Kan niet opstaan 's morgens, iemand tips?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

savasan

Re: Kan niet opstaan 's morgens, iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 00:26

Bij mij is het nu zo triest, dat mijn 1e wekker 1,5 uur voordat ik eruit moet gaat, en dan om de 20 minuten. Bij de laatste keer dat hij afgaat zet ik hem uit, val weer in slaap en kom alsnog te laat Koe Ik ben eigenlijk op zoek naar een radiowekker waar ik een cd in kan stoppen dat je wakker wordt met een liedje. Als ik niet wakker schrik bij iets als Slipknot, weet ik het ook niet meer. Haha!
Dat ik een grondige hekel krijg aan het liedje dat ik ervoor uitkies, vergeet ik maar even. Clown

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 00:31

Jeetje en ik dacht dat ik l erg was met 2 wekkers, waarvan 1 om de 5 minuten snoozet(van de week leek het alsof ie om de halve minuut ging ipv. om de 5 Nagelbijten / Gniffelen).
Heb een tijdje met 1 wekker gedaan, totdat ik hem opeens weer uitzette in mijn slaap Clown Zelfs als ik 'm op de grond had gezet Nagelbijten / Gniffelen
Nu gaat die dus altijd aan, op de grond, en mn mobiel gaat aan en op snooze.
Maar dan nog kom ik er vaak een halfuur te laat uit..
En als ik er dan uit ben en op bed zit om om te kleden zit ik ook vaak te staren ofzo Nagelbijten / Gniffelen

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 00:45

Goh, ik voel me gelijk thuis in dit topic.
Ondanks 8 wekkers (met snooze) op me telefoon en 2 gewone irritante wekkers, moet ik ze toch minsten 2 uur eerder zetten dan dat ik eruit moet.

Lekker 2 uur lang liggen snoozen. Clown

Wat bij mij helpt, ik weet dat ik als ik binnen een uur voordat ik ga slapen iets drink, ik 's ochtends heeeeeel nodig moet plassen Clown

Dus ik drink bewust iets een half uurtje voordat ik op bed ga, zodat ik 's ochtends wel MOET opstaan om te plassen.
Daarna is het slecht een kwestie van disipline om niet weer op bed te kruipen Clown

Zo'n vliegende wekker lijkt mij dan weer niks, ik moet wel de tijd hebben op RUSTIG wakker te worden Tong uitsteken

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 00:55

Heel herkenbaar dit topic Bloos
Ik zet 2 wekkers, die minstens een half uur van tevoren al beginnen te loeien, maar die zet ik dus echt in mijn slaap uit, meestal gaat het goed, maar vaak blijf ik net even te lang liggen en het is me zelfs al eens gebeurd dat ze me belden van het werk waar ik bleef, moest ik nog douchen, hond uitlaten en 45 min. rijden Bloos
Ik ben echt een avondmens en kan dan ook moeilijk mijn bed in komen, 's morgens vroeg op is een drama (gelukkig heb ik onregelmatige diensten)
Ik kan ook prima met weinig slaap, ik slaap liever 5 uurtjes van bijv. 5 tot 10 u, maar als ik om 6 uur op moet voor mijn werk, dan kan ik wel om 22 uur mijn bed in duiken, dan nog word ik mega brak wakker.
In de winter is het echt een drama, als ik dan geen wekker zet, kan ik zonder problemen 12 uur slapen.
In mijn ogen is het geen kwestie van discipline, maar van biologische klok.
Zo'n vliegding wekker zou voor mij ook niet helpen, ik zou hem òf slopen, òf ik slaap er doorheen Bloos
Vroeg op, tja het blijft een strijd..
Misschien tòch eens zo'n wake-up light proberen, ik heb nl ook rentepunten, want in de zomer is het wel makkelijker dan in de winter...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 01:08

Het is inderdaad meer een kwestie van de biologische klok Knipoog . Ik weet dat ochtendmensen dat niet altijd aan nemen, maar inmiddels is uit onderzoek allang gebleken dat mensen verschillende types zijn. Niet iedereen staat fris en fruitig om 6, 7 of 8 uur op 's morgens, hoor Clown . Overigens kom ik wel mijn bed uit, hoor, maar ik vraag me (zeker in de winter) af, welke mafketel ooit verzonnen heeft dat je in het koude donker op moet staan. Haha!

Een uurtje later scheelt al zoveel meer..... Ja

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 01:09

de oplossing...... lekker blijven liggen Knipoog

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 01:10

Twiggy2008 schreef:
maar ik vraag me (zeker in de winter) af, welke mafketel ooit verzonnen heeft dat je in het koude donker op moet staan. Haha!

Een ochtendmens waarschijnlijk... Clown

Heel jammer dat de maatschappij niet door avondmensen is ingericht, zou mij iig een hoop ellende schelen...

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 01:16

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 01:17

Ir111 schreef:
Een ochtendmens waarschijnlijk... Clown

Heel jammer dat de maatschappij niet door avondmensen is ingericht, zou mij iig een hoop ellende schelen...

Tuurlijk door een ochtendmens Rolleyes . In mijn ogen dus een mafketel, want het voelt echt tegennatuurlijk om nu 's morgens je nest uit te komen. Knipoog
(voor de duidelijkheid, ik ken hele aardige ochtendmensen, hoor, voordat iemand boos wordt Knipoog)
In de zomer gaat het wat makkelijker. Haha!

Gelukkig heb ik jarenlang werk gehad waar je later kon beginnen en gewoon later doorging 's avonds.
Dus dat werkte voor mij prima, ideale tijden!!! Overigens heb ik nu een dochter die ook het liefst tot minstens half 9 slaapt. Clown
Ook niet echt een ochtendmens. Clown

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 01:22

Zie je, het was Nouks. Lachen

Na het wakkerbellen heb ik er serieus over nagedacht om er een topic voor op te starten, het bel-elkaar-wakker-topic. Toch maar niet gedaan.

Citaat:
Het probleem is dat de mensen die zelf vaak er 's ochtends beter uit kunnen komen zeggen dat het een kwestie van zelfdiscipline is

Ik roep keihard dat het zelfdiscipline is! (Maar moeilijk!!) Maar ben avondmens, heel erg...
Ik loop bewust ochtendkranten. Ik moet een baantje hebben, en dit is een goede manier om in mijn ritme te blijven (dacht ik, maar soms lukt het niet, ochtend is ellende!). Als ik me verslaap word ik mijn bed uit gebeld.

En dank! voor de koffie, maakt het ietsje ietsje ietsje draaglijker...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 01:23

Ik weet ook wel dat het een disciplinekwestie is, maar als je er eenmaal in die gewoonte zit van niet uit je bed komen en je verslapen en oneindig snoozen, kom je daar echt niet zomaar uit Nagelbijten / Gniffelen

Soms wilde ik echt dat ik een ochtendmens zou zijn...

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 01:27

Nouks, ik weet het zelf dondersgoed...

Je moet jezelf gewoon zó een grote schop onder je kont geven, en dat is oprecht best lastig.

Overigens werkt hardlopen ook wel fijn, dan heb ik eerder een soort van slaap en slaap ik beter.

En uitloggen nu, naar je bedje. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 01:28

TurdusMerula schreef:
En uitloggen nu, naar je bedje. Knipoog

Ben nog aan het werk..... Wordt (als ik mezelf er morgenvroeg toe kan zetten op te staan) een korte nacht, deadlines enzo...

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 01:29

Nouks schreef:
Soms wilde ik echt dat ik een ochtendmens zou zijn...

heel herkenbaar Ja
Dat zou een vaak een stuk makkelijker zijn

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 01:30

Ach, ik heb toch best wel zelfdiscipline in diverse zaken, al zeg ik het zelf Haha! .

Ik sport regelmatig, eet heel gezond en vegetarisch, verzorg mijn dieren in weer en wind, elke dag weer, sla nooit ook maar iets over en verder ben ik heel gedisciplineerd wat mijn huishouden betreft. En uiteindelijk sta ik wel op, als het echt moet. Maar het is me een strijd en ik heb er een hekel aan.... Een gruwelijke hekel Boos! . Maar goed, ik ga maar eens slapen, anders is het morgen weer een drama. Clown

(Ik hoor juist van de echte ochtendmensen dat ze er geen problemen mee hebben. Dat het vaak ook geen uitslapers zijn. Sommigen gaan elke avond op tijd naar bed, anderen gaan alsnog op wisselende tijden, maar kunnen gewoon op tijd opstaan zonder moeite.)

Ochtendmens zijn lijkt me best handig, ja, maar als ik denk aan de leuke avondjes en nachten die ik nu heb, zou ik dat echt niet in willen leveren.
Nou ja, hoe dan ook, ik ga mijn bedje eens opzoeken.... Knipoog

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 01:31

Ik heb wel een tip:

Je wekker aan de andere kant van de slaapkamer zetten, dan moet je wel je bed uit Tong uitsteken

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 01:36

Die tip is al flink vaak voorbij gekomen in dit topic.
En mijn huisgenote zal het ook niet zo waarderen...

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 01:37

manueeltje84 schreef:
Ik heb wel een tip:

Je wekker aan de andere kant van de slaapkamer zetten, dan moet je wel je bed uit Tong uitsteken

Dat is of
A. hoofd onder kussen leggen en lijdzaam afwachten tot lawaai over gaat, en verder slapen;
of
B. bed uit springen, wekker uit, bed inspringen, en verder slapen;
of
C. je hoort de wekker in zijn geheel niet... en verder slapen.

mepril

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 02:13

ik volg dit even want heb er zelf ook last van

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 02:15

TurdusMerula schreef:
Zie je, het was Nouks. Lachen

Na het wakkerbellen heb ik er serieus over nagedacht om er een topic voor op te starten, het bel-elkaar-wakker-topic. Toch maar niet gedaan.

Ik zeg doen!!! Haha! Haha! Ik meld me acuut aan! Clown

Hier ook een avondmens c.q. vleermuis... Ik kom rond deze tijdstippen pas tot leven en ben 's ochtends na een uurtje of 11 en liters koffie pas aanspreekbaar Clown Haha!
De wekker drama's ( en tips ) die voorbijgekomen zijn, zijn me ook allemaal al bekend en nee, het helpt niet..

Het is dat ik nu sinds 2 maanden een baan heb met regelmatige werktijden, zodat ik iets van een ritme aan het ontwikkelen ben en dat ik echt een probleem heb als ik te laat op m'n werk ben Clown Haha!
Ben tot nu toe nog maar 3x echt te laat gekomen en da's echt heul knap Nagelbijten / Gniffelen Haha!

Ik zou ook zo graag willen dat ik om half 6 fluitend m'n bed uit spring, om lekker te douchen en te tutten, helaas is 5 over 6 het tijdstip dat als eerste aan de orde komt Haha! En ik moet om kwart over 6 in de auto zitten....

*zucht* was ik maar een ochtendmens....
edit: of, had ik maar meer zelfdiscipline...want dat is het hele probleem, I know.
( had nu ook allang in m'n nest moeten liggen )

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 02:23

Iedereen in dit topic (inclusief mezefl, ik moet over vier uur op) verdiend een enorme schop onder zijn kont...

Natuurlijk is het zelfdiscipline! Zelfmedelijden (ik ben nu eenmaal een avondmens, was ik maar...) doet het hem niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 02:24

Ik ben nu dus met name nog aan het werk omdati k van mezelf weet dat ik 's morgensvroeg minstens 3 uur nodig heb om echt op stoom te komen en ik dit morgen wel graag klaar wil krijgen Clown

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 02:26

Ik snap je redenatie ook wel, en ik ben zelf ook een schoolvoorbeeld van hoe het niet moet. Maar als je op deze manier redeneert zal het ook nooit veranderen. Knipoog

Edit: en nu ga ik slapen... Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 02:28

Trusten Clown

Gelukkig mag ik iets later op dan over 4 uur alweer Knipoog

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 02:33

@ Irr111

Tsja.... denk dat er voor jou geen oplossing is dan gezien alle tips van iedereen, niets lijkt jou te werken.
Mischien moet je maar gewoon niet gaan slapen.

P.s je hebt ook wekker radio,s (kun je goed hard zetten en die blijven af gaan.)

En mischien is het een tip dat als je eenmaal je bed uit bent consequent voor jezelf te zijn en niet meer terug te kruipen en meteen te gaan douchen!

Mensen geven je hier alleen maar tips, en jou antwoord is gelijk dat het jniet werkt, heb je het uberhaupt allemaal al geprobeerd dan??