ik denk dat ik een prima houding heb (dat is met dank aan paardrijden, anders was ik allang krom gaan lopen), maar pijntjes in rug en gewrichten zijn helaas wel een familiekwaaltje.

Wil TS goed laten nadenken over de gevolgen van je lengte, het is niet altijd even leuk! En het kan je erg verdrietig maken.
Ik kan me ontzettend opwinden over dingen, kleine dingen. Wanneer ik een broek moet hebben, loop ik meteen al chagarijnig de winkel in. En als het niet lukt, kan je me opvegen, zo kwaad en verdrietig ben ik dan. Ik had ook altijd erg last van m'n benen, maar dat is nu doorgestraalt naar mijn knieen, helaas... Mijn benen en voeten heb ik in ieder geval geen last meer van.

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 13:31

Om eerlijk te zijn denk ik niet dat een lengte van rond de 1.80m een echte aanleiding is voor gewrichtsproblemen. Zo extreem is dat nou ook weer niet.

Ik ben er dan wel erg ongelukkig mee, het scheelt wel dat er steeds meer lange meiden zijn. Mijn moeder (1.86m) was vroeger echt een van de weinigen. Maar heeft er nooit mee gezeten :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 13:50

Yinari schreef:
Om eerlijk te zijn denk ik niet dat een lengte van rond de 1.80m een echte aanleiding is voor gewrichtsproblemen. Zo extreem is dat nou ook weer niet.

Ik ben er dan wel erg ongelukkig mee, het scheelt wel dat er steeds meer lange meiden zijn. Mijn moeder (1.86m) was vroeger echt een van de weinigen. Maar heeft er nooit mee gezeten :+

Dat kan het wel degelijk zijn hoor!
Veel mensen worden om hun lengte gepest, of een lengte in combinatie met erg mager zijn.
Wanneer je gepest wordt heb je snel de neiging krom te gaan lopen. Als dat er eenmaal in zit, krijg je het moeilijk er weer uit.
En een slechte houding, is een aanleiding voor gewrichtsproblemen.

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 13:54

Hmm, meestal schatten ze harstikke verkeerd. Ik zou 1.63 worden en nu ben ik 1.70. :o
Verder heb je echt wel leuke grote paarden, want er zijn wel meer mensen die erg lang zijn, dus dat zou ook wel lukken. :D En je kan een handfoto laten maken om te kijken of het klopt. En misschien kan je met de dokter bespreken groeiremmers te nemen (dat moet je wel optijd doen, anders helpt het soms maar 3 cm)

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 13:56

Janine1990 schreef:
Dat kan het wel degelijk zijn hoor!
Veel mensen worden om hun lengte gepest, of een lengte in combinatie met erg mager zijn.
Wanneer je gepest wordt heb je snel de neiging krom te gaan lopen. Als dat er eenmaal in zit, krijg je het moeilijk er weer uit.
En een slechte houding, is een aanleiding voor gewrichtsproblemen.

Ah ja! Als je het op die manier bedoeld kan het natuurlijk wel. Ik had je verkeerd begrepen en dacht dat je puur en alleen de lengte zelf als oorzaak noemde. Sorry :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 13:59

Absoluut niet Yinari :)
Het is in mijn geval helaas zo dat ik een prima houding heb, maar het erg vermoeiend is voor mijn benen om een hele dag te lopen. Goede schoenen zijn dan altijd handig :)

En ja, grote paarden genoeg!
Daar maak ik me ook niet zo druk om.
Wel is het zo dat een te klein paard/pony je hele houding kan verpesten, daardoor heb ik lange tijd last van mijn rug gehad.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 14:21

Nouks schreef:
Rienn schreef:
precies, zo moet je denken! Ik ben 24 en klein en ik word ook altijd veel jonger geschat.. Mensen schatten mij vaak als 18, 19 en enkele keren 20 of 21. Ik vind het nu niet meer erg, maar heb het wel een lange tijd lastig gevonden. Volgens mij maakt het niet uit hoe lang, klein, dik of dun je bent. Het is nooit goed.. ;)

Sorry, maar dat vind ik dus altijd onzin. Jonger geschat worden vanwege je lengte, laat me niet lachen.. Je wordt jonger geschat als je er jonger uit ziet of als je jonger over komt dan dat je bent, niet omdat je kleiner bent. Ik ken drie kleine dertigers, waarvan twee rond de 1.60 voorzien van babyface. Die worden inderdaad veel jonger geschat dan ze zijn. De derde persoon is nog geen 1.50, heeft roze haar, maar ziet er desondanks gewoon zo oud uit als ze is. Ik ben zelf ook maar 1.62, maar word al sinds m'n veertiende standaard 3 tot 9 jaar ouder geschat dan ik ben. Face it, als je jonger wordt geschat dan zie je er waarschijnlijk gewoon jonger uit of gedraag je je daarnaar.

haha ik ben nooit klein geweest en tot mn 18e ofzo idd ouder geschat maar nu met mn bijna 27 en mn lengte enz schatten ze me gerust 22/23 hoor, heerlijk :D
dat ze me op mn 30e nog maar 25 schatten haha, heb een vriendje die afgelopen maandag 24 is geworden en ze zijn altijd verbaasd als ze horen dat ik zoveel ouder ben :P

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 14:39

ik ben 14 en 1,70ongeveer :D vindt ik wel een mooie lengete :)

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 17:00

Janine1990 schreef:

Ik ben juist erg blij als er een langer persoon iets voor me wil pakken.
Ik ben maar 1.67m en kan vaak ergens niet bij.
Zelfs in de supermarkt moet ik vaak in het onderste schap gaan staan om toch iets van het bovenste af te kunnen pakken.
Winkels zijn vaak ingericht naar lange mensen en niet naar kleinere.
Ik ben erg blij met mijn korte lengte,zou niet langer willen zijn maar soms is het erg irritant.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 17:04

Iedereen is blij als ik wat voor ze pak.
Het voelt alleen rot hoor.

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 18:22

Janine1990 schreef:
Iedereen is blij als ik wat voor ze pak.
Het voelt alleen rot hoor.

Ja maar ik ben degene die altijd onder het bed moet kruipen om iets te pakken of die vroeger door een gat in een hek moest kruipen omdat ik de enige was die erdoorheen kon ;)
En waarom zou lang zijn rot voelen?
Niemand is hetzelfde en als die kleine dwerg nou ergens onderdoor wil kruipen om iets voor een lang persoon te pakken en de lange pakt iets wat te hoog ligt voor de korte is toch iedereen gered ;) :D

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 19:14

Ik snap wel wat je bedoelt hoor...
Ben nu zelf 14 en rond de 1.83 meter lang... Godzijdank groei ik niet veel meer..
Zitten maar 7 meisjes in de klas, en als we dan in de pauze in de hal staan, steek ik er een kop bovenuit...
Voel me dan ook altijd meteen zo verrot lang...
Maarja, wat kan je er nou aan doen?
Gelukkig heb ik mooi haar, en als je kleiner bent, kan je geen model worden he! ;) (Niet dat het mij daarom gaat hoor!)

isabelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 19:21

ik heb altijd gehoord dat je minder lang word als je geen of weinig vlees eet, en dat het komt doordat mensen zich 'rijker' voeden dat ze groter worden.
Eet zelf al vanaf mn twaalfde geen vlees meer en ben nu 19 en meet zo'n 1m69, wat voor mij prima is, wel kleiner dan mn moeder en vader