Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
marleen_usar schreef:Poeh 80 kholydraten is erg veel hoor,ik mag dat niet eten in de eerste fase.Ik doe dus de eet wijze van dr atkins het is geen dieet maar een leven stijl die je je eigen maakt.Ik mag veel lekkere dingen eten en zit echt goed vol, het is heel goed vol te houden en er is geen jo jo effect.In aarappels zitten heel veel kholydraten helaas dus die laat ik staan.
marleen_usar schreef:Ik zou zoveel (80) niet eens naar binnen krijgen,ik heb net 2 khoolydraat arme boterhammem op en ik zit echt vol.Vetweg heet het forum
hyppolyte schreef:maar wat eet je dan wel? Als je echt maar 80 khd mag, dan zit je daar toch zo aan?
Ibalia schreef:Even een dikke vette stip![]()
Ik zit ook zo met mijn gewicht.
Ook met SB goed afgevallen naar 83 kg maar daarna heb ik moeite om mijn eetpatroon netjes te houden.
SB beviel me trouwens wel heel goed omdat ik dan gewoon weet wat ik eten moet. Ik heb een discipline van jan-lik-mijn-vestje maar wil echt weer afvallen.
Ik ambieer geen maatje 36 maar 10 kg lichter (dan zal ik weer ongeveer 83 zijn) zou wel heel fijn zijn. En blijven natuurlijk maar dan wel op een prettige manier.
Door een druk gezinsleven (2 meiden van bijna 5 en 6), werk en een man met een drukke baan vind ik het soms moeilijk om een beetje balans in mijn eten en bewegen te vinden. Ik wandel 1x per week met de buurvrouw maar qua beweging natuurlijk lang niet genoeg.
De kinderen zitten in een ander dorp op school en daar ga ik met de auto heen. 's zomers ook wel eens op de fiets maar dat lukt niet altijd gewoon omdat ik dan in tijdnood kom.
Dus tips..altijd welkom..
Het aanschaffen van een Wiij (hoe schrijf je dat eigenlijk) is wel een goede tip
Hermelijn schreef:Ook maar een stipje
Ik vind het niet eens zó moeilijk om gezond te eten, het is meer dat ik gewoon veel en veel te lui ben. Als ik thuis kom van m'n werk om 6 uur 's avonds heb ik absoluut geen zin meer om weer anderhalf uur van huis te zijn om te gaan sporten.
En ja, als je dan bezig bent dan gaat het wel (hoewel ik me tijdens het sporten ook vaak stierlijk verveel, de meeste dingen vormen geen uitdaging voor me en dan ga ik me vervelen), maar die gang naar de sportschool is echt een ramp...
Ik vind het het makkelijkst om gewoon aan te houden, ontbijt, tussendoortje, lunch, tussendoortje, avondeten en eventueel nog een tussendoortje. En dan minimaal 1 van de tussendoortjes een stuk fruit (hoewel dat er eerlijk gezegd vaak bij inschiet).
Voor het mooie zou voor mij 20 kilo verliezen goed zijn, maar ik wil eerst eens 10 kwijt. Dan durf ik weer paard te rijden
Bonechi_ schreef:Heb je geen andere mogelijkheid om meer beweging in je schema te passen? Als ik meer beweeg, vind ik het op een of andere manier makkelijker om ook gezond te eten. (Anders is al dat sporten voor niets)