betere conditie en minder eten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Davinia_

Re: betere conditie en minder eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 11:59

Ik ga ook werken aan gezonder eten en een betere conditie. Gezonder eten doe ik al een maand of 2. Eerst kon ik dagelijks wel chocola of chips eten en ook broodjes kroket uit de magnetron enzo. En vooral nauwelijks fruit en groente. Nu snoep ik nauwelijks meer en eet dagelijks fruit en groente. Het lijkt alleen wel of ik daarvan aan kom, want ik begin nu toch een beetje een buikje te krijgen. Ik ben verder helemaal niet te dik, heb dunne polsen en benen, alleen ik krijg een buikje en daar baal ik van. Ik ga dus lekker fitnessen en skeelers aanschaffen. Ik fitness ongeveer 2-3 keer per week. Alleen op dit moment is het gratis wegens mijn ziekte, ik hoop dat dit gratis blijf (regels zijn weer veranderd, ze gingen het uitzoeken voor me), anders heb ik een probleem.
Ook ik ben begonnen met hardlopen op de loopband en zodra het beter weer is schaf ik dus skeelers aan. Helemaal nu ik lees dat dat goed is voor de BBB Knipoog En het leuke is, vriendlief gaat ook mee, zodat hij in conditie blijft voor zijn voetbal Haha!

Heleen1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 12:07

Antheman schreef:
Sleeper schreef:
Hardlopen schijnt toch ook verslavend te werken? Wel een goede verslaving trouwens.

Ja, ik wil wel minder snoepen. Maar blijkbaar niet genoeg, anders zou het me ook wel lukken.

Dat is pas als je het al goed kan. Zo tussen 30 en 40 minuten rennen, schijn je de magische stof te krijgen Haha! Ik heb hem nooit gehad!

Puchje: super van je dat je geen suiker meer gaat nemen. Daar schijn je ook heel moe van te kunnen worden. Knipoog Hoie t werkt, weet ik niet hoor.

Pling Top dat jullie ook aan je lijf gaan werken! Pling

oe ja lopen is zeker verslavend. Bij mij komt de 'rush' (want zo voelt het echt) inderdaad ook echt pas ruim na 30 minuten. Liep eerst altijd 30 minuten, tot ik bedacht dat dat best laf was dus toen ging ik maar gewoon wat langer doorrennen doorrennen. Echt waar, ik denk zo rond de 40 min inderdaad komt er zo'n roes over me, ik ga dan alsmaar sneller, lijk wel te vliegen en kan er geen genoeg van krijgen. HEERLIJK Haha!
Heb nu jammer genoeg al 2 weken niet gelopen aangezien de sneeuw hier nog steeds 15cm hoog ligt.. En dan ga ik wel naar de fitness, maar dan hou ik het zeker geen uur aan een stuk uit.
Verder heb ik geen bijzondere voornemens, let altijd goed op wat ik eet en ik ben zowieso verslaafd aan sporten. Sinds ik door een blessure niet meer kan roeien, heb ik me helemaal gestort op hardlopen, wielrennen en schaatsen. Nu dus vooral hardlopen en schaatsen en in de zomer wer hardlopen en wielrennen. Ook ga ik nog 2x in de week naar de fitness om goede rompstabiliteitoefeningen te doen. Verder heb ik me gister opgegeven voor een cursus spinnen. (toch nog een beetje wielrennen in de winter Knipoog) Ben heel benieuwd!

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 14:31

Die looprush is er inderdaad zeker wel. Ben ook een fanatiek loper. Op dit moment wel wat minder lange duurlopen maar ik probeer elke week wel een loop van +/- 10-15km te doen.
Bij mij is het inderdaad de eerst 20-30 minuten ook even doorploeteren maar dan kom ik wel op dreef. Als je dan op een gegeven moment 50-60 minuten aan het lopen bent, dan wil je niet meer stoppen. Daarom vind ik de lange lopen uiteindelijk het leukst. Ik verheug me al weer op de dagen met langer licht, dan kan ik weer eens wat vaker gaan lopen. Momenteel is dat voorlopig loopband en dat is wel goed voor de conditie maar er is geen ruk aan. Daar houd ik het ook niet langer vol dan 30-45 minuten Knipoog

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 14:44

Wat een fanatiekelingen Haha! Allemaal aan de goeie voornemens? *LOL*
Vorige maand had ik een maandkaart op de sportschool gedaan en ook regelmatig geweest. Nu in het nieuwe jaar zit ik alweer lekker met een flinke griep thuis Sigaar Maar daarna ga ik weer naar de sportschool Ja Heb ook Start To Run gedaan, ben 2 keer tot les 7 gekomen Bloos Maar als het gaat regenen enzo kan ik mezelf er niet toe zetten Nagelbijten / Gniffelen

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 16:15

Hilde_q schreef:
Ik vind vandaag een goede manier om te beginnen. Lachen

Trouwens ik ben Hilde Doei!

Heel goede dag om te beginnen Hilde Pling

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 16:31

Vond ik van gisteren ook al, ik ben trouwens Anneloes.
Doen jullie ook aan bloggen trouwens?

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 16:54

Zo'n topic is wel motiverend. Ik ben 1.83 en de laatste keer dat ik me woog woog ik 76. Dat zal inmiddels wel meer zijn. Dus ik wil graag meer bewegen; hardlopen en skaten en vaker met de fiets naar mijn paard. En paardrijden dan een paar keer in de week. Ik weet wel wat ik fout doe met eten maar ik heb gewoon vaak honger.
Iemand tips voor bepaalde producten tegen de honger? Ik las net franse kwark ect. Verder nog tips?
Ben benieuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 17:33

Nope, ik blog niet, vergeet het de helft van de tijd (maar dat dat) Bloos en dan heeft het geen nut

Ben vandaag naar bodypump geweest, daarna cardiofitness...... 100 gram kwijt, volgend de weegschaal...... maar mss was dat een momentopname Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 17:34

Cup a Soup of gewoon water of bouillon drinken helpt ook wel.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 17:38

En gewoon niet op de honger in gaan. Ik heb ook de hele dag honger, ben ook licht humeurig al hoewel het weer meevalt omdat ik een nieuwe idool (noem je dat zo?) heb gevonden. Legolas uit Lord of the Rings. Die heb ik direct aan een karakter in mijn verhaal gekoppeld en ben hem nu ook regelmatig aan het natekenen en dat gaat erg goed. Doe dus dingen die je leuk vind, het liefst met bewegen maar zolang je maar niet gaat snoepen. Als je echt heel erg honger hebt, eet dan een appel.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 18:01

Roos_M schreef:
Zo'n topic is wel motiverend.

*LOL*
Citaat:
Iemand tips voor bepaalde producten tegen de honger? Ik las net franse kwark ect. Verder nog tips?
Ben benieuwd!

Meer water drinken, en radijsjes, worteltjes ed helpen ook. Dus als je erge snackmomenten hebt, neem dan de helft van wat je normaal gesproken zou nemen. Scheelt toch weer!

Vorig jaar volgde ik mijn zelfgemaakte dieet: "alles door de helft". Mezelf alles weigeren vond ik te zwaar. Door het zo te doen, scheelde het veel calorien.

Citaat:
ik ben trouwens Anneloes.
Doen jullie ook aan bloggen trouwens?

Nee, ik Bok Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 18:19

Ik vind dit topic ook motiverend Lachen

En ik vind het idd ook heel leuk om dit met anderen op Bokt te delen Ja

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 18:32

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 18:33

Leuk motiverend topic.

Ik loop de laatste tijd ook wel is hard, maar wil het regelmatig gaan doen.
Vind het heerlijk, ook lekker met dit weer om lekker warm te worden en de frisse lucht in te ademen! Ja

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 18:35

Yamcha schreef:
Nope, ik blog niet, vergeet het de helft van de tijd (maar dat dat) Bloos en dan heeft het geen nut

Ben vandaag naar bodypump geweest, daarna cardiofitness...... 100 gram kwijt, volgend de weegschaal...... maar mss was dat een momentopname Lachen

Was dat leuk bodypump? Ik wilde gister naar bodybalance gaan alleen ik had het oude boekje met tijden dus ik was te laat. Zij zijn groot en ik is klein! Ze geven hier ook bodypump en dat lijkt me echt super leuk! Pling Dat ga ik maandag doen (heb nu de goede tijden meegekregen Haha! ).

Heb echt zin om te gaan sporten!

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 18:35

Ik ook, topic werkt motiverend! Lachen.

Ik heb start to run gedownload!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 18:40

Loose schreef:
Yamcha schreef:

Was dat leuk bodypump? Ik wilde gister naar bodybalance gaan alleen ik had het oude boekje met tijden dus ik was te laat. Zij zijn groot en ik is klein! Ze geven hier ook bodypump en dat lijkt me echt super leuk! Pling Dat ga ik maandag doen (heb nu de goede tijden meegekregen Haha! ).

Heb echt zin om te gaan sporten!

Ik vind het erg heftig, ik kwam erachter dat mijn armspieren nu niet bepaald sterk zijn Verdrietig Maar om strak te worden zal ik wel wat pijn moeten lijden, vrees ik. Iig deden mijn schouders en triceps (geloof niet dat ik die ooit eerder gebruikt heb Huilen van het lachen ) goed pijn. Maar geen spierpijn nu, maar dat heb ik zelden, had ik van de RPM ook niet. Maar goed, dat is iets van mij, normale mensen hebben dat wel Ja

Maar RPM is heftiger, nog steeds (dat heb ik zaterdag weer).

Het was wel leuk, lekkere muziek, leuke groep, leuke instructeur Ja
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-01-09 18:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 18:42

De weegschaal gaf vorige week 81 kg. aan Lips are sealed

Ben 1.78 m., volgens mij heb ik zware botten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 18:43

Hihi, volgens sommigen is dat een smoes...... als je zware botten hebt, weeg je hoogstens 2 kg meer dan normaal Lachen

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 18:47

Puchje schreef:
Whoa Haha! Succes!
Ik ga niets doen van de winter zolang het nog koud is, maar heb vandaag besloten te stoppen met suikers.
Ik ga geen suiker meer in mijn thee doen, ik ga stoppen met snoepen, doe even alleen hartig op mijn brood.
Alles waar het al in zit (er zit heel veel suiker in 'normaal' eten) eet ik wel gewoon, je lichaam heeft het toch nodig.

ik vraag het me steeds meer af
Het welbekende Atkins dieet bevat geen enkel zetmeeltje of suikertje meer.

Suiker geeft snel energie, maar het is ook snel 'op'. Het is snelle verbranding. Een soort fastfood voor je spieren.

Hier meer over 'wat is beter vetarm dieet of suikerarm dieet?'

http://www.healthandfood.be/html/nl/die ... maak65.htm

Citaat:
Ik kreeg langzamerhand echt shakende handjes als ik een dag geen chocola at of suiker in mijn thee deed. Daarom ga ik 'afkicken'
Als het lente wordt, ga ik ook beginnen met Start to Run Haha!

In een ver verleden moest ik eens drie maanden op een dieet zonder suiker. Dan is cola VIES Misselijk daarna.

Je lichaam past zich aan en gaat energie uit andere dingen halen. Suiker is dan zo ranzig en je merkt ook dat overal teveel suiker doorheen is gedaan. Dubbeldrank? Stikvol met suiker.
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 08-01-09 18:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 18:49

Ja, natuurlijk is dat onzin.

Daarom weer begonnen met hardlopen, morgen voor de tweede keer.
En... al het suiker uit mijn voedselpatroon.

Maar... het valt mij wel op dat je meer geld moet uitgeven wanneer je gezonder wilt eten.
Gezondere producten zijn nogal eens duurder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 18:52

You go girl Go jij! Go jij!

Da's wel waar, ik koop van die vruchtensappen van Flevosap, voornamelijk omdat daar niet zoveel toevoegingen inzitten. maar ze zijn dubbel zo duur. Biologisch vlees is duur, groente is duurder dan patat, mager vlees, is duurder dan vette bagger..... 't is nog niet makkelijk, hoor

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 18:52

Less schreef:
Maar... het valt mij wel op dat je meer geld moet uitgeven wanneer je gezonder wilt eten.
Gezondere producten zijn nogal eens duurder.
Yep, biologisch, scharrel, noem maar op.

Maar gewoon ongeraffineerde producten zijn juist weer wel goedkoop. En wij zijn het niet meer gewend om echt te koken. Sausje hier, pakje daar, dat zit echt bomvol suikers en vetten.
Gewoon met echte, mooie ingredienten werken. Is goedkoper en beter voor je lijf.

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 18:53

Eigenlijk heel logies allemaal maar je moet er maar op komen in bepaalde momenten! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 18:54

Ik ga vanavond groente grillen in de oven Vork

Met een runderschnitzel erbij, en bruine rijst..... gezond, hè?

En een salade erbij, maar ook gewoon sla en komkommer met zout, peper en een beetje azijn Lachen