Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Susannah schreef:YankeeBoy schreef:ik geloof niet dat ik een tekort heb, maar mag ik even inhaken op het vegetarier zijn?
ik las ergens dat je in principe geen tekort oploopt omdat je maar een heel klein beetje nodig hebt.
Hoeveel heb je nodig dan?(ik ben heel streng vegetarisch, geen melk, geen yoghurt, geen ei, maar ook weer geen veganist, eet bijv. wel ijs)
Dan moet je wel veel ijs eten
Als dat je enige bron is.
Ik heb opgezocht dat je per dag voor jouw leeftijd gemiddeld 2,8 microgram nodig hebt, maar daar heb je niet zoveel aan als je de gehaltes in voedingsmiddelen niet weet
Oh ja.. als je gaat Googlen vind je misschien dat er veel B12 in zeewier zit, dat klopt, maar dit is een plantaardige vorm van B12 en die wordt nauwelijks door je lichaam opgenomen, dat heeft dus helaas geen zin.
En ik zit me ineens af te vragen hoe het zit met de absorptie uit supplementen...
Yolien schreef:Ook een dokter die de ziekte van Crohn behandeld. Is namelijk een veelvuldig bijverschijnsel daarvan, doordat de darmen aangetast raken.
bianca77 schreef:Ik zit al een paar dagen mee te lezen en heb vandaag bloed geprikt omdat ik al een poosje erg moe ben, misselijk ben, erge hoofdpijn heb en ontzettend duizelig. En ook meerdere keren per dag tintelende handen en voeten.
Toen ik vandaag bij de dokter kwam (eigenlijk om me bloeddruk te meten omdat ik al een keer eerder een hele lage bloeddruk heb gehad) was mijn bloeddruk 110/70 dus goed. Toen is ze dus gaan kijken hoe het met mijn bloed zat. En dat was te laag. Dus gelijk door naar het LAB. En nou hoor ik als het goed is morgen de uitslag. Maar (ik weet niet of jullie het weten) meten ze nou gelijk op b12 tekort? Ik heb het wel tegen de dokterassisent gezegd en zei zij we doen alles om te kijken waar die moeheid vandaan komt. Dus ik ben benieuwd.
Ilona__ schreef:Ik ga maandag de huisarts weer bellen dat ik een injectie wil. Heb na mn 1e spuit niet gemerkt dat het beter ging, maar merk nu wel dat het minder gaat.. Had wat meer energie enzo, maar dat wordt alweer hard minder....
Wil ook graag mezelf leren spuiten, onze assistente hier is niet de aardigste, dus doe het dan liever zelf, haha:D
Lalidan schreef:@wieke: Spannend! Ben benieuwd wat de arts vandaag te melden heeft! Anders gewoon even drammen, want van 174 kan je inderdaad best last hebben!