me/cvs

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

__Marije__

Re: me/cvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 12:48

Ik heb eigenlijk ook niet echt een vriendenkring... Ik mis het heel vaak niet maar soms heb ik zoiets van jeetje, waarom ik niet? Ik denk dat het komt omdat ik gewoonweg geen puf meer heb om na school nog wat leuks te gaan doen, ik kan niet uit gaan en ik zie ze alleen op school. En als er dan een keer iets is waarmee we gewoon gezellig bij elkaar zijn heb ik vaak ook geen zin, gewoon omdat ik er niet echt van kan genieten. Het gaat altijd om dingen die ik graag wil maar waarvan ik weet dat ik het niet kan, ik mis heel veel waar ze dan over praten omdat ik niet mee uit ga enzo..

Dus het ligt ook wel heel erg aan mij, omdat ik het voor mezelf gewoon nog niet ver genoeg geaccepteerd heb dat ik veel dingen niet meer kan.. maar het wordt doordat je zoveel mist ook niet echt aantrekkelijk..

(ik hoop dat het dus niet te warrig is.. scheelt dat veel van jullie er zelf misschien ook last van hebben Knipoog)

Edit: Moet wel zeggen dat ik echt geluk heb met mijn vriend.. die is echt heel lief en begrijpt het allemaal Lachen

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 12:51

Van kinds af aan al oververmoeid..geconstateerd door de HA..viel bovenaan de trap al in slaap en kletterde dan de trap af, waar mn moeder mij beneden weer vond. Nee, geen narcolepsie, gewoon oververmoeid.
Door vast ritme ging het beter, totdat ik járen geleden pfeiffer kreeg en niets meer kon. 8 maanden op bed gelegen, zodra ik wat deed moest ik al overgeven van de moeheid en sja, daar werd ik dus wel depressief van, want het is een neerwaartse spriaal waar je dan in terechtkomt.
Op een gegeven moment ging het weer beter, jaar lang uit gekunt en gek gedaan, totdat het weer opkwam en weer niets kon. Niemand begreep me, want kon immers wel naar de paarden en paar uurtjes naar school, maar daar ook nog bij werken ging haast niets..dus vrijstelling gekregen voor aantal uren, dus maar 15 uur werken en 1 dag naar school..terwijl leeftijdsgenoten op die opleiding wel hele dagen moesten werken..dat zat me echt niet lekker hoor, want erge last van bewijsdrang en wilde ook iemand zijn in de maatschappij..waardoor je te hoge eisen aan jezelf gaat stellen en over je eigen grenzen gaat.
Toen werd ik ziek, ziek van de meoheid. 1 troots was ergens en dat klinkt heel stom, is dat ik er ditmaal ook echt ziek uitzag..want ik verloor veel vrienden, want aan de buitenkant kon je niets zien..enorm frustrerend als je niet aan alles mee kan doen en stapavondjes en verjaardagen af moet zeggen..heb wat afgehuild.
Niet veel later veel bloedonderzoeken gedaan, kwam wat vitamines tekort, maar niet zodanig dat daar de enorme moeheid vandaan kwam. Veel therapie gevolgd om grenzen te leren stellen.
HA stelde CVS vast samen met een cesartherapeut. Ik geloof er niet in dat ik dat heb..heb nl wat ontdekt bij mezelf, als ik hele dagen buiten ben en 10 á 11 uur slaap op een nacht, gaat het stukken beter en krijg ik meer energie. Uitgaan, drinken en dat soort dingen kan ik echt niet..1 wijntje en het tolt al, 2 wijntjes en ze mogen me afvoeren naar huis..1 keer stappen en ik moet 2 weken bijkomen en krijg vaak griep, want je weerstand gaat omlaag als je zo moe bent.
Mij wilden ze afkeuren..heb daar heel hard tegenin gegaan, dat wil ik pertinent niet. Heeft me veel gesprekken, geregel en gebel gekost, om men ervqan te overtuigen dat ik niet afgekeurd mag worden..want als je eenmaal afgekeurd bent..oei..

Bij mij heeft ook veel met suiker te maken. van suiker wordt ik extra moe. Slik medicatie voor mijn darmen, zolang ik genoeg slaap dat wil zeggen echt die 10 uur op een nacht) en die pillen neem en mij beperk met suiker eten, goed vast ritme heb en daar zo weinig mogelijk van afwijk, gaat het goed..Terugvallen heeft iedereen, ik dus ook..en fulltime werken zal voorlopig niet gaan, maar zolang ik maar mee kan doen aan de maatschappij is het voor mij een prima leven en ik geloof er sterk in dat het alleen maar beter zal worden.

Gekke vraag, hebben jullie ook dat jullie van de moeheid zo enorm misselijk worden?

Dus TS, naar aanleiding van mijn verhaal en die van de anderen hier denk ik dat die vriendin GEEN ME heeft, maar gewoon vreselijk moe wordt van haar overvolle weekenden en daar wat gas in terug moet nemen Knipoog

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 13:01

Gekke vraag, hebben jullie ook dat jullie van de moeheid zo enorm misselijk worden?

niet altijd maar soms als ik naar bed moet en eigenlijk geen zin heb moet ik uiteindelijk toch van de misselijkheid.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 13:02

mariska32 schreef:
herkenbaar allemaal.....

hoe zit het met jullie met jullie vriendenkring?
ik ben er een aantal kwijt geraakt omdat ik toch nooit meer mee kon,maar zeker ook de goeie over gehouden. Knipoog
ik hoor wel vaak om me heen dat mensen door ME echt alleen komen te staan.

IK heb er niet echt zin in.

Ik zie alleen mijn vriendinnen van bokt en nog één hier in de buurt, maar dat is mijn beste vriendin.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 13:13

Nee dat misselijk zijn heb ik gelukkig bijna nooit, af en toe dat ik midden in de nacht heel misselijk wakker word als ik écht écht écht te veel heb gedaan maar dat komt dan een paar dagen later waardoor ik niet meer doorheb dat het daar van kwam, pas na een paar keer viel dat kwartje

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 13:14

mariska32 schreef:

niet altijd maar soms als ik naar bed moet en eigenlijk geen zin heb moet ik uiteindelijk toch van de misselijkheid.

heel herkenbaar helaas...

Vriendenkring = meer van mijn parner, maar kan ik het goed mee vinden.
Zelf wel wat paardenvriendinnen, maar zitten niet steeds op de koffie ofzo...
Vind het prima zo, omdat vrienden veel energie kosten.

Angie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 14:10

highwaykind schreef:
Heb wel eens gedacht dat een rolstoel wel handig zou zijn en dat ik dan ook eens weg zou kunnen.
Maar als ik te moe ben moet ik echt liggen en rust, en dan helpt zitten ook echt niet genoeg, dus denk toch niet dat dat de oplossing is.

Hoe moe-er ik ben, hoe glazigere oogjes ik heb, en (heeft nog iemand dit?) ik krijg ook erg rode lippen. Men denkt vaak dat ik (een belachelijk felle kleur) lippenstift op heb.

Een rolstoel is idd wel handig en het helpt wel om de euhm "ineens toeslaande uitgeputheid" wat uit te stellen... Ik ben zo'n keertje naar een evenement geweest maar ik voelde me echt een stakker Verdrietig
Iedereen zat me te bekijken en niemand ging ook maar aan de kant als ik ergens doormoest, ze liepen gewoon constant voor de wielen van dat ding.
Zo zie je maar hoe meelevend en respectvol men nog is voor de medemens...

Wat zijn glazige oogjes trouwens? Bloos Ik heb dikwijls, als ik eenmaal m'n klop krijg (zoals ik het omschrijf) dat ik écht m'n ogen niet meer kan openhouden... Ik probeer zo hard, maar het lukt me gewoon niet!
Ook als ik 's middags een dutje doe dan word ik maar langzaamaan weer wakker, soms krijg ik m'n ogen een beetje open maar moet ik ze terug sluiten omdat m'n lichaam protesteert!
Het lijkt wel alsof ik in een comateuze slaap beland en er met moeite terug uitgeraak... Ik vond dat echt eng in het begin!
Verder heb ik dikwijls/bijna altijd koude voeten en handen, of de verwarming hier op het hoogste staat en ik 3 paar kousen draag maakt niet uit... Clown
Rode lippen krijg ik ook niet hehe Tong uitsteken Wel soms paars/blauwe lippen van de kou...

Dat gaan neerliggen snap ik maar al te goed... Ik zet me dikwijls in de zetel maar zelfs dat is me nog te veel, ik moet echt liggen...

Wat betreft vriendenkring... Welke vriendenkring?! Ik heb écht niemand meer, al m'n vrienden hebben me laten vallen.
Af en toe hoor ik nog eens iemand op msn ofzo, maar that's it. Zelfs m'n eigen familie steunt me geen beetje.
De enige die ik heb zijn m'n ouders, die snappen het het best want ze zien me dag in dag uit afzien...

Soms, het klinkt mssn cru voor buitenstaanders maar ik ben zeker dat menig cvs patient me begrijpt, wenste ik dat ik een soort kanker ofzo ipv cvs had.
Dan had ik tenminste een specifieke diagnose, een behandeling en een vooruitzicht hoe slecht het ook moge zijn.
De chemotherapie neem ik er met veel plezier bij, want de laatste vier jaar en half voel ik me toch al elke dag uitgeput en misselijk...
Ik kan echt niks meer, ik ga 's morgens en 's avonds m'n pony's verzorgen en de rest van de dag moet ik rusten.
Eens naar een winkel in de buurt gaan kan om de zoveel weken eens en dan voel ik me alsof een kind dat naar de snoepwinkel mag!
Paardrijden zelf, m'n grootste passie, gaat ook niet meer...
Deze week heb ik m'n kamer opgeruimd en gekuist... Dat moet dus in 2 keer of meerdere dagen want in 1 keer is het me echt te veel.
Enz enz enz Clown

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 17:54

Jeskim schreef:
Ik ben op mijn CVS 80 tot 100 % afgekeurd.. Het kan dus wel!! Is misschien een hoopvol bericht voor de rest.. Meteen de eerste keer al. In het rapport wat we later kregen stond zelfs, ´client denkt dat ze meer kan dan mogelijk is´. Ik zit nu dus in de wajong.

Ik heb heel veel gehad aan het revalidatieprogramma van het Roessingh in Eschede. Kan het iedereen aanraden. Het gaat e rniet van over, maar je leert er een hoop van. Niet alleen hoe je zelf dingen kunt aanpakken, maar ook hoe je er met andere mensen mee om moet gaan.
Echt, als je het niet kent zoek het eens op op internet, ik heb er zoveel aan gehad!!!

Jij zit dus een beetje in hetzelfde schuitje als ik Lachen Ik heb net mijn terugkomweek bij t roessingh gehad de eerste week van december. Hoelang geleden ben jij er geweest en waar heb jij het meest aan gehad? (mag ook per pb natuurlijk Lachen ) Ik heb er zeker een hoop geleerd, meest van t stuk met communicatie enzo omdat er toch heel veel mensen om me heen zijn die het niet begrijpen. Voel me alleen helaas niet veel beter, maar zit wel een stuk beter in me vel Lachen

Wat vrienden betreft, ik heb er ook bijna geen meer over. Toen ik niet meer mee uit kon en ook bijna niet meer naar school kon is iedereen afgehaakt. Heb na 1-2 jaar wel weer meer contact gekregen met me beste vriendin en dat gaat nu weer goed, maar voor de rest spreek ik mensen eigenlijk alleen op internet. Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik niet zo sociaal ben, dus dat kan er ook wat mee te maken hebben Bloos

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-08 07:39

Echte vrienden? Wat zijn dat?
Oke, heel gemeen dat ik dit zegt, omdat ik zeker wel wat vriendinnen heb. Heel veel vriendinnen hebben mij al laten stikken. Ik heb/had afgelopen 2 jaar maar 2 vriendinnen. Nu heb ik al 16 maanden een vriend en die voetbalt. En op het voetbalveld heb ik een groep meiden leren kennen waar ik het echt goed mee kan vinden. Spreek buiten het voetballen soms ook met hun af. Het worden wel soort van vriendinnen van me, maar een grote vriendinnenkring heb ik dus niet. Zelf heb ik hier wel altijd veel moeite mee. Omdat die 2 vriendinnen die ik heb 5 jaar jonger zijn! En mijn vriend heeft een hele hechte en grote vriendenkring, al 14 jaar. En dan vraag ik me toch af waarom hij wel en ik niet?! Maar ik ben blij dat ik niet de enige ben Knipoog

Gisteren ben ik naar de WinterEfteling geweest en het was echt super! Waren er om kwart voor 2 en heb het vol gehouden tot kwart over 7!! Werd halverwege echt moe, maar heb toen eventjes half uurtje gezeten en toen ging het wel weer goed.
Ook erg romantisch met mijn vriend, dus was helemaal supers!
Alleen nu ben ik doodmoe en moet zo nog 3 uurtjes werken, dat is wel even balen!

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-08 07:40

Hoe zit het met jullie school? Zitten jullie nog op school, hebben jullie wel een opleiding gedaan en diploma's?

Angie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 07:47

Ik ben halfweg m'n laatste jaar secundair/middelbaar moeten stoppen, heb gelukkig wel m'n diploma gehaald dmv een aantal taken te maken...
Daarna ben ik nog 2 weekjes naar de universiteit gegaan, ik kon na die 2 weken absoluut niet meer naar de les en een bladzijde lezen ging ook niet, laat staan op enkele maanden een paar duizend pagina's te leren...
Dit jaar heb ik voor het eerst geprobeerd om te gaan werken, 18 uurtjes per week, heb ik ook niet volgehouden... Integendeel, ik voel me nu nog een pak slechter dan ervoor...

Dus nee, ik kan niks Clown

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 09:19

Dat misselijk worden door de vermoeiddheid heb ik ook, ik moet dan echt gaan liggen anders word ik zo ziek als een hond en krijg ik verhoging. Ik heb wel een paar hele goede vrienden die er voor me zijn als ik ze nodig heb, maar de sociale contacten zijn wel minder geworden met veel mensen, gewoon weg omdat ik ze niet kan onderhouden, en toch wat afspraken moet afzeggen vanwege de cvs.

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 10:37

Marilla schreef:
Hoe zit het met jullie school? Zitten jullie nog op school, hebben jullie wel een opleiding gedaan en diploma's?

Ik zat in 5vwo dat het allemaal begon, eerst blijven zitten en toen redde ik het nog niet, dus heb helaas me diploma niet kunnen halen Boos! Omdat ik ook moeite heb met concentreren en dingen onthouden en ik nog steeds doodmoe ben kan ik ook geen opleiding volgen of school afmaken.

Heb wel gewerkt, in het 2e jaar een tijdje 15-20 uur per week, maar dat ging natuurlijk niet dus kwam weer ziek thuis te zitten, en vorig jaar 8-12 uur per week maar was meer dan de helft van de dagen dat ik zou werken ziek, dus dat werkte ook niet. Ben volledig afgekeurd dus ik hoefte ook niet te werken, maar ik zit al 5 jaar grotendeels thuis dus ik wou het zelf heel graag, zooo rot als het dan niet lukt Verdrietig

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 10:52

Zo, ik ben ook weer wakker..
Gister "laat" naar bed gegaan (half 11), en pas om half 10 wakker.. geen goede actie. Moe vandaag.

Ik studeerde geneeskunde toen ik ziek werd. Nog een poosje alleen tentamens proberen te maken, maar dat lukte ook niet.
(Heb er geloof ik 1 gehaald Huilen van het lachen )
Ben dus gestopt.

Dit jaar (na 7 jaar ziek en heeeel langzaam iets herstel) werk gevonden dat ik vanuit huis kan doen (gister een erg leuk kerstpakket gekregen ook!!)
en ik werk zo'n 15 uur per maand.

Misselijk van vermoeidheid heb ik ook als ik echt te veel gedaan heb, maar dat komt vaak pas 's avonds.

Vriendengroep is een heel stuk kleiner geworden. Was al nooit echt groot, en vooral de "bekenden" vielen heel snel weg.
Ik ben te moe om echt wat leuks/gezelligs te doen behalve TV kijken, en vaak ook een tikkie anti-sociaal omdat alles teveel energie kost.
(en zoals hierboven: ik bel dus nooit).

Kreeg wel eens het verwijt "jij wilt nooit wat/ jij bent altijd moe" wat ik erg vervelend gevonden heb, maar weet dat ik van mijn kant ook weinig heb laten horen over hoe het ging en hoeveel ik kon (steeds ietsje beter, dan weer week ziek/koorts etc), en ik kan echt niet alle schuld bij mijn vroegere vriendinnen leggen. Wel jammer, maar ik heb aan de andere kant nu toch totaal niet genoeg energie om vriendschappen te onderhouden.

Ik weet ook niet wat ik gedaan zou hebben voor ik ziek werd, als 1 van mijn vriendinnen waar ik veel actieve dingen mee deed ineens alleen maar thuis was en ziek was. Ik zou willen zeggen dat ik "gebleven" was, maar ik weet het niet.
Weet wel dat ik NU zou "blijven", maar dat is omdat ik weet hoe het is.

Dus: ik ben erg blij met de 2 overgebleven vriendinnen die wel bij mij willen komen, en niet zo lang blijven, en het niet erg vinden als er een poosje geen bericht van mijn kant komt.
(En een paar jaar geleden: die het niet erg vinden als ik 4 tellen van te voren afbel omdat het toch niet gaat lukken. Gaat nu gelukkig beter en afbellen hoeft haast nooit meer Lachen )

Ik ga heeel soms naar hun en blijf dan een half uur tot een uur. Slapend op de achterbank op de heen -en terugreis en de rest van de week uitrusten.
Mams rijdt en gaat ergens wandelen of fietsen of leest een boekje in de auto als het te slecht weer is Lovers .

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-08 11:20

Ik ben gelukkig dus niet de enige die geen vervolgopleiding heb gehaald. Ik zat in de 1e klas van de middelbare toen het begon. Ik deed havo/vwo. Ik ben toen blijven zitten en toch redde ik het niet. Toen ben ik naar 3 vmbo gegaan en daar een diploma van gehaald. Toen ben ik een vervolgopleiding gaan doen, dat redde ik ook niet en ben blijven zitten. Vervolgens redde ik dat ook niet, besloot ik een school dichterbij te zoeken. Maar ook dat hield ik niet vol, dus nu zit ik thuis en werk ik 6 uurtjes in de week.

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 11:29

bijna niemand slikt medicijnen hier voor M.E en loopt er iemand hier iemand in het cvs centrum?

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 11:54

Ben wel in Amsterdam (voorheen Walborg, nu Oosteinde Kliniek) geweest en slik wel voedingssuplementen, helpt iets maar niet heel veel, zie eerdere post.

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 12:50

Ik slik voedingssupplementen en amytriptyline (geloof dat het zo geschreven is Tong uitsteken dit heb ik omdat ik steeds meer last van mijn spieren heb gekregen en ik zonder dat niet kan slapen van de pijn en soms dagen niet kan lopen). Heb verschillende andere medicijnen geprobeerd via internist and revalidatie-artsen die onderzoeken in de gaten hielden uit amerika maar daar reageerde ik of helemaal niet op, of ik werd er behoorlijk beroerd van.

Ben niet bij het CVS centrum in amsterdam geweest, ik ben de afgelopen jaren bij zo ontzettend veel artsen en alternatieve dingen geweest dat ik er eigenlijk geen zin meer in heb. Heb van de zomer gerevalideerd in 't Roessingh en dat vind ik persoonlijk op dit moment genoeg, omdat ook dat allemaal weer superveel energie heeft gekost. Als dit verder geen effect heeft kom ik er misschien nog wel es terecht, maar na 5 jaar in de medische molen wil ik wel ff een tijdje zonder Lachen

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 13:12

ik loop al een jaar bij het CVS centrum in amsterdam ik moet om de 6 weken daar heen ze doen daar heel veel voor je

Angie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 13:36

Ik ben een jaar in "behandeling" geweest in het cvs referentiecentrum UZ Gent, dat hield in wekelijks cognitieve gedragstherapie en fysio...
Heeft geen bal geholpen en ik sta nu nog verder van huis. Ik slikte daarvoor ook al 2 jaar voedingssupplementen en ook dat hielp niet.
Mijn hoop is nu gericht op De Meirleir, die de aanpak in de referentiecentra hier ook een lachertje vind...

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 13:41

amsterdam zit een internist en een cardioloog dus daar gaan ze anders te werk.slik ook medicijnen voor meer zuurstof in me spieren te krijgen en voor me schildklier want als die te langzaam werkt ben je ook snel heel moe.en als je hart niet genoeg zuurstof rond pompt ben je ook heel moe.dus dat houden ze daar ook allemaal goed in de gaten.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 15:30

Nou ik ga nu naar de internist, waarschijnlijk laatste keer.. Hij wilde nog een keer flink wat bloedtestjes doen de vorige keer om iets anders dan ME uit te sluiten. Als er nu niets uit is gekomen (en dat hoor ik straks dus) is het definitief ME (september had hij het eigenlijk al tegen mij gezegd maar wilde hij nog even alles uitsluiten..) Pft ik hoop dat er wat uit komt Nagelbijten / Gniffelen Ben net even naar de stad gelopen (10 minuutjes) en dat ging echt niet goed. Helemaal duizelig toen ik bij de bibliotheek kwam, werd echt even niet goed.. Na 5 minuutjes zitten en wat drinken ging het wel weer maar dit had ik nog nooit eerder gehad..

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-08 16:16

Mijn broertje zit in de puberteit dus die loopt ook niets anders dan te zeggen 'Jij bent nepziek, jij doet echt niets he! Jeetje, wat een saai leven heb jij!'
Ja, dat weet ik inmiddels ook wel hoor, dat ik niet veel doet Boos!
Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik best tevreden ben met m'n leven. Soms is het nog zo moeilijk om te accepteren dat ik niet al die leuke dingen kan doen die iedereen kan doen. Gisteren paar uurtjes in de efteling gelopen, nou, vandaag hoef ik echt niets te gaan doen hoor! Zou vanavond naar zaalvoetbal gaan kijken, maar dat kan ik echt wel op m'n buik schrijven.
En die vriendin die beweerde dat ze ME had, die is gisteren van 11 tot 8 in de efteling geweest (zij was met een vriendin) en zit nu alweer in de zaal om voetballen te kijken tot vanavond 11 uur.. ME?? Ammehoela!!

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-08 16:16

MissPromiss schreef:
Nou ik ga nu naar de internist, waarschijnlijk laatste keer.. Hij wilde nog een keer flink wat bloedtestjes doen de vorige keer om iets anders dan ME uit te sluiten. Als er nu niets uit is gekomen (en dat hoor ik straks dus) is het definitief ME (september had hij het eigenlijk al tegen mij gezegd maar wilde hij nog even alles uitsluiten..) Pft ik hoop dat er wat uit komt Nagelbijten / Gniffelen Ben net even naar de stad gelopen (10 minuutjes) en dat ging echt niet goed. Helemaal duizelig toen ik bij de bibliotheek kwam, werd echt even niet goed.. Na 5 minuutjes zitten en wat drinken ging het wel weer maar dit had ik nog nooit eerder gehad..

Ben benieuwd!!

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 16:30

Na 3 PBtjes hier even publiek wat voor part time werk ik doe Knipoog

Webdesign/onderhoud.

Gestopt met geneeskunde, paar jaar te moe om wat te doen, en toen heb ik mezelf HTML en CSS geleerd met het idee dat dat tenminste goed kan vanuit huis ook qua werk.
(En er is erg veel gratis info online te vinden over hoe je websites moet maken, en HTML en CSS is het simpelste en dus goed om mee te beginnen. JavaScript staat als volgende op mijn lijstje om te leren. Je leert ook erg veel van het bestuderen van de broncode van sites die goed in elkaar zitten).

Via via was er iemand die nog iemand zocht die af en toe de website voor zijn bedrijf kon updaten, en die vroeg of ik belangstelling had.
Goede afspraken gemaakt over hoeveel ik kan werken, en het bevalt uitstekend.

En volgens mij is mijn job description inmiddels ook wat uitgebreid want ik gebruik de hele Adobe Creative Suite, en vertaal af en toe wat tussen Engels/Nederlands.

Meer dan 2 uur per dag is echt te veel, en vaak is 1 uur al teveel om zo ingespannen met iets bezig te zijn, dus ik werk gemiddeld zo'n 15 uur per maand. Baas vind dit geen probleem gelukkig!