En dan...........na 10 weken opname....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pollewoppy

Re: En dan...........na 10 weken opname....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 16:42

Ik ken je uit een ander topic (burnout / overspannen). Heb nu alleen je beginpost gelezen en hier en daar wat 'losse stukken'. Het lukt me niet om me lang te concentreren en heb de rest even gelaten voor wat het was.

Heftig verhaal. Vroeg me in het andere topic wel af hoe het met jou zou gaan, vanwege je werk in de winkel. Heb daar vaak aan gedacht, omdat ik gewoon in loondienst ben en de verantwoording van een eigen winkel niet heb. En ik vind het al zwaar. Laat staan als je een winkel runt.

Ik kan voor nu even niet meer dan je heel veel sterkte wensen.
Knap dat je jezelf al min of meer kan accepteren. Dat is een hele belangrijke stap. Ik schrijf bewust min of meer, omdat ik geen dingen wil schrijven die verkeerd over kunnen komen. Misschien voelt het voor jezelf namelijk heel anders. Blijf hulp zoeken, je kan het niet alleen en de weg is lang en loodzwaar. Dat ondervind ik ook nog telkens weer (ookal ben ik niet opgenomen geweest).

Heel veel sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 16:44

Hoe gaat het nu met je?
ben je de kerst een beetje goed doorgekomen?

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 22:14

Het was zwaar maar het is me wel gelukt. Lachen
Ik was erg gespannen van te voren en ook bang dat ik een gezellige avond zou verpesten maar ook dat is niet gebeurt.
Ik vond het heel erg zwaar vooral omdat anderen mensen wel drinken en de drang bij mij nog wel aanwezig is, maar ik ben toch wel trots dat ik zonder alcohol de dagen door ben gekomen...
Nu nieuwjaar nog en dan voor ik het weet is het al tijd voor de training...
Verder gaat het ook wel redelijk met me, het was natuurlijk fijn dat iedereen thuis was de afgelopen dagen. Ja

Bedankt voor alle lieve berichtjes verder!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 22:24

Super gedaan Nathalie OK dan!
Oud&nieuw gaat je ook zeker lukken Ja

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 22:40

Nou meid, ik heb heel veel bewondering voor je.
Je bent "pas" 21 jaar en wist toch heel goed dat je iets aan jezelf moest gaan doen, menige meid op die leeftijd die dat niet zou beseffen.
Ik vind het heel slecht dat ze je zo het ziekenhuis uit gestuurd hebben zonder verder wat voor een begeleiding dan ook.
Toch zie ik dat er heel veel kracht en doorzettings vermogen in je zit, anders had je er nu niet zo bij gezeten als je nu zit, kerst zonder alcohol, petje af hoor!!!
Ik weet een beetje hoe het voelt, ben zelf medicijn verslaafd en nu aan het afkicken.
In januari ga ik in dagbehandeling, en ik vroeg me zo af of dat voor jou misschien ook iets zou kunnen zijn??
Ik ga niet alleen vanwege de verslaving hoor, maar om een andere psychische aandoening.
Ik ben al een stukje ouder dan jij en vind het best heel eng vandaar dat ik echt waar heel veel bewondering voor je heb en ook heel zeker weet dat je het gaat redden meid!
Heel goed ook van je dat je je verhaal hier neer gezet hebt ,want een beetje steun uit welke hoek dan ook kan je altijd wel effe goed gebruiken.
Zet hem op met oud en nieuw he!! Knipoog

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 03:22

Wat een verhaal meid! Ik wilde eerder al iets zeggen, maar dat is er toen een beetje bij ingeschoten.

Ik vind het erg dapper van je dat je hier je verhaal doet, en knap van je dat je zo hard aan/met jezelf aan het werk bent. Kan me best voorstellen dat je een beetje te veel hooi op je vork had genomen. Verhuizen naar Turkije is natuurlijk niet niks!

Blijf in jezelf geloven en als je even een schopje nodig hebt dan kan je altijd hier terecht. Hmmm bestaat Antabuse in Nederland? Hier geven ze dat wel eens aan alcoholisten die graag willen stoppen. Als je dan terugvalt dan wordt je echt flink ziek van de alcohol ...

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 10:32

Knap hoor, dat je de feestdagen doorgekomen bent zonder te drinken!! Niks moeilijkers dan anderen zien drinken, en zeker op dit soort dagen. Nog even volhouden tot nieuw jaar, en dan verder gaan, want je bent super bezig, dat mag duidelijk zijn!

Zet hem op meid, je kan het!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 11:58

Bedankt iedereen!!! Doet me elke keer weer goed, die lieve berichtjes. Lachen

Guinevere, ze hebben hier idd medicatie waar je goed ziek van wordt als je drinkt, maar daar zitten ook gevaren aan. Als je bij die medicatie flink drinkt kun je in een coma raken. En daarbij neemt die medicatie de drang niet af, je wordt dus alleen ziek als je drinkt.. Lijkt mij niets en vond mijn behandelaar in het ziekenhuis ook niets om over na te denken.
Opzich lukt het me nu redelijk het is niet meer 24/7 in mijn gedachten dus dat is al positief. Het is idd vooral heel zwaar als anderen mensen wel drinken. Dan kan de spanning bij mij erg hoog oplopen maar gelukkig heb ik medicatie om de spanning weer omlaag te brengen.
Nu vanavond nog even doorkomen!

Iedereen alvast een gelukkig nieuwjaar. Lachen

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 23:41

Nou meid, ik vind het super knap van je en ik wens jou zeker ook een heel goed, gelukkig, gezond, liefdevol nieuwjaar toe.
Keep on the good job!! Knipoog

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 13:04

Hoe is het nu met je Nathalie :)

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 13:27

Het gaat wel redelijk! Ik heb nog steeds geen alcohol aangeraakt en het is al een stuk makkelijker geworden! Ik ga het ook echt niet meer aanraken! :D

Verder ben ik weer begonnen met werken. Gaat niet helemaal super maar elke keer dat het goed gegaan is probeer ik toch trots op mezelf te zijn. Mijn moeder draait de winkel nu maar moet vanaf 1 februari weer werken, dus vanaf 1 februari moet ik het gewoon weer fulltime overnemen. Dus ik ga nu elke dag een paar uurtjes, en dan steeds wat langer. Ik raak soms nog helemaal in paniek als iemand me wat vraagt, het is zo raar! Eerder had ik er geen moeite mee, maar ik vind het nu heel erg moeilijk.. Ook vind ik het heel pijnlijk dat ik helemaal niet meer weet wat we precies hebben en waar alles staat. Eerder deed ik het inkopen maar nu de laatste maanden heb ik er dus natuurlijk helemaal niets aan gedaan... Erg vervelend nu. Maar ik doe mijn best.... De bedoeling is dus dat ik vanaf 1 februari weer fulltime draai.

Morgen heb ik kennismaking met degene die de leefstijlcursus doet, en volgende week begint dat dan... al heb ik het voor mijn gevoel eigenlijk niet meer nodig maarja. Ik denk dat ik op t moment meer aan de GGZ heb, maar daar wacht ik nog op.... Daar hoop ik binnenkort toch wat van te horen!

Bedankt voor de interesse. :j

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 13:31

Wat goed zeg dat je geen alcohol meer hebt eengraakt! super!
Fijn dat het de goede kant op gaat, daar mag je ook echt wel trost op zijn!
Succes verder meid :)

Mieke_Cunna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 20:25

Ik heb echt respect voor je dat je je verhaal zo open neer hebt durven zetten.
Meid, echt heel veel kracht en doorzettingsvermogen toegewenst!

Ik herken erg veel in je, ik heb wel andere "problemen" als verslaving.

Veel goeds toegewenst!

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 21:12

Ik wens je heel veel sterkte toe! :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 10:30

Fijn om te lezen dat het de goede kant op gaat.
Met de winkel gaat het ook vast allemaal goed komen, gewoon 1 stapje per keer nemen en voor je het weet ben je al een heel eind op weg :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 20:54

Hoe wel dit topic alweer wat ouder is ben ik erg benieuwd hoe het nu met je gaat?
Is het allemaal al wat makkelijker geworden voor je?

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 21:57

Ben ook benieuwd hoe het met je is?

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 22:09

Wat 'fijn' dat jullie nog interesse in me hebben, hihi. :)

Het gaat eigenlijk wel goed!
Ik heb inmiddels alweer 4 maanden niets meer gedronken en het is nu ook niet moeilijk meer! Bij de verslavingszorg ben ik nu weg, ik denk een klein maandje. De laatste gesprekken gingen nergens meer over hihi. ;)
Inmiddels heb ik wat gesprekken gehad bij de GGZ waarvan de laatste nogal tegenviel. Ik kreeg veel rare dingen te horen waardoor ik erg overstuur was maar ook kreeg ik van meerdere mensen te horen dat ze vaak zoiets doen als een soort van test. Om te kijken hoe je daarop reageert.
Dus sinds ik dat van verschillende mensen heb gehoort kan ik dat ook laten rusten.
Ook ben ik inmiddels helemaal van de medicatie af waar ik erg blij mee ben!!!
We wonen nu in ons eigen huisje wat me erg goed bevalt. Ik kan me hier toch beter ontspannen en natuurlijk lekker mijn eigen gang gaan.
Ik was toen weer begonnen met fulltime in de winkel maar inmiddels werk ik weer een stuk minder en dat bevalt eigenlijk heel erg goed. Ik wil niet stoppen met werken maar werk nu zo'n 15 uurtjes in de week denk ik en dat vind ik heerlijk!!!
Ook doen we de laatste tijd wat meer leuke dingen waardoor ik merk dat ik weer wat meer zin in het leven krijg. We hebben leuke toekomstplannen en dat geeft toch ook wat om voor te leven!
En ook ben ik sinds kort weer aan het rijden wat me ook een hele boost gegeven heeft.
Ik durf dus eigenlijk wel te zeggen dat het de laatste tijd erg lekker gaat. Tuurlijk heb ik nog moeilijke dagen en/of momenten. En loop ik soms tegen problemen op waar ik niet zo goed mee om kan gaan.
Maar ik heb inmiddels de gedachte 'vandaag is vandaag, en morgen is weer een nieuwe dag!' in mijn hoofd hangen en die helpt me goed vooruit. Gaat het vandaag niet lekker, dan sta ik morgen opnieuw weer op en gaan we er gewoon weer tegenaan.

Ja, het gaat wel lekker op sommige momenten na maar dat komt binnenkort vast ook nog wel goed!! :j

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 06:49

fijn Nathalie! :) ben plaatsvervangend trots :D :D

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 07:38

haha :D bedankt Kiwiko. :) :)

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 07:41

Ik was ook benieuwd hoe het nu met je ging. Goed om te lezen dat het al een heel stuk beter met je gaat, je komt ieder geval al veel positiever over :) Blijf je nu wel die gesprekken houden met het GGZ?
Onthoud dat het bijna nooit allemaal goed kan gaan, er blijven altijd wel verbeter puntjes. Je bent nu iig op de goede weg, ga zo door! +:)+

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 07:45

Wat fijn te lezen dat het zo goed met je gaat meid, en dat je dingen doet waar je plezier aan beleeft!
Echt hartstikke knap van je hoe je hier doorheen bent gekomen :j

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 07:48

Ik ga bij de GGZ een programma beginnen. Ik heb geen idee wat het inhoudt omdat het gesprek dus zo vaag was. Ik was helemaal overdondert en heb niets meer kunnen vragen.
Het is iig een programma voor jong-volwassenen die zichzelf niet voldoende hebben ontwikkeld en hierdoor psychische klachten hebben. Ze willen me eerst individueel een beetje 'klaarstomen', dus 1 op 1, en dan zal ik in een groep verder gaan. Ik ben wel erg benieuwd in ieder geval.

Het gaat idd gewoon een heel stuk beter. Ik heb het soms nog moeilijk met de opname en soms vind ik het zwaar om terug te denken maar dat proberen we dan ook maar niet meer te doen!
Het programma gaat me helpen om helemaal normaal te kunnen functioneren en als dat werkt, dan durf ik mijzelf het gelukkigste mens op aarde te noemen. :)
Wel heb ik vreselijk last van stemmingswisselingen en dat is soms nogal irritant, het ene moment kan ik geweldig gelukkig zijn en vinden dat ik alles heb wat mijn hartje begeert, nog geen 5 minuten later kan ik vreselijk somber zijn. Maar ook dat zal ik moeten accepteren.
Het is hard vechten, maar het komt allemaal wel goed. :j

Bedankt voor de leuke reacties, doet me goed. :)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 09:48

Fijn om te horen dat het wat beter met je gaat.
Ik hoop echt voor je dat het programma je gaat helpen!!

Succes ermee!

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 21:09

Dat klinkt een stuk beter. :)