Wie doet er nog meer aan Yoga?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vientje

Re: Wie doet er nog meer aan Yoga?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 21:12

Pilates ken ik dan weer niet, wel van gehoord maar verder.... *gaat eens Googelen*

Ik heb net een setje yoga gedaan, en voor de lol de ploeg op het eind er eens bij gepakt. Kijken of die nog steeds zo moeizaam en pijnlijk zou zijn. Het bewijs is geleverd dat je leniger wordt van yoga: niks geen last meer mee! Go jij! Go jij! En dat terwijl ik die oefening zelf al dik 2 maanden niet meer heb gedaan omdat ik hem toch te riskant vond ivm pijn, ondanks dat er wel iets verbetering in leek te zitten. Woei, echt tof Haha!

Mijn hele rug is nu heerlijk buigbaar na dat setje plus die oefening Dromen

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 21:13

Nee joh, Pilates is gewoon een kwestie van gaan tot hoever je kan gaan en niets forceren! Ik vond het heel erg pittig en voelde me echt een kneus, zelfs de ouwe bejaardjes konden het beter dan ik! Maar wel de moeite waard om te proberen!

Edit: Onze instructrice gooide er vaak ook wat yoga dingetjes tussendoor en net als met yoga doe je met pilates ook oefeningen om je hoofd leeg te krijgen, leniger te worden en doe je met je oefeningen heel veel met je ademhaling.

tutje_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 21:17

heey,
ik doe niet aan yoga maar het lijkt me wel vet!
weet iemand of en waar het ergens in Limburg omgeving Stein Elsloo Beek te vinden is?

en hoeveel kost het ongeveer?

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 22:14

_erika_ schreef:
heey,
ik doe niet aan yoga maar het lijkt me wel vet!
weet iemand of en waar het ergens in Limburg omgeving Stein Elsloo Beek te vinden is?

en hoeveel kost het ongeveer?

Dan moet je denk ik gewoon even googelen en kijken of sportscholen in jouw buurt poweryoga aanbieden. Prijzen zullen dan ook overal verschillen. Ik heb een all in abonnement bij de sportschool waar het ook onder valt.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 22:24

joyce2 schreef:
Nee joh, Pilates is gewoon een kwestie van gaan tot hoever je kan gaan en niets forceren! Ik vond het heel erg pittig en voelde me echt een kneus, zelfs de ouwe bejaardjes konden het beter dan ik! Maar wel de moeite waard om te proberen!

Edit: Onze instructrice gooide er vaak ook wat yoga dingetjes tussendoor en net als met yoga doe je met pilates ook oefeningen om je hoofd leeg te krijgen, leniger te worden en doe je met je oefeningen heel veel met je ademhaling.

Bij ons ook, combi van pilates en power yoga Tong uitsteken
Ook ik voel me een vreselijke stijve harry Nagelbijten / Gniffelen
En heb gemerkt dat ik alleen vreselijke krampen krijg als ik ervoor gereden heb, geef ik de paarden of mezelf een day off dan heb ik geen krampen Haha!

@Erika, bij mij zit het ook in mijn sportschool abbo........
Maar hier hebben ze bijvoorbeeld ook via de volksuniversiteit een cursus van 10 weken yoga

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 22:52

Bonechi_ schreef:
Balen zeg. Was dat ook je voornaamste reden om te gaan yoga-en? Je hoofd leegmaken? (Omdat mensen het je ook adviseerden?)

Ga je nu iets anders sportiefs doen wat hier ook bij helpt?

Een van de redenen ja maar ook voor mijn zwakke rug en nek.
Ik doe momenteel helemaal niets, behalve naar de fysio gaan.
Ik moet echt wel weer wat gaan doen, maar ben e rnog niet uit wat dan het beste zal zijn.
Pilates heb ik een keer een proefles mee gedaan en vond het heel zwaar maar ik denk dat het voor mijn lijf en leden wel goed zal zijn, dus wie weet dat ik dan nog eens ga doen.
miep1979 schreef:
Bloos! met pilates is het enige moment dat mijn hoofd leeg is, jij bent nog erger dan ik Nagelbijten / Gniffelen

Ja, ik weet het, ben heeeeel erg en daar baal ik enorm van.

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 23:20

Dan zou ik daar eerst wat aan doen als ik jou was! Knipoog Ervan balen helpt vast niet! Lachen

Ik heb echt weer zin in morgen. Ben heel benieuwd hoe het straks gaat combineren als ik weer kan rijden. Moet eind van de maand ook nog langs de osteopaat om de boel weer eens recht in elkaar te krijgen. Straks wordt het nog eens wat na 15 jaar gehannes met mijn houding! Haha!

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 23:26

Daar ben ik al 12 jaar mee aan de gang.

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 23:31

Nee ik bedoel vooral dat 'ervan balen'. Lachen Maar ook dat is makkelijker gezegd dat gedaan.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 23:38

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 23:39

Ja precies, maar kan soms mijn eigen knopjes niet goed bedienen, de aan en uit knop haperen nogal eens Knipoog

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 23:55

Ga dan na waar dat vandaan komt Onassa. Er zijn zo verschrikkelijk veel redenen waarom je je hoofd niet kunt leegmaken, probeer voor jezelf erachter te komen wat het is dat het tegenhoudt...

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 23:26

Pfff... Even zuchten hoor.... Het was weer pittig vanavond. We hebben de krokodil als huiswerk meegekregen Haha! Dat wordt dus oefenen de komende week!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 08:42

Onassa schreef:
miep1979 schreef:
Bloos! met pilates is het enige moment dat mijn hoofd leeg is, jij bent nog erger dan ik Nagelbijten / Gniffelen

Ja, ik weet het, ben heeeeel erg en daar baal ik enorm van.

Hoe is dat dan bij de paarden Verward

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 11:44

Momenteel voel ik me vaak zelfs te slecht om naar de paarden te gaan.
Laat staan om te rijden.
Gelukkig heb ik twee bijrijdsters die het over kunnen nemen van me.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 23:04

zo, net braaf aan de slag geweest met de wii fit. Mijn goed voornemen: 's ochtends tegelijk met mn vriend opstaan, als hij naar zn werk gaat, ga ik yoga doen met de wii fit en daarna lekker douchen. Kan ik fris en fruitig naar mn werk, zonder me te hoeven haasten en dan heb ik mn lichaamsbeweging ook al gehad!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 23:06

Onassa schreef:
Momenteel voel ik me vaak zelfs te slecht om naar de paarden te gaan.
Laat staan om te rijden.
Gelukkig heb ik twee bijrijdsters die het over kunnen nemen van me.

Duidelijk...........
joyce2 schreef:
zo, net braaf aan de slag geweest met de wii fit. Mijn goed voornemen: 's ochtends tegelijk met mn vriend opstaan, als hij naar zn werk gaat, ga ik yoga doen met de wii fit en daarna lekker douchen. Kan ik fris en fruitig naar mn werk, zonder me te hoeven haasten en dan heb ik mn lichaamsbeweging ook al gehad!

Neem ik me ook elke keer voor, maar ik lig zo lekker :=

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 23:15

klinkt goed joyce2! Ik voel langzaam maar zeker de spierpijn van gisteren al weer opkomen. Heb je dat met de wii ook?

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 01:35

Dat vraag ik me nou ook af, of je met de Wii ook echt het effect kunt bereiken van een "echte" set :) Heb eigenlijk geen idee hoe het helemaal werkt...

Gisteren voor het eerst in weken weer les gehad, en nu kan ik mijn rechterschouder niet meer bewegen van de spierpijn :)) En heb een blauwe plek in mijn nek van de ploeg :+

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 23:43

Ik heb op dit moment spierpijn van het wii'en van gister! Maar ik ben dan ook echt wel fanatiek, ik warm mezelf op met schansspringen, hoela hoepen, etc. als ik dan een beetje warm gedraaid ben begin ik met de yoga en ik doe alle oefeningen 2x (ik heb er nu een stuk of 6 vrij gespeeld en er komen er steeds meer bij als je meer speelt), want die setjes duren niet zo heel lang. In de toekomst wil ik de oefeningen vaker achter elkaar gaan doen, maar wil het rustig opbouwen, omdat ik zo'n hark ben. De oefeningen waar ik nu het meeste last van heb, is een hele simpele. Je moet recht gaan staan, strekt je armen tot boven je hoofd en vouwt je handen in elkaar, daarna buig je je bovenlichaam/hoofd en je armen naar rechts, zo blijf je een poosje staan, daarna weer rechtop staan en dan naar links buigen. K heb nu echt hele zeurende spieren in mn zij, van het stretchen met die oefening!

Vanochtend was ik zo stijf van het "fitten" van gister, dat ik vandaag even een rustdag heb gehouden en morgen ochtend ga ik er weer voor!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 14:22

Nou ik heb mijn wii fit binnen dus ik ga vanavond ook joga proberen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 22:47

En, hoe vond je het?

Ik ben iets te enthousiast geweest, door bepaalde buigingen zit mn onderrug nu finaal vast, als ik mn rug strek, heb ik uitstraling naar mn rechterbeen.... Hoe ik dat er nou weer uit ga krijgen is me een raadsel. Misschien toch maar even langs de chiropractor of ostheopaat en ik maar denken dat ik goed bezig was, haha.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 22:52

ik ben met Hatha yoga afgelopen maandag begonnen, heerlijk, we deden alleen in vrij hoog tempo de zonnegroet, kreeg een beetje het idee dat ik in het leger zat... de hond hebben we ook vrij uitvoerig gedaan, goed voor mijn korte kuitspieren...

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 10:04

Dat leger gevoel is niet de bedoeling volgens mij! Hatha yoga zou juist langzamer moeten zijn dan poweryoga volgens mij.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 11:17

de hele les was ook heel langzaam met de focus op het goed uitvoeren van de oefeningen, op de zonnegroet na...