Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Lies_Tijger schreef:ik heb het omgedraaide![]()
vaak als ik nét wel of niet slaap spannen al mijn spieren zich ineens aan. het voelt dan net alsof ik van een stoeprandje struikel.
ik weet niet of het bij ongeveel hetzelfde soort slaapstoornis hoord.
xDramaQueen schreef:_quieto_ dat is vallen in je slaap, lijkt net of je naar beneden valt, ik vind dat gevoel zoveel erger als slaapverlamming
lifaya schreef:Heel gek, als ik bijna in slaap val, dan heb ik et idee dat ik letterlijk val door gangen, een heel vaag gevoel, meestal ben ik daarna meteen weer klaarwakker
_Quieto_ schreef:lifaya schreef:Heel gek, als ik bijna in slaap val, dan heb ik et idee dat ik letterlijk val door gangen, een heel vaag gevoel, meestal ben ik daarna meteen weer klaarwakker
Als ik zo'n val gevoel heb dan ben ik daarna ook weer klaarwakker. Alleen duurt het bij mij heel kort. Gelukkig..Hey jouw avatar doet mij denken aan de film Twilight.. Klopt dat? haha
lifaya schreef:Bij mij kan dat vallen erg lang duren, naar mijn gevoel dan... En dan ben ik opeens er uit en weer wakker... kheb dan gewoon het idee dat k wakker ben en mijn ogen open zijn, en val,,, Vaag is et:+
En ja, me avatar is Edward, sexy ding he(Robert Pattinson)
_Quieto_ schreef:lifaya schreef:Bij mij kan dat vallen erg lang duren, naar mijn gevoel dan... En dan ben ik opeens er uit en weer wakker... kheb dan gewoon het idee dat k wakker ben en mijn ogen open zijn, en val,,, Vaag is et:+
En ja, me avatar is Edward, sexy ding he(Robert Pattinson)
Hmm ja ik zou er ook geen woord voor weten wat het nou is dat vallen. Wat kan het mensenlichaam toch raar zijn he.
Ik pm je even nog over je avatar anders raken we wel erg off-topic haha.
lifaya schreef:Ik heb er niet egt last van, geef me een gaar zweverig gevoel, soms ook die kriebels in me buik, en dat me hooft ligt word, maar me lichaam zwaarMaar ik ben blij dat ik er mee heb leren leven, ik heb et al van kinds af aan, sommige vinden et eng
_Quieto_ schreef:lifaya schreef:Ik heb er niet egt last van, geef me een gaar zweverig gevoel, soms ook die kriebels in me buik, en dat me hooft ligt word, maar me lichaam zwaarMaar ik ben blij dat ik er mee heb leren leven, ik heb et al van kinds af aan, sommige vinden et eng
Ja hetzelfde met slaapverlamming. Ik heb het ook al van kinds af aan en het is voor mij vrij normaal geworden. Al vind ik het vaak nog steeds niet bepaald fijn. Wat de hallucinaties betreft voel en hoor ik gelukkig alleen maar dingen. Als ik ook nog iets zou zien zou ik het al een stuk enger vinden denk ik. Wat ik af en toe lees over wat mensen meemaken tijdens zo'n slaapverlamming.. brr lijkt mij echt doodeng.. nee dan valt het bij mij nog mee.
lifaya schreef:Vreselijk lijkt me dat om dat te hallicuneren, ik heb alleen afentoe dat ik iets hoor, maar daar kan ik mee leven, mijn poes beschermd me wel hihiMaar jah, je hebt de ergere versies en de minder erere versies. Ik heb wat betreft dat vallen gewoon geen last er van, andere wel, en die hebben ook bijwerkingen er bij of hoe je het ook noemt zoals jij, het lijkt me wel zwaar als je er niet tegen kan, sommege mensen schijnen er ook erg paranoia van te worden
_Quieto_ schreef:lifaya schreef:Vreselijk lijkt me dat om dat te hallicuneren, ik heb alleen afentoe dat ik iets hoor, maar daar kan ik mee leven, mijn poes beschermd me wel hihiMaar jah, je hebt de ergere versies en de minder erere versies. Ik heb wat betreft dat vallen gewoon geen last er van, andere wel, en die hebben ook bijwerkingen er bij of hoe je het ook noemt zoals jij, het lijkt me wel zwaar als je er niet tegen kan, sommege mensen schijnen er ook erg paranoia van te worden
Kan ik mij goed voorstellen dat je er paranoia van kan worden. Er schijnen mensen te zijn die een wezen op hun borst voelen zitten die hun het ademen beneemt. Zoiets moet bij mij echt niet gebeuren dan zuip ik mij denk ik suf aan koffie en slaap ik niet totdat ik er echt bij neerval.
_Quieto_ schreef:haha dat kan inderdaad.. hallucinaties van drank. maar ook is het volgens mij vaak zo dat je na het drinken van alcohol in een diepere slaap terecht komt. wie weet helpt het wel
lifaya schreef:Hahaha daarom, je slaapt veel dieper, je kan volgens mij alleen hallicunatie's krijgen als je in een prikkelbare omgeving bent (net als bij paddo's) in princiepe is alcohol een perfect rustmiddel om mee te slapen...
_Quieto_ schreef:lifaya schreef:Hahaha daarom, je slaapt veel dieper, je kan volgens mij alleen hallicunatie's krijgen als je in een prikkelbare omgeving bent (net als bij paddo's) in princiepe is alcohol een perfect rustmiddel om mee te slapen...
ja maar gezond is anders
lindake schreef:En de uitwerking is niet altijd even betrouwbaar.
_Quieto_ schreef:Ach ik zal dan direct in therapie gaan denk ik. En dan geven ze mij maar slaappillen als het moetMaar zover komt het hoop ik niet. Voorlopig kan ik er gewoon mee leven. Soms vind ik het zelfs fijn. Namelijk als ik het bij inslapen heb. Heerlijk die lucide dromen! Haha
lifaya schreef:Daar heb je een goed puntLove it haha, alleen ik slaap egt veel te langzaam in...
Ik droom trouwens in kleur en herriner de meeste dromenmoest et even kwijt
_Quieto_ schreef:lifaya schreef:Daar heb je een goed puntLove it haha, alleen ik slaap egt veel te langzaam in...
Ik droom trouwens in kleur en herriner de meeste dromenmoest et even kwijt
Ik droom ook in kleur! Ik herinner ze vaak wel.. niet altijd. Echt lucide dromen heb ik zelden alleen in combinatie met die slaapverlamming. Heel vaak weet ik wel dat ik droom maar heb ik weinig controle over hetgeen waar ik over droom. Vooral met nachtmerries heb ik het vaak door dat het niet echt is. Een keer droomde ik over een deur die op een kier stond en ik was doodsbang voor wat erachter zat. En toen zei ik zo tegen mezelf ach ik droom maar en toen heb ik die deur gewoon opengetrokken. En was het niet eng meer. Haha
Lijkt me weird trouwens om in zwart wit te dromen.