Verstandig afvallen (voor jojo-ers)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Noppert

Re: Verstandig afvallen (voor jojo-ers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 19:30

Super die site met die koolhydraten!! Bedankt.

Ik doe momenteel het "weethoejeeet" programma en daarin mag je 80 koolhydaten per dag, dus deze site is een heel handig hulpmiddel!

silinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 19:32

Ik heb mijn avondeten al op, gekookte aardappels, spinazie en ei. Met daarna nog rauwkost. Nu is het afwachten tot ik weer honger krijg, haha. Lekker na het eten vind ik om lauw water te drinken. Ook even de tandjes gepoetst zodat ik minder snel iets pak.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 19:34

Poeh 80 kholydraten is erg veel hoor,ik mag dat niet eten in de eerste fase.Ik doe dus de eet wijze van dr atkins het is geen dieet maar een leven stijl die je je eigen maakt.Ik mag veel lekkere dingen eten en zit echt goed vol, het is heel goed vol te houden en er is geen jo jo effect.In aarappels zitten heel veel kholydraten helaas dus die laat ik staan.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 19:36

Ik zit ook op een forum waar per week een tabel word bij gehouden wat iedereen weegt.Er worden ook tips en zo uitgewisseld, we steunen elkaar en dat is toch belangrijk.

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 19:40

ik vond dit wel een hele goed tip!:
04 Eet of drink niet terwijl u televisie kijkt of als u luistert naar muziek. Als u eet moet u zich door niets laten afleiden.

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 19:42

marleen_usar schreef:
Poeh 80 kholydraten is erg veel hoor,ik mag dat niet eten in de eerste fase.Ik doe dus de eet wijze van dr atkins het is geen dieet maar een leven stijl die je je eigen maakt.Ik mag veel lekkere dingen eten en zit echt goed vol, het is heel goed vol te houden en er is geen jo jo effect.In aarappels zitten heel veel kholydraten helaas dus die laat ik staan.

80 koolhydraten is idd behoorlijk veel, ik kom er eigenlijk bijna nooit aan, blijf steken op rond de 50, maar ben wel bijna 6 kg kwijt in 1 week...........
Weet hoe je eet is ook een levenswijze, als je straks in fase 2 zit, dan kun je weer normaal eten, gaat het dan een keertje verkeerd, dan houd je de dag erna gewoon een opruimdag (max.30 koolhydraten) en het is er alweer af :D

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 19:43

marleen_usar schreef:
Ik zit ook op een forum waar per week een tabel word bij gehouden wat iedereen weegt.Er worden ook tips en zo uitgewisseld, we steunen elkaar en dat is toch belangrijk.

Wel forum is dat? ik ben gek op tabelletjes ;) (en van vooral van kg's die verdwijnen!)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 19:44

Ik zou zoveel (80) niet eens naar binnen krijgen,ik heb net 2 khoolydraat arme boterhammem op en ik zit echt vol.Vetweg heet het forum

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 19:50

marleen_usar schreef:
Ik zou zoveel (80) niet eens naar binnen krijgen,ik heb net 2 khoolydraat arme boterhammem op en ik zit echt vol.Vetweg heet het forum

Het gaat 80 koolhydraten per dag, niet per maaltijd ;) 100 gram aardbeien is bijvoorbeeld maar 5 koolhydraten, terwijl een appel al gauw 14 koolhydraten bevat, dus het is echt een kwestie van keuzes maken. Een volkorenboterham is 13 khd, dus 2 van die bammetjes is al 26 khd, dus dan gaat het hard :o

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 20:03

maar wat eet je dan wel? Als je echt maar 80 khd mag, dan zit je daar toch zo aan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 20:11

Dat boek wat ik eerder noemde geeft dus aan dat je niet op koolhydraten moet besparen. Koolhydraten, eiwitten en vetten zijn bouwstoffen die je lichaam nodig is voor alle belangrijke functies...
Vrouwen hebben per dag minimaal 50 gram eiwitten, 210 gram koolhydraten en 50 gram vet nodig. Dit komt neer op 1490 calorien.. Dit is wat een lichaam minimaal nodig heeft om qua alle functies goed te blijven functioneren!
Bij actief werk hebben vrouwen ongeveer 2500 calorien nodig..

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 20:26

ik heb om 5 uur een pakje kale toastjes op, om half 7 stukje kip, bloemkool en brocoli, aardappels en een beetje van stoofpotje.

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 20:37

hyppolyte schreef:
maar wat eet je dan wel? Als je echt maar 80 khd mag, dan zit je daar toch zo aan?

Ik eet 's ochtends een bord Brinta en een glas jus. Tussendoor 60 gr. 30+ kaas, 's middags 2 boterhammen met hartig mager beleg en rauwkost, 's middags fruit en 's avonds groenten en vlees. Tussendoor neem ik ook nog 2 proteine shakes, verspreid over de dag.
's Avonds na 8 uur eet ik niet meer, behalve een shake als ik die vergeten ben.
Je moet miniaal 8 keer en maximaal 12 keer een eiwit eten, kan 30+ kaas zijn, maar ook 100 gr. vis of magere vleeswaren, 30 gr. walnoten of hazelnoten, een eitje of 1/3 proteine reep. Je mag absoluut geen honger hebben en tussen de eetmomenten mag maximaal 3 uur zitten.
Ik vind het prima vol te houden en als ik echt snackzin krijg pak ik gewoon kaas met een lik mosterd ;)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 22:03

volgens mij moet je je gewoon aan de schijf van vijf houden ;)
je lichaam heeft gewoon wel alles nodig.

dus eet gevarieerd,maar gewoon niet teveel.
en dat is gewoon het hele probleem.
ik weet precies wat ik wel en niet kan eten

alleen eet ik vaak gewoon te veel! |o

marleen_usar:
je mag dan wel vet eten he?
die man Atkins is zelf gestorven aan een hartaanval.
zijn dieet zorgt ervoor dat je echt ontzettend veel vet binnen krijgt.
leuk voor je cholesterol gehalte. ;)

volgens mij is geen enkel dieet goed, of je eet te eenzijdig,of je eet te weinig,of je eet weer totaal anders dan wanneer je stopt en kom je daarna megaveel aan.
kwestie van een balans vinden in de dingen die je eet, en gewoon niet teveel.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 22:33

sporten (of een flinke wandeling ;)) vóór het ontbijt zorgt voor een veel snellere vetverbranding. Daarna wel goed ontbijten zodat je geen spieren gaat verbranden!

Werkt echt veel beter dan ´s avonds sporten.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 22:53

lautje76 schreef:
sporten (of een flinke wandeling ;)) vóór het ontbijt zorgt voor een veel snellere vetverbranding. Daarna wel goed ontbijten zodat je geen spieren gaat verbranden!

Werkt echt veel beter dan ´s avonds sporten.

Moet je wel eens ochtendmens zijn :+

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 23:00

Even een dikke vette stip O:)
Ik zit ook zo met mijn gewicht.

Ook met SB goed afgevallen naar 83 kg maar daarna heb ik moeite om mijn eetpatroon netjes te houden.
SB beviel me trouwens wel heel goed omdat ik dan gewoon weet wat ik eten moet. Ik heb een discipline van jan-lik-mijn-vestje maar wil echt weer afvallen.
Ik ambieer geen maatje 36 maar 10 kg lichter (dan zal ik weer ongeveer 83 zijn) zou wel heel fijn zijn. En blijven natuurlijk maar dan wel op een prettige manier.

Door een druk gezinsleven (2 meiden van bijna 5 en 6), werk en een man met een drukke baan vind ik het soms moeilijk om een beetje balans in mijn eten en bewegen te vinden. Ik wandel 1x per week met de buurvrouw maar qua beweging natuurlijk lang niet genoeg.
De kinderen zitten in een ander dorp op school en daar ga ik met de auto heen. 's zomers ook wel eens op de fiets maar dat lukt niet altijd gewoon omdat ik dan in tijdnood kom.

Dus tips..altijd welkom..
Het aanschaffen van een Wiij (hoe schrijf je dat eigenlijk) is wel een goede tip :+

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 23:02

Ik heb een WII maar gebruik m zelden....

Edit: vanavond kookboek gekocht bij de Lidl Welness eten, gezond, slank en lekker....
Kost je 6 euro en je hebt weer variatie in de keuken

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 23:17

Ibalia schreef:
Even een dikke vette stip O:)
Ik zit ook zo met mijn gewicht.

Ook met SB goed afgevallen naar 83 kg maar daarna heb ik moeite om mijn eetpatroon netjes te houden.
SB beviel me trouwens wel heel goed omdat ik dan gewoon weet wat ik eten moet. Ik heb een discipline van jan-lik-mijn-vestje maar wil echt weer afvallen.
Ik ambieer geen maatje 36 maar 10 kg lichter (dan zal ik weer ongeveer 83 zijn) zou wel heel fijn zijn. En blijven natuurlijk maar dan wel op een prettige manier.

Door een druk gezinsleven (2 meiden van bijna 5 en 6), werk en een man met een drukke baan vind ik het soms moeilijk om een beetje balans in mijn eten en bewegen te vinden. Ik wandel 1x per week met de buurvrouw maar qua beweging natuurlijk lang niet genoeg.
De kinderen zitten in een ander dorp op school en daar ga ik met de auto heen. 's zomers ook wel eens op de fiets maar dat lukt niet altijd gewoon omdat ik dan in tijdnood kom.

Dus tips..altijd welkom..
Het aanschaffen van een Wiij (hoe schrijf je dat eigenlijk) is wel een goede tip :+

Heb je geen andere mogelijkheid om meer beweging in je schema te passen? Als ik meer beweeg, vind ik het op een of andere manier makkelijker om ook gezond te eten. (Anders is al dat sporten voor niets :+ )

Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 23:25

Ik ken het jojo effect ook maar al te goed :o

Ik heb besloten om het dit jaar op een gezonde manier aan te pakken. Ik heb veel aan de tips van www.wegmetdeweegschaal.nl en het gelijknamige boek.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 23:30

Ook maar een stipje :o

Ik vind het niet eens zó moeilijk om gezond te eten, het is meer dat ik gewoon veel en veel te lui ben. Als ik thuis kom van m'n werk om 6 uur 's avonds heb ik absoluut geen zin meer om weer anderhalf uur van huis te zijn om te gaan sporten.
En ja, als je dan bezig bent dan gaat het wel (hoewel ik me tijdens het sporten ook vaak stierlijk verveel, de meeste dingen vormen geen uitdaging voor me en dan ga ik me vervelen), maar die gang naar de sportschool is echt een ramp...

Ik vind het het makkelijkst om gewoon aan te houden, ontbijt, tussendoortje, lunch, tussendoortje, avondeten en eventueel nog een tussendoortje. En dan minimaal 1 van de tussendoortjes een stuk fruit (hoewel dat er eerlijk gezegd vaak bij inschiet :o).

Voor het mooie zou voor mij 20 kilo verliezen goed zijn, maar ik wil eerst eens 10 kwijt. Dan durf ik weer paard te rijden :D

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 23:33

Ik eet de hele dag wel netjes; niks teveel, maar 's avonds eigenlijk wel veel te veel warm eten (macaronie/nasie/stampot etc etc). Ik ben al gestopt met toetjes; die eet ik niet meer, ik eet nu 's ochtends een kom yoghurt met Crusli naturel en tussen de middag een broodje kaas of worst en 's middags één plakje koek of cake. Ik groei volgens mij alleen van het warm eten, maar ik kan er echt niet afblijven. :( Met mijn reuma is sporten ook niet zo makkelijk, dus dat doe ik eigenlijk ook te weinig.

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 23:40

Hermelijn schreef:
Ook maar een stipje :o

Ik vind het niet eens zó moeilijk om gezond te eten, het is meer dat ik gewoon veel en veel te lui ben. Als ik thuis kom van m'n werk om 6 uur 's avonds heb ik absoluut geen zin meer om weer anderhalf uur van huis te zijn om te gaan sporten.
En ja, als je dan bezig bent dan gaat het wel (hoewel ik me tijdens het sporten ook vaak stierlijk verveel, de meeste dingen vormen geen uitdaging voor me en dan ga ik me vervelen), maar die gang naar de sportschool is echt een ramp...

Ik vind het het makkelijkst om gewoon aan te houden, ontbijt, tussendoortje, lunch, tussendoortje, avondeten en eventueel nog een tussendoortje. En dan minimaal 1 van de tussendoortjes een stuk fruit (hoewel dat er eerlijk gezegd vaak bij inschiet :o).

Voor het mooie zou voor mij 20 kilo verliezen goed zijn, maar ik wil eerst eens 10 kwijt. Dan durf ik weer paard te rijden :D

kun je niet uit je werk naar de sportschool? Ik heb een sportschool heel dicht bij mijn werk, en dan is het een stuk makkelijker! Zeker als je bijvoorbeeld een collega mee kan slepen.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 23:49

Er zit geen sportschool bij mij in de buurt van m'n werk (of tenminste, niet die ik kan betalen), dus dat gaat al niet. Ik zou eventueel wel meteen na m'n werk kunnen gaan, maar ik heb sowieso een half uur reistijd (minimaal). Ik rij met een collega mee dus ik word voor de deur afgezet, haha ;)
Het is gewoon zo'n dood punt, dat ik thuis ben en echt géén zin meer heb om weg te gaan. M'n vriend zei al, ik zet je gewoon buiten met je sportkleding en fietssleutel :P

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 23:50

Bonechi_ schreef:
Heb je geen andere mogelijkheid om meer beweging in je schema te passen? Als ik meer beweeg, vind ik het op een of andere manier makkelijker om ook gezond te eten. (Anders is al dat sporten voor niets :+ )

In de zomer tuinier ik veel en dat zie ik dan ook maar als beweging maar anders wordt het erg moeilijk.
Ik heb op dit moment zelfs te weinig tijd om mijn (men)pony te trainen en dus staat hij gewoon stil

Ik weet dat het als een smoes klinkt maar ik zou niet weten hoe ik meer zou moeten bewegen. We zitten er nu over te denken om de moutainbike op de taxx te zetten. Dat is een soort rollerbank waar je dan het achterwiel van je fiets in kunt plaatsen. Dan kan ik daarop fietsen als de kinderen op bed liggen.

Als de kinderen op bed zijn en het huishouden aan de kant dan ben ik kapot. Het is dan vaak later dan 20.30. Juist dan zou ik nog even iets moeten doen maar kan de moed nog even niet opbrengen.
Maandag en vrijdag moeten de kinderen zwemmen. Eentje om 16.40 tot 17.20 en de andere van 18.00 tot 18.40
Dinsdag avond gaat mijn man nar de aquaspinning. WOensdag wandel ik met de buuf. Donderdag moeten de meiden naar de gym en zijn we laat thuis.
ALs het zou moeten dan zou ik wel ergens een uurtje over hebben maar dan zijn er weer altijd andere dingen, een spelletje doen met de kids, de was, het huishouden..
Helaas heb ik geen huishoudkabouters :+

Ik probeer wel vaker op de fiets dingen te doen